İçeriğe Yönlendir

Focus 3.5 Egzos ve Emme Eksantirikleri


MUSA EKREM AKÇAER

Recommended Posts

MUSA EKREM AKÇAER

Merhaba 2014 model Focus 3.5 1.6 Benzin/Lpgli aracım var.

Yakın zamanda klima radyatörünün delinmesi nedeniyle araç susuz kaldı ve hararet nedeniyle conta ve subap değişimi yapıldı.

 

Bundan sonra araçta rölanti dalgalanması ve Lpg'de 3000 devire çıkınca bir duraksama ve devam etme durumu oluştu. Ayrıca sabahları bir miktar geç marş basma ve araç soğukken boşta gaz verince 3000den 1000e doğru ibre gelirken cırrrrr diye bir ses vardı. Ama aracın gidişinde ve çekişinde  bir problem yoktu.  Bunun üzerine conta tamiri işlemini yapan ustaya götürdüm. Aracı bilgisayara bağladık herhangi bir hata vermedi. Lpg ayarı yaptıralım dedi. Atiker servisi aracı bilgisayara bağladığında ise "p0016- krank pozisyon sensörü-sensör-mekanik" şeklinde arıza verdi ve tüp ayarı yapılsa da tutamayacağını, aracın fazla yakıt yaktığı söylendi. Bunun üzerine birde bosch care service gittim. Onların cihazıda arıza vermedi. Bunun üzerine aracı conta tamir işlemini yaptırdığım ustaya bıraktım.

 

Forumdan okuduğum bilgilere göre sente ayarı ve Elektronik bileşenleri kontrol etmesini istedim. Oda motor kapağını vs açarak incelemeler yapmış. Sente ayarı ve elektrikte bir sorun olmadığını egzoz ve emme eksantirik dişlilerinde boşluk olduğunu söyledi. Bunu da motorun içindeki egsoz ve emme bileşenlerini sente ayar çubuğu ile kitlemiş. Kayışların bağlı olduğu ve motorun dışında bulunan vaunus denilen 2 dişlinin  birinde 1 mm kadar, arabaya göre önde bulunan dişlide ise neredeyse kendi çapının çeyreği kadar bir boşluk olduğunu ve eliyle döndürebildiğini gösterdi. Bu nedenle bu 2 dişli parçanın değişmesi gerektiğini söyledi. Bu parçalarda malum pahalı parçalar. Sizinde fikirlerinizi almak istedim.

Şimdiden teşekkür ederim.

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
MUSA EKREM AKÇAER yazdı:

klima radyatörünün delinmesi nedeniyle araç susuz kaldı ve hararet nedeniyle conta ve subap değişimi yapıldı.

bu arıza sırasında motor kendi kendine mi stop etti? yolda kaldı ?

Yorum bağlantısı
MUSA EKREM AKÇAER
Çağlar Bayur yazdı:

bu arıza sırasında motor kendi kendine mi stop etti? yolda kaldı ?

Eşim kendisi stop etmiş ancak daha sonra su ilave edip çalıştırdığımızda egzosdan çok fazla su buharı attı. Çekici ile götürdük.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
MUSA EKREM AKÇAER yazdı:

Eşim kendisi stop etmiş ancak daha sonra su ilave edip çalıştırdığımızda egzosdan çok fazla su buharı attı. Çekici ile götürdük.

anlaşılan piston sıkışarak stop etmiş, bu sırada egzantrik kafaları dönebilir, motor açılınca keşke ona da bakılsaymış , geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
MUSA EKREM AKÇAER
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

anlaşılan piston sıkışarak stop etmiş, bu sırada egzantrik kafaları dönebilir, motor açılınca keşke ona da bakılsaymış , geçmiş olsun.

Peki sizce 2 dişliyi (vaunusmuş ismi) değiştirmeli miyiz? Torpidoya yakın dişli 1 mm kadar anca onayken öndeki dişli bariz dönüyor. 

IMG-20230126-WA0002.jpg

tarihinde MUSA EKREM AKÇAER tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
MUSA EKREM AKÇAER
Çağlar Bayur yazdı:

kafa dönmüşse değişmeli

Değiştireyim öyleyse. Teşekkürler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
MUSA EKREM AKÇAER yazdı:

Peki sizce 2 dişliyi (vaunusmuş ismi) değiştirmeli miyiz? Torpidoya yakın dişli 1 mm kadar anca onayken öndeki dişli bariz dönüyor. 

IMG-20230126-WA0002.jpg

spesifik olarak bu parça üstünde bilgim yok ancak tamiri veya yeniden hizalanması olacağnı sanmam , kamlı geçmedir bunlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...