İçeriğe Yönlendir

Motor Anlık Olarak Kilitlendi


Mustafa Deri

Recommended Posts

Mustafa Deri

Merhaba, aracım focus 2 1.6 otomatik vitestir.

 

Aracım 200k'da rektefe edildi.

 

Sorum şu 120 ile giderken motor anlık olarak kilitlendi. Bu sırada büyük bir gürültü (tek seferlik tak sesi) çıkardı. Motor stop etmedi ama sanki bir şeye takıldı. Şanzıman da anlık olarak boşa alıp geri vitese taktı. Hiç bir arıza filan vermedi. Aracın gidişinde veya görünürde problemi yok. 

 

Sizce neden yapmış olabilir? Şanzıman da olabilir ama tekerler kesinlikle kilitlenmedi. Gidişini etkilemedi. Sadece gürültü ve anlık olarak vuruntu yaşattı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sonra araba çekici ile mi gitti sanayiye?

Mustafa Deri yazdı:

Şanzıman da anlık olarak boşa alıp geri vitese taktı.

onu nasıl anladınız?

Yorum bağlantısı
Mustafa Deri
Çağlar Bayur yazdı:

sonra araba çekici ile mi gitti sanayiye?

onu nasıl anladınız?

Araba gidişinde bir problem olmadı. Yola sorunsuz devam etti. İlk şüphelendiğim rektefiyeye neden olan klimayı tekrar kırması oldu ama klima da sorunsuz çalışıyordu.

Yokuş aşağı gidiyorduk zaten. Bir an saldı ve hızlanmaya başladı sonra motor tekrar uygun devire kendini yükseltti ve vitese taktı. Çok net bir şekilde anlaşılıyordu. Devir ibresi bir anda 3'ten 2'ye düştü ve yükseldi ama çok hızlı gerçekleşti. Eski traktörlerin ibresi gibi.

Vites bu arada manuel kısımdaydı zaten. 4. viteste gözüküyordu bu kısım değişmedi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

anlayabildiğim, şanzıman boşa çıkmış olabilir veya türbin arızası başlıyor olabilir 120 le giderken vites kolunu R ye alsak R ye geçmez zira koruma var tüm otomatiklerde

Yorum bağlantısı
Mustafa Deri

Peki şimdi ne yapmam gerekiyor? 

Yaklaşık bir haftada 4 bin km yol yaptı. Ve hiç tekrarlamadı. Türbin arızasında sabit hızda devir dalgalanması oluyor diye biliyorum ama böyle bir sorunum yok.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

4000 km daha devam arıza var ise tekrarlayacaktır , belki anlık olarak türbin hızını okuyamadı?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Ya yolda bırakana kadar süreceksiniz, ya da açtırıp baktıracaksınız. Başka yol yok. İlk seçeneği uygularken en son masraf miktarı biraz artabilir tabi

Yorum bağlantısı
Mustafa Deri

Anladım. Ustama tekrar gösterip şanzımana ve türbine bakmasını söylerim ama her şeyi kontrol ettim bir sorunu yok diyor.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ya yolda bırakana kadar süreceksiniz, ya da açtırıp baktıracaksınız. Başka yol yok. İlk seçeneği uygularken en son masraf miktarı biraz artabilir tabi

Şanzımanı sökmüştü. Volan dişlisinden filan şüphelenmişti. Türbine de baktı diye biliyorum. Marş motorunun dişlisini değiştirdi hatta. Sanırım biraz aşınmıştı. Pek önemsememişti rektefe ederken ama bundan yapmaz deyip durdu.

Yorum bağlantısı
Mustafa Deri
Mehmet Ozyurek yazdı:

Yolda bir şeye çarpmış olabilirsiniz. 

 

Yok yol bomboştu zaten öyle bir ses gelmedi. Sanki sert metal bir şey kırılmış gibi bir sesti. Aks kesme sesine benzerdi.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

yolda bişey vardır üzerinden geçince aracın altına sertce vurmuş olabilir

 

hız sabitleme kulanıyormuydunuz ?

 

 

mekanikte bişey kırılmışsa kırılmıştır. kırılmamışsa sağlamdır yorumladığınız olayın doğru olmadığı kesin mekanik anlamda. yaşanılan ses başka bişey olsa gerek

 

amatisör kulesi vs sağlammı amatisör takozu vs düşmüş olmasın güm güm vurabilir

Yorum bağlantısı
Mustafa Deri
Ali Gök yazdı:

yolda bişey vardır üzerinden geçince aracın altına sertce vurmuş olabilir

 

hız sabitleme kulanıyormuydunuz ?

 

 

Evet kullanıyorum. Bir şey olmadığına eminim. İnip baktığımda da yoktu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

bence araç vitesten atmış olabilir, motor saniyenin onda bir bile dursa piston kolları motordan fırlardı 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu durumda Çağlar'ın dediği olacak.. 

Tekrarlayana kadar kullanın.. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Mustafa Deri yazdı:

Evet kullanıyorum. Bir şey olmadığına eminim. İnip baktığımda da yoktu.

örneğin 120 de hız sabitleme açıktı gaza bastınız araba 150 160 oldu sonra gazdan ayağınızı çektiniz 2 3 saniye sonra birden araba vites düşüp bağırmayamı başladı ?

Yorum bağlantısı
Mustafa Deri
Ali Gök yazdı:

örneğin 120 de hız sabitleme açıktı gaza bastınız araba 150 160 oldu sonra gazdan ayağınızı çektiniz 2 3 saniye sonra birden araba vites düşüp bağırmayamı başladı ?

120'de açıktı gaza hiçbir şekilde basmadım. Yokuş aşağı duruma gelince manuele alıp 4 ile iniyordum. Belki ufaktan motor gaza basıyor olabilir. Araç bir an hızlanır gibi oldu hemen geri kompresöre bindi. Devir 3 bindeydi. Araç vites devir resminde görünüyor. 

1381800439_masadevir.jpg.2648431d80006fa2bc889baa30626390.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Gök

bende cheroke vardı 3.7 liberty.

 

misal 120 de hız sabitleme açık giderken iniş aşağı gaza basıp 150 160 yaparsam  ayağımı gazdan çektiğimde 2 3 saniye sanırım beklerdi sonra vitesi 4 ten 3 e alıp bağırır geri 120 ye inerdi

 

aracın hız sabitlemesi böyle bir mantıkla çalışıyordu  iniş inerken saldım seni bayır aşağı vw lerdeki gibi davranmıyordu. böyle bir davranış  niteliği varmı aracın bence var gibi bende ilk başta noluyo la bu niye vites düştü şimdi diye düşünürken hep aynı şeyi yaptığını farketmiştim

Yorum bağlantısı
Mustafa Deri
Ali Gök yazdı:

bende cheroke vardı 3.7 liberty.

 

misal 120 de hız sabitleme açık giderken iniş aşağı gaza basıp 150 160 yaparsam  ayağımı gazdan çektiğimde 2 3 saniye sanırım beklerdi sonra vitesi 4 ten 3 e alıp bağırır geri 120 ye inerdi

 

aracın hız sabitlemesi böyle bir mantıkla çalışıyordu  iniş inerken saldım seni bayır aşağı vw lerdeki gibi davranmıyordu. böyle bir davranış  niteliği varmı aracın bence var gibi bende ilk başta noluyo la bu niye vites düştü şimdi diye düşünürken hep aynı şeyi yaptığını farketmiştim

Bilmiyorum. Ama denerim sonucunu yazarım. Büyük ihtimal hızı direk düşürmez düşürmez diye tahmin ediyorum.

Yorum bağlantısı
Enes Ayan
(düzenlendi)

Bu 4 ileri şanzımanlarda kronik sorun demişti usta. Fiesta ile normal giderken böyle birden ani olarak hızlanmak için gaza yüklendim, böyle tak diye bir ses geldi, kesin bir yer koptu diye korkmuştuk ama sonra sorunsuz yola devam ettik. Ustaya bu konuyu danıştığımızda bu şanzmanla ilgili fordun servislere bülten geçtiğinden bunun sorun olmadığından bahsetmişti.  Siz yazınca aklıma direk o yaşadığım olay geldi. 

tarihinde Enes Ayan tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bildiğim kadarıyla o şanzımanda kronik bir sorun yok.. 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ah şu kronikler pek fenalar, teknik kronik cvt şanzımandır mesela, doğuştan sakat

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

ah şu kronikler pek fenalar, teknik kronik cvt şanzımandır mesela, doğuştan sakat


fordun cvt’si diyelim :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


fordun cvt’si diyelim :) 

reklamı olan o ve diğer cvt ler de, doğuştan tam sakat olmasa da sakat gitti işler, şanzımanı olmayan araba çözümdür

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ben şanzımanda değil triger kayışında da olabilir diyorum. tak diye durma triger diyor. Marşla motor dönüyor mu?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...