İçeriğe Yönlendir

Araç Altının Yıkanması?


Recep Yavuz

Recommended Posts

Recep Yavuz

Arkadaşlar merhaba. Geçen günlerde çok kısa süreli ESP uyarısı almıştım. Sonra kendiliğinden kayboldu o hata. Birkaç forumda bu ABS ESP gibi sensörlerin aracın altının çok çamurlu, tozlu olması durumlarında sensörlerin işlevlerini yapamadığından, araç altının temizliğinin zaman zaman yapılması gerektiğinden falan bahsetmişler.

 

Ben ne motor temizliği, ne de bu tarz araç altının temizliğinden yana olmadım hiç. Öncelikle bu tarz araç altının temizliğine gerek var mıdır? Gerçekten bakımlarda liftte gördüğümde epey katman şeklinde çamurlu bölgelerin de olduğunu görebiliyorum her yıl. Düzgün yapıldığı sürece elbette faydası olabilir bu temizliklerin. Ancak artık işini düzgün yapan, teknik konularda bilgi sahibi olup, işini öyle sürdüren insan neredeyse yok etrafımızda. Hal böyle olunca "bırak böyle kalsın" diyoruz. Bu konuda bilgi sahibi olan var mı? Aracınızın altını yıkatıyor musunuz?

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Yoğun tuz kullanılıyor. Korozyona sebep oluyor uzun vadede. Yıkatılmalı bence de. 

Yorum bağlantısı
Recep Yavuz
Sani Gerşon yazdı:

İmkanım olsa mutlaka kış mevsiminden sonra yıkatırdım.

Yıkatmalı ama kime? Ve nasıl? Tazyikli su kesinlikle kullanılmamalı diyenler, aracın mum katmanına dokunulmamalı diyenler var.

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Tozlu garajı izlerken görmüştüm 

Biraz tuzlu olabilir ama yıkama sonrası koruma da yaptırılırsa ses yalıtımına da katkısı olur.

Sebat Oto Kuaför ( Araç Alt Yıkama)

https://g.co/kgs/N9vHrjx

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Mevsim geçişlerinde sadece yılda 1 kez idealdir. 
Profesyonel iş yapan yerlerde özel kimyasalları var. Yoksa köpüğü sıkacak ve durulayıp bırakacak. 

Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
(düzenlendi)

Arazi aracım varken hep yıkatırdım; öncesinde bir ilaç atıyorlar ve bekleniyor o ilaç çamur ve yağ'ı çözüyor akışkan hale getiriyor akabinde köpük sıkıyorlar biraz daha bekledikten sonra su ile dalıyorlar. Ben hiç problem yaşamamıştım akabinde ise motor temizliği şart olabiliyor.

 

Mercedes w163 ml320

3hxmxus.jpg

tarihinde Talha Bilgi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi
(düzenlendi)

Ben kışın her yıkamada araçlarımın altına su tutarım.Yollarda tuz solüsyon ne varsa aracın altına yapışıyor .Sonuçta metal aksam bu ,korozyon için koruyucu katman olsa bile o katman  korozif ortam yoğunluğundaki artış nedeni ile ömrü kısalıyor. Araçların altı zaten dış ortama ve sulu çamurlu ortamlara sık sık maruz kaldığı için yıkanmasındada bir sakınca yoktur. 

tarihinde Ahmet Türedi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yılmaz Gökçe

2 yıl önce focusumun altını yıkatmıştım.

Yıkamadan 1 gün sonra klima devreye girmez oldu klima motoruna gelen soketin içine su girmiş :D

Onun dışında sorun yaşamadım.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Denizin suyu daha tuzlu, yollara dökülen tuzlardan daha keskin. Kış dan çıkarken fark ettim ki benim motorun çoğu yerinde korozyon başlamış. 2 yaşında motosiklet. Aynı motordan daha öncede vardı, ama o bu şekilde korozyona uğramamıştı. Ne fark var diye düşünürken fark ettim ki, bu sefer motoru direk denizin rüzgarını alan cepheye koymuşum. 2 kış boyunca denizden gelen tüm esintileri yedi. 

 

Turizmde çalışırken bazen öğleden sonra denize girerdim.  Bir tane gümüş bilekliğim vardı. Denizden çıkarken far kettim ki, benim bileklik ilk aldığım gün gibi parıl parıl parıldıyor. Kararan yerler ışıldıyor. Tuzlu su yaptı herhâlde bunu dedim kendime. Bileklik tekrar karardığında otelde tuzlu suya koyup (yemeklik tuz) yarım saat beklettim ama parlamadı. Arkadaşlara az deniz suyu getirin dedim. Onda beklettim yarım saat yine parlamadı. Denizin kendine gittim yarım saat kadar bileğimi denizde tuttum, bileklik ışıldamaya başladı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Dayım yol kenarında biriken suya girerdi, arabanın altı yıkansın derdi. Gerçekten temizlenirdi. 

Ben benzinlikte su tutarken bazen alta tutmaya çalışıyorum ama çok faydalı olmuyor. En kolayı aşağıdaki iki yol.

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

Kıışın tuz atılmış yolda kullandığımda benzinlikte altına su tutuyorum. Yağmurlu günlerde altı tertemiz oluyor.ekstra hiç yıkatmadım.

motora,aracın altına tazyikli su bence riskli.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

pas heryeri kapladıktan sonra anlamsız zaten koruyucu bir tabaka oluşmuş oluyor. aksine ıslatmak mantıklı değil. idğer türlü hiç pas yokken bir çzel boya ile boyanmalıydı zaten. biz jeep i alında 2. sene de agranti dolmadan altı paslanmaya başladı. serviste boyadılar. sonra yine paslanınca artık altına giriyroum pas üzerine uygulanan antipas boya ile boyuyorum. henüz kopan birşey yok arabada. 16 senelik araba.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Arabanın altını yıkamak gibi bir işleme ihtiyaç yoksa başvurmamak lazım. 

 

Aşırı bir yağ yoksa, tamirat yapılması gereken bir iş için gerekmiyorsa yaptırmayın. Araçların altında birçok yerde birleşim yeri var ve buralarda çok fazla özel mastik vs mevcut. Zamanla ısıdan vs ufak çatlamalar oluyor, su köpük ve diğer kimyasallarla zamanla iyice açılıyor sonra. Normal kullanımda belki 5 sene sonra olacak bir şeyi 5 dk da yapmış oluyoruz basınçla kimyasalla. 

 

Sensör hatası vs varsa zaten geçici bir hata vermez kirlilik kaynaklı ise. Akü kaynaklı veya elektriksel olarak bir zayıflık olursa geç söner. 

 

Bazı araçlarsa ABS sensörü lastik basıncı için de kullanılıyor. Ufacık tur farkını algılayıp bu lastik inmiş diyor. Çamurdu kirdi bunlardan kaynaklı bir mantıksızlık olsa o lamba 50 kere yanar. 

 

İlla bir temizlik yapılacaksa fren diskleri, kaliperler ve jantın iç kısımları temizlense yeter. Haricinde çamurluk içleri, yayların arasını vs söylemiyorum. Onlar zaten yapılıyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...