İçeriğe Yönlendir

Fusion Hararet Sorunu


Faruk Tunalı

Recommended Posts

Faruk Tunalı

Öncellikle herkese Selamün Aleyküm yaklaşık bi hafta kadar önce 2005 model bir ford fusion 1.6 araç aldım araba benzinli motor ve lpg li araç aldığımda hiç ısınmıyordu bende termostat değiştirmek için sanayiye gittim termostat boş olarak takılmıştı sebebini anlamasamda yenisini alıp taktık lakin bu sefer hararet çok yükseldi obd cihazıyla takip ediyorum 105-106 derece ortalamada 110 a kadar dahi çıkıyor ardından Radyatör ve devirdaim sıfırladım lakin sorun çözülmedi ateşleme sistemi yenilendi egzoz sistemi.yenilendi ama sorunum devam ediyor başına gelen var mı yardımınızı bekliyorum

Not : Yüksek devirlerde kullanınca 3500-4000 gibi hararet 95 lere kadar düşüyor. Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bir sorun olduğu için termostatı söküp geçici olarak yürür hale getirmişler, öncelikle kompresyon testi yaptırın motoruniçini öğrenin veya eski sahibine neden böyle yaptığını sorun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Suyun geçtiği her yer yenilenmiş, motor kanalları hariç. Muhtemelen motor içi tıkalı.

Yorum bağlantısı
Faruk Tunalı

Kompresyon testi yaptırdım 3 silindir gayet sağlıklı biri ise biraz düşük çıktı idare eder şimdilik diye söyledi ustalar eski sahibi bilgisi olmadığını söylüyor muhtemelen al satçı bi.arkadaştı kendisi

Yorum bağlantısı
Faruk Tunalı

Termostat takılmadan önce hararet 50-55 seviyelerinde kalıyordu tıkalı olsa o zamanda yüksek olması gerekmez mi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Faruk Tunalı yazdı:

Termostat takılmadan önce hararet 50-55 seviyelerinde kalıyordu tıkalı olsa o zamanda yüksek olması gerekmez mi

gerekmez, şöyleki 10 kanal var diyelim, mesela 3 ü tıkalı, termostat olmaz ise su devammlı dönecek ve harraet fark edilebilir kadar yükselmeyecek, termosat taakınca tolere edemiyordur bu drumu, lakin termostat olsun olmasın  o 3 kanalın etrafı olmaması gerektiği kadar sıcak , o bir gerçek.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

termostat yanlış olabilir. kontrol edilmeli önce. yanlış da takılı olabilir.

diğer yorumlara ek olarak aracın ateşleme ayarı yanlış olabilir. Çekiş ve yakıt normal mi?

LPG suyu nereden alınıyor? o devre kaynaklı bir durum olabilir. Su radyatöre gitmiyor kolay yolu seçiyordur LPG ısıtıcısından (nerden bağlı bilmiyorum ama olabilir bu). LPG ısıtıcısına giden boruyu biraz sıkıştırın. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Faruk Tunalı

Termostat Radyatör çıkış hortumunun motora giren kısmında o dönüş hortumu zaten hiç ısınmıyor resmen buz gibi Termostat yanlış olabilir diye iki sefer değiştirdim çekiş ve yakıt olarak anormal bi durum yok. Lpg kaynaklı olabilir diye düşünmekteyim teşekkürler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Faruk Tunalı yazdı:

Termostat Radyatör çıkış hortumunun motora giren kısmında o dönüş hortumu zaten hiç ısınmıyor resmen buz gibi Termostat yanlış olabilir diye iki sefer değiştirdim çekiş ve yakıt olarak anormal bi durum yok. Lpg kaynaklı olabilir diye düşünmekteyim teşekkürler

lpg su hattını boğun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Faruk Tunalı
Mehmet Göktürk yazdı:

lpg su hattını boğun

Deneyip durumu yazarım çok teşekkürler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Faruk Tunalı yazdı:

105-106 derece ortalamada

1.6 motorların karekteri nasıldır bilemem ama, 1.4 benzinli ve sağlıklı  Fiesta için yazayım 105 -106 derecede fan açıyor. 96 derecede kapatıyor, sıfır km aldığımdan beri bu böyle. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ersen Tapan yazdı:

, sıfır km aldığımdan beri bu böyle. 

satlık mı :wub:

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Çağlar Bayur yazdı:

satlık mı :wub:

Az kaldı, emekli promosyonunu alalım sıra ona gelecek. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Faruk Tunalı
Ersen Tapan yazdı:

1.6 motorların karekteri nasıldır bilemem ama, 1.4 benzinli ve sağlıklı  Fiesta için yazayım 105 -106 derecede fan açıyor. 96 derecede kapatıyor, sıfır km aldığımdan beri bu böyle. 

Fan açıp kapatması bendede aynı derecelerde lakin havalar soğuk olmasına rağmen fan sürekli çalışır halde rampa çıkmak zaten imkansız 

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Termostat değiştiğinde yuvasi paslimiydi   yoksa pırıl pırıl parlıyormuydu ? Radyatör değiştiğinde küf pas çamur çiktimi ? Eğer çıktıysa motor bloğu su kanalları tıkalidir. 

Değilse; 

Mantık silsilesi ile kontrol listesi:

1.termostat arızalı.

2.devirdaim arizalı.

3.radyatör tıkalı.

 

Yorum bağlantısı
Alpay Köse

Termostat ters takılmış olabilirmi eğer ters takildiysa ne yapsanız boş. Başıma gelmişti.ters halini Fotoğraf atıyorum.bu şekilde takilmadigindan emin olun 

IMG-20200521-WA0002.jpg

Yorum bağlantısı
Faruk Tunalı
Mustafa Erkan yazdı:

Termostat değiştiğinde yuvasi paslimiydi   yoksa pırıl pırıl parlıyormuydu ? Radyatör değiştiğinde küf pas çamur çiktimi ? Eğer çıktıysa motor bloğu su kanalları tıkalidir. 

Değilse; 

Mantık silsilesi ile kontrol listesi:

1.termostat arızalı.

2.devirdaim arizalı.

3.radyatör tıkalı.

 

Yaklaşık 4 sefer motor suyu tamir işleri için boşaltıldı herangi bir pas çamura rastlamadık termostat temizdi

Termostat devirdaim ve Radyatör sıfır alıp takıldı

Alpay Köse yazdı:

Termostat ters takılmış olabilirmi eğer ters takildiysa ne yapsanız boş. Başıma gelmişti.ters halini Fotoğraf atıyorum.bu şekilde takilmadigindan emin olun 

IMG-20200521-WA0002.jpg

İlk işlemde ters olmasından şüphelenip yeni aldığım Termostatı tekrardan yenisiyle değiştirdik ters değildi ona rağmen Termostat fabrikasyıon bozuktur diye tekrardan Orjinal parça ile değişim oldu.

Yorum bağlantısı
Faruk Tunalı

Kafama takılan soru şu bu motorda termostat Radyatör çıkışının motora bağlanan kısmında bu durumda Radyatörden soğuyup tekrar motora giren su Termostatan geçiyor ama Termostat 87 derecelik Orjinal parçada öyle lakin Radyatöre 90 derece olarak giren suyun soğuyup çıktığına göre ortalama 70 derece olarak düşünelim termostat 87 lik olduğu için kapatmasu gerekiyor. Sistemsel olarak Termostatın ya yeri yanlış yahut derecesi diye düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Öncelikle sizde hararet muşuru üst kapakta nerede? Soğutma suyuna temas ediyor mu? ona bir bakın. Sensör focus 1 ile benzer duruyor ve focus 1 de o sensör soğutma suyuna temas etmez, yayla rampasında 129'c sıcaklık okudum ben kendi aracımda ve su kaynatma falan olmadı asla.

Sizin araç su kaynatıyor  mu zorlayınca?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ömer Sarıgül yazdı:

focus 1 de o sensör soğutma suyuna temas etmez, yayla rampasında 129'c sıcaklık okudum

motor sıcaklığı olabilirmi?

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Evet motor sıcaklığı, motorun üst kapak sıcaklığı CHT sensör. Focus 1 de başka hararet sensörü yok boş paket için.

Bu Fusion da ki sensör suya temas ediyor mu ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Faruk Tunalı

Benim arabada sensörün direkt suyun içinde olduğunu söylediler focuslar gibi değilmiş

Ömer Sarıgül yazdı:

Evet motor sıcaklığı, motorun üst kapak sıcaklığı CHT sensör. Focus 1 de başka hararet sensörü yok boş paket için.

Bu Fusion da ki sensör suya temas ediyor mu ?

 

Ömer Sarıgül yazdı:

Öncelikle sizde hararet muşuru üst kapakta nerede? Soğutma suyuna temas ediyor mu? ona bir bakın. Sensör focus 1 ile benzer duruyor ve focus 1 de o sensör soğutma suyuna temas etmez, yayla rampasında 129'c sıcaklık okudum ben kendi aracımda ve su kaynatma falan olmadı asla.

Sizin araç su kaynatıyor  mu zorlayınca?

Suyun içinde sensör araç zorlayınca su kaynatmıyor aksine düşük devirlerde daha çok oluyor obd ile takip ediyorum 4-5 bin devirde düşüyor ışıkta durunca rolantide yükselmeye başlıyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Faruk Tunalı yazdı:

Benim arabada sensörün direkt suyun içinde olduğunu söylediler focuslar gibi değilmiş

 

Suyun içinde sensör araç zorlayınca su kaynatmıyor aksine düşük devirlerde daha çok oluyor obd ile takip ediyorum 4-5 bin devirde düşüyor ışıkta durunca rolantide yükselmeye başlıyor

benim dediğim şeyi denediniz mi? su debisi öncelikle lpg ve kaloriferden dolandığı için radyatöre gitmiyor. Yüksek devirde gidiyor pompa debisi arttığı için. 

Yorum bağlantısı
Faruk Tunalı
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

benim dediğim şeyi denediniz mi? su debisi öncelikle lpg ve kaloriferden dolandığı için radyatöre gitmiyor. Yüksek devirde gidiyor pompa debisi arttığı için. 

Henüz deneyemedim maalesef işlerim yoğun ilk fırsatta deneyeceğim hocam hortumu boğduğum yer fark eder mi

tarihinde Faruk Tunalı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Faruk Tunalı yazdı:

Henüz deneyemedim maalesef işlerim yoğun ilk fırsatta deneyeceğim hocam hortumu boğduğum yer fark eder mi

E takip et gözünle tabi. Su radyatöre drğil lpg regülatörüne akıyor bence.. sınra da geri motora..o akışı yavaşlat.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...