İçeriğe Yönlendir

Orjinal Parça Fiyatları ve Servis Sorunu


Mustafa Zobu

Recommended Posts

Coşku Mert

kilit nokta parçanın oem numarasını öğrenip hangi parçayı hangi üreticinin ürettiğini bilmek...

örneğin dayco nun ürettiği triger seti dayco kutusuyla satıldığında 1.500 lira ise aynı ürün ford logolu kutuda satılınca 2.500 lira oluyor.  bu durum bir çok parçada geçerli.

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Coşku Mert yazdı:

kilit nokta parçanın oem numarasını öğrenip hangi parçayı hangi üreticinin ürettiğini bilmek...

örneğin dayco nun ürettiği triger seti dayco kutusuyla satıldığında 1.500 lira ise aynı ürün ford logolu kutuda satılınca 2.500 lira oluyor.  bu durum bir çok parçada geçerli.

mercedes kızdırma bujisi kontrol üntesi 600 euro idi, Beru marka zaten ona üretenin ürünü 450.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Coşku Mert yazdı:

kilit nokta parçanın oem numarasını öğrenip hangi parçayı hangi üreticinin ürettiğini bilmek...

örneğin dayco nun ürettiği triger seti dayco kutusuyla satıldığında 1.500 lira ise aynı ürün ford logolu kutuda satılınca 2.500 lira oluyor.  bu durum bir çok parçada geçerli.

 

Doğan Arşiray yazdı:

mercedes kızdırma bujisi kontrol üntesi 600 euro idi, Beru marka zaten ona üretenin ürünü 450.

Peki ürünler % 100 aynı mıdır? Ben x firması olsam, a firmasına yaptırdığım parçanın % 100 aynı spesifikasyondaki halini o firmanın dışarıya satmasını engellerdim. 

 

Yani mercedes logolu ürün  ile beru'nun sattığı ürün aynı olamaz. Yakındır, ama % 100 aynı değildir. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

biri serviste satılıyor iki katına; diğeri yan sanayi olarak satılıyor. neden farklı olsun,  sonuçta tek markaya bile özel değil takılan şey. 7 volt kızdırma bujisi ısıtan sbus kontrollü bir röle sonuçta. şekli bile aynı. mesela bmw nin kullandığı ile merc in kullandığı aynı idi. soketi farklı sadece. 

yazmayı unuttum, mercedes kendine yaptırmıyor, BERU nun zaten var olan modülünü satın alıyordur.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Doğan Arşiray yazdı:

biri serviste satılıyor iki katına; diğeri yan sanayi olarak satılıyor. neden farklı olsun,  sonuçta tek markaya bile özel değil takılan şey. 7 volt kızdırma bujisi ısıtan sbus kontrollü bir röle sonuçta. şekli bile aynı. mesela bmw nin kullandığı ile merc in kullandığı aynı idi. soketi farklı sadece. 

yazmayı unuttum, mercedes kendine yaptırmıyor, BERU nun zaten var olan modülünü satın alıyordur.

Kendine yaptırmıyorsa bilemem ama biz makina yedek parçası ararken makina üreticisinin parça yaptırdığı firmayı bulduk, ondan aldık ama yine üreticiden alınan parçanın yanına yaklaşamadı. Niye dediğimizde, aynı parçayı satamayız demişti. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mahmut Yıldız yazdı:

Kendine yaptırmıyorsa bilemem ama biz makina yedek parçası ararken makina üreticisinin parça yaptırdığı firmayı bulduk, ondan aldık ama yine üreticiden alınan parçanın yanına yaklaşamadı. Niye dediğimizde, aynı parçayı satamayız demişti. 

ikisi farklı ama. birinde o arge için anlaşma yapılıyor, diğerinde zaten aslında universal olan birşeyi azıcık değiştiriyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert
Mahmut Yıldız yazdı:

 

Peki ürünler % 100 aynı mıdır? Ben x firması olsam, a firmasına yaptırdığım parçanın % 100 aynı spesifikasyondaki halini o firmanın dışarıya satmasını engellerdim. 

 

Yani mercedes logolu ürün  ile beru'nun sattığı ürün aynı olamaz. Yakındır, ama % 100 aynı değildir. 

 

benim gozlemledigim denk gelen urunlerde bir fark goremedim. bunun yuzdesini verecek kadar bilgiye ancak uretici firmada calisanlar hakim olabilir.

 

ayni markanin urettigi ayni parcada bile uretim yeri kaynakli farklar olabilir sonucta.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bir anlam karmaşası yaşanmış. OEM demek, Original Equipment Manifacturer, Yani orjinal ekipman üreticisi demektir. Markalar için kullanabilirsiniz. Örnek, Opar, Otosan, Bosch gibi.

Parçaya isim verecekseniz OE demeniz lazım. Original Equipment, yani Orjinal Ekipman / Parça demektir. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Mahmut Yıldız yazdı:

 

Peki ürünler % 100 aynı mıdır? Ben x firması olsam, a firmasına yaptırdığım parçanın % 100 aynı spesifikasyondaki halini o firmanın dışarıya satmasını engellerdim. 

 

Yani mercedes logolu ürün  ile beru'nun sattığı ürün aynı olamaz. Yakındır, ama % 100 aynı değildir. 

Kesinlikle ayni olmadigini dusunuyorum. En basit örnek fren balatasi. Hic bir balata (servisten alinan orjinal dahil) fabrikada takilan kadar sorunsuz ve uzun ömürlü olmuyor. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Erdem Doğan yazdı:

Kesinlikle ayni olmadigini dusunuyorum. En basit örnek fren balatasi. Hic bir balata (servisten alinan orjinal dahil) fabrikada takilan kadar sorunsuz ve uzun ömürlü olmuyor. 

Aynı örneği yazacaktım ben de. TRW balata üretici takıyor farklı, biz alıyoruz farklı. Olması gereken de bu zaten. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Bir anlam karmaşası yaşanmış. OEM demek, Original Equipment Manifacturer, Yani orjinal ekipman üreticisi demektir. Markalar için kullanabilirsiniz. Örnek, Opar, Otosan, Bosch gibi.

Parçaya isim verecekseniz OE demeniz lazım. Original Equipment, yani Orjinal Ekipman / Parça demektir. 

An original equipment manufacturer (OEM) traditionally is defined as a company whose goods are used as components in the products of another company, which then sells the finished item to users.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

An original equipment manufacturer (OEM) traditionally is defined as a company whose goods are used as components in the products of another company, which then sells the finished item to users.

Aynen, benim dediğim işte.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Markalar için kullanabilirsiniz.

sadece marka diye kullanılamaz, ben marka tescili yaptırıp zinga marka radyatör imal etsem oem olmam, porşe benim ürettiğim radyatörü seri üretimde kullanırsa, radyatörüm oem parça olur, balatam da varsa oem parça olmaz

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

sadece marka diye kullanılamaz, ben marka tescili yaptırıp zinga marka radyatör imal etsem oem olmam, porşe benim ürettiğim radyatörü seri üretimde kullanırsa, radyatörüm oem parça olur, balatam da varsa oem parça olmaz

İki farklı şeyden bahsediyorsun abi. Sen zinga marka radyatörü yaptırıp üretici koşullarını sağlarsan, OE parça üretmiş olursun. Ama bunu fabrikaya da satarsan, o zaman OEM olursun.

OEM parçaya söylenmiyor yani.

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Sani Gerşon yazdı:

İki farklı şeyden bahsediyorsun abi. Sen zinga marka radyatörü yaptırıp üretici koşullarını sağlarsan, OE parça üretmiş olursun. Ama bunu fabrikaya da satarsan, o zaman OEM olursun.

OEM parçaya söylenmiyor yani.

Bosch diyelim ki X marka arabanin OEM enjektörcüsü. Bu durumda Bosch OEM dersek, bosch fren balatasi da OEM oluyor mu? Hayir olmuyor. Bosch o aracin belirli parcalari icin OEM firma olabilir ama o arabanin veya baska marka arabalarin diger parcalari icin yan sanayi üreticidir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Erdem Doğan yazdı:

bosch fren balatasi da OEM oluyor mu? Hayir olmuyor. Bosch o aracin belirli parcalari icin OEM firma olabilir ama o arabanin veya baska marka arabalarin diger parcalari icin yan sanayi üreticidir.

E ben de aynı şeyi anlatıyorum zaten.

Ama karıştırılan şey şu. Bosch OEM'ken, elindeki balata OE olmak zorunda değildir. OE olabilmesi için, üreticinin belirlediği şartları sağlamalı. OEM üreticiye söyleniyor.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Sani Gerşon yazdı:

İki farklı şeyden bahsediyorsun abi. Sen zinga marka radyatörü yaptırıp üretici koşullarını sağlarsan, OE parça üretmiş olursun. Ama bunu fabrikaya da satarsan, o zaman OEM olursun.

OEM parçaya söylenmiyor yani.

Bu kisimlari anlamadim.

 

1-Istedigin kosullarda parca uret. Fabrikada takilmiyorsa bu bir yan sanayidir. Ya orjinaldir ya degil. 

2-OEM evet firma icin söylenir ama ürettigi her parca fabrikada takilmiyor ki. Bu sebeple parcaya göre X firmaya OEM diyebiliyoruz.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

İki farklı şeyden bahsediyorsun abi.

 

Sani Gerşon yazdı:

E ben de aynı şeyi anlatıyorum zaten.

lakin 2 iletite de aynı şey yazmakta, evlen

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Kendini ispatlayan yedek parçaları takıp geçmeli.

Mesela Valeo Baskı Balata, düşman başına!

Luk, gel bakalım sen şöyle :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Sani Gerşon yazdı:

E ben de aynı şeyi anlatıyorum zaten.

Ama karıştırılan şey şu. Bosch OEM'ken, elindeki balata OE olmak zorunda değildir. OE olabilmesi için, üreticinin belirlediği şartları sağlamalı. OEM üreticiye söyleniyor.

zaten bosch balatası en ucuz balata şu anda. berabat ötesi tozlu aynı zamanda. parasına göre OE yapılır yani.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

E ben de aynı şeyi anlatıyorum zaten.

Ama karıştırılan şey şu. Bosch OEM'ken, elindeki balata OE olmak zorunda değildir. OE olabilmesi için, üreticinin belirlediği şartları sağlamalı. OEM üreticiye söyleniyor.

 

Benim baktığım şey şu;

Örneğin Bosch benim araba için krank sensörü üretiyor, Bosch marka krank sensörü OEM parçadır. Ama Bosch balata OEM değildir. Ya da isteyen OEM desin ben alıp takmam. Ama örneğin ATE balata OEM'dir.

 

Bir de kalite karmaşası var, her parça için değişir bu. Lemforder rot kolu alıyorsun mesela, Audi ya da BMW logosu kazınmış oluyor. Yani aynı banttan çıkmış, sadece kutusu farklı. Zaten ayrı bant kurmak da ayrı maliyet, ama her parça böyle değil. Alfa Romeo'da TwinSpark motorlarda orijinal bujiyi üreten NGK iken NGK kutulu alanlar sorun yaşayabiliyor, Alfa kutulu olanda sorun olmuyor. Kalite standartları farklı çünkü.

 

Üreticisi ne olursa olsun orijinal akü kadar gitmiyor hiç biri mesela, bu da bir örnek.

 

Bir de şu var, biz kullanıcı olarak bazı parçaları hayatımız boyunca görmüyoruz. Ama servisler her gün takıyor. Güvenilir servis bulup onun önerisini takip etmeli. İyi ustalar zaten söyler abi bu parçayı servisten alalım yoksa sorun yaşarız diye.

tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

biz kullanıcı olarak bazı parçaları hayatımız boyunca görmüyoruz. Ama servisler her gün takıyor. Güvenilir servis bulup onun önerisini takip etmeli.

altın kural

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Oe, oem , ben oem, sen oem derken aklıma bu video geldi.

 

 

😄😄😄

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

mesela ben daha önce forumda paylaşmıştım lacetti için gates v kayış gergisi aldım üzerindeki gm logosu kazınmış olarak çıktı ambalajından, twingo için vernet termostat aldım ondada renault logosu kazınmış şekilde geldi. her ürün için aynıdır diyemem fakat çoğunlukla oem üreticiler aynı malı piyasaya logo kazıyarak satıyor 

Mehmet Cihat yazdı:

mesela ben daha önce forumda paylaşmıştım lacetti için gates v kayış gergisi aldım üzerindeki gm logosu kazınmış olarak çıktı ambalajından, twingo için vernet termostat aldım ondada renault logosu kazınmış şekilde geldi. her ürün için aynıdır diyemem fakat çoğunlukla oem üreticiler aynı malı piyasaya logo kazıyarak satıyor 

albeanın genleşme tankıda öyleydi aklıma gelmişken kale marka 250 tl üzerindeki lancia logosunun üzerine paraflu stickeri yapıştırılmış , opar alırsanız üzerinde kocaman kale yazıyor ama yanında lancia logosu açık duruyor 500 tl 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...