İçeriğe Yönlendir

Ticari Ruhsatlı Courier'e 5 Kişi Binmek Yasak mı?


Hakan Örmeci

Recommended Posts

Hakan Örmeci

Merhaba, aile aracı olarak ticari ruhsatlı courier almak istiyorum. Otomobil ruhsatlılar fazla pahalı malesef. Aracın arka koltuklarında iki kafalık var bu araç ile 5 kişi uzun yol yapmamız yasak mı, cezası nedir?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Teoride yasaktır, herkesin kemer takması gerekir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Fiorino ve courier gibi araçların koltukluları 1+3 kişi ruhsatlı. koltuksuzları 1+1 kişi. 

1+3 kişi olanlara,  1+4 kişi binemezsiniz. Binerseniz ceza yiyebilirsiniz. 5 kişi ile kaza yaparsanız ve bu durum kayıtlara geçerse sigortalarınız da ödeme yapmaz. 

Ruhsattaki oturma yerine bakın ve buna uymaya çalışın.. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Örmeci

Merhaba, bir courier alacağım ama kafama takılan bir soru var. Journey olanlar biraz pahalı ben normal ruhsat ta 4 kişilik yazan bir courier alsam daha sonra parayla bunu 5 kişilik yaptırıp ruhsata ekleyebilirmiyim? Yani journey courier e çevirebilirmiyim?

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Mehmet Göktürk yazdı:

Hayır

 

Mantıklı bir sebebi var mı hocam?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Köksal Yılmaz yazdı:

 

Mantıklı bir sebebi var mı hocam?

Tahmin ediyorum 4 kişi olma nedeni aracın ticari olması ile ilgili ve ticari olması için taşıyabileceği minimum yük miktarı bi yerde yazılı. Bunu tuttuabilmek için 4 kişi yapıyorlar. Ayrıca evet 4 kişi yazıyorsa araçta kemer vs donanımı 4 kişilik olarak tanımı. Eğer bu 5 e çıkacak ise ve vergisel bir sorun yok ise sanırım fabrikadan tip belgesinin kopyası bilmemne vs vs evraklarla dönüşüm yapılması gerekiyor. Ancak neden 4 olduğu bana sorarsanız boş bir sebep değil. Yüklü ağırlık istiap hadleri bilmemne ile ilgili. 

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Mehmet Göktürk yazdı:

Tahmin ediyorum 4 kişi olma nedeni aracın ticari olması ile ilgili ve ticari olması için taşıyabileceği minimum yük miktarı bi yerde yazılı. Bunu tuttuabilmek için 4 kişi yapıyorlar. Ayrıca evet 4 kişi yazıyorsa araçta kemer vs donanımı 4 kişilik olarak tanımı. Eğer bu 5 e çıkacak ise ve vergisel bir sorun yok ise sanırım fabrikadan tip belgesinin kopyası bilmemne vs vs evraklarla dönüşüm yapılması gerekiyor. Ancak neden 4 olduğu bana sorarsanız boş bir sebep değil. Yüklü ağırlık istiap hadleri bilmemne ile ilgili. 

 

Aynı özellikteki araç otomobil olunca 5 kişi taşırken yüklü ağırlık haddi değişiyor mu? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Köksal Yılmaz yazdı:

 

Aynı özellikteki araç otomobil olunca 5 kişi taşırken yüklü ağırlık haddi değişiyor mu? 

Ticari olması için diyelim kitapta en az 500KG yük taşır diyorsa 5 kişi de binerse toplam sınırı geçiyordur, 4 e indirince tutuyordur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Otomobil ruhsatlı olanları var. onlar da 1+3 kişi. 

Bence araç dar olduğu için arka 2 kişi olması mantıklı bulunmuş.. 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mehmet Ozyurek yazdı:

Otomobil ruhsatlı olanları var. onlar da 1+3 kişi. 

Bence araç dar olduğu için arka 2 kişi olması mantıklı bulunmuş.. 

 

Hm o zaman iş değişir. Peki niye öyle o zaman benim teori çöker. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Tahmin ediyorum 4 kişi olma nedeni aracın ticari olması ile ilgili ve ticari olması için taşıyabileceği minimum yük miktarı bi yerde yazılı. Bunu tuttuabilmek için 4 kişi yapıyorlar. Ayrıca evet 4 kişi yazıyorsa araçta kemer vs donanımı 4 kişilik olarak tanımı. Eğer bu 5 e çıkacak ise ve vergisel bir sorun yok ise sanırım fabrikadan tip belgesinin kopyası bilmemne vs vs evraklarla dönüşüm yapılması gerekiyor. Ancak neden 4 olduğu bana sorarsanız boş bir sebep değil. Yüklü ağırlık istiap hadleri bilmemne ile ilgili. 

eski modellerde 5 kişi idi

Mehmet Ozyurek yazdı:

Otomobil ruhsatlı olanları var. onlar da 1+3 kişi. 

N'olamaz onlar 4+1, arka koltukta ortada çıkıntı da yoktu 3 kemer vardı

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Çağlar Bayur yazdı:

eski modellerde 5 kişi idi

N'olamaz onlar 4+1, arka koltukta ortada çıkıntı da yoktu 3 kemer vardı

Ticari ve binek farkı olarak alt takım farkı olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Araçlar üretilirken belirlendiği kullanım standartına göre testlere ve denetlemelere tabi oluyorlar. Yine aynı şekilde vergilendirmeleri tescilleri vs değişiyor. 

 

Şasi aynı koltuk aynı ama olmaz. Öyle olsaydı otomobil ruhsatlılar satılmazdı. Kim ticarisini alıp hususi gibi kullanma imkanı varken fazladan para öder? 

 

Birebir aynı görünümdeki araçlarda eklenen 1 tane opsiyon dahi tasarımı değiştirebiliyor. Dıştan aynı diyoruz ama farklılıklar da olabilir. Belki o noktada isofix yoktur ya da dayanımı kemer olan bölgeden farklıdır. 

 

Tadilat belgesiydi tesciliydi vs derken zaten maliyet ciddi artacaktır. Belki de ötv farkı bile çıkar bilmiyorum. 

 

Özetle vazgeçin 🙂 Ticari ruhsatlı aracı kişisel olarak kullanımda da sorun olabilir. Belki src belgesi gerekiyordur örneğin

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selçuk Bakış yazdı:

Ticari ve binek farkı olarak alt takım farkı olabilir mi?

hiçbir markada duymadım, vito veya vaneo da arka suspansiyon farklı olan vardı bir tek o da konforu artırmak için

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

hiçbir markada duymadım, vito veya vaneo da arka suspansiyon farklı olan vardı bir tek o da konforu artırmak için

O artık transittede var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Mantıklı, teknik ve/veya mühendislik açısından açıklama aramayın. Ticari olunca ötv oranı düşük, yani vergi yükü az, binek olunca yüksek.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...