Selamı Yıldırım 9 Şubat Paylaş 9 Şubat (düzenlendi) Merhaba, 2008 110 ps ford connect aracımda arada sırada P0101 arıza kodu alıyorum, daha sonra kendiliğinden kayboluyor. Bazen arıza lambası da yakıyor. Oda ertesi gün kayboluyor. Bu sebebden maf sensörü yani akışmetreyi orjinal ford kutulu aldım taktım ancak durum değişmedi. Arıza kodu bıraktığında bazen silinmiyor. Bir daha bir kontrol edelim diye baktığımız da hiç bir arıza kodu olmadığını görüyoruz. Aracımda buna bağlı olduğunu düşündüğüm motorda sarsıntılı çalışma var. Çekiş düşüklüğü var . Teklemeler var. Arabada turbo,egr, enjektörler sıfır sayılır.yakın zamanda değişti .Sensör olarak ısı sensörü, akışmetre ,krank sensörü,map sensörü,mazot pompasındaki ince ve tombul müşür sıfır. Rail sensörü de denendi.Hava yollarında da bir kaçak, yırtık gözükmüyor. Dün de belki beyindendir diye çıkma bir beyin denedik sağlam sonuç değişmedi.Bu konuda yardımınızı bekliyorum.. hayırlı geceler.. 9 Şubat tarihinde Selamı Yıldırım tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İnan Çınar 10 Şubat Paylaş 10 Şubat Beyin ile sensör arasında kablolarda temas problemi olabilir mi? Genelde soket arızası yada oksitlenme olabiliyor. 1 Yorum bağlantısı
Selamı Yıldırım 10 Şubat Yazar Paylaş 10 Şubat İnan Çınar yazdı: Beyin ile sensör arasında kablolarda temas problemi olabilir mi? Genelde soket arızası yada oksitlenme olabiliyor. Maf sensörünün dibinden kabloları kuvvetlice çektiklerinde bir kopukluk meydana gelmiyor. Oksitlenme olarak abi farkli bir beyin denedik. Arıza gitmedi.. acaba mazot pompası sorunu olabilir mi hava yakıt dengesini kuramıyor ve bu yüzden p0101 kodu bırakıp kayboluyor olabilir mi ? çünkü r Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Şubat Paylaş 10 Şubat öncelikle o motorda mekanik elektronik parçalar birbirine biraz geçmiş durumda o motorla sıkça uğraşan bir usta bulmak çok iyi olur, arıza kodu oluştuğunda cihaz ile girince freeze frame data yani dondurulmuş veri gibi bir yer vardı onu bulup arıza kodu oluştuğu an ki tüm değerlerin kayıt edildiği bölümü bulun, mesela orada giren hava kütlesi anlık oalark sıfırlanmış mı bakın , beyin zahmetli bir yerde sağ çamurluk sökülüp orada çamur vs. birikmiş mi bakılabilir sokette basit bir temizlik ile geçebilir de Yorum bağlantısı
Selamı Yıldırım 10 Şubat Yazar Paylaş 10 Şubat Çağlar Bayur yazdı: öncelikle o motorda mekanik elektronik parçalar birbirine biraz geçmiş durumda o motorla sıkça uğraşan bir usta bulmak çok iyi olur, arıza kodu oluştuğunda cihaz ile girince freeze frame data yani dondurulmuş veri gibi bir yer vardı onu bulup arıza kodu oluştuğu an ki tüm değerlerin kayıt edildiği bölümü bulun, mesela orada giren hava kütlesi anlık oalark sıfırlanmış mı bakın , beyin zahmetli bir yerde sağ çamurluk sökülüp orada çamur vs. birikmiş mi bakılabilir sokette basit bir temizlik ile geçebilir de Çağlar abi beyini değiştirdik , beyincide sağlam bir beyin taktık. Çıkma değil beyincinin kendi kullandığı beyni, arabada bir değişiklik olmadı malesef. Bu yüzden beyin arızasını kafamızdan sildik. Motorda tek sıfır olmayan mazot pompası. Acaba diyoruz hava yakıtı ayarlayamiyor araç o yüzden mi p0101 kodunu bazen bırakıyor diye düşünüyoruz. Bu yüzden tamircim bir mazot pompası deneyelim kararına vardı.Çünkü arabada tekleme rolantide motorun sarsıntıli çalışması gibi durumlarda var. Bunları maf daki sorunlarda yapar tabiki ancak maf sensörü yeni ve ford orjinal takıldı. Tesiatta bir kopukluk gözükmüyor.egr sıfır,motor yapıldı,turbo sıfır yani arabada kurumda yok. Beyinde kayıt diye bahsettiğin durum arıza kodu olmadanda maf değerlerinin çok düşük olduğu gözüküyor.Durum böyle çağlar abi. Yorum bağlantısı
Selamı Yıldırım 10 Şubat Yazar Paylaş 10 Şubat Çağlar Bayur yazdı: öncelikle o motorda mekanik elektronik parçalar birbirine biraz geçmiş durumda o motorla sıkça uğraşan bir usta bulmak çok iyi olur, arıza kodu oluştuğunda cihaz ile girince freeze frame data yani dondurulmuş veri gibi bir yer vardı onu bulup arıza kodu oluştuğu an ki tüm değerlerin kayıt edildiği bölümü bulun, mesela orada giren hava kütlesi anlık oalark sıfırlanmış mı bakın , beyin zahmetli bir yerde sağ çamurluk sökülüp orada çamur vs. birikmiş mi bakılabilir sokette basit bir temizlik ile geçebilir de Dediklerini yapabilecek usta bilmiyorum abi. Anadolu yakasında tavsiye edebileceginiz bir yer varmı? Yorum bağlantısı
Selamı Yıldırım 10 Şubat Yazar Paylaş 10 Şubat İnan Çınar yazdı: Beyin ile sensör arasında kablolarda temas problemi olabilir mi? Genelde soket arızası yada oksitlenme olabiliyor. Akışmetre soketinde mi oksitlenme olabiliyor. Kontak temizleyici ile temizlesem soketi faydası olur mu ? 1 Yorum bağlantısı
Fatih Mollaömeroğlu 26 Şubat Paylaş 26 Şubat Selamı Yıldırım yazdı: Akışmetre soketinde mi oksitlenme olabiliyor. Kontak temizleyici ile temizlesem soketi faydası olur mu ? Ustam selamünaleyküm ben motor kulaklarına bakmanızı da öneririm motorun sarsıntısında büyük etkisi var ben motor kulağını değişmiştim bayağı farketti şanzuman tarafındaki duruyor onu da değiştireceğim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts