İçeriğe Yönlendir

Mercedes CLK Motor Önerisi


Gökhan Çoşkun

Recommended Posts

Gökhan Çoşkun

selamlar,

iyi bayramlar herkese.

 

mercedes CLK W209 kasa kodlu cabrio araç almak istiyorum.

 

aşağıdaki 2 araç/motor arasında kaldım

 

1- 2007 model 200 kompresör 184 hp / otomatik vites 5 ileri

bildiğim kadarıyla bu motor/otomatik vites kombinasyonunda kronik bir sorun yok. dikkat edilmesi gereken bir husus varmı ? 

tek eksikleri elektrikli koltuk ve mercek far yok. farları sonradan halledebilirim. ama elektrikli koltuk soru işareti.

 

2- 2006 model 280 / v6 3.0 motor 230 beygir / otomatik 7 ileri

1. seçeneğe göre ekstraları: daha güçlü motor, koltuk soğutma+elektrikli koltuklar + mercek far var ekstra olarak.

 

iki aracında fiyatları aynı. günlük kullanacağım şehir içinde. aylık bin km yol yaparım muhtemelen.

hardtop olmadığında kış aylarındada araç tenteli dışarıda kalacak. umarım bu sorun olmaz ileride.

 

yabancı forumlarda clk 280 ve 320 için 'kötü balans mili sorunu/bad balance shaft problem' hakkında şikayetler var.

3.0 v6 olan motorlarda kroni bir sıkıntınımı var? nelere dikkat etmek gerekir.

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

2. Modeli çözemedim buralarda olmayan bişi galiba Amerika felan mi?

 

Öyle ise 1. Model Amerikada var miymiş

 

Hangi ulkedesiniz

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

280 i hiç sevmediler spesifik olarak neden bilmem, kompresor tercih ederdim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

V6 benzinli alınacak ise 260 280 vs ara motorun avantajı yok gibi bişi . Ha vergi orda nasıl işliyor bilemem.

 

Şehir içi kullanım da 1.8 kompresör en verimli kombin . V motor yakıt açısından verimsiz kalabilir. Ama onun da homurtusu zevk işi. Performans olarak 0 -100 de eh işte denecek bı performans farkı var. Ama ara hızlanmalarda ben kompresör derim. 200 üstü hızlarda yine v motor farkını koyuyor. 

 

Yani ilginçtir kalkış ve son hız haricindeki kullanımlarda ben v motoru sevemedim. 203 kasada da 209 kasada da niyetlenip bindiklerimde hep kompresör aradım.

 

 1.8KE18ML (271.95X) 192 ve 184 Luk versiyonu güzel.

 

Kronik denebilecek  kadar km ve bakıma bağlı egzantrik kafalarında kırılma aşınma sonucu zincir uzatma vs 

 

 

Onun dışında motorla alakalı pek bişi denemez..

 

Daha çok elektronik konfor donanımlari  ve elektronik beyinler para harcatir.

Çağlar Bayur yazdı:

280 i hiç sevmediler spesifik olarak neden bilmem, kompresor tercih ederdim

Eğer ki 280cdi ise. Aslında en güzel dizel merso motoru denebilir. Ama yıldız da ara motor sevilmez tr de. Paran yetmemistirde bı altı almışsındir aslında tüm parçalar aynıdır aynı yıldaki 320 ile gibi 

Kışın da binilecek ise hardtop alınmadan tek araba yapmazdım onu. 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

C320 yi 7 sene 370.000 km ye kadar kullandım bir daha alacak olsam sadece bu motoru alırım, uzun yolda C180,200, 230 Kompressor ile aynı yakıyordum. Şehir içi de öyle uçurum fazla değildi. V6 nın sesi ve sorunsuzluğu yeter... 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ablamda yurtdışında 2006 CLK320 var kullanmıştım oldukça iyiydi. Boyası dökülmüştü üstüne kuş yapmış. Uygun düşerse alınabilir. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun
Mustafa Tüfekçi yazdı:

2. Modeli çözemedim buralarda olmayan bişi galiba Amerika felan mi?

 

Öyle ise 1. Model Amerikada var miymiş

 

Hangi ulkedesiniz

araç Hollandada. orada bol bol benzinli clk 240 ve 280 var.  motor seçenekleri ilginç . auto-data sitesinde faceliftte mevcut motor özellikleri.

 

Hardtop bulamadım amerika piyasasında gözüküyor ama avrupada hardtop yok gibi. yada çok pahalı. karlı ağır kış şartlarında garaja çekebilirim aracı. ama yağmurlu ve soğuk havalarda sıkıntı olmaz umarım tente olması? 

benzin ve dizel aynı fiyat burda . o yüzden 320cdi bakmadım, birazda benzinli motorun masrafı az olur düşüncesi var bende ama? 

 

Furkan Avcı yazdı:

C320 yi 7 sene 370.000 km ye kadar kullandım bir daha alacak olsam sadece bu motoru alırım, uzun yolda C180,200, 230 Kompressor ile aynı yakıyordum. Şehir içi de öyle uçurum fazla değildi. V6 nın sesi ve sorunsuzluğu yeter... 

 

 

sanırım 320 benzinli olan modeli sizin bahsettiğiniz?  cdi değil dimi?

 

Çağlar Bayur yazdı:

280 i hiç sevmediler spesifik olarak neden bilmem, kompresor tercih ederdim

sanırım öyle yapacağım. dizelde tedirginim, çok bilgim yok fakat bu yeni dizeller gibi narin değillerdir umarım ? 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Benzinli Mercedes masrafsizlik olarak daha iyi. Hatta atmosferik olunca daha da risk azaliyor 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Gökhan Çoşkun yazdı:

sanırım 320 benzinli olan modeli sizin bahsettiğiniz?  cdi değil dimi?

Evet evet beniznli, dizelden uzak dur der burdaki ustam hep.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Furkan Avcı yazdı:

Evet evet beniznli, dizelden uzak dur der burdaki ustam hep.

Ben duramıyorum :D

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

280 dizel ise om642 motordur.

temel sorunları yağ soğutucu contaları, manifold klapeleri ve turbo aktuatörü ile sınırlı. bunların zaten tamir edildiği bir araç ise, gözü kapalı alınır.

 

harika bir motor bu arada. jeep de o var.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Doğan Arşiray yazdı:

280 dizel ise om642 motordur.

temel sorunları yağ soğutucu contaları, manifold klapeleri ve turbo aktuatörü ile sınırlı. bunların zaten tamir edildiği bir araç ise, gözü kapalı alınır.

 

harika bir motor bu arada. jeep de o var.

 

Kedi gibi bir motor valla. Mir mir diye çalışıyor. Pati atıyor felan.

 

En güzel dizel kombini denebilir onun içinde. Ama şanzıman ilk seri 7g ler işte

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Kedi gibi bir motor valla. Mir mir diye çalışıyor. Pati atıyor felan.

 

En güzel dizel kombini denebilir onun içinde. Ama şanzıman ilk seri 7g ler işte

5g ile kombin değilmi?? ekonomisi zayıf 5g nin ama bozulmuyor. 7g nin oranları uzun. çok iyiydi o da.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

280cdi lar w211 de 7 ileri geliyor. ML de de öyle sanırım.

 

5g tronic li kombin güzeldir. İlk çıkan 7g ler de arıza daha sık galiba ama şimdiye onlarda çözum bulunmuştur büyük ihtimalle.

 

 

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Önder Özcan yazdı:

Ben duramıyorum :D

Eskişehir'de duruyoruz abi sen İstanbul'dasın :D

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Bildiğim kadarıyla W211 de kullanılan 280 cdi (3000 cc) motorun sıralı 6 ve V6 olarak iki versiyonu var. V6 lar 7Gtronic olmalı.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Önder Özcan yazdı:

Bildiğim kadarıyla W211 de kullanılan 280 cdi (3000 cc) motorun sıralı 6 ve V6 olarak iki versiyonu var. V6 lar 7Gtronic olmalı.

w211 de om642 olanlar varmı? düz 6 yı gördüm ben.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Doğan Arşiray yazdı:

w211 de om642 olanlar varmı? düz 6 yı gördüm ben.

Kastettiğin V6 3000 cc ise evet, 280 cdi lar.

2004-2005 ler sanıyorum düz 6

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

şahan ne güzel araba yahu tek motor 5 nesil

Yoo onda da versiyon çok :P  kara motor pic motor Tempra motor SLX motor enjeksiyon motor :P

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Kedi gibi bir motor valla. Mir mir diye çalışıyor. Pati atıyor felan.

haha :D 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...