İçeriğe Yönlendir

A16XER Motorlarda Yağ Basıncı Kaynaklı sorunlar


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba 

Bu Rus abimiz 1,6 Xer motorlu Otomatik Cruze üzerinde Yağ basınc verilerini ölçmüş. Yeni bir yağ pompası ve yeni silindir yağ jetleri ile denemesini yapmış. 

Motor yağı sıcaklığını ölçmek için bir adet lazer ısı ölçer kullanmış.  Rus vatandaşın testteki amacı varyatörlerin düşük yağ basıncındaki karakteristik davranışları. 

Yağ ısındıkca varyatörler titreşim yaratıyormuş. 

 

Yağ soğuk iken rölantide 5,5 bar 

Motor çalıştıktan sonra 5 dk da 3,2 bar

Bir 5 dk daha geçtiğinde yağ sıcaklığı 52 derece ve 2,5 bar 

Sıcaklık 78 derece ulaştığında 1,8 bar ve varyatörler titreşime başlıyor.

El kitabındaki çalışma sıcaklığı 85 derecede 1,4 bar yağ basıncı

Rus adamın burdaki yorumu artık 1,5 bar basıncta varyatörlerin işlevsiz olduğunu söylüyor. 

Rölantide varyatörler için yeterli basınç yok. Fakat soğuk yağ ile sıcak yağ arasında 4 bar fark olması ekonomi için önemli. 

Sonucta pompanın ne kadar zorlandığı ve motordan ne kadar güç çaldığını anlamamız için güzel bir test. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu video ise Rus adamın kendi Opel Astra aracı ile daha düşük km de başka bir astrayı yağ basıncı olarak test ediyor.  Önce silindir altlarına yağ fışkırtan jetlerin kaç bar basınçta çalıştığını ölçüyor.  Basit bir deney düzeneği ile Jetler 2,2 barda yağ püskürtmeye başladığını ölçümlüyor. 

 

70 bin km de olan aracın operasyonel motor suyu sıcaklığı 105 ve yağ sıcaklığı 85 derece iken 1.5 bar yağ basıncı ürettiğini ölçümlüyor. 

Kendi arabası 250 bin kmde  1,4 bar civarında yağ basıncında çalıştığını ölçüyor. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bu videoda ise 400000 km devirmiş bir a16xer motorlu Astranın operasyonel sıcaklıklarda sadece 0,8 bar yağ basıncı ile çalıştığı tespit edilmiş. Bu araba defalarca varyatörü bözulmuş oysaki sorunu düşük yağ basıncı kaynaklı olduğu ortaya çıkmış. 

Bu motorun içindeki yağ jetleri normalde belli bir basınca çıkmadan yağ salmaz. 2,2 barı geçmesi gerekiyor.  Fakat sıkıntılı arabanın yağ jetleri içindeki bilye ve yay kırıldığı için basınç kaçırıyor. Arızalı jetlerle yapılan testlerde hiç basınç tutmadığı videoda görülüyor. Bu jetlerin vidası ile berber değişmesi motorun ömrünü fazlasıyla uzatıyormuş.  

0,8 bar olan yağ basıncı , yağ pompası değiştirmesine gerek kalmadan Yağ jet değişimi ile Turuncu yağ çekvalfi değişimi ile 1,5 bar seviyesine çıkarıldı. 

Bence çok önemli bir bilgi. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yanlış veya sahte yağ kullanımı, ve veya yetersiz hatalı  bakım , bagajda yağ götürüp teknisyen tavsiyelerine kulak tıkama sonucu olur çoğunlukla

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...