İçeriğe Yönlendir

Nissan Primera P11 (1995-2002) tavan ve okuma lambası


Yasir Ç.Sakal

Recommended Posts

Yasir Ç.Sakal
(düzenlendi)

Selamün aleyküm hayırlı akşamlar,

 

Tavan lambaları ile ilgili danışmak istediğim bazı hususlar var, yardımcı olabilirseniz sevinirim,

1- tavan lambası ni çocuklar 2 kere açık unuttuğu için akü bitirdik, bunun önüne geçmek için linkteki roleyi baglasam işimi görür mu? Cevap evet ise nasıl bağlamak  gerekir.

Ya da başka oneriniz varmıdır?

Aracimda tavan lambası dimmer li yanıp sönüyor (kontak, kapılar açılıp kapandığında)

 

http://www.elo.com.tr/zaman-rolesi-kullanici-tarafindan-istenilen

 

2- öndeki okuma lambalarını da ortadaki tavan lambası ile birlikte kullanmak istiyorum, ön taraf biraz karanlık kalıyor.tesisata zarar vermeden bunu nasıl yapabilirim? İlerleyen dönemlerde ayak aydınlatması ve submarine de yapmayı planlıyorum sizce sakıncası olur mu?

Anahtar değişimi gerekli midir?

 

3- iç aydınlatmanın tamamını LED e çevirmek istesem orijinalliğini bozmamak adına neler yapabilirim

 

Biraz uzun oldu kusura bakmayın,

 

Okuma lambası

images.jpg.96ec3a03de89726ce3910c529e5e0dc6.jpg

 

Tavan lambası

59f38fe4a3996_images(1).jpg.cae6cbc25ccf8460f96c1ffa5695059a.jpg

 

Not: fotoğraflar alıntıdır.

 

 

tarihinde Yasir Çatalsakal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Ve aleyküm selam Yasir kardeşim , link error verdiği için hangi röleyi seçtin göremiyorum bu yüzden fikir yürütüyorum , seçtiğiniz röle sadece tetik aldığında istenilen süre lambayı yakacaksa olur .  

 

Okuma lambalarına tavan lambasından tetik kablosu çekebilirsiniz , böylece kontrol tavan lambasında olur . Sisteme herhangi bir zararı olmaz . Okuma lambasına tetik alırken ayak bölgesine de kablo çekerseniz hepsi bir kerede tamamlanmış olur .

 

Aslında iç aydınlatmayı tamamen led yapsanız açık unutulsa bile çok fazla akım çekmediği için aküyü bitirmez en azından marşa basacak kadar dolu kalır akü , böylece röleye falan gerek kalmaz ...

 

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Yasir Ç.Sakal
32 dakika önce, Mahmut Akbulut yazdı:

Ve aleyküm selam Yasir kardeşim , link error verdiği için hangi röleyi seçtin göremiyorum bu yüzden fikir yürütüyorum , seçtiğiniz röle sadece tetik aldığında istenilen süre lambayı yakacaksa olur .  

 

Okuma lambalarına tavan lambasından tetik kablosu çekebilirsiniz , böylece kontrol tavan lambasında olur . Sisteme herhangi bir zararı olmaz . Okuma lambasına tetik alırken ayak bölgesine de kablo çekerseniz hepsi bir kerede tamamlanmış olur .

 

Aslında iç aydınlatmayı tamamen led yapsanız açık unutulsa bile çok fazla akım çekmediği için aküyü bitirmez en azından marşa basacak kadar dolu kalır akü , böylece röleye falan gerek kalmaz ...

 

 

Hızlı yanıtınız için teşekkür ederim Mahmut kardeşim.

Linki kirpmis nedense tekrar ekliyorum:

 

http://www.elo.com.tr/zaman-rolesi-kullanici-tarafindan-istenilen-zamana-ayarlanabilir

 

Aslında istediğim araç stop ettiğinde zaman ayarının çalışması, roleyi bu yüzden düşünmüştüm.

Peki led için tavsiyeniz ne olur, el yapımı mi yoksa hazırlar mı?

Okuma lambalarim W5W dipsiz, orta ise C10W.

LED e gectigimde dimmer aynen çalışır mı?

 

 

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

LEd ürünler için cree serisi hazır ledleri kullanın.Elde yapmak için el yatkınlığınız var ise zevkli ve bitince tadı başka olur.Yatkınlık yok ise ampul tiplerine göre hazır en ideali.

 

Linkteki rolenin şeması olacaktır ve aynen uygularsanız istediğiniz gibi çalışır.Önemli olan role tetik ucunu saglıklı almanız ve baglamanız.

 

Tavan lambası dimerli olmaz.Dimerli olan bölümlere kullandığınızdada aynen çalışır sıkıntı olmayacaktır.Sürücüsü üzerinde led kullanırsanız sürücü özelliği ne göre dimmer yapıp yapmaması değişebilir.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mürsel Balci

tavan lambasından harita lambalarına hat çekerken araya diyot koyarsanız daha iyi olur. eğer koymazsanız sadece harita lambalarınızı kullanmak istediğinizde tavan lambanızda yanacaktır.  

Elonun zaman ayarlı rölesini kullanabilirsiniz. tavan lambası genelde şase tetiklemeli çalışır. kapıları açınca da şase gelir ve çalışır on off düğmesini on yapıncada şase gelir çalışır. 12 volt sürekli bulunur. sizin araçta da bu şekilde çalışıyorsa bağlayacağınız rölenin şase hattını düğmenin on off yaptığınız yerdeki şase hattından alıp tavan lambasını yakmasını sağlamalısınız. aksi takdirde araç kapısını açıncada röle tetiklenir ve tavan lambası ayarladığınız süre sonuna kadar yanık kalır. ayrıca bu rölenin hatırladığım kadarıyla + çıkışı mevcut siz tavan lambası için eksi çıkış vermelisiniz bunun için de normal bir röleyle artı çıkışı eksi çıkışa çevirmeniz gerekecektir. Ben bu zamana kadar yaptığım araçlarda ya şerit led ya da modül led kullandım. Eğer yeriniz müsaitse 3 lü geniş açılı mercekli modül led tavsiye ederim. onlar zaten 12 voltla çalıştığı için direk bağlayabilirsiniz. araçta dimmer özelliği varsa yine çalışacaktır. ama ledlerin dimmeri normal ampül kadar yumuşak olmaz.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
18 saat önce, Mürsel Balcı yazdı:

 ayrıca bu rölenin hatırladığım kadarıyla + çıkışı mevcut siz tavan lambası için eksi çıkış vermelisiniz bunun için de normal bir röleyle artı çıkışı eksi çıkışa çevirmeniz gerekecektir. 

 

ELO müşteri isteğine göre röleleri şase tetik üretip yolluyor , sipariş 1 tane bile olsa yapıyorlar ...

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Yasir Ç.Sakal

Cevap veren herkese ayrı ayrı teşekkür ederim. 

Yol haritami soyledikleriniz ışığında şu şekilde yapacağım;

1. Röle işini biraz erteledim,

2. Öncelik LED modül ampul almak, bu modüllerden bir önceki aracıma takmistim, gönül isterdi kendim yapayım, elektrik ve elektronik ile aram iyidir ama şu an vakit sıkıntım var ve LED ile pek haşır neşir olmadım, ilerleyen zamanlarda yaparım inşaallah.

 

Gelelim sorulara;

Modül ledlerde cree tıp varmıdır, yoksa hangisini almalı.

Hangi diyotu almalıyım?

Okuma lambalarımın anahtarı sadece aç kapa, anahtar degisimini onerirmisiniz (tabii bulabilirsem), kapalı,açık ve kapı açıldığında olacak şekilde.

Son olarak tam doğru bağlantı için oneriniz nedir, bunu şunun için soruyorum, bizim araçların bu aydınlatma revizyonlarinda birçok kişi kontrol ünitesine zarar vermiş ve parçaları biraz sıkıntılıdır. 

Sizlere biraz zahmet vereceğim ama yardımcı olabilirseniz sevinirim. Şimdiden hakkınızı helal ediniz.

@Mahmut Akbulut @Oktay Toker @Mürsel Balcı

Yorum bağlantısı
Mürsel Balci
(düzenlendi)

yanlış hatırlamıyorsam benim kullandığım diyot 1 n 4001 olması lazımdı. Öncelikle tavan ve harita lambalarınızın şase tetikle çalıştığından emin olun. tavan yüzde 99 şase tetiklemedir. harita lambaları bazen değişebiliyor. ben ikisininde şase tetikle çalıştığını varsayıyorum. yani harita lambasının düğmesine basınca şase gidiyor ve lamba yanıyor. eğer bu şekildeyse lambanın şase kısmına bir kablo bağlıyorsunuz diğer harita lambasınında şase kısmına bir kablo bağlıyorsunuz. bu iki kabloya ayrı ayrı iki diyot bağlıyorsunuz. diyot yönü tavan lambasına doğru olacak yani diyot üzerindeki çizgili kısım tavan lambası yönünde olacak. diyotun diğer bacaklarını birleştirip tavan lambasının şasesine bağlıyorsunuz. 

bu şekilde yaptığınızda tavan lambası açıkken ön harita lambaları da çalışacaktır. tavan lambası yanmıyorken harita lambalarının düğmesinden yine eskisi gibi kullanabilirsiniz. 

Modül ledlerde cree led varmı bilgim yok ama benim kullandığım ledleri ben reklamcıdan almıştım 3lü halde geniş açı mercekli aydınlatmasından da memnun kaldım. ayak bagaj ve harita lambalarına da bu modül ledlerden kullandım. resmini ekliyorum. 

Aslında tavan lambasını açık unutma konusunda yapabileceğiniz bir şey daha var. Aracın merkezi kilit rölesine ya da kablolarına erişebilirseniz bunların içinde aracı kilitleyince şaseyi kesen bir kablo olması lazım. eğer böyle bir hat bulabilirseniz tavan lambasının düğmedeki şasesini iptal edip bu kabloya bağlarsanız aracınız kilitleyince tavan lambası açık unutulmuş olsa bile sönecektir. yani hiç röle takmaya gerek kalmadan halledilebilir. Tabi sizin araçta böyle bir hat olduğunu varsayarak söylüyorum. diyot bağlantısı için de bir resim yükledim

P_20160623_022404.jpg

P_20160624_042723_p.jpg

tarihinde Mürsel Balcı tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven

Ben bu sistemin bir benzerini yakın bir akrabamın aracına yaptım.Adamın 4 tane çocugu var.Sürekli tavan lambasını açık unuttukları için akü bitme sorunu yaşadı birkaç kez.

Çözüm olarak ise tavan hattına gelen ana besleme kablosuna 11,4 voltta elektrigi tamamen kapatan küçük bir  devre tasarlamıştım.Böylece lamba açık unutulursa akü voltajı 11.4volta gelene kadar yanmaya devam ediyor sonrasında tamamen kapanıyordu.Tabi istenirse zaman rölesi de eklenebilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)
12 saat önce, Yasir Çatalsakal yazdı:

 

Ampul tiplerinde cree serisi bulabilirsiniz.Ampul tiine göre bakmanız şart.Genelde dipsiz denilen 5 watt ampuller kullanılır lakin tavan lambasında tekli 10watt sofit yatay tasarımlı ampuller kullanılır.Elinizde aten örnek mevcut.Harita lambası ile tavan lambası tesisatı anı hat üzerinden gider lakin sizin araçlarda yerleri ayrı olunca emin olamıyorum.

Cree alırsanız zaten tak çalıştır.Diğer okuma lambası için Mürsel bey güzel anlatım yapmış.

 

 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yasir Ç.Sakal

Tavsiyeleriniz için hepinizden Allah c.c razı olsun, sağolun.

@Oktay Toker abi ampul tahminin dediğin gibi, okuma lambaları W5W dipsiz, tavan lambası 41mm 10w sofit. Okuma lambalarını muhtemelen dediğin tak çalıştır dan sececegim, tavan lambası için de alırken karar veririm muhtemelen.

@Mürsel Balcı bey size de açıklayıcı yazınız için ayrıca teşekkür ederim. Aracın birçok noktasında dediğiniz gibi eksi tetik var. Tavan lambası da öyledir muhtemelen, montaj aşamasında kontrol edeceğim.

@Mustafa Bağseven bey şu an muhtemelen devre işine giremem. LED dönüşümünden sonra belki röle ile cozerim, belki de gerek kalmaz.

 

Lamba son açık kaldığında bazı hayırlara vesile oldu, akumuzun ömrünü doldurduğunu tespit ettik ama ondan önemlisi bizim alternatör 17,5-18 volt veriyormus, kolektör, kömürler ve diyot tablasının bulunduğu bölüm komple yenilendi. Sorun halledildi şükür.  Ayrica Son zamanlarda aracın stop, 3.stop ve sinyal ampullerini ust üste birkaç kez yenilemek zorunda kaldım meğer sebebi buymuş.

 

Herkese hayırlı geceler.

Yorum bağlantısı
Yasir Ç.Sakal
On 01.11.2017 at 15:12, Oktay Toker yazdı:

Ciddi geçmiş olsun.Her şeyde bir Hayr vardır.Ateşleme ünitesini kontrol ettirin.

Sağolasın abi, ateşleme ile ilgili nasıl bir sorun olmuş olabilir, özellikle neyi kontrol edeceğim

 

Yorum bağlantısı
Yasir Ç.Sakal
(düzenlendi)
Bir saat önce, Oktay Toker yazdı:

Sizin kontrol edeceğiniz bir durum bence değil.Araçtan anlayanın bakması gerekiyor.

tamam anlayana baktıracağım da, ne olmuş olabilir, neyden şüphelendin @Oktay Toker abi onu merak ettim, neyden şüphelendin, belirtileri ne olabilir o anlamda sordum. :)

 

tarihinde Yasir Çatalsakal tarafından düzenlendi
isim etiketleme
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Arızayı yazdınız voltaj o kadar yükselmiş ve ateşleme ünitesi elektronik bir yapı o voltajları tam desteklemez ve ilk zamanlar sıkıntı vermesede hiç beklenmedik zamanda üzer diyerek uyarmak istedim.Belirti vermeden aniden yolda bırakır.Aynı soruna maruz kalıp yaşadığım için Tecrübe ile sabittir.

 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Yasir Ç.Sakal
53 dakika önce, Oktay Toker yazdı:

Arızayı yazdınız voltaj o kadar yükselmiş ve ateşleme ünitesi elektronik bir yapı o voltajları tam desteklemez ve ilk zamanlar sıkıntı vermesede hiç beklenmedik zamanda üzer diyerek uyarmak istedim.Belirti vermeden aniden yolda bırakır.Aynı soruna maruz kalıp yaşadığım için Tecrübe ile sabittir.

 

anladım abi, sağolasın uyarın için, şimdi en azından neye baktıracağımı biliyorum. en kısa zamanda baktırırım. hiç belirti olmaz mı peki şu aşamada ya da  hasarı nasıl anlarız, özellikle baktırmam gereken neler var disributör, bujiler buji kabloları... bunlar mı.

seni zahmete sokacağım hakkını helal et, bu arabaların ustası pek kalmadı o yüzden (aslında usta da kalmadı ya) o yüzden detay verebilirsen sevinirim. bak bi usta faciası yaşadım 2 gün önce. çözdüm dediğim alternatör montajından sonra V kayışı gergi bilyesini iyi takmamışlar yerinden uçup gitti. Allah tan farkettiğimizde araç park halinde idi de bi kazaya sebebiyet vermedi. neyse ki onu da çözdük şükür. o yüzden detay sordum. istersen sana da getirebilirim aracı. :D 

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Primera ateşleme sistemini bilmiyorum.LAkin Mazda ile çok farklı değildir.Distribütör kısmında elektronik aksama bakılacak.Bu kısımdaki kart orijinal denso yada koito varsa daha iyi olur lakin şimdi sanırım ortak üretim bunlar sorun değil yan sanayi almayın ve yedekte bulundurun şimdiden tavsiyem olur.Buji ve bobinin işlevi ayrı.

Bu iş yeri sahipleri ile bende çok sıkıntılar yaşadığım iiçin  Rabbim hepsine hayırlı iş nasip eylesin demekten başka sözüm olmaz.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasir Ç.Sakal
Bir saat önce, Oktay Toker yazdı:

Primera ateşleme sistemini bilmiyorum.LAkin Mazda ile çok farklı değildir.Distribütör kısmında elektronik aksama bakılacak.Buji ve bobinin işlevi ayrı.

Bu iş yeri sahipleri ile bende çok sıkıntılar yaşadığım iiçin  Rabbim hepsine hayırlı iş nasip eylesin demekten başka sözüm olmaz.

eyvallah abi tekrar sağolasın, en kısa zamanda baktırıp gelişmeleri bildiririm sana

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...