İçeriğe Yönlendir

Silindir Kapağı Su Tapası Değişimi, Kronik Sorun mu? Kullanıcı Hatası mı?


Yiğit Özdemir

Recommended Posts

Yiğit Özdemir
(düzenlendi)

Herkese selamlar,

Aracım 2014 model 91400 km'de 1.25 ford fiesta. Geçenlerde genleşme kabında su bitmiş ve  üst kapakta bujilerin kablolarının olduğu kanalda soğutma suyu birikintisi vardı. Bunu fark ettiğimden daha önceden babamın arabasına akü takviyesi yapmıştık. O sırada babam genleşme kabını kontrol için bir açıp kapamıştı. Kabı kontrol ederken kapakta bi boşluk hissettim. Sanki o son tık edecek yere kadar kapanmamış gibiydi. Bende babam tam kapatamadı diye düşünüp içeriye su attı zannettim. Eksiği tamamladıktan sonra kontrol etmeye devam ettim. 10 günde 1 parmak kalınlığında su eksilttiğini görünce sanayiye gittim. Silindir kapağı su tapaları değişti. Çok ucuz bir parça ama buna ulaşmak için üst kapak söküldü. Üst kapak contası ve bujiler değişti. Buji kabloları temizlendi. 

 

Araca antifrizsiz hiç binmedim. 2018 yılında antifrizin rengi iyice solduğu ve özelliğini kaybettiği söylendiği için değiştirdim. Araç genelde şehir içi kullanılıyor. Şehir içinde zaten 2000 deviri çok geçmiyor. Onun dışında da uzun yolda genelde 2600-3000 devir aralığında kullanıyorum.

 

Yukarıda bu bilgileri vermemin sebebi, ustaya sorduğumda bu sorunun kronik olduğu. Aracın yılı ve km'si ile kullanım şartları dikkate alındığında böyle bir sorun olması normal mi ? Bu sorun gerçekten kronik mi ? Yoksa kullanıcı olarak bende mi hata var ?

tarihinde Yiğit Özdemir tarafından düzenlendi
İmla
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mert Gülkokan yazdı:

Kroniktir 2004 de focusta yaşadım yolda kaldık soğutma sıvısı donduğunda su genleşip o tapalardan çıkıp motor bloğunu çatlatmasın diye yapılmış bir sistem 

Orjinali de plastikti ve bulması dert

Biz metal yaptırıp ilaçla yerine monte ettik ama yine sızdı sonradan kalıcı çözüm olarak körleme yapıldı

Tapalardan çıkan su bujilere dolup tekleme yaptırıyor ve motor bir daha çalışmıyor

Ve bunu 2004'den 2014'e kadar çözmemişler öyle mi? Müşteri geri dönüşleri ne işe yarıyor ki acaba...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

175bin km e yaklaştı benimki 15 yaşında, sorunsuz devam ediyor. Kronik demek doğru olmaz bence

 

Ben 10. Yıl yetkili serviste motor suyunun değiştirdim. Bunlarda motor sıvısı 10 yılda bir değişir, tavsiye edilen tipte sıvı ile.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Sanayideki ustalara göre hemen her şey kronik, kötü bakımı dan veya kalitesiz malzemeden olan sıkıntılardan bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Yanlış antifriz kullanımı da sebep olabilir. Sıfırından beri kullandığımız arabada antifrizine dikkat etmemize rağmen 130 bin civarı çatlamıştı. Teklemeler sonucu gittik değiştik 10 ar liraya tapaları almıştım. 100 lira vermiştim ustaya. 

Sorun basit çözüm ucuz olsada tekleme devam edince daha sonra bujiler ve kabloları da değişmişti.

Aklınızda bulunsun 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yiğit Özdemir

Aracın bakımları hakkında bilgi vermemişim. İlk 3 yıl yetkili servis bakımlıydı. Ondan sonra Ford özel servisinde bakımlarını yaptırdım. Bakım yaptırdığım yer parça tedariği de sağlıyordu. Kilometre dolmasa bile yıldan bakıma girdi araç hep. Yağ olarak mobil kullanıldı. Parçaları da orjinal tercih ettim hep(en son fren balatasını kale kullandım onda da artık fiyatlar uçtuğu için bi deniyim dedim. Onun dışında özellikle mekanik aksamın bakımında hep orjinal parça tercih ettim) 

 

Garibime giden, bu kadar içeride olan ve dışarıdan bir darbe ya da korozyon gibi etkiye maruz kalması(aracın bakımlarını hiç aksatmadım) zor olan yerden böyle minik bir süpriz yapması :) Yaşadığım yer biraz nemli bir coğrafya. Nem bu kadar üzüyorsa bu beni de üzer :)

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
(düzenlendi)

Bugün ben de yaptırdım az önce. Bakım için gittim, buji kablosunu usta bir söktü, “pıss” etti, bir baktım antifrizli su içinde yüzüyor bujiler. 
Yeni kapak taktı, takmadan önce etrafına orta mukavemetli civata sabitleyici sürdü. 
 

İşin ilginç tarafı hiç tekleme yoktu. Ustanın deyimine göre orijinal buji kablosu sayesindeymiş. 
 

 

IMG_4150.jpeg

tarihinde Celal Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Ama şimdi, ilk mesajda üst kapak denmiş, Celal bey'in paylaştığı fotoğrafta üst kapak yerinde, sadece külbütör kapağı sökülmüş.

Külbütör kapağı sökülerek mi değiştiriliyor?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Yiğit Özdemir yazdı:

Aracın bakımları hakkında bilgi vermemişim. İlk 3 yıl yetkili servis bakımlıydı. Ondan sonra Ford özel servisinde bakımlarını yaptırdım. Bakım yaptırdığım yer parça tedariği de sağlıyordu. Kilometre dolmasa bile yıldan bakıma girdi araç hep. Yağ olarak mobil kullanıldı. Parçaları da orjinal tercih ettim hep(en son fren balatasını kale kullandım onda da artık fiyatlar uçtuğu için bi deniyim dedim. Onun dışında özellikle mekanik aksamın bakımında hep orjinal parça tercih ettim) 

 

Garibime giden, bu kadar içeride olan ve dışarıdan bir darbe ya da korozyon gibi etkiye maruz kalması(aracın bakımlarını hiç aksatmadım) zor olan yerden böyle minik bir süpriz yapması :) Yaşadığım yer biraz nemli bir coğrafya. Nem bu kadar üzüyorsa bu beni de üzer :)

Antifriz değiştirdiniz mi hiç? Ne Zaman değişti.

Yorum bağlantısı
Yiğit Özdemir
Murat Sahın yazdı:

Ama şimdi, ilk mesajda üst kapak denmiş, Celal bey'in paylaştığı fotoğrafta üst kapak yerinde, sadece külbütör kapağı sökülmüş.

Külbütör kapağı sökülerek mi değiştiriliyor?

20230512_174136.jpg.42aafcd5df7a77cf90c9488ab08b0603.jpg

 

Bende de benzer işlem yapıldı. Sökülmüş halini göz ucuyla gördüm bu şekildi ancak iş formunda üst kapak contası dediği için sökülen kısmın adını üst kapak zannettim sanırım. 

Evren Erakçora yazdı:

Antifriz değiştirdiniz mi hiç? Ne Zaman değişti.

Evet. 2018 yılında değiştirmiştim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

teknikte bu kapakalar karışıyor, cont a yandı aman aman ben yandım anam denen yarım motor yapıldı çok para gittti ÜST kapak söküldü, cümlesindeki kapak içimize işlemiştir, külbütör kapağı (gerçi artık külbütörlü motor yok ama yapışan ismi o ) basit olan en üstte görülen kapaktır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Yiğit Özdemir yazdı:

 

 

Bende de benzer işlem yapıldı. Sökülmüş halini göz ucuyla gördüm bu şekildi ancak iş formunda üst kapak contası dediği için sökülen kısmın adını üst kapak zannettim sanırım. 

Evet. 2018 yılında değiştirmiştim. 

Nasıl antifriz kullanıldı onu merak ettim

Evren Erakçora yazdı:

Nasıl antifriz kullanıldı onu merak ettim

4.yıl antifriz değiştirmek bence hatalı olmuş, üretici 10.yıl değiştir diyor. 

Yorum bağlantısı
Yiğit Özdemir
(düzenlendi)
Evren Erakçora yazdı:

Nasıl antifriz kullanıldı onu merak ettim

4.yıl antifriz değiştirmek bence hatalı olmuş, üretici 10.yıl değiştir diyor. 

Fabrikanın koyduğu kırmızı renkli antifrizden konuldu değişimde de. Teknik şartnameye uygun ürün kullanıldı. Markasını hatırlayamadım şimdi. Rengindeki solmadan yola çıkarak özelliğini yitirmeye başladığını söyledileri için değiştirmiştim. 

tarihinde Yiğit Özdemir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

Sanayideki ustalara göre hemen her şey kronik, kötü bakımı dan veya kalitesiz malzemeden olan sıkıntılardan bence.


Aracın ilk yılı dolmadan yolda kalanlar da mı kötü bakımdan

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Aracın ilk yılı dolmadan yolda kalanlar da mı kötü bakımdan

Buradaki olay başka. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

Buradaki olay başka. 


nereden biliyoruz başka olduğunu? Bakımın yanlış olduğunu nasıl anladık?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Evren Erakçora yazdı:

Sanayideki ustalara göre hemen her şey kronik, kötü bakımı dan veya kalitesiz malzemeden olan sıkıntılardan bence.

çoğunda olay şöyle gelişir: müşteriye birşey anlatsa fikir yürütse 1 saatlik sonu gelemyen sorular zinciri başlar, ustanın stopaj ödemesi lazım bunlara vakti olmaz, bas kroniği geç basit

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

8,10 sene sonra olmuş bu olay


Olabilir. Süre artınca otomatik olarak bakım yanlıştır mı diyeceğiz? 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

teknikte bu kapakalar karışıyor, cont a yandı aman aman ben yandım anam denen yarım motor yapıldı çok para gittti ÜST kapak söküldü, cümlesindeki kapak içimize işlemiştir, külbütör kapağı (gerçi artık külbütörlü motor yok ama yapışan ismi o ) basit olan en üstte görülen kapaktır.

Ustaya dedim Külbütör kapağını mı sökeceksin, külbütör yok dedi, tamam dedim. Halbuki aynı kapaktan bahsediyordum 😅
 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Olabilir. Süre artınca otomatik olarak bakım yanlıştır mı diyeceğiz? 

Benim araç 2008 model. Bu yaştaki araç için arıza olarak görmüyorum, değil kronik. Ömrü dolmuş, yenilenmesi gerekiyor. 

Bir Mazda, Toyota değil sonuçta. 
Fordun karakterini bindiğim her araçta aramasam, bineceğim iki marka bunlar. 
Bakımsız olsa bile böyle sorunlar yaşatmaz. 

tarihinde Celal Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Murat Sahın yazdı:

Ama şimdi, ilk mesajda üst kapak denmiş, Celal bey'in paylaştığı fotoğrafta üst kapak yerinde, sadece külbütör kapağı sökülmüş.

Külbütör kapağı sökülerek mi değiştiriliyor?

Şimdiki adı = Eski adı

Üst Kapak = Külbütör Kapağı

Silindir Kapak = Üst Kapak

 

Bu değişen tapalar, basınçtan motor bloğu çatlayacağına, kapaklar şampanya gibi patlasın diye yapılmış. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

üst kapak normal kapak değildir. 

 

dingilizcesi

 

HEAD = kapak

Valve Cover = üst kapak, külbütör kapağı

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...