İçeriğe Yönlendir

Citroen DS4 aracıma bi-xenon uygulaması


Uğurata Dursun

Recommended Posts

  • 2 hafta sonra...
Hazar Erulusoy

Bir güncelleme paylaşayım. Aradan 14 güne yaklaşık bir süre geçti. Hava ne kadar kararısa o kadar performansı artışı oluyor. Ama ilginç bir durum var. Bİr hafta önce birkaç sabah arabayı çalıştırdığımda arıza ışığı anlık yakıp söndürdü ekranda yazıyı görmeden gidiyordu. Ama bu sabah ilk önceleri aralıkları uzun daha sonra sıklaşarak uzun far arızası diye hata verdi sonra hemen gitti sonra tekrar veridi gitti gibi... Farları otomatikten önce off'a sonra on'a getirdim sonra tekrar otomatiğe aldım tekrar hata vermedi. Neden olduğunu anlayamadım. Fikri olan var mı? 

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Role tertibatında uzun hüzme için tetik aldığın kabloyu roleye girişinde 1n4001 diod ile giriş yapılırsa bu sorun belki bir daha olmaz.Yaptıysan ve zaten uzunlardaki orijinal ampulü sökmediysen normalde bu şekilde bir hata olmaması gerekiyor,ampulü söktüysen normal bir durum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy

Oktay Ustam röle girişine 2 adet birbirine paralel 1N4007 yada 4001 hatırlamıyorum şuan diyot bağlı. Ampüller üzerinde bağlı değil. Uzunlar da sadece Xenon kullandığım için. Birde uzun ampullerin bağlı olmaması durumunda her selektör de arıza ışığı yapması gerekmez mi? Yazdığım günden beri hiç vermedi.
Acaba far ayarı otomatikte kullanırım hep sabahları açtığımda hava biraz karanlık gibi olduğu için direkt yanar farlar diyorum ki far sensöründe kondansatör gibi yük toplayan eleman varsa anlık olarak sebeb verebilir mi?

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Uzun hüzmede ampul takılı degilse ilerdede tekrarlaması muhtemeldir.Far sensörü veya başka bir şey direnç degeri vermeyeceği için sıkıntı olmaz.Büyük degerde bir kondansatör oem devrelerde genelde kullanılmaz.Kullanılsa zaten iç direnci nedeniyle bu hatayı vermez diyebilirim lakin devrede zaten drkt uzunlara baglı olmaz.

 

Kısaca ampul olmadığı sürece ,kısa far bölümüne bagladığın bir direnç degeri veya ampul baglamadığın sürece nadirde olsa dediğin gibi yani yanar söner.Hataya göre aklıma gelenler bunlar.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy

Bugün sabah yine yağtım Aç Kapa yapınca düzeliyor. Selektörde arıza vermiyor. Bu şekilde takip edelim bakalım ileride ne olacak göreceğiz .

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Hazar Erulusoy

Tam bir ay sonra ne yazık ki bu sefer sağ farın mercek kapağı yerinden çıktı siz siz olun mercek kapaklarınızı silikon ile sabitleyin ne yazık ki sunfix bu alanda sınıfta kaldı. Hafta başı bu sefer sağ farı açıp mercek kapağını silikonla sabitlemek zorunda kalacağım. Açması çok dert sista akvaryum silikonunu çok sağlam tutunuyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy

Oktay abi bugün arkadaşın farıyla ilgilendik dyson siyah silikon kullanmış sokmesi çok rahat bilgin varmı?

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Dyson kuru ve sert olur,sert müdehalede çabuk bırakır ve dagılır.Bir dönem sista solventsiz çıkmadan önce kullandığım silikondu.O ara ideali oydu.

Far kasa plastkleri yüzeyi bir şeylerin yapışmasına çok olanak sağlayan türden değil.Sista daha elastik silikonlar içinden bir marka ve kolayca bulunabiliyor,ancak ideal tutunma ve ilk anında oldukça cıvık olması hava kabarcığı olasılığını en aza düşüren unsur ve asitik kürleşme ile kuruduktan sonra genleşerek dolgu yapması benim hoşuma giden özellikler.Dysonda bu yok.Bir kaç kez aynı silikonu sökme imkanı oldugunda silikon araları boşluklar ve açıklıklar olması ve bu hataları sonra işlem sürecini daha iyi anladığım tecrübe döneminde far camı için iyi olmadığını anlamama sebebiyet vermişti.Yoksa basit sökülmesi vesaire önemli bir özellik değil.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy

Sorma abi. Bu kadar araştırma ince işçilik vs yap denizi geç derede boğul yani mercek kapaklarının düşmesi tam bir faciaydı. Birde ne işkence nede kablo bağı farı sıkmaya elverişli değil bende zor bela kablolar ile sıkıştırdım. Yaklaşık 5 saattir bekliyor. Acaba montajı yapsam mı yarına bıraksam bilemedim. 

 

ÖNEMLİ NOT: Arkadaşlar sizlere tavsiyem bu yazıyı okuyupta bi-xenon dönüşümü yaparsanız farları kapatacağınız zaman far camının oturacağı kanalları azami bir şekilde (ısı yardımı ile sökerken nasıl yumuşatıyorsak aynı şekilde) camı koymadan eski formuna getirin. Çünkü silikondan sonra ısıtıp kanalları bükmek hem zor hemde ısıyı  yiyen silikon kuruyor siz kanalı sıkıştırıp kanalı o şekilde tutamazsanız kanal önce ki forma dönüyor ve silikon biçimsiz bir hal alıyor. Azami camın oturduğu kanalı eski haline getirin. Birde kanalın temiz olması çok önemli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Tecrübe kelimesini anlamını yaşadın.Ellerine sağlık.

 

Yarına takarsan için rahat edecektir acele etme derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

" Deli bağlar gibi bağlamış " deyimi gerçekleşmiş :lol: 

 

Eline sağlık , umarım başka sıkıntı yaşamadan tadını çıkarırsın farlarının :good1:

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy
(düzenlendi)

Herkese merhaba yeni hafta yeni sorunlar. Farı kapattıktan sonra ki 2. gün far buhar yaptı. Sobra havalandırdım geçti. Bugün sabah işe gelince kontrol edeyim dedim yine buhar yapmış. Resmen çile çile..... Ne yapsam bilemedim. Kış yaklaşıyor. puffff

 

Farı söktüm içinde çok kesif bir silikon kokusu vardı. Acaba kapakları yapıştırdığım kırmızı(SİSTA RTV) silikon yada farı kapattığım silikon(SİSTA SİYAH AKVARYUM) yapmış olabilir mi?

 

tarihinde Hazar Erulusoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
3 saat önce, Hazar Erulusoy yazdı:

Herkese merhaba yeni hafta yeni sorunlar. Farı kapattıktan sonra ki 2. gün far buhar yaptı. Sobra havalandırdım geçti. Bugün sabah işe gelince kontrol edeyim dedim yine buhar yapmış. Resmen çile çile..... Ne yapsam bilemedim. Kış yaklaşıyor. puffff

 

Farı söktüm içinde çok kesif bir silikon kokusu vardı. Acaba kapakları yapıştırdığım kırmızı(SİSTA RTV) silikon yada farı kapattığım silikon(SİSTA SİYAH AKVARYUM) yapmış olabilir mi?

 

Bu arada yağmur falan da ki yağmadı içeriye sızıntı olabilir diyeyim. Silikon yüzünden bu kadar buğu oluşması bana pek gerçekçi gelmiyor. Durduğu yerde mi buğulanma oldu ? Bir süre kullanıp öyle değerlendirmekte fayda var.

Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy
3 saat önce, Selçuk Keleş yazdı:

Bu arada yağmur falan da ki yağmadı içeriye sızıntı olabilir diyeyim. Silikon yüzünden bu kadar buğu oluşması bana pek gerçekçi gelmiyor. Durduğu yerde mi buğulanma oldu ? Bir süre kullanıp öyle değerlendirmekte fayda var.

 

Yağmur yağmadı sabah serin oluyor çiğ yapıyor. Ondan yada dediğim gibi acayip silikon kokusu vardı baya keskin. Ama öğlen gidiyor. Söküp birkaç yeri silikon ile geçtim şimdi araç üstünde güneşte kapakları açık duruyor. Takipteyim bakalım ne çıkacak. 

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Kapakaları açman hata.Açmadan kendiliğinden geçmesini beklemen gerekiyor.Kapaklar açıldığı sürece iç hava tazelenir ve farın hava kanalları basınçlı çalışır.İlave silikon yerine gece aydıonlatma olmayan bir yerde faraları yak ve farın arka kısmılarından ışık sızması olan yer varsa orayı kapat.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy

Onuda deniyeyim. Aslında açık bir yer yok yani diğer farda vardı su bile aldı ama hiç buhar yapmadı. Açık olduğunu sanmıyorum.

 

 

Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy

Farları karanlıkta yakıp sızma var mı diye baktım sıkıntı yok. Halen buhar olayı devam ediyor. İlginç olan şu var bugün uzun yol yaptım hava sıcaktı sabah araca binerken buhar yoktu. Lakin yol alıp mola veridigmde baktım buhar olmuştu aklıma şu geldi araç giderken cepheden gelen rüzgar ve etkisi ile soğuyan hava içeri giriyor ve sıcak olan ortamla buluşunca buhar yapıyor. Bir yerden hava alıyor akşam İstanbul'a döneceğim. Yarın yâda cumartesi bir İnce tabaka örtücü silikon uygulayacağım. Kuruduktan sonra tekrar bakacağım. Bu arada farı açtığım da iki yerde kırık oldu kanalda bunları bu sefer plastik kaynak ile tamir etmeden silikon geçerek kapadım acaba oralardan alabilir mi? Aşağıda fotoğrafta farın baktığınız yönde sağ ve sağ alt kısmı lakin buhar hemen mercek önünde oluşuyor.7cf8ce2e1ebbb1f779a7dcd6fb9b4d95.jpg

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Bence elleme oynama.Her yapacağın işlem süreci uzatacak.Biraz zaman ver.

Sonra yada kapaklarını falan açmadan sadece camın oturduğu kanalların dışından ve alt  kesitlerin oralara ince silikonlama yap.Bu kısımlar farkında olmadan kırılmalar yapıyor dıştan silikonla bununda önüne geçersin.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy

Zaten yarın dananın kuyruğu kopar şayet yağmur yağarsa anlaşılır. Delik açıklık varsa su girer.... Şimdilik takip ediyorum. Havalara göre haftasonu dediğiniz gibi üstten İnce ve düzgün bir kat silikon çekeceğim.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Buğu oluşması mevsimsel olarak normal. Farı yakıp gezdiğinde kaybolmuyorsa sıkıntı.

Silikon kokması normal bir durum geçecektir.
Şöyle de bir durum var, mercek montajı ile farın orjinal yapısını yani ısı dağılımını ve sirkülasyonunu bozdun. Bu normal bir sonuç, yani bu sorunu hiç çözemeyebilirsin. Şimdilik aceleci davranmadan, farı açıp kapatıp bir taraflarını didiklemek yerine biraz kullanıp izlemeni öneririm. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...