İçeriğe Yönlendir

Fiesta P132B Turbo Arıza ve Yağ Basıncı Düşük Hatası


Levent Puslu

Recommended Posts

Levent Puslu

Selamlar.

350 bin km'de 2012 model 1.4 tdci euro 5 motor fiesta aldım üç hafta önce alır almaz ağır bakıma soktum geçmişini bilmediğim için.

Lakin aldığımdan beri bir problem var agresif kullanınca ve bunu özellikle rampada yapınca turbo devreden çıkıyor korumaya alıyor kendini kontağı kapat aç yapınca düzeliyor.

Hortumlarda kablolarda sorun görünmüyor araştırmalarım sonucu selenoid valf problemi çıkıyor ortaya.

p132b arıza kodunu veriyor 

turboşarj takviye kumandası a performansı 

sinyal genliği maksimumdan daha büyük 

 

Bayramda 300 km uzun yol yaptım biraz devirli kullandım dpf vs temizlensin diye sonrasında motor arıza ışığıda yaktı düşük yağ basıncı uyarısı veriyor araç fakat yağ lambası yakmıyor. 

İki gün öyle geçti dün hem motor lambası hem turbo devre dışı lambası yanarken rampa aşağı bir yerde stop edip çalıştırdım motor arıza ışığıda gitti bugün yine yandı ilk marşta düşük yağ basıncı uyarısı veriyor.

Bakımda ne taktılar bilmiyorum yan sanayi filtrede bu sorunu yapıyormuş bu nedenle orjinal yağ filtresi aldım bagajda duruyor.

Bana uzak iyi bir ustamız PCM yazılım güncelleme yaptır diye tavsiyede bulundu nereden başlamam lazım?

Sanayide yağ filtresini değiştir desen aracı bırak git diyorlar onu kendim değiştireceğim muhtemelen elimden gelir fakat tavsiyelerinize açığım boş yere para harcamak istemiyorum çünkü kimisi beyin arızalı diyor kimisi yağ pompası diyor bu tarz şahsiyetleri biliyorsunuzdur anlatmama gerek yok.

Aracın motorunda sorun yok yağ yakma eksiltme yok, siyah beyaz duman yok, enjektörler vs sorunsuz bu arada performansta da problem yok.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Turbo selenoid valfinizi değiştirin, parça kodunu mutlaka şasi ile alın farklılıklar çıkıyor. 

 

Yağ basınç uyarısı da aynı şekilde şasi no ile filtre orjinal filtre alırsanız sorun kalmaz. 

 

Benim aracım da euro 5 mesela ben filtreleri başka marka aracın olanı alıyorum, çünkü orjinal olarak piyasadaki fabrikasyon orjinal filtre değil. Fabrikasyonun aynısı ciddi pahalı ve bulunmuyor kolay. 

 

Ama benim yaptığım gibi yaparsanız asıl filtreyi ucuza alıyorsunuz 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Levent Puslu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Turbo selenoid valfinizi değiştirin, parça kodunu mutlaka şasi ile alın farklılıklar çıkıyor. 

 

Yağ basınç uyarısı da aynı şekilde şasi no ile filtre orjinal filtre alırsanız sorun kalmaz. 

 

Benim aracım da euro 5 mesela ben filtreleri başka marka aracın olanı alıyorum, çünkü orjinal olarak piyasadaki fabrikasyon orjinal filtre değil. Fabrikasyonun aynısı ciddi pahalı ve bulunmuyor kolay. 

 

Ama benim yaptığım gibi yaparsanız asıl filtreyi ucuza alıyorsunuz 

Evet şase numarasına göre sorguladım orjinal selenoid valf buldum alacağım.

Sizin aracınız kaç model yaşadığınız sorunlar kronik sıkıntılar var mı aracınızda

 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Levent Puslu yazdı:

Evet şase numarasına göre sorguladım orjinal selenoid valf buldum alacağım.

Sizin aracınız kaç model yaşadığınız sorunlar kronik sıkıntılar var mı aracınızda

 

2015 model benim aracım kronik olarak yaşadığım bir sorun olmadı. 

 

Alacağınız valfin girişleri aracınızdakinden farklı olacak büyük ihtimalle. Hata kodunu sildikten sonra tekrar yanarsa hortumları yer değiştirin. 3 hortum var 1 tanesi filtre kutusuna gidiyor o sabit. Diğerleri değişecek

Yorum bağlantısı
Levent Puslu
Ü.Emre Kartal yazdı:

2015 model benim aracım kronik olarak yaşadığım bir sorun olmadı. 

 

Alacağınız valfin girişleri aracınızdakinden farklı olacak büyük ihtimalle. Hata kodunu sildikten sonra tekrar yanarsa hortumları yer değiştirin. 3 hortum var 1 tanesi filtre kutusuna gidiyor o sabit. Diğerleri değişecek

 

Hortum yeri değiştirme işini şimdi denesem peki belki yerleri yanlıştır?

Arıza aktifken hata kodu görünüyor fakat kontağı kapayıp açınca arıza ekranda yoksa bilgisiyarda hata göstermiyor 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Levent Puslu yazdı:

 

Hortum yeri değiştirme işini şimdi denesem peki belki yerleri yanlıştır?

Arıza aktifken hata kodu görünüyor fakat kontağı kapayıp açınca arıza ekranda yoksa bilgisiyarda hata göstermiyor 

Hortum yerleri hatalı olduğunda arıza kodunu sildiniz diyelim aracı çalıştırıyorsunuz bir hata yok. Sürüşe başlıyorsunuz ve 2000 devir üzerine çıktığınız an arıza çıkıyor. 

 

Kontak açıp kapatma ile düzelen durumlar valfi işaret eder. 

Yorum bağlantısı
Levent Puslu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Hortum yerleri hatalı olduğunda arıza kodunu sildiniz diyelim aracı çalıştırıyorsunuz bir hata yok. Sürüşe başlıyorsunuz ve 2000 devir üzerine çıktığınız an arıza çıkıyor. 

 

Kontak açıp kapatma ile düzelen durumlar valfi işaret eder. 

Evet inşallah valf arızalıdır bu durumdan kurtulurum çok canımı sıktı bu arıza.

7 yıllık ford taunus macerasından sonra araba bana mustang gibi geldi açıkçası fakat kullanamıyorum biraz yüklenince taunustan daha eşek oluyor :)

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Levent Puslu yazdı:

Evet inşallah valf arızalıdır bu durumdan kurtulurum çok canımı sıktı bu arıza.

7 yıllık ford taunus macerasından sonra araba bana mustang gibi geldi açıkçası fakat kullanamıyorum biraz yüklenince taunustan daha eşek oluyor :)

Vaktiniz varsa max 30 dk lık bir iş 🙂 peugeot parçacılarından da alabilirsiniz daha uygun olur. Çapraz koddan bakıp parça kodu ile almanız mümkün ama diğer türlü araç ne diye sorarlar karışır işler

Yorum bağlantısı
Levent Puslu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Vaktiniz varsa max 30 dk lık bir iş 🙂 peugeot parçacılarından da alabilirsiniz daha uygun olur. Çapraz koddan bakıp parça kodu ile almanız mümkün ama diğer türlü araç ne diye sorarlar karışır işler

Kesinlikle iki tane 10 luk somun tutuyor gevşetmek bile yeterli olacak sanırım.

İş başa düştü aracı incelerken katalizör sensörünün soketi çıkıktı yerine taktım bu sensörün görevi nedir bilerek mi çıkarttılar acaba takmayı mı unuttular bilginiz var mı?

Takıp aracı çalıştırdım bir sorun görünmüyor iş çıkışı yürüyünce belli olacak gerçi.

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Levent Puslu yazdı:

 

Hortum yeri değiştirme işini şimdi denesem peki belki yerleri yanlıştır?

Arıza aktifken hata kodu görünüyor fakat kontağı kapayıp açınca arıza ekranda yoksa bilgisiyarda hata göstermiyor 

turbo vesgatenin hortumunu valfin üzerindekilerle yer değiştirin sorun devam ederse valf arizalı gercekten.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Okay Kaygusuz yazdı:

turbo vesgatenin hortumunu valfin üzerindekilerle yer değiştirin sorun devam ederse valf arizalı gercekten.

Arama yaparak ulaşan arkadaşlar için;

 

Kontak açıp kapatma ile düzeliyorsa, söz konusu arıza ışığı her zaman yanmıyorsa hortum yerleri ile ilişkili değil. 

 

Hortum yeri ters olduğunda arıza kodunu sildiniz aracı çalıştırdınız arıza yok. Sürüş anında 2000 devirlere geldiğinizde yanar lamba. 

Yorum bağlantısı
Levent Puslu
Okay Kaygusuz yazdı:

turbo vesgatenin hortumunu valfin üzerindekilerle yer değiştirin sorun devam ederse valf arizalı gercekten.

 

Ü.Emre Kartal yazdı:

Arama yaparak ulaşan arkadaşlar için;

 

Kontak açıp kapatma ile düzeliyorsa, söz konusu arıza ışığı her zaman yanmıyorsa hortum yerleri ile ilişkili değil. 

 

Hortum yeri ters olduğunda arıza kodunu sildiniz aracı çalıştırdınız arıza yok. Sürüş anında 2000 devirlere geldiğinizde yanar lamba. 

Ben hortumların yerini değiştirdim fakat ışık hep yanık kaldı turbo devreye girmedi o nedenle o şıkkı eledim.

IMG_20230429_190942.jpg.39d36c3c5d7a5ca0394f1408153ea4ac.jpg

Parçacı dan şase numarasına göre bu ürünü aldım yan tarafında pierburg germany yazıyor az sonra takacağım inşallah kurtulacağım bu dertten :)

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Levent Puslu yazdı:

 

Ben hortumların yerini değiştirdim fakat ışık hep yanık kaldı turbo devreye girmedi o nedenle o şıkkı eledim.

IMG_20230429_190942.jpg.39d36c3c5d7a5ca0394f1408153ea4ac.jpg

Parçacı dan şase numarasına göre bu ürünü aldım yan tarafında pierburg germany yazıyor az sonra takacağım inşallah kurtulacağım bu dertten :)

Arıza kodlarını da silmenizi öneririm

Yorum bağlantısı
Levent Puslu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Arıza kodlarını da silmenizi öneririm

Olmadı.

Turbo arıza ışığı yakıyor aracı çalıştırır çalıştırmaz ve turbo devreye kesinlikle girmiyor.

Akü kutup başını söktüm denedim olmadı

Hortumların yerini değiştirdim kutup başını söktüm yine olmadı.

Kutup başını söküp takınca arıza kodları silinmiyorsa yarın bilgisayara bağlatıp sildirip deneyeceğim.

Üzerinden çıkan parça linkteki ürün;

https://www.onlineyedekparca.com/urun/citroen-c3-1-4-hdi-euro-5-turbo-elektrovana-valfi-turbo-valfi-peugeot-psa-orjinal

 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Levent Puslu yazdı:

Olmadı.

Turbo arıza ışığı yakıyor aracı çalıştırır çalıştırmaz ve turbo devreye kesinlikle girmiyor.

Akü kutup başını söktüm denedim olmadı

Hortumların yerini değiştirdim kutup başını söktüm yine olmadı.

Kutup başını söküp takınca arıza kodları silinmiyorsa yarın bilgisayara bağlatıp sildirip deneyeceğim.

Üzerinden çıkan parça linkteki ürün;

https://www.onlineyedekparca.com/urun/citroen-c3-1-4-hdi-euro-5-turbo-elektrovana-valfi-turbo-valfi-peugeot-psa-orjinal

 

Akü ile silinmez, üzerinden çıkan ürün linkteki gibi ise daha önce değiştirilmiş. 

 

Sizin resmini attığınız parça gibi hortum kısımındaki parça beyaz/krem renk çıkar üzerinden. Sonradan piyasadakilerde revizyon olmuş, linkini verdiğiniz ürün geliyor. Bu ürün ile diğerinin girişleri farklı. 

 

Bu arada yağ filtresinin arasından geçen bir hortum var, onu iyi inceleyin hasarlı olabilir filtreyi sökerken sıkıştırırlarsa zarar görür 

Yorum bağlantısı
Levent Puslu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Akü ile silinmez, üzerinden çıkan ürün linkteki gibi ise daha önce değiştirilmiş. 

 

Sizin resmini attığınız parça gibi hortum kısımındaki parça beyaz/krem renk çıkar üzerinden. Sonradan piyasadakilerde revizyon olmuş, linkini verdiğiniz ürün geliyor. Bu ürün ile diğerinin girişleri farklı. 

 

Bu arada yağ filtresinin arasından geçen bir hortum var, onu iyi inceleyin hasarlı olabilir filtreyi sökerken sıkıştırırlarsa zarar görür 

Linkini attığım ürünün aynısı çıktı üzerinden birebir kodu ve üzerindeki yazılar uyuyor.

Akü kutup başlarının ikisini çıkartıp statik elektriği boşaltıp 1 saat bekleyip ecu resetleme yapmayı düşünüyorum.

Yeni taktığım valf arızalı mı, uyumsuz mu, yoksa farklı parça taktığım için arıza kodunu silmek mi gerekiyor?

Bu üç sorudan birisi ama hangisi.

Arıza kodunu sildim diyelim yine düzelmezse ( parça arızalı veya uyumsuz diyelim) aracın probleminin de kesinlikle valften olduğunu da söyleyebiliriz o halde değil mi

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Levent Puslu yazdı:

Linkini attığım ürünün aynısı çıktı üzerinden birebir kodu ve üzerindeki yazılar uyuyor.

Akü kutup başlarının ikisini çıkartıp statik elektriği boşaltıp 1 saat bekleyip ecu resetleme yapmayı düşünüyorum.

Yeni taktığım valf arızalı mı, uyumsuz mu, yoksa farklı parça taktığım için arıza kodunu silmek mi gerekiyor?

Bu üç sorudan birisi ama hangisi.

Arıza kodunu sildim diyelim yine düzelmezse ( parça arızalı veya uyumsuz diyelim) aracın probleminin de kesinlikle valften olduğunu da söyleyebiliriz o halde değil mi

Bahsettiğiniz durum valf veya bağlı olduğu hortumdan olur. Ama siz kontak kapatıp açınca düzeliyor dediğinizden hortum olma ihtimali düşük. Valf için aldığınızın uyumuna bir şey diyemem, linkteki bendeki, benim aracımda da değiştirdim(tam arızalı değildi belirtiler vardı değiştirdim) 

 

Bilgisayara bağlanmadan dediğim gibi silinmez ondan eminiz. Hortumların doğru takılması da önemli, çapları farklı. Sizden önce değişmiş bir şeyler yapılmış belki de orada hata var

Yorum bağlantısı
Levent Puslu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bahsettiğiniz durum valf veya bağlı olduğu hortumdan olur. Ama siz kontak kapatıp açınca düzeliyor dediğinizden hortum olma ihtimali düşük. Valf için aldığınızın uyumuna bir şey diyemem, linkteki bendeki, benim aracımda da değiştirdim(tam arızalı değildi belirtiler vardı değiştirdim) 

 

Bilgisayara bağlanmadan dediğim gibi silinmez ondan eminiz. Hortumların doğru takılması da önemli, çapları farklı. Sizden önce değişmiş bir şeyler yapılmış belki de orada hata var

Hortumun birisi ince zaten onun girdiği yer belli.

Diğer ikisinin valfe girdiği çapları aynı sanırım fakat arkaya doğru gidiyor oralarda inceliyor vs onu bilmiyorum.

Evet kontak kapat aç yapınca düzeliyordu hatta bu işi yolda giderken durmadan yapmaya başladım son zamanlarda.

O zaman şöyle yapalım mı yarın sanayiye gidip bilgisayardan hata kodunu sildirip deneyeyim yine hata verirse hortumların yerini değiştirip tekrar hata kodunu sildireyim yine olmazsa parça arızalı veya uyumsuzdur üzerinden çıkan parçanın aynısını alıp denerim.

En mantıklısı bu gibi görünüyor 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Levent Puslu yazdı:

Hortumun birisi ince zaten onun girdiği yer belli.

Diğer ikisinin valfe girdiği çapları aynı sanırım fakat arkaya doğru gidiyor oralarda inceliyor vs onu bilmiyorum.

Evet kontak kapat aç yapınca düzeliyordu hatta bu işi yolda giderken durmadan yapmaya başladım son zamanlarda.

O zaman şöyle yapalım mı yarın sanayiye gidip bilgisayardan hata kodunu sildirip deneyeyim yine hata verirse hortumların yerini değiştirip tekrar hata kodunu sildireyim yine olmazsa parça arızalı veya uyumsuzdur üzerinden çıkan parçanın aynısını alıp denerim.

En mantıklısı bu gibi görünüyor 

Başka şansınız yok gibi görünüyor. Fakat aldığınız valf farklı olabilir dediğim gibi arka planda hata kodu kalır ama kontak açıp kapama gibi düşünün düzelmesi gerekirdi anlıkta olsa

En sağdaki hortum arkası gri geliyor. Ortadaki 2 bükümlü olan hortum 

 

Bende bu şekilde bağlantılar

Yorum bağlantısı
Levent Puslu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Başka şansınız yok gibi görünüyor. Fakat aldığınız valf farklı olabilir dediğim gibi arka planda hata kodu kalır ama kontak açıp kapama gibi düşünün düzelmesi gerekirdi anlıkta olsa

En sağdaki hortum arkası gri geliyor. Ortadaki 2 bükümlü olan hortum 

 

Bende bu şekilde bağlantılar

Parçacıya özellikle sordurdum şase no dan kontrol ettirdim uyumlu dedi fakat o bakarken aracın 2013 model görünüyor dedi ama aracım 2012 model.

Eski çıkan valfin içini açtım bu arada filtresi vs tertemiz vakum körüğünde çatlak yok sertleşme yok. Elektronik kısmı arızalıdır belki diye düşünüyorum bela oldu bu iş başıma yarın inşallah çözerim epey soğuttu bu iş beni çünkü.

Yardımlarınız için çok teşekkür ediyorum yarın durumu tekrar paylaşırım buradan.

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

valfin üstteki ince agız sabit kalacak diger kısımları yer değiştirerek sorun devam ediyorsa vesgate ya sıkısık kaldı ya içindeki diyafram patladı. valf vakum veya itiş yapıyor vesgate vakumlamıyor veya ittirmiyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Levent Puslu yazdı:

aracın 2013 model görünüyor dedi ama aracım 2012 model.

tam geçiş yılı idi, eskiden ilgili yılın 3/4 . ayında imal edilenler bir sonraki model yılı olarak görülürdü parçada, 2013 sonrası bu değişti

Yorum bağlantısı
Levent Puslu
Okay Kaygusuz yazdı:

valfin üstteki ince agız sabit kalacak diger kısımları yer değiştirerek sorun devam ediyorsa vesgate ya sıkısık kaldı ya içindeki diyafram patladı. valf vakum veya itiş yapıyor vesgate vakumlamıyor veya ittirmiyor.

Yeni aldığım hem pierburg hem psa selenoid takınca arıza kodu sönmüyor turbo devreye girmiyor hiçbir şekilde

Alt üst kablolar sağlam, hortumlar vs sağlam sorun yok.

Beyin kabloları sağlam, öndeki selenoid, arka alttaki selenoid, turbo üzerindeki v sensör vs kabloları tek tek kontrol edildi beyin soketine kadar sorun yok.

Arka alt selenoid, turbo üzerindeki v sensör vs kontrol edildi sorun yok.

Araçta dpf iptal edilmiş fakat 3 hafta önce dpf dolu servise götürün demişti araç ilk deneme sürüşünde daha aracı almadan. Aynı gün yüksek devir uzun yolda kullandım tekrar uyarı vermedi dpf alakalı fakat dpf yok araçta altı kaynaklı alınmış.

Pcm yazılımı güncelleyecektik bu sefer beyin arızalıysa tekrar yazılım atmak gerekecek dpf iptal olduğu için ekstra masraf.

Tek seçenek beyin kaldı çıkma beyin bakıyorum tavsiyelere açığım

 

Çağlar Bayur yazdı:

tam geçiş yılı idi, eskiden ilgili yılın 3/4 . ayında imal edilenler bir sonraki model yılı olarak görülürdü parçada, 2013 sonrası bu değişti

Çağlar abi o değilde bu ford lar başa bela gibi ne diyorsun

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Levent Puslu yazdı:

bu ford lar başa bela gibi ne diyorsun

valla bela, 7 yıl önce aldığım 2007 focusum var, şimdi araba beğenemiyorum, bir anfi daha takacağım sonu yok bu işin

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...