Ufuk Ünal 26 Haziran 2008 Paylaş 26 Haziran 2008 selamlar.benim aracımda kia cerato.bende 1 hafta önce h4-2 8000 K aldım.fakat bende aynı sorunla karşı karşıyayım.comeonn kardeş bu kablo işinde arcın orası burası çok sökülüomu? turgay krdeşim senin sorunda ben tecrübelerime dayanarak yanıt vereyim.benim ceratoda selektçr yaparken veya uzunları çakınca kısalar sönüyor.fakat chevrolet kalos (şirket aracım) h4 ampül kullanıyor.ama onunçlışma sistemi dah farklı.kalosta selektör yaparken kısalar sönmüyor.ama uzun farları yktığın zaman sönüyor.umarım yardımcı olabilmişimdir... Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 26 Haziran 2008 Paylaş 26 Haziran 2008 H4 ampul kullanan araçların büyük çoğunluğunda bu durum böyle. ama azda olsa kısayı söndürmeden uzunu yakan araçlarda var.kablo far kolunun orada olduğu için direksiyon alt kapağı üst kapağı falan sökmek gerekir yeterli olmazsa far kolu bile sökülebilir. eğer park lambaları benim için çok önemli demiyorsanız yukarıda yazdığım şekilde bağlayarak halledin Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray 23 Temmuz 2008 Paylaş 23 Temmuz 2008 9004 ampul kullanan farlarımda uzunları açtığımda yada selektör yaptığımda kısalar sönmesin istiyorum. Aynı şekilde sis farları da sönüyor uzunlar aktifken ancak bu pek sorun değil. lgili başlıkları okudum ama röleyle yapılabilecek şeyel rkonusunda fikir sahibi olamadım açıkçası. Nissan Pathfinder aracımın devre şemasını servis kitabından ekledim. Enteresan olan şey düğmenin kontrol ettiği bir röle bulamadım. Motor kaputununu altında 6 içeride 3 olmak üzere 9 röle mevcut. Bunların hiçbiri bağımsız şekilde kısa far yada uzun far şeklinde işaretlenmemiş. En alakalı olanı antitheft yazan alarm sistemininki. O da uzun farları yaktığı için alakalı diye düşündüm. ayrıca o klasik "tık" sesi de yok farları açınca.Şemada da görüldüğü üzere röle çizilmemiş yada not edilmemiş. bu mümkünmü anlamadım. ancak bilenlerin dikkatine sunuyorum.Ne yapmalı? Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 23 Temmuz 2008 Paylaş 23 Temmuz 2008 çoğu araçta uzun farlar için röle kullanılmaz. uzun farda selektör yapmak ani ve hızlı bir hareket olduğu için röle gibi parçalar devre açıp kapamasını geciktirebilir. bu yüzden uzun far devrelerinde genelde + kablo sürekli olarak bağlıdır. far kolu şase kablosunu açıp kapatır. bu yüzden far kolunda yüklenme olmaz. tabi araçlarda mesela AE101 toyotalarda kısa farlar bile bu şekilde çalışıyor. ampulun bir bacağı sürekli + ya sahiptir. far kolları yada düğmeler şaseleri tamamlar. eğer far kolundan bu işlemi yapma şansınız yoksa uzun ampule giden şase kablosundan kısa ampulun şasesine bir paralel çekin. ve bu çektiğiniz kablo üzerine bir diyot koyun. bu durumda uzuna geçtiğinizde çektiğiniz kablo sayesinde kısada halen şase olmaya devam edicek ve sönmeyecektir. diyot koyma sebebinizde kısaları açtığınızda bu kablodan uzun şasesine şase gidip kısa açınca uzunlarında yanmasını engellemiş olursunuz. Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray 23 Temmuz 2008 Paylaş 23 Temmuz 2008 6 amper e kadar dayanabilen 1000 volta kadar iş gören diyot buldum onlardan kullanacağım sanırım.benim arabamdada kısa farlar toyota gibi sanırım röle bulamadım çünkü hiçbiryerinde. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 23 Temmuz 2008 Paylaş 23 Temmuz 2008 Selektör yaptığı zaman kısaları da yakmış olmayacak mı o zaman ? Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 23 Temmuz 2008 Paylaş 23 Temmuz 2008 Selektör yaptığı zaman kısaları da yakmış olmayacak mı o zaman ?evet gündüz kısa yanmadığı zaman selektör yapınca kısalarda yanar ama bazı araçlarda zaten standarttan bu şekilde oluyor. bence bir sakıncası yok yanmasının. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Temmuz 2008 Paylaş 23 Temmuz 2008 benim arabamdada kısa farlar toyota gibi sanırım röle bulamadım çünkü hiçbiryerinde.Toyotanın tüm aydınlatması bu şekilde galiba... Ben tavan lambalarını falan söktüğümde görmüştüm.. Müşürlere şasi gidiyor.. anahtarlara şasi gidiyor... eğer far kolundan bu işlemi yapma şansınız yoksa uzun ampule giden şase kablosundan kısa ampulun şasesine bir paralel çekin. ve bu çektiğiniz kablo üzerine bir diyot koyun. bu durumda uzuna geçtiğinizde çektiğiniz kablo sayesinde kısada halen şase olmaya devam edicek ve sönmeyecektir. diyot koyma sebebinizde kısaları açtığınızda bu kablodan uzun şasesine şase gidip kısa açınca uzunlarında yanmasını engellemiş olursunuz.Bence yapılabilecek en mantıklı hareket bu... Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 24 Temmuz 2008 Paylaş 24 Temmuz 2008 Görünen dezavantajı kısada xenon olduğu zaman olur, selektörü sık kullanan birisi balastı ve ampulü yorar bu şekilde. Eeee bu durum benim için geçerli değil o zaman Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray 24 Temmuz 2008 Paylaş 24 Temmuz 2008 bencede ballast her seferinde açılmaya çalışacak ve eskiyecektir bir şekilde. ancak pek selektör yapan biri zaten değilim. havalı korna kullanıyorum genelde başka fikirler ve öneriler var ise duymak isterim. araya koyacağımız bu diyot iş görecektir bencede ancak xenon farın yanık kalması gereken akşam vakitleri ile, xenonların yanmadığı durumlarda selektör yapmanın farkı var doğal olarak. xenon farların yanık kalmasını istemem güvenlik için. ancak gündüz kısaları yakmamışsam selektör yaptığımda xenonların gecikmesini sağlayacak bir zaman ayarlı röle kullansam bu halde de geceleyin selektör yapınca bu seferde selektör kolunu bıraktığımda xenon far yine geç yanacaktır ki orijinal haline göre pratikte farkı kalmazdı değilmi?sağlam bir ballastın pratikteki ömrü kaç saat tir? yada kaç kere açıp kapamaye dayanır? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 24 Temmuz 2008 Paylaş 24 Temmuz 2008 Tek sorun kısaların yanarken uzunları kesmesi, selektörü pek kullanmıyorsan ya da uzunların açık gitme alışkanlığın yoksa bence şu anki dizaynın gayet iyi. Kısaların yanarken uzunları zaten pek kullanman gerekmeyecek. Yapısal olarak çok şeyi değiştirmen gerekiyor ve hiçbirisi de düzgün çözümler üretemiyor, değişikliklerle uğraştığına değecek sonuçları alabileceğini sanmıyorum. Hele ki o far reflektörüne takacağın kitin oluşturduğu kötü dağılım sorunu bence çok daha ciddi bir sorun iken ...Balastların normal ömürlerini baz almak yanlış, burdaki sorun çok sık "hot restrike" yapılması. Elimizde böyle bir veri yok, olması da çok zor olurdu zaten, kullanıma bağlı bişey bu. Belki de 10 yıl gidecek balastın 9.5 yıl gidecektir bilemezsin yani Tabii ki kitlerden çıkan balastların kalitesi ayrı bir şans meselesi. Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray 24 Temmuz 2008 Paylaş 24 Temmuz 2008 (düzenlendi) Tek sorun kısaların yanarken uzunları kesmesi, selektörü pek kullanmıyorsan ya da uzunların açık gitme alışkanlığın yoksa bence şu anki dizaynın gayet iyi. Kısaların yanarken uzunları zaten pek kullanman gerekmeyecek. Yapısal olarak çok şeyi değiştirmen gerekiyor ve hiçbirisi de düzgün çözümler üretemiyor, değişikliklerle uğraştığına değecek sonuçları alabileceğini sanmıyorum. Hele ki o far reflektörüne takacağın kitin oluşturduğu kötü dağılım sorunu bence çok daha ciddi bir sorun iken ...Balastların normal ömürlerini baz almak yanlış, burdaki sorun çok sık "hot restrike" yapılması. Elimizde böyle bir veri yok, olması da çok zor olurdu zaten, kullanıma bağlı bişey bu. Belki de 10 yıl gidecek balastın 9.5 yıl gidecektir bilemezsin yani Tabii ki kitlerden çıkan balastların kalitesi ayrı bir şans meselesi.sorun kısaların yanarkenki performansı değil, olurda uzunları açarsam kısaları yaktığımda xenonların yanmıyor halde olacağı ve karanlıkta kalacak olmam. aksi gibi benim arabamın uzun farları heryeri harika aydınlatırken kısa farlar sadece kendini aydınlatıyor. yani eğer xenonların yeniden yanma süresi yeteri kadar kısa değilse sorun oluşturacaklardır. malesef bu araç böyle tasarlanmış ve japon özürü bana sorarsanız. herşey inanılmaz zor ulaşılacak değiştirilecek tamir edilecek şekilde...şeffaf far camı kullanıp mercek ile işi halletmek çözümüne başlamıştım ancak alçı kalıplarım kırıldı aksi gibi kullandığım çıkma far camlarıda alçı donarken çatladığından o iş yattı. elimdeki sağlam farlarıda feda edecek kadar zengin değilim şu sıra çünkü bu arabanın parçaları acaip pahalı satılıyor anlamsız yere. bende mecburen kendi desenli far camlarına mümkün olan en sarı renk xenonu alacağım. 24 Temmuz 2008 tarihinde KLL tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 24 Temmuz 2008 Paylaş 24 Temmuz 2008 Uzunlar için geciktirici röle eklersin o zaman. Gerçi bu sefer de her selektör yaptığında da + X sn. fazla yanıcaktır o nedenle 2 sn.den fazla tutmamak lazım. Bu sürede kısa farlar çoktan toplanmış olur. Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray 24 Temmuz 2008 Paylaş 24 Temmuz 2008 önce xenon kitimi takayım sağlam şekilde çalıştığını gördükten sonra ve kısa uzun far değişimindeki duruma göre karar vereyim bence. aslında uzun farları yarı parlaklığına kadar indirebilecek bir devre olsa o iki saniyelik süre için sorun kalmazdı sanki. ne dersiniz? selektörde olsa yarı parlaklıkta yanmaya devam edip 2 saniye sonra sönerlerdi zaten o esnada kısalar ışık vermeye başlamış olurlardı. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 24 Temmuz 2008 Paylaş 24 Temmuz 2008 Kullanacağın kite göre değişir, H4-3 diye satılan motorlu kitlerin 9004'ü var mı ? Ne tip bir kit kullanmayı düşünüyorsun ? Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray 24 Temmuz 2008 Paylaş 24 Temmuz 2008 kısa ampulu xenon uzun ampulü ise halojen olan 4300 kelvin 9004 set Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 25 Temmuz 2008 Paylaş 25 Temmuz 2008 Şimdilik kiti alıp kullanmaya başla da, sonra düşünülür. Zaten parabloic farların, üstüne üstlük bir de uzun far odak noktası bozuk olan bir de kit alıcaksın, neler olucak çok merak ediyorum. Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 26 Temmuz 2008 Paylaş 26 Temmuz 2008 mtec te 9004 ampul mevcut. zaten daha önce diğer forumda konuşmuştuk sizinle.uzun kısa olayındada bence en mantıklısı daha önce yazdığım şekilde araya bir paralel kablo ve diyot ile halletmek. bunun tek dezavantajı gündüz selektör yaparken kısalarda yanar balast ampullerin ömrü azalır. sizi bilmiyorum ama ben gündüzde zaten sürekli farlarım yanık geziyorum yani gündüz selektör yapsamda zaten farlarım yanık oluyor. Ama illaki bunun olmasını istemiyorum derseniz bununda çözümü var. Araya çekilen kabloya diyot koyun demiştimya. birde bu diyotun yanına röle koyun. rölenin tetiğinide parklardan alın. böylece gündüz farlar yani parklar yanmıyorken röle kapalı olucağı için selektör yapınca kısalar yanmaz. Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray 26 Temmuz 2008 Paylaş 26 Temmuz 2008 röle mantıklı gibi peki gece olunca ne olacak yani aracı park ettiğimde? parklar yanıyor kısalarda yanmazmı bağlı olduklarından? Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 28 Temmuz 2008 Paylaş 28 Temmuz 2008 hayır parklar yanarken kısalar yanmaz. röle tetiği parklardan aldığımız için bu durumda eğer sadece parklar yanıkken selektör yaparsanız kısalarda bunlarle beraber yanar o kadar. ama sadece parkların yandığı ve selektör yapılan bir durum olmaz heralde diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray 28 Temmuz 2008 Paylaş 28 Temmuz 2008 (düzenlendi) kulağa hoş geliyor doğrusu. açıklığa kavuşturmak için:park kademesine getiriyorum parklar yanıyor.parklar yanarken kısalar yanmıyor yadaparklar yanarken xenonlar yanıyor çünkü kısaları yakıyorumselektör yaptığımda xenonlar enerjisini aküden tetiği parklardan aldığı için sönmüyorlar.farlar yanmıyorsa selektör yaptığımda normaldeki gibi selektör çalışıyor parklar açık olmadığı için xenonlarda tetiklenmiyor.doğrumudur?peki bu durumda aklıma şu geldi.ben parkları açarsam ve parklar yanmaya başlarsa xenonları yanmamasını sağlayan şey ne oluyor? ikinci bir rölemi? işin bu kısmı kafamı karıştırdı. röle anahtar görevimi görmüş oluyor o durumda? yani parkları açınca rölenin diğer iki bacağı elektriği geçirmiş oluyor sanırım. 28 Temmuz 2008 tarihinde KLL tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 28 Temmuz 2008 Paylaş 28 Temmuz 2008 (düzenlendi) ewt olay aynen bahsettiğiniz şekildeoradaki röle uzun far yanınca kısaya gidicek olan şaseyi kesip açmak için sadece. parklar yani farlar kapalıyken geçirmesinde selektör yaparken kısa yanmasın diye.xenon kit kendi şasesini kısa şasesinden alıcağı için parkları açıncan yanmaz. kısa moduna gelince yanar.kaliteli markada bir röle alın. amperi o kadar önemli değil çünkü az yük çekicek.http://www.gittigidiyor.com/main/urun.php?id=10432603 28 Temmuz 2008 tarihinde BuTcHeR tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray 5 Ağustos 2008 Paylaş 5 Ağustos 2008 cevaplar için teşekkür ederim. ben ucuz bir kit alıp onu taktım. uzun kısa sorunu yaşanmadığı için bahsi geçen diyot bağlantısını yapmadım. zaten sistem hemen açılıp kapanabiliyor. eski xenon lar gibi değilmiş. bir fırsatta fotoğraflarım.sisleride bir röle ile uzunlara bağladım böylece o soluk yanan uzun ampullerinin yanında sislerde yanıyor ki önümü görebileyim... uzun ampulleri dipsiz H1 gibi... acaba bunların yüksek watajlısı varmıdır..? Yorum bağlantısı
Ilgaz P. 21 Mayıs 2009 Paylaş 21 Mayıs 2009 Sorunu hallettik ışığı açma kolunda bir kablo bulduk bu kablo kısalarla birlikte aktif oluyor ve uzunlara geçtiğinde bu kablodan elektrik geçmeye devam ediyor.Kısaları bu kabloyla birleştirdik. Tahminimce bu olay Kia nın bütün araçlarında aynı elektrik tesisatı kullanmasıyla alakalı ilginiz için teşekkürlerBu kadar ugraşıyı Xenon un ömrünü uzatmak için yaptım fakat bu sorunu çözene kadar baya bi aç kapa yapıldı işin hiçbi espirisi kalmadı bence yaptığınız yanlıs benim aracımda h4 halojen var uzunları yakınca kısalar sönüyo selektör yapınca da aynı şekilde fakat kısalar acıkken selektör kolunu avas yavas çektiğinizde ortada bi yerde uzun ile kısa aynı anda yanıyo ve biraz daha cektiğinizde kısa sönüyor. siz kabloyu direk bağlayarak araca daha fazla yük bindirmiş olmazmısınız ben böyle düşünüyorumparklara röle bağlatmak bana daha mantıklı geldi sinyal kolunu falan sökecek adam bi de kıracak bozacak oraları hiç gerek yok bence en iyisi parklara röle bende xenon h4-2 ye geçmeyi düşünüyorum uzunları kullanmıyorum selektör için sadece o yüzden h4-2 yi tercih edicem Yorum bağlantısı
Zafer B. 7 Mart 2010 Paylaş 7 Mart 2010 Arkadaşlar,Fiat fiorino aracın H4 olan far gurubunu sevgili Şlker'in sayesinde mercekli bi-xenon'a dönüştürmeya başlayacağız,fakat aklıma takılan sorun şu oldu??Kısa hüzmeden uzun hüzmeye geçiş esnasında kısalar sönüyor,sürekli yanması gereken xenon ampul bu geçişlerde ne yapacak ?Eğer uzun hüzmeye geçince yanmaya devam edecek olan xenon ampül yada ballast aradaki saliselik kapanıp açılmalarda zarar görürmü ?Bu uygulamayı yapan arkadaşlar varmı?Aracın far kolu ile ilgili sorun yaşarmıyım? Yorum bağlantısı
Recommended Posts