İçeriğe Yönlendir

Corolla Ses Yalıtım Uygulaması


Enes Talha Tüfekçi

Recommended Posts

Enes Talha Tüfekçi

Malumlarınız yeni kasa Corollalar ses yalıtımı konusunda bir hayli başarısız. Eskileri de aynı diyorlar. Açıkçası arabada yalıtım uygulaması yapmak şart gibi bir şey. Gerçekten dışarıdan ne kadar ses varsa içeriye alıyor. Ben de eski araçlarım da olduğu gibi Corolla için de yalıtım uygulaması yapmaya başladım. Arabanın yalıtım hususundaki temel eksikleri şu şekilde:

 

1- Aracın camları çok ince. Ne yazık ki sokaktan, yoldan gelen sesleri bile hemen alıyor içeri.

2- Cam ve kapı fitilleri iyi değil. İnce ve kalitesiz hissettiriyor. Hatta yetersiz. Ben kendim ilave fitil uyguladım. Ama pek fayda göremedim.

3- Arabanın karoseri adeta çıplak. Yani yalıtım namına herhangi bir şey yapılmamış. Corolla'ya baştan sona aracı soyup yalıtım yapana bir firma (Subi Garage) nın uygulama video ve fotoğraflarından görebilirsiniz. Ne vibrasyon ne ses ne de ses yalıtımı namına hiçbir şey yapılmamış araca. Yazık gerçekten.

4-Arabanın metal/çelik/sac aksamları çok ince. Bütün titreşim, ses vb. etkenleri içeri alıyor. Bu da yapısal bir problem. 

 

Ben bu sebeplerle kaputa ve kapılara 2 katlı yalıtım yaptım. Önce Bitüself yalıtım bandı üstüne de Türkeli Alüminyum Folyolu Kendinden Yapışkanlı Süngeri uyguladım. Kaputa bir de keçe aldım. Kaputtan gelen ses önemli ölçüde azaldı. Ama aracın en çok ses aldığı yer çamurluk/davlumbaz ve taban kısmı. Benim tabanı söküp uygulama yapıp toplayacak ne zamanım var ne de cesaretim. Bu sebeple şimdilik taban kaldı. Ama kriko marifetiyle lastikleri söküp davlumbaza da uygulama yapacağım. 

 

Kapılardaki hoparlörlere ilave malzeme ile yalıtım yaptım. Hatrı sayılır şekilde fark etti. Daha tok ve net ses alıyorum. Elbette Toyota'nın 50 gr lık hoparlörüyle ne kadar olursa artık :)

 

Kapılara yapılan uygulama maalesef beklediğim sonucu vermedi. Taban ve davlumbazlar şart. Davlumbazın ardından bagaja geçeceğim. Aşama aşama güncelleme yaparım. Sorusu olanların sorusunu cevaplayabilirim.

 

Bu arada hakiki manada bir ses yalıtım uygulaması 2.500 doları buluyor şu anda. Bu sebeple dışarı yaptıramıyorum. 50 bin lira az para değil.

IMG_20230519_141147.jpg

IMG_20230519_141153.jpg

IMG_20230519_141143.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

burda önemli olan yerler taban ve çamurluk içleri, birde 67-69 db arası  lastik kullanırsanız çözüm olabilir, yıllardır tüm japon markalırı bu konuda eliştirilir ama halen kendilerini geliştiremediler, enson aklıma gelen bunların sağır bi ülke olduğu.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Davlumbaz ve taban yalıtılmadan verim almak zor. En çok ses buralardan geliyor.

Eskiden de böyleydi corollalar. Güvenlik, donanım vb. konularda kendilerini geliştirdiler ama yalıtım konusunda her zamanki gibi umursamaz durumdalar. 

Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Mehmet Göktürk yazdı:

Bu türkeli nasıl bir malzeme kaliteli ağır bir malzeme mi? Tavsiye edilir mi? Doğrudan bitüselfsiz uygulayınca sizce korozyona rutubet nedeniyle neden olur mu?

Link verebilir misiniz? 

bu mu

https://www.hepsiburada.com/turkeli-oto-ses-yalitimi-30-cm-x-10-m-pm-HB00000TCSWM

 

Ben memnun kaldım. Aslında bildiğiniz bir tarafı yapışkanlı bir tarafı alüminyum folyolu bir sünger. Ses yalıtımını asıl olarak bu sünger sağlıyor. Bitüself ısı yalıtımı ve titreşimi engellemek için ilk katman görevi görüyor. Bitüself olmadan verip almak zor. Böyle bir işe giriliyorsa onu da yapmak lazım. 

 

 

Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Enes Talha Tüfekçi yazdı:

Ben memnun kaldım. Aslında bildiğiniz bir tarafı yapışkanlı bir tarafı alüminyum folyolu bir sünger. Ses yalıtımını asıl olarak bu sünger sağlıyor. Bitüself ısı yalıtımı ve titreşimi engellemek için ilk katman görevi görüyor. Bitüself olmadan verip almak zor. Böyle bir işe giriliyorsa onu da yapmak lazım. 

 

 

 

Uygulamanın sonuçlarını kısa bir video ile gösterdim:

 

 

 

Ürün linkleri:

 

1) TÜRKELİ

https://www.hepsiburada.com/turkeli-aluminyum-folyolu-kendinden-yapiskanli-oto-ses-ve-isi-yalitim-malzemesi-100x100-p-HBV000012ZFAQ?magaza=Erginlerticaret

 

2)BİTÜSELF

https://www.hepsiburada.com/bituself-10-mt-x-15-cm-bituself-aluminyum-kapli-oto-ses-su-yalitim-banti-p-HBCV000003JU9H?magaza=keskinshop

 

3) TABAN HALISI-KEÇESİ (ilave yalıtım unsuru olarak)

https://www.hepsiburada.com/gcs-araba-taban-yalitim-doseme-arac-izolasyon-kecesi-p-HBV00001848YQ?magaza=Gcs Oto

Mehmet Göktürk yazdı:

Bunlar ciddi korozyon sebebi diye biliyorum. Görüşler?

Eğer aracın su tahliye yolları engellenmezse ve teknik açıdan uygun bir montaj yapılırsa herhangi bir sorun olmaz diye düşünüyorum. Ama bir bilene daha sormak lazım. 

Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Mehmet Göktürk yazdı:

Bu türkeli nasıl bir malzeme kaliteli ağır bir malzeme mi? Tavsiye edilir mi? Doğrudan bitüselfsiz uygulayınca sizce korozyona rutubet nedeniyle neden olur mu?

Link verebilir misiniz? 

bu mu

https://www.hepsiburada.com/turkeli-oto-ses-yalitimi-30-cm-x-10-m-pm-HB00000TCSWM

 

Malzeme baya hafif Mehmet Bey. Zamanla hava ve ısı maruziyetleri sonrasında ne olur bilmiyorum. Ama kesinlikle aracın eski halinden daha iyi. Ama ses seviyesi azaldı hem de arabının kaportasının verdiği tokluk hissi arttı. 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
(düzenlendi)

Eski fiyatlar olsa Ankara'da işini iyi yapan yalıtımcıları tavsiye ederdim, davlumbaz ve zemine kaliteli malzeme artı işçilik ile baya verim alırdınız. Lakin öyle bir hale geldi ki fiyatlar, satıp yalıtımı iyi araca geçmek daha cazip gelmeye başladı. Bir de kapı içleri sökülüp takıldıktan sonra bozuk yolda bir deneyin trim sesi yapıyor mu?

tarihinde Süleyman Can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

iyi yalıtımlı araçlarda çamurluk içlerinde naylo içine doldurulmuş sünger benzeri malzemeler oluyor. davlumbaz arkası dolu oluyor. denemeye değer ve çok a basit.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Süleyman Can yazdı:

Eski fiyatlar olsa Ankara'da işini iyi yapan yalıtımcıları tavsiye ederdim, davlumbaz ve zemine kaliteli malzeme artı işçilik ile baya verim alırdınız. Lakin öyle bir hale geldi ki fiyatlar, satıp yalıtımı iyi araca geçmek daha cazip gelmeye başladı. Bir de kapı içleri sökülüp takıldıktan sonra bozuk yolda bir deneyin trim sesi yapıyor mu?

Haklısınız fiyatlar aldı başını gidiyor. Ben emin olmadığım bir ustaya asla komple yalıtım yaptırmam. Türkiye'de malum işçilik akla ziyan seviyede. Subigarage 55 bine yakın fiyat  veriyor. Bu paranın üzerine 150 bin koysam 2 yaşında Octavia ya da 3-4 yaşında Passat alırım :)

 

Kapılarda herhangi bir sıkıntı yok. Klipsleri kırmadan takabilrseniz sorun yaşanmıyor. Ben kapıları açmışken cam motorlarına da püskürtülen gres yağı kullandım. Cam motorundan ses geliyordu. Şimdilik iyi durumda bakalım :) 

Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Doğan Arşiray yazdı:

iyi yalıtımlı araçlarda çamurluk içlerinde naylo içine doldurulmuş sünger benzeri malzemeler oluyor. davlumbaz arkası dolu oluyor. denemeye değer ve çok a basit.

Açıkçası krikom ve bijon anahtarım yok. Alacağım. Lastikleri sökmeden uygulama yapmak zor. Bir cesaret yapacağım. Uygulama yaptıkça buraya yazarım.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

120’yi geçmeyince ses çok problem olmuyor bence. Evet yalıtım kötü ama iyi olanlardan daha ucuza satılıyor corolla. Camlar kalınlaşmadan, motor arkası yalıtılmadan, davlumbazlar elden geçmeden gerçek bir verim çok olmuyor

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Göktürk yazdı:

Bunlar ciddi korozyon sebebi diye biliyorum. Görüşler?

Bu malzemenin niteliğine göre değişir hocam. Su tutuyorsa yani ıslanan bir yapıya sahipse çok net korozyon sebebidir. Bunun dışında kapı sacının iç yüzüne yapıştırılan yalıtım malzemesi olası bir kaza durumunda panelin tamir işini şenliğe çeviriyor. 

 

Anlamadığım ise, yalıtımı çok iyi araçların kapı panellerinin içi bu yalıtımı sonradan yapanlarınki gibi komple kaplı değil. Golfte rezonansı engelleme amaçlı olduğunu düşündüğüm küçük bir şey vardı mesela, kilitlerin tamiri için kapı döşemeleri ve camlar falan sökülüyken incelemiştim. Peki bu adamların 20x30 ebatından büyük olmayan malzemesi ses yalıtımı sağlıyorken biz neden komple kapıyı giydiriyoruz? Bende bunu çok merak ediyorum. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

120’yi geçmeyince

 

Yalıtım kötü demenin diğer yolu ama bu :D 

Bence motor sesi konusunda kaput altı keçesi yeterli olacaktır. Zaten genel yapısı itibarı ile sessiz toyotanın motorları. Davlumbazlar ve taban çok fark oluşturacaktır. Cama yapacak çok bir şey yok ve motor arkasındaki kısmın yalıtımına girilince maliyet çok artıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Bu malzemenin niteliğine göre değişir hocam. Su tutuyorsa yani ıslanan bir yapıya sahipse çok net korozyon sebebidir. Bunun dışında kapı sacının iç yüzüne yapıştırılan yalıtım malzemesi olası bir kaza durumunda panelin tamir işini şenliğe çeviriyor. 

 

Anlamadığım ise, yalıtımı çok iyi araçların kapı panellerinin içi bu yalıtımı sonradan yapanlarınki gibi komple kaplı değil. Golfte rezonansı engelleme amaçlı olduğunu düşündüğüm küçük bir şey vardı mesela, kilitlerin tamiri için kapı döşemeleri ve camlar falan sökülüyken incelemiştim. Peki bu adamların 20x30 ebatından büyük olmayan malzemesi ses yalıtımı sağlıyorken biz neden komple kapıyı giydiriyoruz? Bende bunu çok merak ediyorum. 

 

Yalıtım kötü demenin diğer yolu ama bu :D 

Bence motor sesi konusunda kaput altı keçesi yeterli olacaktır. Zaten genel yapısı itibarı ile sessiz toyotanın motorları. Davlumbazlar ve taban çok fark oluşturacaktır. Cama yapacak çok bir şey yok ve motor arkasındaki kısmın yalıtımına girilince maliyet çok artıyor. 


kaput altı yalıtım bence işe yaramıyor :) 

 


120 altı hem yakıttan hem sesten hem araç ömründen hem de canımızdan tasarruf sağlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


kaput altı yalıtım bence işe yaramıyor :) 

 


120 altı hem yakıttan hem sesten hem araç ömründen hem de canımızdan tasarruf sağlar

Kaput altında keçe olması ve olmaması bence fark ediyor. Tabi keçeyi çıkartıp altına yalıtım yapıp keçeyi tekrar takanlar var, ben ondan bahsetmiyorum. Keçe kafi. Lineada temizlik yaparken keçeyi ıslatmıştım, söküp kurumaya bırakınca anlamıştım, ses belirgin şekilde artmıştı. Tabi bu dizel örnek, toyotanın benzinli motorları çalışıyor mu o bile belli olmuyor. Seninki zaten çalışmıyor :) 

 

Otoyola çıkınca herkes gibi 132 ile gitmek daha hızlı. Vakit kazandırıyor. 

 

 

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
Mehmet Göktürk yazdı:

Bunlar ciddi korozyon sebebi diye biliyorum. Görüşler?

Close Cell süngerler pek korozyona sebep olmaz. Opencell süngerler içinde nemi tuttuğu için yavaş salınımdan dolayı korozif etki oluşturabilir.

Aslında ses izolasyonu ciddi bir mühendislik çalışması olmalı. Zira Bir yere sünger yapıştırınca ses kesilir diye direkt bir kaide yok.

Kullanılan malzemenin frekeanslara karşı verdiği tepkiye bakmak gerekir. Ağır ve yoğun malzemeler (bitümlü mebran vb) araç titreşimide frekansı bozarak uğultu denilen frekans aralığın engelliyor. Ancak ses geçirmez konusu çok farklı bir şey. Sesin materyal içine girip bir çok duvara çarparak geri dönmesi veya başka bir enerjiye dönüşmesi gibi. 

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

tamam napcaz?

ses frekansını tespit edip o frekansın etkisini azaltacak ses üretecek cihaz takacağız. bir çok güncel araçta bu var. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

En güzeli atmosferik v8 amerikana binmek. Yalıtım varsa da söktürür kaputta falan. Ses gelsin yeterki diye.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
Mehmet Göktürk yazdı:

tamam napcaz?

Bir üniversiteden yardım alınmalı. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

gerçek yalıtımda zaten komple kaplamak yok, gövde titreşim noktalaırnı testip ederek sadece o noktalara yapıştırılıyor, buradaki kilit nokta titreşimden kaynaklı rezonansı engelleemek. o yüzden dB ölçümü ile sonuç tespiti ayrı beyhude çaba, bir de sonra fark edilmeye başlayan sesler başlıyor motor lasitk vb. aslında zaten varlar ancak belirgin hale geliyor, o yüzden ben sub+anfi ile daha keyifli sonuç alıyorum

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Çağlar Bayur yazdı:

gerçek yalıtımda zaten komple kaplamak yok, gövde titreşim noktalaırnı testip ederek sadece o noktalara yapıştırılıyor, buradaki kilit nokta titreşimden kaynaklı rezonansı engelleemek. o yüzden dB ölçümü ile sonuç tespiti ayrı beyhude çaba, bir de sonra fark edilmeye başlayan sesler başlıyor motor lasitk vb. aslında zaten varlar ancak belirgin hale geliyor, o yüzden ben sub+anfi ile daha keyifli sonuç alıyorum

Bence de en iyi ses yalıtımı müzik. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...