İçeriğe Yönlendir

Şanzıman Alt Takozu


Ümit Türkel

Recommended Posts

Ümit Türkel

2011 model 1.4 fiesta otomatik aracımın üstünden çıkan orijinal şanzıman alt takozunun resimdeki gibi lastiği yırtılmıştı. 

12 yıl kullanım ömrüne göre normal geldi bana. Daha sonra yerli üretim ecem marka takozşa değiştirdim. 2 ay sonra takoz lastiği aynı şekilde yırtıldı. Sorum şu, 2.yırtılmanın sebebi malzeme kalitesi dışında bir sebep olabilir mi? Ona göre orijinl alacağım.

1.resim orijinal 12 yıl kullanılmış olan.

2.resim yan sanayi 2 ay kullanılmış olan.

IMG_20230203_135251.jpg

IMG_20230202_201231.jpg

Yorum bağlantısı
Erol Güven

Motor takozu şanzıman takozu bu tür parçaları orijinal almak daha hesaplı sonuçta 1 kere alıyorsun konu kapanıyor. Adı üstünde yan sanayi ve orijinal elbet ciddi fiyat ve malzeme kalitesi var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türkel
Erol Güven yazdı:

Motor takozu şanzıman takozu bu tür parçaları orijinal almak daha hesaplı sonuçta 1 kere alıyorsun konu kapanıyor. Adı üstünde yan sanayi ve orijinal elbet ciddi fiyat ve malzeme kalitesi var.

Elbette fiyat ve kalite farkı var ancak 2 ay gibi kısa bir sürede yan sanayi takoz lastiğinin yırtılması normal mi? Farklı bir sorun takozun yıpranmasına yol açabikir mi diye şüphelendim.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Motor takozları gidikse motor ileri geri çok hareket eder bu da alt takozun daha hızlı kopmasına sebep verir. Veya şanzıman üst takozu çökmüş de olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail Çetinn

2011 dizel manuel fiestamda motor ve şanzıman takozlarını yan sanayi değiştirmiştim. Benzer şekilde 3-4 ay sonra yine sarsıntı ve sesler başladı. Söktüğümüzde yırtıklar vardı. Orjinal parça kullanınca sorun olmamıştı. Fiyat farkı çok ama değiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türkel
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Motor takozları gidikse motor ileri geri çok hareket eder bu da alt takozun daha hızlı kopmasına sebep verir. Veya şanzıman üst takozu çökmüş de olabilir. 

Kontrol ettirdim detaylı bir şekilde ama onlarda kayda değer bir sorun olmadığını söylediler. Daha önce vw polo kullanıyordum 2000 model 20 yıllık aracın motor takozunu ve şanzıman takozunu değiştirdim. Onda da kılcal çatlaklar vardı, bundaki gibi yırtılma yoktu. Ford takoz konusunda sıkıntılı gibi geliyor bana.

İsmail Çetinn yazdı:

2011 dizel manuel fiestamda motor ve şanzıman takozlarını yan sanayi değiştirmiştim. Benzer şekilde 3-4 ay sonra yine sarsıntı ve sesler başladı. Söktüğümüzde yırtıklar vardı. Orjinal parça kullanınca sorun olmamıştı. Fiyat farkı çok ama değiyor.

Orijinal şanzıman takozu bulamadım. Otomatik şanzıman benim araç, takoz farklı manuellere göre. @Serkan Toker kardeşimden yardım istedim cevap bekliyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Baha Kanberoğlu
(düzenlendi)

Bende gecen sene degistim. Araca bakan usta, yan sanayi takozlar agirligi kaldiramiyor, daha once basima geldi demisti. orijinal parcada israr etti.  Parçayi zaten biz temin edecektik, o yuzden tamam dedik ama 1 hafta bekledik gelsin diye.   

tarihinde Baha Kanberoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Fiestada dizel motorda özellikle problem sebebi motor takozu. Motor takozu üstte kalıyor şanzıman üst takozuna göre. Altta da tek noktada şanzıman alt takozu var. Motor takozuna bakarsanız orjinal ve sağlamsa kauçuk parça ile gövde arasında boşluk olur. Zamanla boşluk kapanır ve titreşim ses yapar. Motor daha aşağı seviyeye geldiğinden altta karşılayan alt takoz kopar. 

 

Alt takozda kullanılan kauçuk elbette etken ancak 2 ay bence kısa, diğer takozlara mutlaka bakılmalı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...