İçeriğe Yönlendir

Turbo Basınç Dalgalanması Sorunu


Cihan Köksal

Recommended Posts

Cihan Köksal

Selamun Aleykum…

 

Aracım 2011 model 207 sw 1.6hdi…140bin km….mayıs 2022 de almıştım…yağ bakımı 4bin km. önce yapıldı…aşağıda yazacağım sorun için yeniden orijinal hava filtresi ve mazot filtresi alıp değiştirdim…

Aracımda stage1 yazılım ve egr iptali (hem yazılımsal hem de kör conta ile) var…bahsedeceğim sorun yazılımdan önce var mıydı bilemiyorum o kadar basmıyordum…çünkü tepki vermiyordu…ayrıca yazılımdan önce turbo valfini (elektro vana-selenoid valf) orijinal olarak değiştirmiştir…

 

Sorunum şu şekilde…gaz pedalına yarıdan fazla basdığımda arabanın uzamasında kesiklik oluyor…torquepro yazılımı ile obd ‘den baktığımda turbo basıncının 1.3-0.9 arasında gidip geldiğini gördüm…yani araba tam uzayacak basınç düşüyor sonra tekrar yükseliyor ve bunu yaklaşık her 200devir artşında yapıyor (2300-2500-2700 civarlarında)…kızdırma bujileri dışında bir hata kodu yok…yeni yazılım 3 kişi tarafından incelendi ve bir sorun görülmedi…

 

Akışmetre, turbo basınç sensörü ve sıcaklık sensörünü temizledim ama bir değişiklik olmadı…

 

Sizce sorun nerede olabilir…

 

Yorum bağlantısı
Cihan Köksal
Çağlar Bayur yazdı:

selenoid valfi görevini yapamıyor

Selenoid valfi sıfır orjinal almıştım...dediğiniz gibi ihtimal dahilinde ama gaza yüklenmediğimde sıkıntı yok... 1.2bara kadar sabit basınç alabiliyorum....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

intercooler da veya diğer borularda bir yerde kaçak olabilir mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihan Köksal
Çağlar Bayur yazdı:

intercooler da veya diğer borularda bir yerde kaçak olabilir mi?

İnteecoolerda delik vardı birkaç ay önce kale marka ile değiştirmiştim...hortum veya borularda kaçak var mı bilemiyorum ötme vb ses yok...az önce yine denedim 1.1bara kadar basıncı sabit tutabiliyor...

 

Aklıma şöyle birşey geliyor ama bununla alakalı bir bilgi bulamadım; Turbon basınç tepe değerini (sanırım peak basınç deniyor) aşması ile turboyu tahliye edip tekrar dolduruyor olabilir mi? Bu durumda 1.1bar peak değeri olur onu aşınca basıncı düşürüp tekrar yükseltir...ama dediğim gibi aklıma gelen bir varsayım bu....

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kızdırma bujilerini değişin düzelir arıza. Yanma verimini yükseltmek için kızdırma bujileri motor çalışıyor iken de devreye girer

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cihan Köksal
Servet Aydın yazdı:

Kızdırma bujilerini değişin düzelir arıza. Yanma verimini yükseltmek için kızdırma bujileri motor çalışıyor iken de devreye girer

Kızdırma bujilerinin sürekli çalıştığını ilk defa duyuyorum...önümüzdeki ay değiştireceğim zaten ama açıkçası benim sorunla bağlantısını anlayamadım...yine de teşekkürler....

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Cihan Köksal

Kızdırma bujileri orjinallleri ile değişti...arıza kodu yok...ama sorunum aynı şekilde devam ediyor....

"Turbo basınç sensörü - debimetre - enjektör kontrolü " sırada  bunlar var...ucuzdan pahalıya gidicem artık...bu arada sensörleri temizledim fayda etmedi

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Yazılım var denilmiş. Zaten pik turbo değeri ile oynandı. 1.1 düşük bile denebilir. 90 lik hdi Mitsubishi turbosu mu garret mı emin değilim. Motor  e- HDI mi yoksa düz HDI mi.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihan Köksal
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Yazılım var denilmiş. Zaten pik turbo değeri ile oynandı. 1.1 düşük bile denebilir. 90 lik hdi Mitsubishi turbosu mu garret mı emin değilim. Motor  e- HDI mi yoksa düz HDI mi.

 

 

Araç 2011 model düz hdi....

Turbo bu... https://eurofrance24.com/catalog/product/view/id/237347

 

Yazılımdan önce 1.3barı hiç görmedim...1.2barı ise çok sıkıştırırsam görüyordum....

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...