Tüm Aktiviteler
Bu akış otomatik güncelleniyor
- Geçen saat
-
Arabayı satmak mı yoksa Bakim yapmak mı
Erman Uzun, Erman Uzun'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
Yakın zamanda kardeşim arac alma macerası yaşadı oldukça meşakkatli bir süreç Misal ne önerirsiniz -
P1135 eksper raporunda öle yazıyor aracta sadece motor sarı ışığı yanıyor benden önceki sahibi oksijen sensorlerini değiştirmiş 4 gün sonra bidaha yanmıs ustada komple egzozu cıkarıp temizleyip yerine takarız demiş ama yapmamıs. Başka çözümü var mı veya çözümü bu mu
-
Buna başka bir motor swap yapılamaz mı sende bu dertten kurtulmuş olursun Demiştim TCE az yakar diye
-
Arabayı satmak mı yoksa Bakim yapmak mı
Mustafa Erkan, Erman Uzun'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
Şahsen sorun yaşamadığım ve memnun olduğum arabayı çöp olana dek kullanmayı mantıklı buluyorum. Aracıniza 50 bin harcasaniz büyük ihtimalle sizi iki sene sorunsuz götürür. Ancak 2011 model aracınıza 700 bin tl ye müşteri bulunabiliyorsa hiç beklemeden satın. Sizi üzmeyecek bir miktar üzerine ekleyerek 2021 veya 2022 model yerli bir araca geçebilirsiniz. En azından yeni model bir araca sahip olursunuz.- 5 cevap
-
- 1
-
-
Ben kabul ederim deneyelim mi 350 ye alırım Egea yı zaten 50 fazla vermiş olurum oda senin güzel hatrin için Hayırlı olsun tekrardan.
-
Çadır ve Karavan Kamp alanları ve tecrübeler
Onur Demir, Onur Demir'in konusunu cevapladı - Gezi ve Tatil
Teşekkürler detaylı yorum için. çadırla yapmak istediklerimiz küçük butik mekanlar bulup tatili orada geçirmek. eskiden her şey dahile giderdik sonra apart tuttuk hep şimdi çadır. harcanacak paradan çok yapabileceğimiz ekstraları deneyimlemek istiyoruz. ayağımız alışınca köpeğimizi de götüreceğiz. İlk seferde anneme bırakacağız. otelde sabit aynı yerdeydik aparttayken ufak koylara tekne turlarına gittik geldik günlük. Ören akbük akyayaka güzergahında yapılaşma yok sahil kenarlarında, sadece çadır karavan vs. Konaklayabiliyorsunuz. çadırı yani 5.2 yi verdim yerine 4.1 fresh&black aldım. bahçede kurdum denedim çok zorlamadı içerisi de gayet yeterli alanı sahipti. yapısı gereği bazı eksik gördüğüm noktalar var. Havalandırma gibi bu hafta çadır modifiye yapan bir yere verilen ön ve arka tarafa sineklik taktırıp tabanı komple kapatacağım. -
Tekerin icadından 5 dakika sonra ilk mtv doğdu
-
yağ ve su.
-
Tekerleğin icat olduğu zaman plaka mi vardı yahu.
-
Yanlış gormuyorsam iki hararet göstergesi var. Birisi dizel motor için diğeri nedir? Çağlar abi vites atma tamamen otomatik mi yoksa direksiyon arkasında kulakçık var mı?
-
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Konuyu Chat cpt ile iştişare edelim. 🌬️ 1. Klima Açıldığında Fanın Sürekli Çalışması – Motor Yükü ve Isı Dengesi 🔧 Gerçek: Klima açıkken soğutma fanı 1. kademede sürekli çalışır (kondenserin soğutulması için). Bu fan 80–120W civarı enerji çeker (1. kademede). A/C kompresörü motor gücünden ortalama 1–2 beygir alır (rölantide motoru zorlar). Ayrıca fan da alternatöre yük bindirerek yakıt tüketimini artırır. 🔥 Peki Motor Isınır mı? Klima ve fan çalıştığında motora ekstra yük biner → rölanti RPM’i yükseltilerek telafi edilir. Fan, radyatörden daha fazla hava geçmesini sağlar → motorun soğutması artar. 💡 Sonuç: Fanın tükettiği elektrik ve kompresörün getirdiği yük motoru biraz zorlar, ancak fanın sağladığı ek hava akışı, bu yükten kaynaklı ekstra ısıyı dengelemeye genelde yeterlidir. Özellikle düşük hız/rölanti durumlarında bu fan çok kritik olur. 🧊 2. Fanın Debriyaj Aktüatörünü Soğutması – Faydalı mı? Evet, özellikle robotize şanzımanlarda (örneğin senin aracındaki gibi otomatikleştirilmiş manuel) sistemlerde debriyaj aktüatörleri ısıdan olumsuz etkilenebilir. Aşırı ısındığında: Vites geçişi yavaşlar. Aktüatör tepkisizleşir. Hata kodu atabilir (örneğin: P0810, P0900, P0808 gibi). Fanın hemen arkasında olması pasif bir hava akışı sağlar, özellikle motor rölantide çalışırken veya klima açıkken: ✅ Serin hava fanla doğrudan oraya yönlenir. ✅ Aktüatör gövdesi metal ise ısı transferi hızlanır. ✅ Özellikle yaz sıcağında bu fark belirgin olur. 💡 Sonuç: Aktüatörün ısısının 65°C’nin altında kalması, hem ömrü hem de performansı için mükemmel olur. Fanın bu konuda dolaylı ama faydalı bir etkisi vardır. 🧠 Sonuç Özet: Unsur Etki Sonuç Klima açıkken fan çalışması Motora yük bindirir Ama fanın oluşturduğu hava akışı bu ısıyı dengeler Fan + Klima yükü Hafif yakıt artışı, daha yüksek rölanti Isı yönetimi iyileşir Debriyaj aktüatörüne etki Fanın hava akışıyla ısı artışı yavaşlatılır Özellikle yazın faydalı, sorun önleyici etki sağlar Fan sürekli çalışması Elektrik tüketimi ve alternatöre yük Soğutma kapasitesi artar, fan erkenden devreye girmez Eğer dilersen fanın manuel anahtar veya termostatlı role ile aktif kontrolünü de yapabiliriz. Böylece hararet 85–90°C'ye geldiğinde aktif olup, aktüatörü de serin tutan bir sistem kurmak mümkün. İstersen şematik bağlantı ve parça önerileriyle anlatabilirim. -
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
1 litre saf suyu hazneye doldurdum. test sürüşü yaptım. Kısa sürüş esnasında pek bir şey fakedemedim, lakin motor devri artığında arabanın soğutma gücü artıyor ve sıcaklık düşüyor. radyatör pasif soğutma konusunda iyi duruyor. Ayrıca fanın klima açıksa her daim çalıştığını farkettim. İster sıcak ister soğuk a/c açıksa fanda çalışıyor. Bu durumun en güzel yanı doğrudan havayı bizim Debriyaj Aktuatörüne üfürüyor. Yani hem radyatörüm her zaman serin kalacak. Klima kapanmayacak 22 derece sabit çalışacak. Hemde Arabanaın debriyaj aktuatörü bu durumdan nasiplenecek. Haftaya gene 1 litre su ekleyeceğim. Ama bunun için farklı bir yöntem bulmam lazım şu anki durum. 📌 Kısaca: Önce: %70 antifriz Sonra: %58 antifriz Bu oran hâlâ -35°C civarı donmaya karşı koruma sağlar, ama ısı transferi açısından daha verimli çalışır. İstersen %50’ye düşürmek için ne kadar daha su eklemen gerektiğini de hesaplayabilirim. -
İbo ile Güllüşah gibi Alternatif cevap: İngilize çarpınca kör olunanlardan
-
Benim tanıdığım biri var
- Bugün
-
Franlı olsa böyle olmazdı
-
plakasız gezince 36 bin tl verioz, 30 gün ehliyet ve arabaya el mi konuyor yani nedir , kim plakasız gezer ya-hu
-
arıza kodu nedir
-
en son torosta görmüştüm devir saatsiz araba fransız işte işlla bi gıcıklık yapacak
-
Bana niye yapmıyorsun? Selçuk hocam hayırlı olsun.
-
işte çinli abilerin başarısı bu, bedava dediği ürünü diğerleri ile birlikte 1500tl ler ödemeden alamıyorsun
-
Arabayı satmak mı yoksa Bakim yapmak mı
Çağlar Bayur, Erman Uzun'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
bir kaç yıl daha binin -
Motora binen yükü gösteriyor o. Aynı zamanda şarj göstergesi.
-
Arabayı satmak mı yoksa Bakim yapmak mı
Evren Erakçora, Erman Uzun'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
Daha ekonomik yeni model araçlar daha mantıklı değil mi?, egea, clio vs.- 5 cevap
-
- 1
-
-
Arabayı satmak mı yoksa Bakim yapmak mı
Aytac Sakal, Erman Uzun'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
Hayirlisı Olsun... 2013 aracın bakımı gelmişti Exper yaptirıp masrafı düşüp nispeten uyguna 624 bine verdim.Yeniye bakalım.dedik bütçe 950 bin 1 Milyon tl o olsun bu olsun 1138 bine yenisini aldık.Fiyatlar durduğu yerde durmuyor satınca hemen almalı.2011 model araba ilerde ne çıkartir bilinmez yeni araçta alirken iyi baktirmak lazım acaip şeylerle karşılaştım.