İçeriğe Yönlendir

Citroen DS4 aracıma bi-xenon uygulaması


Uğurata Dursun

Recommended Posts

Hazar Erulusoy
Buğu oluşması mevsimsel olarak normal. Farı yakıp gezdiğinde kaybolmuyorsa sıkıntı.

Silikon kokması normal bir durum geçecektir.

Şöyle de bir durum var, mercek montajı ile farın orjinal yapısını yani ısı dağılımını ve sirkülasyonunu bozdun. Bu normal bir sonuç, yani bu sorunu hiç çözemeyebilirsin. Şimdilik aceleci davranmadan, farı açıp kapatıp bir taraflarını didiklemek yerine biraz kullanıp izlemeni öneririm. 

Farı kullanınca yapıyor lakin durunca gidiyor. Ama bugün yağmur vardı su almadı sanki bir tık azaldı yada değişmedi. Zaten açmayacağım en kötü kenarlara bir tık silikon geçeceğim. Ayrıca diğer farda ve bu farı tekrar açmadan önce hiç buhar olmadı...

Birde sirkülasyon konusunda diğer fara göre bir tane orijinal olarak havalandırma kanalı eksik bir kanalda silecek suyu deposu sebebiyle biraz sıkışık durumda oda etkileyebilir ama kesin birşey var oda çok ufak bir açıklıktan sanırım hava alıyor.

Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy

Herkese merhaba farın buhar problemi çözüldü. Buharın oluşuna göre farın üst kısmına bir kat silikon çektim. 2 gündür takip halindeyim buhar kurudu ve tekrarlamadı.

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy

Herkese günaydın. Size 1.000.000 luk soru geliyor. Biliyorsunuz önce ki mesajlarımda anlık gelip giden arızadan bahsetmiştim. Arıza ışığının tam olarak oluştuğu şartları buldum. İŞte soru şimdi geliyor.

Otomatik far ayarında kullanırken gece yada gündüz hiç problme yok. Çalışıyor lakin günün ağarması yada günün batması sırasında ki alaca karanlık anlarında yani fara ihtiyaç duyulmayan lakin otomatik far sensörünün yeterli ışık alamadığı farın açık olduğu anlarda bu arıza ışığı ve uzun farları kontrol ettiriniz mesajı anlık olarak gelip gidiyor. Bunun gibi birşey yaşayan olmadı sanırım şimdiye kadarıyla. Fikirlerinizi bekliyorum.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Hazar Erulusoy

Uzun far hatasını çözdüm. Nasıl çözdüm? 2 adet dipsiz ampul ve park lambası ile aynı kısalar da olduğu gibi hatayı giderdim. Bir haftadır testte tabi tuttum hiç hata mesajı almadım araçtan. Böylelikle tamamen proje sonlanmış oldu.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
On 11/25/2017 at 20:09, Hazar Erulusoy yazdı:

Uzun far hatasını çözdüm. Nasıl çözdüm? 2 adet dipsiz ampul ve park lambası ile aynı kısalar da olduğu gibi hatayı giderdim. Bir haftadır testte tabi tuttum hiç hata mesajı almadım araçtan. Böylelikle tamamen proje sonlanmış oldu.

Gözün aydın güle güle kullan

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy
11 saat önce, Selçuk Keleş yazdı:

Gözün aydın güle güle kullan

 

Çok teşekkür ederim. Artık gönül rahatlığı ile kullanıyorum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Turgut Seviniş

Herkese merhaba. Formu uzun süredir merakla ve ilgi ile takip ediyorum. Boş vakitlerimde hobi olarak uğraşmak adına ds4 aracıma bi  xenon aydınlatma yapmaya karar verdim. Yeni hella mercek ve d4s koito balast edindim. Çıkma far üzerinde işleme başladım. Sol fara mercek montajını bitirdim Elektrik bağlantıları kaldı. Her türlü görüş ve önerilerinize açığım. 

DSC_0066.JPG

DSC_0068.JPG

DSC_0053.JPG

Pleksi den sinyal yerine sinyalli gündüz ledi yapmayı planlıyorum. Eğer istediğim performans ı alırsam Elektrik bağlantılarına ondan sonra devam edeceğim. 

Yorum bağlantısı
Erkan Göregen

Merhaba

C4  aracıma hella intemo mercek montajı yapmıştım ama aracın kendi farlarına işlem yaptığımdan vakit darlığından o sinyallere bir şey yapamamıştım.Konuyu takip edeceğim.Far içine gündüz ledi yapmak istediğim bir uygulama.

Yorum bağlantısı
Turgut Seviniş

Daha önce auto cad ortamında gündüz ledi için çizmiş olduğum şekili 10 mm şeffaf pleksi ile lazer kesim yaptırdım. Sinyal kısmındaki turuncu parçanın yerini alacak bu pleksi yi yerine göre büktüm. Ufak tefek hatalar olsa da fenaolmadı. Pleksi arkasına 60 derece leon kullanarak turuncu ve beyaz yanabilen power ledleri dizmeye başladım. Aydınlatma şiddeti çok ii oldu. 

DSC_0088.JPG

DSC_0078.JPG

DSC_0085.JPG

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy

Elinize sağlık. Harika olmuş. Zamanında yaparken sinyaller için hiçbir yapmadığıma pişmanım. Farlarda artık bir daha açılmaz. Tavsiyem şudur far tasında merceğin önünde ki parlak kısmı ısıya dayanıklı mat gri ile boyamanız yansımanın önüne geçecek ayrıca kapatmak için acele etmeyiniz.

 

 

Yorum bağlantısı
Turgut Seviniş
2 saat önce, Hazar Erulusoy yazdı:

Elinize sağlık. Harika olmuş. Zamanında yaparken sinyaller için hiçbir yapmadığıma pişmanım. Farlarda artık bir daha açılmaz. Tavsiyem şudur far tasında merceğin önünde ki parlak kısmı ısıya dayanıklı mat gri ile boyamanız yansımanın önüne geçecek ayrıca kapatmak için acele etmeyiniz.

 

 

Sizin yapmış olduğunuz mercek uygulama sını okudum. Sizin uygulama da sanıyorum mercek biraz geride kaldığı için o yansıma olmuş. Ben sizden tecrübe ederek merceği çok geri almadım. Şuan tek kafamı kurcalayan duvar çizgisi. Reflektör sabitleme tam yapabildim mi bilemiyorum. Duvar çizgisi ideal duruyor ama araç üstünde bş bakmak lazım. 

Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy
Sizin yapmış olduğunuz mercek uygulama sını okudum. Sizin uygulama da sanıyorum mercek biraz geride kaldığı için o yansıma olmuş. Ben sizden tecrübe ederek merceği çok geri almadım. Şuan tek kafamı kurcalayan duvar çizgisi. Reflektör sabitleme tam yapabildim mi bilemiyorum. Duvar çizgisi ideal duruyor ama araç üstünde bş bakmak lazım. 
Kesilme çizgisi kendi içerisinde oluştuysa araç üzerinde ayarlamada sıkıntı olmaz. Ama şuna dikkat etmek lazım mercek ve kapağı alttan ve üstten far tasına çok yakın olmasın. Araç üstünde ayarlama yaparken eğer alta yada üste indirmek gerekir ve dayanirsa mercek tasa ayarlar ya yüksek yada alçak kalır aydınlatma kalitesi bozulur.
Yorum bağlantısı
Turgut Seviniş
2 saat önce, Hazar Erulusoy yazdı:
3 saat önce, Turgut Seviniş yazdı:
Sizin yapmış olduğunuz mercek uygulama sını okudum. Sizin uygulama da sanıyorum mercek biraz geride kaldığı için o yansıma olmuş. Ben sizden tecrübe ederek merceği çok geri almadım. Şuan tek kafamı kurcalayan duvar çizgisi. Reflektör sabitleme tam yapabildim mi bilemiyorum. Duvar çizgisi ideal duruyor ama araç üstünde bş bakmak lazım. 

Kesilme çizgisi kendi içerisinde oluştuysa araç üzerinde ayarlamada sıkıntı olmaz. Ama şuna dikkat etmek lazım mercek ve kapağı alttan ve üstten far tasına çok yakın olmasın. Araç üstünde ayarlama yaparken eğer alta yada üste indirmek gerekir ve dayanirsa mercek tasa ayarlar ya yüksek yada alçak kalır aydınlatma kalitesi bozulur.

Kullandığım mercek şapkası epey büyük köşelerden keserek sabit olan reflektör den ayrılmasını sağladım ama ince bir ayar gerekiyor 

Yorum bağlantısı
Turgut Seviniş

Lensleri pleksi ye dizdim. 4 erli çift renk ledlerin lehim yapılması na geldi sıra. Ledin beyazını röleden geçirerek sinyal verildiğinde,beyaz sönüp sarı yanacak şekilde ayarlayacağım. Ayrıca pleksi nin iki yüzeyine parlak krom folyo ile kapladım. toplam 15 led kullanacam 

DSC_0094.JPG

DSC_0092.JPG

DSC_0095.JPG

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Pleksiyi sarı cam içine yerleştirip siyah yada gümüş grıye sarı camı boyarsan güzel duracaktır.

 

Aliminyum folyo yerine iyi bir siyah geniş bantla yapsan pleksiye siyahlık verilebilir bu sadece tercihtir aynen bu şekildede olabilir.Maksat ışık dagilmasını önlemek.

 

Lensleri kullanman yerinde uygulama.:good1:

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turgut Seviniş

Pleksi arkasına 15 adet power led dizildi sürücü devresi ile birlikte hazır. İç taraf taki 8 led sinyal yandığın da beyaz sönüp sarı yanacak şekilde ayarladım. Duruma göre ledleri parlaklık arttırmak adına ek soğutucu ile 3 lü seriye çevireceğim. 

DSC_0097.JPG

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Sinyalin bu bölümünde arka kısım geniş ve ideal alan mevcut yinede kontrollü şekilde sogutucu destegini ne kadar iyi yaparsan ledler açısından o kadar iyi olacak.

 

Elindeki ledler sonuçta oem değil ve her şekilde akım hesabını tam güçte yapma ledleri lensli kullandığın için tavsiyem yüzde 50 ile 70 arası performanstaki akım hesabı ile kullanmanı tavsiye ederim.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Turgut Seviniş
40 dakika önce, Oktay Toker yazdı:

Sinyalin bu bölümünde arka kısım geniş ve ideal alan mevcut yinede kontrollü şekilde sogutucu destegini ne kadar iyi yaparsan ledler açısından o kadar iyi olacak.

 

Elindeki ledler sonuçta oem değil ve her şekilde akım hesabını tam güçte yapma ledleri lensli kullandığın için tavsiyem yüzde 50 ile 70 arası performanstaki akım hesabı ile kullanmanı tavsiye ederim.

Oktay abi ozaman şuanki 4 lü seri kullanım parlak lık ve led ömrü açısında ideal. Her ihtimale karşı lık ek soğutucu yaparsam bu hali ile tam oem gündüz ledi olmasa da gündüz farkedilebilr oldu. 

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Face ve e-mail de dediğim gibi uzak mesafeden gündüz görünürlük gücünü test edip ona göre istediğin gibi seri paralel olarak led baglantısını yaparsın.Her şekildede sogutucu destegini mutlaka yapman yerinde işlem olur.:good1:

Yorum bağlantısı
Turgut Seviniş
On 22.06.2018 at 12:05, Hazar Erulusoy yazdı:
On 22.06.2018 at 11:48, Turgut Seviniş yazdı:
Sizin yapmış olduğunuz mercek uygulama sını okudum. Sizin uygulama da sanıyorum mercek biraz geride kaldığı için o yansıma olmuş. Ben sizden tecrübe ederek merceği çok geri almadım. Şuan tek kafamı kurcalayan duvar çizgisi. Reflektör sabitleme tam yapabildim mi bilemiyorum. Duvar çizgisi ideal duruyor ama araç üstünde bş bakmak lazım. 

Kesilme çizgisi kendi içerisinde oluştuysa araç üzerinde ayarlamada sıkıntı olmaz. Ama şuna dikkat etmek lazım mercek ve kapağı alttan ve üstten far tasına çok yakın olmasın. Araç üstünde ayarlama yaparken eğer alta yada üste indirmek gerekir ve dayanirsa mercek tasa ayarlar ya yüksek yada alçak kalır aydınlatma kalitesi bozulur.

Hazar bey bizm ds4 te tampon sökülmeden far sökülebiliyor mu. 

Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy
Hazar bey bizm ds4 te tampon sökülmeden far sökülebiliyor mu. 
Evet. Sadece iki tane civatasi var. Farin vidalarını sokunce tekerlek tarafından hafifçe içeri doğru (motora doğru) farı itip daha sonra logo tarafından çekip çıkarabilirsiniz.
Yorum bağlantısı
Turgut Seviniş
19 saat önce, Hazar Erulusoy yazdı:
On 25.06.2018 at 09:58, Turgut Seviniş yazdı:
Hazar bey bizm ds4 te tampon sökülmeden far sökülebiliyor mu. 

Evet. Sadece iki tane civatasi var. Farin vidalarını sokunce tekerlek tarafından hafifçe içeri doğru (motora doğru) farı itip daha sonra logo tarafından çekip çıkarabilirsiniz.

Peki altta orta da 3. Tırnak var onun vidası nasıl sökülüyor 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...