İçeriğe Yönlendir

Mondeo II Debriyaja Basınca Aracın Stop Etmesi


Oğuzhan Yeşılyurt

Recommended Posts

Oğuzhan Yeşılyurt

Merhaba,

 

2001 Mondeo II benzin+LPG'li bir araca sahibim. Araç baba yadigarı, babam rahmetli olmadan önce kendisi uğraşıyordu. Ben de eksiklerini tamamlayıp hatıratı canlı şekilde yaşatmak istiyorum.

 

Şu anda sürüşe etki eden en büyük etken aracın debriyaja bastığımızda stop etmesi. Araç direkt stop etmiyor, önce rölanti biraz dalgalanıyor ardından stop ediyor.

 

Bunu araç soğukken yapmıyor araç ideal ısıya yaklaştığında yapıyor. Genelde yolda yaptığı yerler de aynı. Uzun süre gaz pedalına basılıp ardından yavaşlanacağı yerlerde sorun oluyor. Örneğin gişelerde.

 

Aracı tamire getirdiğim usta rölanti valfini ve kelebeği temizlediğini söyledi ancak ben sanayideki ustalara çok güvenemiyorum. Bu arabanın dilinden çok fazla anlamıyorlar ve bu arabayla uğraşmak istemiyorlar.

 

Eğer araç stop etmez ve rölantiyi yakalamaya çalışırsa da rölanti düşük şekilde çalışıyor.

 

IMG_3436.jpeg.92ac6ee6538b2a320806394a4c8d60ba.jpeg

 

Yukarıdaki fotoğrafta stop edeceğini anlayıp hafif gazla destek verdikten sonra oturduğu rölanti değeri.

 

IMG_3438.jpeg.55fd37a367a53c67ea7cf8422819a451.jpeg

 

Yukarıdaki fotoğraf da aracın normal rölantisi. 

 

Benim aklıma rölantı valfinin bozuk olduğu geldi. Siz değerli üyelerin ve ustaların da fikrini almak isterim.

 

Ayrıca bu arabanın dilinden anlayan tercihen İstanbul Anadolu yakasında bir servis veya usta bulunuyor mu? Araca manevi değer verdiğim için her şeyi dört dörtlük yapmak istiyorum ama genelde sanayide 2000 km yürüsün sonra yine bozulsun gibi geçici çözümler uyguluyorlar. Bu konuda da değerli desteklerinizi bekliyorum. Hayırlı ramazanlar. 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

normalde debriyaja basınca teker dönüyorsa devir 1200 lerde beklemesi lazım, sıfırken öyle idi. ilk olarak akükutup başlarını sökün biraz bekleyin, taktırktan sonra tercihen 1 depo saddce benzinde gidin lpg yi hiç kullanmayın , rölanti için sonra arabayı mıncıklatın, mıcıklatmadaki ana sorun şu, tesisatın zamanla soyulup kısa devreler yapmaya başlaması, usta bir yere elini atsa başka yeri oynaatbilir istemeden, sonra sonu gelmeyen hikayeler başlar. aracınız güzel, manevi değeri de var. önce yakıt haritasını yeniden oluştursun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Yeşılyurt

Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Bahsettiğiniz 1200 deviri bugün inceledim. Araç soğukken ve teker dönüyorken debriyaja basıldığında bahsettiğiniz gibi motor 1200 devirlerde dönüyor.

 

Araba ısındığında ise bu değer 900 devirlere düşüyor. Burada da yine rölantiyi sorunsuz tutuyor.

 

Ancak soğutma suyu sıcaklığı aracı fan açtıracak seviyeye geldiğinde oynamalar başlıyor.

 

Bahsettiğiniz kutupbaşı sökme işlemini yapacağım ve aracı 1 depo benzinde kullanacağım. Ardından LPG ayarına sokacağım tekrar. 

 

Eğer sorun çözülmezse rölanti valfi, egr valfi, maf sensörü ve boğaz kelebeğini mi kontrol ettirelim yoksa elektrik tesisatını mı kontrol ettireyim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Emre

Benim önerim:

1) OBD cihazı ile araç beynini okutun, arıza kodlarını buraya yaz. Yorumlayalım,

2) Benzinde de aynı olayı yapıyor mu test edin,

3) rölanti valfini söktürüp temizletin,

4) PCV valfini söktürüp temizletin.

5) Vakum kaçağı olabilecek hortum çatlağı var mı kontrol edin.

6) MAF sensörünü yağsız kontak spreyi ile dikkatlice uzaktan püskürterek yıkayın.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Oğuzhan Yeşılyurt yazdı:

Araba ısındığında ise bu değer 900 devirlere düşüyor. Burada da yine rölantiyi sorunsuz tutuyor.

 

Ancak soğutma suyu sıcaklığı aracı fan açtıracak seviyeye geldiğinde oynamalar başlıyor.

resetleme soınrası düzelebilir gibi, olmazsa genel bir bakım/temizlik ile zımba gibi olur, yani bir arıza söz konusu değil sizde. güzel araba

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Oğuzhan Yeşılyurt

Konuda cevap kalabalığı olmaması adına birçok denemeyi yapıp cevap vermek istedim.

 

Aküyü söktüm. MAF sensörünü de kontak spreyi ile kendim temizledim. Gaz kelebeğini de kontrol ettim çok fazla kurum bulunmuyor. Aküyü taktıktan sonra 1.5 depo benzinle sürdüm aracı.

 

OBD cihazını bağladım hatalarda bir şey görünmüyor. Hatta araçta hiç hata yok. Yalnızca belli bir zaman sonra Freeze Frame kısmında P000014 hatası geldi. Eksantrik sensörü kaynaklı bir hataymış bu araştırdığıma göre. Yabancı kaynaklarda aracın geç marş alması ve stop etmesine neden olabileceği söyleniyor. Benim araba da geç marş alıyor biraz. Aküm yeni 72Ah Varta. Bazen de marş aldıktan sonra vuruntu yapabiliyor.

 

İzlediğim birkaç videoda rölanti valfi arabanın altında yer aldığını gördüm. Araç 2001 model bu araba 1998lere göre farklı bazı konularda. Eğer sökebileceğim bir yerdeyse kendim temizlemeyi düşünüyorum. Belki direkt valfi de değiştirebilirim.

 

Hortumlarda herhangi bir çatlak veya kırık görünmüyor ancak görmediğim yerlerdeki hortumlar için ustaya kontrol etmesini rica edeceğim.

WhatsApp Image 2023-04-04 at 16.45.53.jpeg

Yorum bağlantısı
Mücahit Erdem
Oğuzhan Yeşılyurt yazdı:

Konuda cevap kalabalığı olmaması adına birçok denemeyi yapıp cevap vermek istedim.

 

Aküyü söktüm. MAF sensörünü de kontak spreyi ile kendim temizledim. Gaz kelebeğini de kontrol ettim çok fazla kurum bulunmuyor. Aküyü taktıktan sonra 1.5 depo benzinle sürdüm aracı.

 

OBD cihazını bağladım hatalarda bir şey görünmüyor. Hatta araçta hiç hata yok. Yalnızca belli bir zaman sonra Freeze Frame kısmında P000014 hatası geldi. Eksantrik sensörü kaynaklı bir hataymış bu araştırdığıma göre. Yabancı kaynaklarda aracın geç marş alması ve stop etmesine neden olabileceği söyleniyor. Benim araba da geç marş alıyor biraz. Aküm yeni 72Ah Varta. Bazen de marş aldıktan sonra vuruntu yapabiliyor.

 

İzlediğim birkaç videoda rölanti valfi arabanın altında yer aldığını gördüm. Araç 2001 model bu araba 1998lere göre farklı bazı konularda. Eğer sökebileceğim bir yerdeyse kendim temizlemeyi düşünüyorum. Belki direkt valfi de değiştirebilirim.

 

Hortumlarda herhangi bir çatlak veya kırık görünmüyor ancak görmediğim yerlerdeki hortumlar için ustaya kontrol etmesini rica edeceğim.

WhatsApp Image 2023-04-04 at 16.45.53.jpeg

Rölanti valfi boğaz kelebeğinin alt tarafında, gözle görülen bir yerde değil, yanlış hatırlamıyorsam iki adet cıvata tutuyor, elinizle yoklayarak sökebilirsiniz. Obd den araç hareket halindeyken su sıcaklığını kontrol edin, kaç derecede fan açıyor, kapatıyor bi anormallik var mı bakın. Sonrasında da karter havalandırma hortumunu ve westinghouse dan emme manifolduna giden vakum hortumunu kontrol edin. Benim 99 Mondi de karter havalandırma hortumunun kelepçesi gevşedigi için motor ısınınca rölanti düzensizlesiyordu. Bobinin altında hortumun bağlandığı nokta var oradan başlayın hortum kontrolüne 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...