İçeriğe Yönlendir

Focusun Tekleme ve Rölanti Sorunlarından Bıktım


Görkem Karakaş

Recommended Posts

Görkem Karakaş

Evet, açtığım ve açmaktan vazgeçtiğim kaçıncı konu bilmiyorum.

Evveliyatını biliyorum çünkü araba sıfır alındı ( bunu her konuda söylüyorum ama yeni okuyanlar için. )

Araç lpgli.

Tekleme ve ateşlemeyle ilgili bi çok sorun yaşamış biri olarak arabanın sübapları yeni buji bobin buji kablosu yeni. (2022 Eylül- 8 bin km)

Bu ateşleme sorunlarını yaşarken nerdeyse hiç rölanti problemi yaşamıyordum. Sabit gazda giderken ya da yokuş gibi yerlerde araba yüke binince tekleme yapıyordu benzine alınca düzeliyordu. 

Bu seferki sorunum bambaşka. 

Benzin gaz fark etmiyor. Rölanti yerinde duramıyor. Sürekli bi oynama hali ama minik değil 300 rpm değişiyor. Aşağı düşünce stop etme noktasına gelip tekrar 1000 devirlerin üzerine çıkıyor.

50-60 km ile debriyaja basınca rölanti 500e kadar düşüyor. Bazen oluyor hiç bi sorun olmuyor stabil çalışıyor.

( Sabit hızda giderken bi tekleme gaz yememe sorunu yok düz yolda çok rahat 210u geçiyor.)

Geçenlerde kelebeği ve maf sensörünü temizledik. 2 haftadır sorun yoktu. Dün yine başladı.

Sensörleri temizlemeden önce zengin karışım arızası verdi. Temizlikten sonra benzinde 500 km kadar kullandım her şey normal görünüyordu. Sonra tekrar başladı. 

 

Yaza turbo benzinli ya da 1.6 dizel bir

şeylerle değiştiresim var. Oldukça yaşlandı ve lpgnin etkisi büyük mutlaka çünkü daha 165 binde ve şu sürekli olan ufak tefek sorunlar can sıkmaya başladı. Marş basarken bugün ne olacak diye düşünmekten arabayı kullanamıyorum. 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Emiş borularına odaklanın. Biryerden kontrolsüz hava aliyor olabilir. Araciniz 1.6 lt mi 2.0 lt mi bilemiyorum ancak bu araçların 1.6 lt motorlu olanları 100 bg 145 Nm tork uretir ve max surati 185 km dir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Mustafa Erkan yazdı:

Emiş borularına odaklanın. Biryerden kontrolsüz hava aliyor olabilir. Araciniz 1.6 lt mi 2.0 lt mi bilemiyorum ancak bu araçların 1.6 lt motorlu olanları 100 bg 145 Nm tork uretir ve max surati 185 km dir. 

Motor 1.6 115 hp 154 nm tork üreten motor. Hava alması benimde aklımda ama bir yer göremedim. Bir de ustaya göstereyim

Yorum bağlantısı
Hamit inan

LPG de sorun olunca yakıt haritası bozluyor aynı sorun benzinde varmış gibide oluyor. Aracı sadece benzinde 150-200 km kullanın ve gözlemleyin. Sorun yok ise LPG ortalığı karıştırıyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Hamit inan yazdı:

LPG de sorun olunca yakıt haritası bozluyor aynı sorun benzinde varmış gibide oluyor. Aracı sadece benzinde 150-200 km kullanın ve gözlemleyin. Sorun yok ise LPG ortalığı karıştırıyor 

500-600 km kadar kullandım. Lpgnin Aracın motoruna egzoz sistemine zamanla zarar verdiği doğru ama düzgün ayar ile yakıt haritasının bozulduğunu düşünmüyorum. 120 bin kmdir lpg var arabada. Sübap harici bi sorun yaşamadım. Durup dururken hiç ayara ihtiyacım olmadı.

Ersen şahin yazdı:

Hava akışmetre arızası olabilir fişini çekip bi deneyin

Olabilir bi deneyeyim teşekkür ederim 

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Ersen şahin yazdı:

Hava akışmetre arızası olabilir fişini çekip bi deneyin

Hocam araba bugün normal çalışmayı tercih etti. Ben hem çalışırken hemde stop haldeyken akışmetrenin kablosunu çıkarıp taktım. Arabada değişen hiç bir şey olmadı. Bu ne demek?

Akışmetre hiç çalışmıyor olabilir mi

Ayrıca arıza ışığı falanda yakmadı.

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan
(düzenlendi)

Ben aracin focus 1 oldugunu dusunmustum. Araciniz focus 2 veya 2.5  115 bg ise bu motorlar focus 1 e gore daha karmasik bir sistemle yönetilir. Bir zamanlar toyotanin reklamini yaptigi ögrenen tip bir beyni var. Cift bagimsiz subap zamanlama (TI VCT) sistemi var  Aracinizda basit bir sensor arizasida olabililir. Oncelikle emiş borularinda yirtik arayin. Sonra akismetre arizasi ve enson araci 200 km kadar sadece benzinde kullanin . Bu sekilde beyindeki benzin haritasi tekrar olusur. Şimdi okudum suçlu hava akışmetresi gibi duruyor. 

tarihinde Mustafa Erkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Yine Alman'a tüp takılmış. Çok km yapmıyorsam söker veya uğraşmadan satardım. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Akışmetre gibi görünüyor, kendisi, soketi veya tesisatı sorunlu olabilir. 

 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Gaz kelebeği tesisatına da bakın kelebeği parçalarına ayırıp içindeki direnç kısımlarını kontrol edin normal mi. Seyir halinde forscandan kelebek map maf sensör verilerine bakın tekleme anında verilerde kayıp olabilir nokta atışı bulunabilir sorun.

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Süleyman Can yazdı:

Yine Alman'a tüp takılmış. Çok km yapmıyorsam söker veya uğraşmadan satardım. 

Aslında 100 beygirler 800 bine kadar kapak dahi açılmadan kullanıldığını gördüm. Bizimkiler 115 hp, daha hassas olduğunu söylediler. Almandan ziyade bu motor için hata olduğunu söylebiliriz ne yazık ki.

Ömer Sarıgül yazdı:

Gaz kelebeği tesisatına da bakın kelebeği parçalarına ayırıp içindeki direnç kısımlarını kontrol edin normal mi. Seyir halinde forscandan kelebek map maf sensör verilerine bakın tekleme anında verilerde kayıp olabilir nokta atışı bulunabilir sorun.

Bunun için ilgili bi usta lazım bi konuşayım teşekkür ederim

Mehmet Ozyurek yazdı:

Akışmetre gibi görünüyor, kendisi, soketi veya tesisatı sorunlu olabilir. 

 

Üstüne gidicem Mehmet abi çok sağol 

Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)
Görkem Karakaş yazdı:

zamanla zarar verdiği doğru ama düzgün ayar ile yakıt haritasının bozulduğunu düşünmüyorum

500-600 km benzinde gidince yine aynı sorun devam mı etti ? 

300-500k tüpte sorun olmasada bir tane enjektör kaçırmaya başlar ortalığı karıştırır 

tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

gaz kelebeğini ellemek bir hata idi oradan başka bir arıza başlamış olabilir eski arıza ile birleşiğ saç baş yoldurur, karter havalandırma borusu komple kontrol edilmeli ehil ford ustasında

ilk önce.

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Hamit inan yazdı:

500-600 km benzinde gidince yine aynı sorun devam mı etti ? 

300-500k tüpte sorun olmasada bir tane enjektör kaçırmaya başlar ortalığı karıştırır 

Devam etti aynı şekilde.

Çağlar Bayur yazdı:

gaz kelebeğini ellemek bir hata idi oradan başka bir arıza başlamış olabilir eski arıza ile birleşiğ saç baş yoldurur, karter havalandırma borusu komple kontrol edilmeli ehil ford ustasında

ilk önce.

Gaz kelebeğini yukarda denildiği gibi parçalayıp temizlemedik. Sadece söküp kurum temizliği yaptık abi 

Yorum bağlantısı
Ersen şahin
Görkem Karakaş yazdı:

Hocam araba bugün normal çalışmayı tercih etti. Ben hem çalışırken hemde stop haldeyken akışmetrenin kablosunu çıkarıp taktım. Arabada değişen hiç bir şey olmadı. Bu ne demek?

Akışmetre hiç çalışmıyor olabilir mi

Ayrıca arıza ışığı falanda yakmadı.

Akışmetre düzgün çalışsa araba  çalışır vaziyetteyken ilk soketi çıkardığında arabanın çalışmasında bi aptallaşma olması lazım tabii ustalar daha iyi bilir 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Görkem Karakaş yazdı:

Sadece söküp kurum temizliği yaptık abi 

kelebekte kurum olmaz o ayrı yerinden sökülüp ele alınması kafi soketi çıktıktan sonra risk başlıyor

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Çağlar Bayur yazdı:

kelebekte kurum olmaz o ayrı yerinden sökülüp ele alınması kafi soketi çıktıktan sonra risk başlıyor

Sağlık olsun yapıldı bi kez

Ersen şahin yazdı:

Akışmetre düzgün çalışsa araba  çalışır vaziyetteyken ilk soketi çıkardığında arabanın çalışmasında bi aptallaşma olması lazım tabii ustalar daha iyi bilir 

Arıza ışığını yaktı ama motor normal çalışıyor

Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz

Kompresyon testi yaptırın bence basınç arızasıda olabilir,benzinde binin lpg haritayı bozuyor ve iyi bir ayar olmadıktan sonra sıkıntılar başlıyor.Her hafta lpg ciye gidiyordum sonunda afr ayarı yaptık yolda bütün sıkıntılar gitti

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Ferhat Yavuz yazdı:

Kompresyon testi yaptırın bence basınç arızasıda olabilir,benzinde binin lpg haritayı bozuyor ve iyi bir ayar olmadıktan sonra sıkıntılar başlıyor.Her hafta lpg ciye gidiyordum sonunda afr ayarı yaptık yolda bütün sıkıntılar gitti

Kompresyon testi yaptırmadım ama arabanın sübapı ağustos ayında 7-8 bin km oldu. Bende bi afr yaptırayım diyorum. Arıza sürekli olsa üstüne gidicem ama 1 gün yapıyor 1 hafta yapmıyor. Bi yerden hava aldığından şüpheleniyorum. Hava filtresi çevresinde bir şey yok. Bi çağlar abinin dediği karter havalandırmayı kontrol ettirmem lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...