İçeriğe Yönlendir

Yağ Seçimi


Oğuz Aköz

Recommended Posts

Oğuz Aköz

Merhaba arkadaşlar. Kullandığımız 2001 Ford Focus aracımızda yağ eksiltme sorunu var. Araç 200.000 km de lpg'li. Aracı aldığımızda içerisinde castrol 10-40 vardı o da eksiltiyordu. Daha sonra orjinali diye ben 5-30 koydurdum. Mobil 3000 yoktu o an castrol magnatec 5-30 koyuldu. 10.000 km yol yaptım aşağı yukarı 1.5-2 litre arası bir yağ ekledik araca. Yağ kaçırma mı var yakma mı var bilmiyorum. Ama yakıyorsa da fabrikanın önerdiği 5-30'la yola devam etmek istiyorum. Yeni koyacağım yağda mobil 5-30 mu kullanmalıyım yoksa castrol 5-30 mu? Marka değiştirmek yağ yakma olayını arttırdığını okumuştum daha önce. Castrol ve Mobil arasında yağ yakmasını engelleyecek ya da azaltacak kadar bir fark varmıdır?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yağ markası ile viskozite ile , yağ yakma sorunu varsa sonuç değiştirilemez, 10 bin km de 1 lt yağ eksilebilir üstü oluyorsa sorun var demektir

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz

Hocam daha önceki başlıklarda Castrol'den Mobil'e geçenlerde yağı daha az eksilttiğini okumuştum. 10-40'dan 5-30'a geçişlerde de yine aynı şekilde eksiltme de artışlar yaşanıyormuş. Ben sorunu kabul ediyorum. Eninde sonunda araç rektefiye olacak zaten. Ama şu an buna gücüm yetmez. Benim amacım o tarihe kadar motora gelebilecek olan zararın daha az olmasını sağlamak ve eksiltmeyi bir miktar da olsa azaltabileceğim motora iyi gelen bir yağ ile yani mobil ile devam etmek. Fakat şimdi castrol'den mobilê geçtiğim içinde eksiltme artar mı onu merak ediyorum. Teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür

motul yada liqui moly tavsiye ederim , şuana kadar hiç yağ eksiltme yaşamadım 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Yağ viskozitesi ya da markası değiştirilerek, yağ yakma sorunu giderilemez.

Yıllarca benzin lpgli fiesta aracıma 10W40 yağ kullanmış önceki sahibi, ben alır almaz 5W30'a geçtim, yağ eksiltme yaşamadım.

Kompresyon testi yaptırıp sonuca bir bakın derim.

200 binde Lpg'li araç, özellikle Ford ise, patlamaya hazır bomba gibi, üst kapak açılmasına gebe.

(Not: Kendi aracımdan biliyorum, iyi masraf ettim, şu an saat gibi maşallah.)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz

Hocam peki motora her hangi bir işlem yaptırmasam, 5-30 koyup azaldıkça eklesem sorunu öteleyebilirmiyim yoksa git gide büyür masrafı arttırır mı?

Celal Aydın yazdı:

Yağ viskozitesi ya da markası değiştirilerek, yağ yakma sorunu giderilemez.

Yıllarca benzin lpgli fiesta aracıma 10W40 yağ kullanmış önceki sahibi, ben alır almaz 5W30'a geçtim, yağ eksiltme yaşamadım.

Kompresyon testi yaptırıp sonuca bir bakın derim.

200 binde Lpg'li araç, özellikle Ford ise, patlamaya hazır bomba gibi, üst kapak açılmasına gebe.

(Not: Kendi aracımdan biliyorum, iyi masraf ettim, şu an saat gibi maşallah.)

 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Oğuz Aköz yazdı:

Hocam peki motora her hangi bir işlem yaptırmasam, 5-30 koyup azaldıkça eklesem sorunu öteleyebilirmiyim yoksa git gide büyür masrafı arttırır mı?

 

5W30 koyduğunuzda eksiltmelerde artış varsa, 10W40’dan devam edin derim. 
Enfeksiyonlu yaraya, yara bandı sarmak gibi olur, öteler, masrafı arttırırsınız. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Özarslan
Oğuz Aköz yazdı:

Hocam daha önceki başlıklarda Castrol'den Mobil'e geçenlerde yağı daha az eksilttiğini okumuştum. 10-40'dan 5-30'a geçişlerde de yine aynı şekilde eksiltme de artışlar yaşanıyormuş. Ben sorunu kabul ediyorum. Eninde sonunda araç rektefiye olacak zaten. Ama şu an buna gücüm yetmez. Benim amacım o tarihe kadar motora gelebilecek olan zararın daha az olmasını sağlamak ve eksiltmeyi bir miktar da olsa azaltabileceğim motora iyi gelen bir yağ ile yani mobil ile devam etmek. Fakat şimdi castrol'den mobilê geçtiğim içinde eksiltme artar mı onu merak ediyorum. Teşekkür ederim.

Liqui Moly nin oil smoke stop ürünün denemenizi tavsiye ederim. Motor yaptırmadan önce en azından yağ yakımını bir nebze azaltabilir.Ben kullandım yine liqui molynin 10/40 yağı ile ekleyip deneyebilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz

O katkılar daha çok zarar vermez mi 

Barış Özarslan yazdı:

Liqui Moly nin oil smoke stop ürünün denemenizi tavsiye ederim. Motor yaptırmadan önce en azından yağ yakımını bir nebze azaltabilir.Ben kullandım yine liqui molynin 10/40 yağı ile ekleyip deneyebilirsiniz.

 

Yorum bağlantısı
Barış Özarslan
Oğuz Aköz yazdı:

O katkılar daha çok zarar vermez mi 

 

açıklamasını okuyun ürünün sitesinden bende kullandım rektefiye yapmadan önce bir zararını görmedim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Oğuz Aköz yazdı:

O katkılar daha çok zarar vermez mi 

 

viskozite artıran var, blokt honalama kanallarını dolduran var, yağ yakmasnı durdurmak için iki ayrı yöntemdir, yağı kesince bloktaki yıpranma hızlanır, diyelim ki sadece segman değişimi ile kurtatacakken, yeni gömleğe piston değişimine evrilebilir arıza, yani uzun vadede tamir masrafını artırabilir, bloktaki saç kalınlığındaki bir çizik kafi

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

viskozite artıran var, blokt honalama kanallarını dolduran var, yağ yakmasnı durdurmak için iki ayrı yöntemdir, yağı kesince bloktaki yıpranma hızlanır, diyelim ki sadece segman değişimi ile kurtatacakken, yeni gömleğe piston değişimine evrilebilir arıza, yani uzun vadede tamir masrafını artırabilir, bloktaki saç kalınlığındaki bir çizik kafi

İşte o yüzden motora yağ harici, depoya benzin-mazot harici bir kimyasal sokmam. Varsa bir sorun, söktürür tamir ettiririm. Mekanik temizlik ve onarım candır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz

Yani sonuçta Mobil ve Castrol arasında bir fark olmaz mı diyorsunuz? 5-30 koyduracağım. Bitecekse de motor 5-30'la bitsin :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...