İçeriğe Yönlendir

Fren Hidroliği ile Debriyaj Hidroliği Aynı mı?


Tulak Akan

Recommended Posts

Tulak Akan

Merhaba,

 

ailemizden birinin aracinin 10 bin bakimini yapicaktik. Niyetlenmistik boyle ve sanziman yagini da degistirmek istedik. Fakat, videolar izlerken, fren hidroligi yagini vag grubunda degistirirken ustalar, ustden debriyaj yag tapasindan, fren hidroliginin kalan kisminida bosaltigini gorduk. Usten aku tarafindan kalan bir miktari aldi. 

 

Kafa karisti tabi, bizim alttan bosalttigimiz ve yandan ekledigimiz sanziman yagi ile fren hidrolik yagi ayni mi ? (DOT 4)   Yani bosuna sanziman yagi degistirmeyelim diye diyorum. Fren degisirken ustaya sanzimani da degistir deriz bari

 

 

(Videolardaki gordugumuzde fren hidroliginin debriyaj bolumunde ne isi var anlamadim)

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

Şanzuman yağı ayrı fren hidrolik yağı ayrıdır motor yağı ayrıdır. siz çok farklı şeylerden bahsediyorsunuz. Kafanız çok karışmış 10 binde fren yağı değişmez Şanzuman yağı da değişmez. 10 binde motor yağı değişir.

Motor yağı alttan tapa açılır yağ boşalır tapa kapandıktan sonra  motor yağ  kapağından yağ koyulur araca göre değişir motor yağı koyulur 

Fren hidrolik yağı tekerlek merkezinden açılır akünün yanındaki fren merkezinin üstündeki fren yağ deposundan yağ ilave edilir fren pompalanarak eski yağın dışarı çıkması sağlanır üsten yeni yağ ilave edilir hava yapmasın diye 

Şanzuman yağı gene alttan tapa açılıp yağ boşaltılır Şanzuman üzerindeki yağ kapağından yağ eklenir 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tulak Akan
Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

Şanzuman yağı ayrı fren hidrolik yağı ayrıdır motor yağı ayrıdır. siz çok farklı şeylerden bahsediyorsunuz. Kafanız çok karışmış 10 binde fren yağı değişmez Şanzuman yağı da değişmez. 10 binde motor yağı değişir.

Motor yağı alttan tapa açılır yağ boşalır tapa kapandıktan sonra  motor yağ  kapağından yağ koyulur araca göre değişir motor yağı koyulur 

Fren hidrolik yağı tekerlek merkezinden açılır akünün yanındaki fren merkezinin üstündeki fren yağ deposundan yağ ilave edilir fren pompalanarak eski yağın dışarı çıkması sağlanır üsten yeni yağ ilave edilir hava yapmasın diye 

Şanzuman yağı gene alttan tapa açılıp yağ boşaltılır Şanzuman üzerindeki yağ kapağından yağ eklenir 

Aynen dogru diyosunuz, 10 binlik isleri hallederken fren hidroliginide degistirelim dedik, ama video da sanzuman ust bolgesinden de fren hidrolik yagi cekildi, bizde sanziman yagini ayri frenden bagimsiz biliyorduk, ama durum boyle oldu.

 

Yada soylede sorabilirim: fren hidrolik haznesine ekleme yapip tekerlerden de eski yagi alip eksileni ekleyip yola devam edebilir miyiz ? Baska bir yerden fren hidroligi bosaltilmasina gerek var mi ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Tulak Akan yazdı:

Aynen dogru diyosunuz, 10 binlik isleri hallederken fren hidroliginide degistirelim dedik, ama video da sanzuman ust bolgesinden de fren hidrolik yagi cekildi, bizde sanziman yagini ayri frenden bagimsiz biliyorduk, ama durum boyle oldu.

 

Yada soylede sorabilirim: fren hidrolik haznesine ekleme yapip tekerlerden de eski yagi alip eksileni ekleyip yola devam edebilir miyiz ? Baska bir yerden fren hidroligi bosaltilmasina gerek var mi ?

Fren hidrolik yağı değişimi usta tarafından veya iyi bilen birisi tarafından yapılmalı hava yaparsa frenlerle tam tutmaz sıkıntı olabilir.

Sizin gördüğünüz Şanzuman üst kısmında bulunan,  akünün yanında fren yağ haznesidir. Oradan bir miktar boşaltılır ancak fren hortumlarinda kalanı da değişmek gerekir onun için hava yapmasın diye üsten yağ konulurken fren merkezinden frene basılarak yeni yağ gelen kadar işlem devam edilir. Dikkat edilecek şey üsten koyulan yağ, teker merkezinden çıkanlardan fazla olmalı yağ yerine hava gitmemelidir.

Yağ tamamlandıktan sonra tüm teker merkezlerinden havanın alınmasında fayda var iyi bir usta tek tekerdenden havayı alabilir. 

Yorum bağlantısı
Tulak Akan
Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

Fren hidrolik yağı değişimi usta tarafından veya iyi bilen birisi tarafından yapılmalı hava yaparsa frenlerle tam tutmaz sıkıntı olabilir.

Sizin gördüğünüz Şanzuman üst kısmında bulunan,  akünün yanında fren yağ haznesidir. Oradan bir miktar boşaltılır ancak fren hortumlarinda kalanı da değişmek gerekir onun için hava yapmasın diye üsten yağ konulurken fren merkezinden frene basılarak yeni yağ gelen kadar işlem devam edilir. Dikkat edilecek şey üsten koyulan yağ, teker merkezinden çıkanlardan fazla olmalı yağ yerine hava gitmemelidir.

Hayir bak onu demiyorum,

Bu videoyu  13 47 den baslayip izlerseniz goruceksiniz ki debriyaj ust bolumunden de hava aliyor ve eski yag geliyor. Bunun sebebi ne, diger videolardan bunu hic gormedim

www.youtube.com/watch?v=UZrIXX95LkI

 

Biz bi sekilde degisimi yapabiliriz ama bu usten nasil alicaz onu cozemedik, ilk defa o bolumu gorduk, almasak ne olur hic bilmiyoruz

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

Fren hidroliği ile ortak olan debriyaj üst merkezinin hidroliği. Dediğinizin şanzıman yağı ile bir alakası yoktur.

Onun haricinde periyodik bakımda yani 10bin bakımında değişecek tek yağ motor yağıdır.

fren hidroliği, şanzıman yağı, mekatronik yağı gibi diğer sıvılar için araçların sevice manuallerine bakmak lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

İzlediğim videodan anladığım şanzuman yağı değil debriyaj pedalı yağınıda aynı depoyu kullanıyor yani fren merkezi deposunu kullanıyor değişim aşamasında onun da değişmesi gerekir yapılmaz ise orada kalan kirli yağ fren yağını ile karışarak yağı kirletir 

Yorum bağlantısı
Tulak Akan
Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

İzlediğim videodan anladığım şanzuman yağı değil debriyaj pedalı yağınıda aynı depoyu kullanıyor yani fren merkezi deposunu kullanıyor değişim aşamasında onun da değişmesi gerekir yapılmaz ise orada kalan kirli yağ fren yağını ile karışarak yağı kirletir 

Peki simdi o bolumdeki yagi o aparat olmadan nasil degistirebiliriz?  Tekerlerde oldugu gibi pompalama yaparken ki gibi yapsak gelir mi ?

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Tulak Akan yazdı:

Peki simdi o bolumdeki yagi o aparat olmadan nasil degistirebiliriz?  Tekerlerde oldugu gibi pompalama yaparken ki gibi yapsak gelir mi ?

 

Bence çok anlamıyorsanız hidrolik yağlara pek bulaşmayın, servis veya anlayan ustası değişsin. Hava yapar, tapayı tam sıkmazsınız yağ boşalır vs vs. 

  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Galip Kul
Harun Kocaçalışkan yazdı:

 

Bence çok anlamıyorsanız hidrolik yağlara pek bulaşmayın, servis veya anlayan ustası değişsin. Hava yapar, tapayı tam sıkmazsınız yağ boşalır vs vs. 

Katiliyorum abi, ama merak ettigim servis boyle yapar mi yoksa duz mantik yapip gecer mi. Guzel servis bulmakta zor

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Debriyaj hidroliği ve fren hidroliği ortaktır. Şanzıman yağı ayrıdır. 
Hidrolik değişimi yapacaksanız, makina ile yaptırın daha sağlıklı. 
Şanzıman yağı durduk yere değişmez, baskı balatayı uzun kilometreler sonra değişim yaptırdıysanız, değiştirin gitsin. Aksi halde ellemeye gerek yok, uğultu sorunu yaşayabilirsiniz. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kafanız çok karışmış.. 

Arkadaşların da dediği gibi.. : motor yağı, şanzıman yağı ayrı yağlardır. debriyaj ve frendeki ise hidroliktir ve aynı haznedir.. 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tulak Akan yazdı:

Merhaba,

 

ailemizden birinin aracinin 10 bin bakimini yapicaktik. Niyetlenmistik boyle ve sanziman yagini da degistirmek istedik. Fakat, videolar izlerken, fren hidroligi yagini vag grubunda degistirirken ustalar, ustden debriyaj yag tapasindan, fren hidroliginin kalan kisminida bosaltigini gorduk. Usten aku tarafindan kalan bir miktari aldi. 

 

Kafa karisti tabi, bizim alttan bosalttigimiz ve yandan ekledigimiz sanziman yagi ile fren hidrolik yagi ayni mi ? (DOT 4)   Yani bosuna sanziman yagi degistirmeyelim diye diyorum. Fren degisirken ustaya sanzimani da degistir deriz bari

 

 

(Videolardaki gordugumuzde fren hidroliginin debriyaj bolumunde ne isi var anlamadim)

bakımı siz yapacak isneiz heves olarak kalsın, ellemeyin motoru

  • Beğen 3
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Üst merkezdeki hidroliği de bir miktar boşaltırlar bazen fren hidroliğini değişirken. Amaç oraya da yeni hidrolik gitsindir. 

 

Haricinde önemli olan doğru değerde ve mutlak doğru kapasitede hidrolik ile değişmek. Anlık duruma göre hidroliği max seviyesine getirince balata değişiminde fazla hidrolik taşar genelde 🙂

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Şahin2

balata ve diskler aşındığında pistonlara fren hidroliği daha fazla gittiğinden dolayı debriyaj pedalının düşmesi gibi durumlar yaşanır mı ?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Ortak hidrolik arıyorsanız direksiyon hidroliği ile şanzıman aynı olabilir 

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Aytac Sakal

Fren Hidroliği ile Debriyaj Hidroliği aynı yağı ve Dolum haznesini kullanıyor diye anlıyorum.Benim araçtaki bu Dolum deposu ortakmı ? Debriyaj ve Fren Hidroliği aynı tankımı kullanıyor ?

20231126_082541.jpg

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Kapaktaki şekle bakınca fren hidroliği olduğunu düşünüyorum. Direksiyon resmi oluyor normalde.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Selçuk Bakış yazdı:

Kapaktaki şekle bakınca fren hidroliği olduğunu düşünüyorum. Direksiyon resmi oluyor normalde.

Fren hidroliği diyor Manueldede benim merak ettiğim debriyaj merkezide bu depodaki aynı hidroliğimi kullanıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Fren ve debriyaj aynı hazne, direksiyon farklı diye biliyorum ben.. 

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Frenle debriyaj ortak, direksiyon hidrolik ise ayrıdır. Yeni araçlarda hazne yoktur direksiyon için

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Ü.Emre Kartal yazdı:

Frenle debriyaj ortak, direksiyon hidrolik ise ayrıdır. Yeni araçlarda hazne yoktur direksiyon için

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Fren ve debriyaj aynı hazne, direksiyon farklı diye biliyorum ben.. 

 

 

 

Selçuk Bakış yazdı:

Kapaktaki şekle bakınca fren hidroliği olduğunu düşünüyorum. Direksiyon resmi oluyor normalde.

Yanıtlar için Teşekkürler...

O zaman Fren Hidroliği değişiminde Debriyaj Hidroliğide değişmiş oluyor.Ben arabayı kullanırken Debriyajda bazen basınç farkı hissediyorum Bakımda Usta bakmış sorun yok normal demişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Aytac Sakal yazdı:

 

 

Yanıtlar için Teşekkürler...

O zaman Fren Hidroliği değişiminde Debriyaj Hidroliğide değişmiş oluyor.Ben arabayı kullanırken Debriyajda bazen basınç farkı hissediyorum Bakımda Usta bakmış sorun yok normal demişti.

Eskiyince debriyaj sertleşebiliyor. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Aytac Sakal yazdı:

Debriyajda bazen basınç farkı hissediyorum Bakımda Usta bakmış sorun yok normal demişti.

Debriyaj alt ve üst merkezi kaynaklı olma ihtimali yüksek. Hidrolik kaynaklı değildir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Evren Erakçora yazdı:

Eskiyince debriyaj sertleşebiliyor. 

Baskı Balatamı kastettiğiniz ?

Ü.Emre Kartal yazdı:

Debriyaj alt ve üst merkezi kaynaklı olma ihtimali yüksek. Hidrolik kaynaklı değildir.

Hidrolik Fren ile ortakmış onu burdan öğrendim Debriyaja Usta baktı sorun yok dedi ama bilemiyorum bende Hidrolikte basınç kaybı yada hava yapmıştır diye düşünmüştüm.İş dediğiniz gibi Merkeze gidiyor bir süre takip edeceğim Sürüşü etkilerse nereye bakacağımı bileyim dedim.

Bazen Ustaları yönlendirmek gerekiyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...