İçeriğe Yönlendir

Yaşadığım Kaza. Ağır Vasıta Kör Bölge Meselesi.


Recep Demirci

Recommended Posts

Recep Demirci

Basliksiz.jpg

 

 

1682489017106.jpg

 

 

 

__Image-001.png

 

 

Bayram dönüşü pazar günü akşam 20.30 saatleri sırasında resimlerde gösterdiğim bölgede kazaya maruz kaldım. Kamyon bir yarım metre daha girseydi sanırım sağ bariyerlere sıkışırdık. Kaza sonrası kamyon şoförü ile bir türlü uzlaşamadık. Tutanak tuttuk gerçi ama sonuç ne olur bilemiyorum. Ben onun beni adeta ezmek istediğini söylerken kendisi ise kör bölgemdeydin görmedim diye söz ediyor. Bu bölgedeki kavşak zaten biraz sıkıntılı bir kavşak kaçırılmaması gereken bir kavşak. Ben bu yoldan defalarca gidip geldiğim için bildiğim bir yol ve takribi 300-400 metre öncesinden sağ şeride kendimi attım zaten trafikte yoğundu bu yüzden sağdan bu kısmı güvenli yavaşça geçmek istiyordum. Kamyon ise sol tarafımda kalıyordu. Ben sağdan kamyona yaklaşmadım sol yanlarımda kaza anına kadar 200-300 metreye kadar başka araçlar vardı. Tahminimce kamyon bu kavşağı kaçırmamak için soldan ani manevra ile sağ şeride geçmek istedi. Halbuki 300-400 metre öncesinden kendini sağ şeride atmalıydı. En çok hoşuma gitmeyen durum  ise kamyoncuda bir mahcubiyet özür bile yoktu. Yani bizi veya başkasını ezse ölmesine sebep olsa sakat bıraksa kör bölgemdeydin diyerek işin içinden çıkmak istiyordu. Ağzına almış olduğu kör bölge sözüyle hep üste çıkmak istiyordu. Ben maddi kısmını ödemelisin deyince işçiyim 10bin ₺ maaş alıyorum deyip vicdan yapıyordu. Sanki biz aracımızı sokakta buluyoruz. Hakikaten cinnet geçirmemek sabır göstermek sükunetli olmak çok zor ama mühim bir davranış bu tür olaylarda. Sol dikiz aynası içeri katlandı ve elle düzelttim ama içindeki ayna yol boyunca titredi bu sebeple sol şeride sollamaya felan geçerken zorlandım. Şükürler olsun benim ve ailemin kılımıza bile zarar gelmedi lakin bence ölümden döndük.

 

Buradan nasıl anlaşılır bilemem ama öğrenmek istediğim husus şu. Kör bölge olayı istismar edilen bir durum mu yoksa gerçekten kamyon şoförü haklımı.

En azından böyle araçların kör nokta aynaları ve hatta şehirlerarası otobüslerde olan seyir halinde geriyi gösteren kameralardan takmaları iyi olmaz mı?

  • Üzgün 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kör noktası olduğunu bilerek hareket edecek.. Kavşağa yaklaşırken ilk müsait zamanda uygun şeridine geçecek. trafiğe takılmamak için sonuna kadar alakasız şeritte gidip son anda şerit değiştirmeye çalışırsa böyle olur.. 

Her aracın kör noktası var. Bu sürücüyü haklı kılmaz. Böyle bir trafik maddesi yok. Görmedim, göremedim, diye bir bahane yok trafikte. 

Geçmiş olsun. 

Anlatımına göre kim haklı çıkacak net yorum yapamam. Kaza tutanağını görmeliyim.. 

 

 

 

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Kör nokta kazalarinda genelde büyük arac hakli cikar. Bu yüzden kamyoncu o kozu kullanmaya calismis. Kaza aninin ve araclarin bulundugu yeri gösteren fotograf yok mu? Tutanaga ben sag seritte giderken kamyon cikisi kacirip sonradan sag seride girmek istedi seklinde yazilir ve fotografta konumu gösterilirse suclu bulunabilir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Çok geçmiş olsun Recep bey. Kamyonun umurunda değil zira onun aracında hasar yok. İşine gücüne devam edecek. Olan size oldu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Orada kör nokta için 3 tane ayna var biri ön direkte biri arkayı görüyor biri de kapı ustunde. Bı zahmet bakiversin. Aynı noktadan benzer kazayı bende yapmıştım. Bununla geçmiş olsun. Tutanağı bilmem ama benim kazada kusur %100 karşı tarafa verildi aynam değişti.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu araçlara bir sensör takmak o kadar zor mu ?

Kısa menzilli bir park sensörü her kazayı önler.. Yada yukarıya takılmış geniş açılı bir kamera çok daha iyi olur.. 

Neden yapmazlar bunu.. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Kapıya etiket yapıştırıyorlar , kör nokta görünmez diye. Öyle bir mazeret olamaz, görmek hesaplamak zorundasın. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Öncelikle çok geçmiş olsun. Neyse ki siz ve aileniz açısından bir sağlık problemi yok. 

 

Ağır vasıtaların kör noktası olur. Muhtemelen sizin kapınızdaki darbe kamyonun sağ kapı basamağı ve basamak önü tampon ekidir. Burası gerçekten tam olarak kör nokta. Zamanında ford mühendisleri burayı kör nokta olmaktan çıkartmak için 1980 yılı üretimi kamyonlarında bile kapıların bu alt kısımlarına cam koymuşlar ki sürücü tam ayna altında kalan bölgeyi buradan görebilsin. Zamane kamyonlarında böyle bir uygulama yok halen. Buyurun; 

 

 

Bu arada, kör noktasındaysa bu kamyoncunun problemi, trafik ona değil, o trafiğe uymalı. Tabi işin bu kısmı tamamen sözel. Daha büyük bir kaza durumunda, yaralanma yahut vefat olduğunda kim haklıydı kim üstündü hepsi bir kenara kalkıyor. Haklı ama ağır yaralı ya da ölü olmak faydasal bir çıkar sağlamıyor. Evet bu sorumluluk kamyoncunun ama kendimizin ve sevdiklerimizin güvenliği için, bu tarz ağır vasıtaların kör noktası olduğunu bilmeli ve tedbir almalıyız.

 

 

Buradan sonrası sadece Recep hocama değil, ben dahil hepimize;

 

Ahali bilir, eski motosikletçiyim. Oradan kalma alışkanlıkla, geçiş üstünlüğü, şerit hakkı falan bilmem, ben öldükten sonra haklı olmam fayda sağlamaz. Benden ezici şekilde büyük araçlara karşı hep defansif sürerim. Kamyonun tırın yanında kaldıysam ve koşullar onu bir an önce geçmeme müsaade etmiyorsa yavaşlar ve onun gitmesini beklerim. Az ilerde dönerken dorsenin kıçı gelip camımdan içeri girip çenemi dağıttığında hiç bir mahkeme yüzümü eski haline getiremeyecektir. Sırf bu sebeple ağır vasıta yanında viraja girmem, viraj içinde kalacaksam virajda ağır vasıta sollamam.

 

Kafası kaskın içinde tır dorsesinin arka koruma demirine sıkışıp kalmış, bedeni başka bir yerde bulunan bir motosikletçi vardı. Birlikte motor da sürmüştük vaktiyle. Tır sürücüsü virajda şeritten taşıp ters bir manevra yapıyor, motosikletçi arkadaşa kaçacak yer kalmıyor, patlıyor tıra. Tır olayın farkında değil, yoluna devam ederken çevreden korna vs ile durduruyorlar. Adamın aracı sallanmamış bile. Mobese, bilmem ne derken çocuk haklı çıktı. Mahkeme süreci nasıl sonuçlandı bilmiyorum. Ama mezar başında yıkılmış aileyi hatırlıyorum. 

  • Beğen 1
  • Üzgün 2
Yorum bağlantısı
İsa Acar

Fotoğraflar gözükmüyor bende. Çok büyük geçmiş olsun Recep bey :i-ih2:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Azalma

Bununla Geçmiş olsun.Kör nokta büyük araçlarda inkar edilemez bir gerçek , fakat tüm kabahati de kör noktaya yüklemek yanlış. kurallara uyan bir büyük araçta , kör nokta çok az tehlike arz eder. Kaldı ki artık araçların her tarafı göbek aynalar ile donatıldı.

Bu yol ayrımlarında her yerde aynı sorun var. ayrıma 100 - 150  mtr kala arada bariyer olmalı bence . böylelikle sapağı kaçıranların yada ayrım trafiğine girmeyip tam ayrım noktasından kaynak yapanların önüne geçilebilir.

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Fotoğrafları göremiyorum ama çok geçmiş olsun. Önemli olan sizlerde bir şey olmaması. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Murat Azalma yazdı:

Bununla Geçmiş olsun.Kör nokta büyük araçlarda inkar edilemez bir gerçek , fakat tüm kabahati de kör noktaya yüklemek yanlış. kurallara uyan bir büyük araçta , kör nokta çok az tehlike arz eder. Kaldı ki artık araçların her tarafı göbek aynalar ile donatıldı.

Bu yol ayrımlarında her yerde aynı sorun var. ayrıma 100 - 150  mtr kala arada bariyer olmalı bence . böylelikle sapağı kaçıranların yada ayrım trafiğine girmeyip tam ayrım noktasından kaynak yapanların önüne geçilebilir.

 

farketmez bence, bu kaza 150 mt. gerideki ayrımda olur bu sefer...

 

bizdeki sorun ne kanunda ne yolda ne işarette aslında, sorun toplumda kanun tanımaz kafasına göre yaşayan işine geleni yapan milletiz, o kamyon rayda gitse makas atladım amanın diye raydan çıkarır yine sağa sokarız....

 

 

 

Geçmiş olsun Recep bey, nesyeki ucuz atlatmışsınız....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Sirkeci
(düzenlendi)

İstanbul Antalya güzergahı için bu yol ne yazık ki yetersiz kalıyor. Her bayram aynı yoğunluk ve sıkıntı. Çevre şehirlerin hiçbirinde 2 şeritli çevre yolu kalmadı. Artık şehir dışından yeni bir yol yapılması gerekiyor. Ama oy garanti, hizmete gerek yok.

tarihinde Emre Sirkeci tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Azalma
Ali Cihangiroğlu yazdı:

sorun toplumda kanun tanımaz kafasına göre yaşayan işine geleni yapan milletiz,

Maalesef abi. işin bu boyutu da var. yaptırımlar zayıf hatta denk gelirse ceza vs uygulanıyor. maalesef genel olarak gün geçtikçe daha da sağ duyusuz ,  ben merkezli bir toplum oluyoruz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Deniz Kom

Çok geçmiş olsun. Kamyon ve tır sürücüleri genelde kör noktalarını bahane ederler. Eğer krokiyi doğru çizdiyseniz ve fotoğrafla desteklediyseniz kusur kamyona verilir. Son anda sağ şeride geçmek suçtur. Özellikle kamyon gibi kör noktası bol olan bir aracın zaten o şeritte gitmemesi, gidiyorsa da değiştirmemesi gerekir. 

Bayram dönüşü ben de çok sıkıntı çektim bu kamyonlardan ötürü. Bolu dağı rampalarında saatlerce beklememize neden oldular. Aniden sola atlayıp (otomobil şeridine) 110'dan 20'ye düşürmek için yaptırdıkları dip frenler de cabası. 

Olur ki tutanakta haksız çıkarsınız, mutlaka itiraz edin. 

Gıcık oluyorum bu kamyoncu kafasına....

Murat Azalma yazdı:

Maalesef abi. işin bu boyutu da var. yaptırımlar zayıf hatta denk gelirse ceza vs uygulanıyor. maalesef genel olarak gün geçtikçe daha da sağ duyusuz ,  ben merkezli bir toplum oluyoruz.

Evime giden yol (Kirazpınar) inşaat şantiyesiyle ortak. Her akşam yasak dönüş yapan hafriyat kamyonları ve tırların neden olduğu sıkıntılardan ötürü ya bir kaza oluyor ya da yol aniden tıkanıyor. Jandarma bölgesi ve JAndarma'nın gözünün önünde yasak U çekiyorlar. Ceza da almıyorlar. Ama ben tır geçerken 57 ile radara giriyorum :(

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

kamyonların sağına soluna hayatta girmem inanmayan çıkıp bakabilir hakkaten göremiyor adam. suçluyu suçsuzu bilmem girerseniz çarpar adam uzak durun

bu arada otoyollardada tırların yanından dar yerlerde virajlarda vs sollamaya girmeyin hiç hepsi youtuber oldu tiktakçı oldu işleri güçleri video çekmek 2sn şeriti kaydırıverse biçer derdimizi anlatmaya ömür yetmez

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Kamyonda kör bölge sadece arka tampondur. Kalan heryer görünür. Aynalarının tam olması ve bakması şartı var tabi.

Bu bizim mikserlerden biri. 1 cm bile kör noktası yok. O iş tamamen yalan.

20230426_133407.jpg

  • Beğen 6
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Kamyoncu bırakın kör noktayı tüm lastiklerin bastığı yeri görüyor. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Murat Sahın yazdı:

Ağır vasıtaların kör noktası olur. Muhtemelen sizin kapınızdaki darbe kamyonun sağ kapı basamağı ve basamak önü tampon ekidir. Burası gerçekten tam olarak kör nokta. Zamanında ford mühendisleri burayı kör nokta olmaktan çıkartmak için 1980 yılı üretimi kamyonlarında bile kapıların bu alt kısımlarına cam koymuşlar ki sürücü tam ayna altında kalan bölgeyi buradan görebilsin. Zamane kamyonlarında böyle bir uygulama yok halen. Buyurun; 

 

 

Ağır vasıtaların kör noktası olmaz Murat. Fabrikadan çıktığı halde geziyorsa ve kullanan adam bakıyorsa heryeri görünür. Sadece arka tamponun arkasını göremezler. Ağır vasıta arkasında durman gerekiyorsa arabanı ya da motorunu sağa ya da sola doğru az dışına taşır. Görünür olursun. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bu araçlara bir sensör takmak o kadar zor mu ?

Kısa menzilli bir park sensörü her kazayı önler.. Yada yukarıya takılmış geniş açılı bir kamera çok daha iyi olur.. 

Neden yapmazlar bunu.. 

 

Hepsi var abi. Bizim yeni çekicilerde dışarıda ayna yok. Ekrandan görünüyor hepsi. Şerit takibinden adaptif hız sabitleyiciye. Üstündeki adam homo erektus ise malesef ne olursa olsun böyle kazalar kaçınılmaz.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Recep geçmiş olsun. İki şerit yolda ağır vasıta zaten sol şeridi kullanmaz. Sollama yapar sağa geçer. Önlü arkalı kamera şart bizim memlekette. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
İlkay Başaran yazdı:

 

Ağır vasıtaların kör noktası olmaz Murat. Fabrikadan çıktığı halde geziyorsa ve kullanan adam bakıyorsa heryeri görünür. Sadece arka tamponun arkasını göremezler. Ağır vasıta arkasında durman gerekiyorsa arabanı ya da motorunu sağa ya da sola doğru az dışına taşır. Görünür olursun. 

hepsinde yoktur yahu yenidir bunlar eski tiplerde bu kadar ayna yok gibi

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Gök yazdı:

hepsinde yoktur yahu yenidir bunlar eski tiplerde bu kadar ayna yok gibi

Var hocam. Tabi 85 modellerde yoktur da. Genelde kırılınca takmazlar geri. Çevirmede falan nasıl lastik kontrolü yapılıyorsa bunların iş görür vaziyette ve eksiksiz olduklarının kontrolü olması lazım. O kadar sıkı güvenlik şartnamelerinden geçip üretim izni alan aletlerde kör nokta olur mu sizce? Mümkün mü bu hemde 2 ayna ile çözülebilecekken.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Geçmiş olsun, hem kör nokta söylemleri hem de ağır vasıtaların küçük dokunuşları hissedemiyor oluşu sebebiyle hep uzakta durmaya çalışıyorum ama bazen mümkün olmuyor :( 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...