İçeriğe Yönlendir

Benzinde Stop Etme Sorunu


Sühan Bozdağ

Recommended Posts

Sühan Bozdağ

İyi forumlar. Geçen hafta 1000 km'si LPG ile olmak üzere 1200 km uzun yol yaptım. Dönüşte, karbüratörlü ve ayakta zor duran aracımı eve 10 km kala benzine aldım ve rampa çıktığım için gazdan ayağımı hiç çekmeden devam ettim. Tali yola girmek için ayağımı gazdan çekince araba stop etti. Marşa basınca çalıştı ama gazdan ayağımı çektiğim anda gene stop etti. bir kaç kez tekrar çalıştırdım ama sonuç aynı oldu. LPG'de sorunsuz çalıştı ve eve kadar geldim. Gaza bastığım sürece çalışması ,benzin pompası ve otomatiğinin sağlam olduğunu düşündürdü. Gaza bastığım sürece çalışan motorda herhangi bir sarsıntı da yoktu. Yol boyunca çekiş sorunu da yaşamadım sadece aracın içinde hafif bir benzin kokusu vardı. Yorumlarınızı merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kurum.. 

Bildiğimiz karbüratörlü motorsa bu. 

Bir benzin filtresi sorunlu olabilir.. 

İki karbüratördeki benzin memeleri kurum bağlamış olabilir. Büyük ihtimal sorun bu. 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ
Mehmet Ozyurek yazdı:

Kurum.. 

Bildiğimiz karbüratörlü motorsa bu. 

Bir benzin filtresi sorunlu olabilir.. 

İki karbüratördeki benzin memeleri kurum bağlamış olabilir. Büyük ihtimal sorun bu. 

 

 

Benzin filtresinden şüphelendim ben de. Mevcut metal filtreden bulamadığımdan, plastik, üniversal bir filtre aldım. Yarın değiştirip deneyeceğim. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ

Herkese iyi pazarlar. Araştırmalarım sonuçsuz kaldığı için bir konuda bilgilerinize başvurmak istiyorum. Eski model, düz karbüratörlü bir araçta gaz kelebeği, araç çalışmıyorken tam kapalı konumda mı olmalı, yoksa hafif açık mı durmalı, kontağı açınca mı hareket etmeli, gaza basınca mı? Benim kelebek motor çalışmazken neredeyse sonuna kadar açık duruyor. nedir bu işin aslı astarı acaba? Teşekkürler.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

gaza bastıkça kelebek açılır yani giren hava miktarını artırır, yani emme girişini kapatacak şekilde duruyor olmalı? tam kapalı veya hafif açık olması rölanti düzeneğine bağlı.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ
Çağlar Bayur yazdı:

gaza bastıkça kelebek açılır yani giren hava miktarını artırır, yani emme girişini kapatacak şekilde duruyor olmalı? tam kapalı veya hafif açık olması rölanti düzeneğine bağlı.

Epey açık duruyor bende. Neredeyse tam gaz vermişim gibi.  Kelebeği, plastik bir dişlide bulunan bir yay hareket ettiriyor. Bunun benim yapabileceğim bir ayar yöntemi var mı, yoksa sanayiye mi gitmeli. 

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Sühan Bozdağ yazdı:

Epey açık duruyor bende. Neredeyse tam gaz vermişim gibi.  Kelebeği, plastik bir dişlide bulunan bir yay hareket ettiriyor. Bunun benim yapabileceğim bir ayar yöntemi var mı, yoksa sanayiye mi gitmeli. 

O gördüğünüz kelebek jikle olmasın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sühan Bozdağ yazdı:

Epey açık duruyor bende. Neredeyse tam gaz vermişim gibi.  Kelebeği, plastik bir dişlide bulunan bir yay hareket ettiriyor. Bunun benim yapabileceğim bir ayar yöntemi var mı, yoksa sanayiye mi gitmeli. 

öyle durmaz yani durmaz gaza basınca oynuyor mu o görülen ?

Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ
Furkan Bakırel yazdı:

O gördüğünüz kelebek jikle olmasın. 

Hava filtre kazanını çıkardığımda karşıma çıkıyor. Tam karbüratörün girişinde duruyor

Çağlar Bayur yazdı:

öyle durmaz yani durmaz gaza basınca oynuyor mu o görülen ?

Motor çalışırken bakma şansım olmadı ama gaz telini elimle oynattığımda bu parça hareket etmiyor

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sühan Bozdağ yazdı:

gaz telini elimle oynattığımda bu parça hareket etmiyor

demekki o görünen gaz kelebeği değil, rölanti düzeneği

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ
Çağlar Bayur yazdı:

demekki o görünen gaz kelebeği değil, rölanti düzeneği

Benzinde çalıştırdığımda gaz vermeyince stop etmesinin nedeni bu olabilir mi? Gazda iken rölanti düzgün

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sühan Bozdağ yazdı:

Benzinde çalıştırdığımda gaz vermeyince stop etmesinin nedeni bu olabilir mi? Gazda iken rölanti düzgün

motor soğukken ilk marştan sonraki 30 saniye için mümkün, sonrası için mümkün değil

benzin pompa basıncının yeterisz kalmış olmasına odaklanın

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...