Tüm Aktiviteler
Bu akış otomatik güncelleniyor
- Geçen saat
-
BYD DM-i Hybrid Sistemi
Abdussamed Acar, Tansu Kalafatoğlu'in konusunu cevapladı - İncelemeler ve Testler
Hibrit şu şartlarda saçmalık. Onu saçma yapan asıl şey ise koydukları küçük pilin değişim maliyeti. Plug-in araçların bataryasını maks. 50-60 bin liraya sıfırlayan marka varsa ve hemen her gün evde aracı fişe takarak günlük genelde 50-60 km yi geçmeden aracı kullanım alışkanlığınız varsa alınır binilir. Ama iki şart sağlanmadan orta uzun vadede saçmalık. İlk şartı sağlayan marka örneğine rastlamadım ben, o minik pillerin değişimi için ağızlarını 300-350 bin den açıyor çoğu marka. Adam kısa menzilden çekindiği için plug-in hibrit alıyor. Fişe takmadan uzun yola yola çıkıp mantıklı bi iş yaptığını düşünüyor. Neresinden baksan çelişki. Çoğu böyle saçma bir döngüyle kullanıyor aracı; Benzin > Kinetik Enerji > Elektrik Enerjisi > Kinetik Enerji 2-3 yıl sonra sadece elektrikle 100 km dedikleri araba 30 km yi zor gider hale geliyor. Bence gereksiz bi geçiş teknolojisi, menzil çok mu dert, al sağlam bi dizel bin. -
10 günde bir şarj eden adamlar var piyasada.....Onlara göre tam.. tüm gün taksicilik yapanlara değil tabi.
-
Maksat şarjı doldurmak değil ki güneşli bir günde 32 km kazandırıyorsa, günlük batarya %50-55 arasında gitsin gelsin, daha uzun yola çıkacağı zamanda fişini takar. Güneşli bir coğrafyada yılda 4-5 bin km yi bedava yapmış olur. Asıl sıkıntı bugünün maliyetiyle yılda maks. 2-3 bin liralık elektrik için aracı her park ettiğinde onu kim katlayıp açacak... Günümüzdeki fotovoltaik hücre verimiyle fantaziden öteye gitmez. İlle fantazi aranıyorsa senin eve yaptığın daha mantıklı bi fantazi...
-
Ne yaşıyonuz olm siz.
-
Hşşş sana diyo la.. umursamadı
- Bugün
-
2023 - 208 1.2 PureTech GT | Hybrid modeli nasıldır?
Ali Cihangiroğlu, Özkan Avcı'in konusunu cevapladı - 208
fazla acele etme bence- 21 cevap
-
- 1
-
-
tırt, araç giderken yada park halindeyken ana pili doldurmadıkça mındar, daha pilli araba gibi bin fırın ekmek yemesi lazık bu güneş panellerinin, aşırı ilkeliz arkadaş, birşeyler bulmak şart
-
pinti derken? ben yapması hoşuma gittiği için yapıyorum, ve bakım aralığım servisin dediğin yarısı hatta bazen 3 te 1 idir, acımam buna giden paraya, benim kullandığım araç canımı sıkacak arıza yapamaz, yaparsa ve anında düzeltmezsem direk gider yenisi gelir, kullandığım malzeme servistekinden daha iyi ama daha ucuza geliyor, göz göre göre öpülmeyi sevmem, olay bu
-
o zaman devam ne diyim, o kitapçığa özellikle yazmayanda reno tr, bunuda sordum ayrıca, Fransa renoda biz size karışamayız demekte, neyse bu motorun yağı rn17 onaylı olmalı, ister koyarsın ister koymazsın, karar senin. Bu arada garantinin periyodik bakımla ilgisi yoktur, ama burası Türkiye, neyse dediğim gibi, karar senin.
-
Bence eğlenmiş onlar. Güneş tam tepedeyken alabileceği 750 W. Ortalaması iyimser tahminle 400W falan olsa 40 kw için 100 saat gerekir. O da nereden baksan günlük güneşlenme süresini hesaba katınca 10 gün falan arabayı kıpırdatmamak demek. E niye araba aldınki o zaman? Çevrecileri tavlama numarası bence. Onu hayat arkadaşınla konuşacaksın bebişim.
-
Kaçak ette keserim
-
bitmesi gerekmiyor ki. emekli işi.
-
3 metre kare falan olsa, orada taş çatlasa 700-80 W var. Bitmez o şarj....
-
2023 - 208 1.2 PureTech GT | Hybrid modeli nasıldır?
Mertol Kip, Özkan Avcı'in konusunu cevapladı - 208
Allaaaam sana geliyorum -
kaputa koymak yerine katlanarak açılan ve tavan barına portbagaj olan sistem yapmaya başladılar. gayet de güzel çalışıyor. Günde 32 km imiş. https://www.pv-magazine.com/2024/12/10/expandable-solar-roof-rack-adds-1-kw-of-off-grid-charging-for-evs/
-
Hah, tam da bu işte. Ben o torosları çıkarken de 6LT ile çıkıyorum, düzde de 150 ile 6LT yakıyorum Bağımsız süspansiyon... Lütfen ama.. Dandik nissan mı sandın? Nasıl bir fantazidir yahu Manipülasyon olsa yine iyi. Doğruyu söyleyince de "bilmiyorsun ki sen" diyor
-
O cümle sana değildi
-
Arabanın garantisi devam etmese ben de götürmem servise. Ama garanti şu aşamada hayati önem taşıyor. Geçen ay kalkışlarda titreme şikayetiyle servise gittim debriyaj seti değişti. Fatura 160 bin tl. Direksiyon açı sensörü değişti 20 bin tl. Bir yağ için garantiyi riske atamam. Focus almak istedim de yine saçma sapan motor vites kombinasyonları yüzünden vazgeçtim. Bir de arkalar torsiyon olunca ne anladım dedim Focus almaktan. Yıl sonunda kısmet olursa Kuga ST Line X düşünüyorum.
-
Motor kapağı ayarladım oem çok güzel oldu
-
O pinti ya evinin önünde değiştiriyor, servis falan bilmez o Valla Valla Can kardeş suçlu sensin kusura bakma. Uber muhteşem 1.6 TDCi motorlu focus satılıp Renoğ alınır mı yaw. Salata yağı bile koysan çalışırdı
-
Noldu canın tavan kesmek mi istedi? Ben de 2001 de tavanı kesmiştim ne varmış?
-
Focus 3 Dizel Rölantide Sarsıntılı Çalışma
Görkem Karakaş, Görkem Karakaş'in konusunu cevapladı - Focus
Aklımda abi ilk oraya gösteririz. Kendi arabamdaki sorunları hep giderdiler memnunum Teşekkür ederim Bende aynını düşünüyorum. Sorun volansa zaten hiç dokunmayız bi süre. Eli bollaşınca bi bakıma girer çıkar. Km düşük olduğundan uzun süre binmek istiyor -
BYD DM-i Hybrid Sistemi
Mertol Kip, Tansu Kalafatoğlu'in konusunu cevapladı - İncelemeler ve Testler
Yaw konunun torkla alakası yok ki. 1400 devirde mi şarj ediyor bataryayı? Adamlar belli ki PHEV i tasarlarken benzinli motoru çoklukla jeneratör olarak kullanmayı, acil durumlarda da pil bitince belli bir yere kadar götürebilmeyi planlamışlar. Temel stratejileri arabanın elektrikli motorla yürümesi gibi gözüküyor. Büyük ihtimalle "bizim kullanıcılar günde max 100 km civarı yapıyor, bu pil onlara yeter, yetmezse de yolda kalmasın keratalar" deyip o motoru koymuşlardır. Bataryayı büyük koysalardı muhtemelen günlük hayatta bir sorun yaşanmazdı. Elektrikli motoru şarj etmek için kullanacağınız motorun düşük devirdeki torkunun önemi yok, devir önemli. Dolayısı ile o motorda turboya ihtiyaç yok diyebiliriz. Dünyanın geri kalanındaki üreticiler geri zekalı mı ki Ford olsun Toyota olsun hybrid arabalarına (Benzinli motor için PHEV ya da MHEV olması farketmez, arabanın kütlesi belli) 2.5 motor falan koyuyorlar. (araba dedim Tansu hemen ımı tıyıtı 1.5 /18 hybrid de vır" deme Bunlarda illa düşük hacimli kullanacaksa o kıytırık motoru değil hondanın 160 lık 1.6 VTEC leri gibi bir makine koymuş olsa hiç değilse "param var benzin yakıyorum ama araba da sadece benzinliyle de yürüyebiliyor" diyebilirlerdi. Doğrunun ne olduğunu buradaki herkes biliyor zaten. Onlar da biliyor. Tercihleri farklı sadece. -
Bazıları tavan kesip sanrıf takıyor yetmiyor alüminyum diye gövde lambaların dirençlerini akıllı vidayla şaseye takıyor
-
Renault Türkiye diyor ki biz "yetkili servis" olarak uygun yağı koyuyoruz. Kural koyucu adamlara kuralınız yanlış demek için resmi evrak lazım. Ne araç bakım kitapçığında ne Renault'un hiçbir dokümanında RN17 yağı ile ilgili bilgi yok. Öyle hazıra konmak için burada yazıp çizmiyorum. Mevcut ülke şartlarında yapılabilecek en iyi uygulama RN720 yağ koydurmak. Bana bir kişi bulamazsınız ki yetkili serviste RN17 yağ koydurabilen. Olmayan yağı koyacaksınız demekle ve bunu da sağda soldan bulduğum yağ seçicilerle koydurabilen varsa buyursun koydursun. Renault Fransa'ya dahi mail attım adamlar bana cevap vermek yerine mailimi Renault Türkiye'ye yönlendirmiş şu adama cevap verin diye. Bu konunun Fransa'nın bilgisi dışında olduğunu mu düşünüyorsunuz? Adamlar kasten bakım kitapçığına bile hangi yağın konulacağını yazmamış yine suçlu biz oluyoruz.