İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Yahya Melih Ayaksız

    Akü Işığı Sonrası Yolda Kaldım

    Bugün iki kişi baktık boşta 12,6 v ya kadar düştü ilk marştan sonra, sonra 12.9 a çıktı gaz verince daha sonra da aküyü çalışır vaaiyetteyken söktük 13,5 e çıkmış. İki gün önce ilk marştan sonra hafif lamba yakmıştı biraz işkillenmiştim... Akü çok güç çekiyor olabilirmi hala dolana kadar? Az önce yoldan döndüm son güç kalorifer + uzunları yakınca rölanti devrinde bile hiç sorun yapmad akü motor kapalıyken 12.45 veriyor
  3. İlkay Başaran

    Focus S Tdci

    Son sahibi olmazdın bence. Hayırlısı olsun. İşimiz biraz teknik kalanı geyik.
  4. Bugün
  5. Koray Demir

    Focus S Tdci

    Ben kullandım bu araçtan gayet güzel gidiyor, otoyolda 250 km/h son hızı gördü. Ama aşırı sıkıştırmalı olduğundan çekiniyor insan tıpkı Astranın 1.4 turbosu gibi. 9.3 lt ortalama tüketimim oldu bu arada. Pandemi döneminde alacaktım hatta her sorduğum kişi son sahibi olursun motoru kucağına alırsın sakın bulaşma dedi ben de vazgeçtim o zaman icon paket sıfırına 120 bin tl fiyat vermişti bayi.
  6. Mustafa Erkan

    Şanzıman Değişimi

    Geçmiş olsun. Güzel bir şekilde çözülmesi sevindirici. Aklıma yattı . Neden olmasın
  7. Ü.Emre Kartal

    Focus S Tdci

    Aynı hızlarda dizel motorda devir daha düşük. Yalıtımın da bunda etkisi büyük tabi ama içeride alınan ses olarak kesinlikle fark var. Yanılmıyorsam biri 7, diğeri 8 ileri. Otoban hızlarında dizelde olumsuz etki görmezsiniz. Öyle uzayıp gitme açısından çok çok üst hızlara çıkılmadığı sürece ezici bir üstünlük olmaz. Uzayıp gider dediniz, buna istinaden yazdım. Focus dizel de 10.2 sn civarı 1 sn değil mi fark? 1.3 tce meganda 140-160 hp var. Tork 240-260 nm. Focus 120 hp 300 nm (yeniler 115-240 veya 260 nm) Dizelde 5000 devirlerdede hp-tork bandı bakımından benzinliden altta (3000 devir üstü gereksizdir dizelde) ama 0-100 süre farkı bakınca 1 sn Performanslı kullanımda tüketimleri kıyaslamayız sanırım. Benzinli motorlar içerisinde iyi bir motor olduğunu zaten yazdım, sadece her koşulda iyi veya kötü diyemiyoruz. Çok değişken yanıtlar çıkar.
  8. Evren Erakçora

    Focus S Tdci

    Elekrikli sahipleri gülüyor bu konulara artık. Sesmiş , torkmuş vs
  9. İlkay Başaran

    Focus S Tdci

    Kiralıklarda canını çıkartıyorlar bir dünya 300 k da var ilanlarda da. Neyse konu 1.3 tceye evrildi nedense. Forumda da bolca, çevremde de baya var. Biz hiç sorun yaşamadık. İstanbul ayvalık 110 u geçmeden 4 ortalama ile geldim defalarca ama 210 220 230 yapacağım dersen sonu yok benzinden haber ver. Şuan piyasada onlarca modelde binlerce satan motor bu. Tutuluyorsa bir sebebi vardır. 2 litre dizel altının bu motor karşısında şansı yok. Şartları eşit yapacaksak bunun rakibi 1.3mjet olur ona da avans veririm 1 saat. Neyse. Dediğim gibi nedense 1.3 e döndü muhabbet. Bu arada yolda 1.6 dizelleri ayıklamak da ayrı keyifli hem kalkışta hem yokuşta hem son hızda.. Panik butonuna basıp Ali abiyi çağırayım mı
  10. Doğan Arşiray

    w166 350cdi Adblue problemi

    2015 sonrasi dizel daha da kotu. Euro 6.
  11. Metin Uzunoğlu

    w166 350cdi Adblue problemi

    Geçmiş olsun yazılanları okuyunca 2019 yılına gittim Euro 6 1,5 tdci mondeo alıyordum son anda olmadı. İyiki olmamış diyorum şimdi.
  12. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Arabaya 160k TL vermişler satmamışız
  13. Koray Demir

    Focus S Tdci

    Öyle hemen 1600 d/d de kafa kaldırmıyor bariz turbo lag var araçta. Fazla güçten kaynaklı piston kıran segman eğen, klima açınca kayış koparan, seri kullanımda yağ eksilten, zincir uzaması ve turbo, enjektör sorunları baş gösteren, sensör ve bolca elektronik problemleri olan, kronik termostat ve devirdaim sorunlu olan araç olarak lanse edilmiyor muydu bu h5ht kodlu 1.3 TcE’ler? Çok yakar çok kaçar ama rektefiyeye gelmez diye biliyorum ben.
  14. Mertol Kip

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    Ben kafama gore dolduruyorum ya. Kacta oldugu pek onemli degil benim icin, durduysam ve sarj aleti bostaysa yapistiriyorum. 10 dk sarj 160 km ekliyor sonucta. Tuvaletti, mesrubst almakti derken zaten 10 dakikayi geciyor.
  15. Mertol Kip

    Günlük Kullanım Elektrikli Araba

    Bir ara cezaevinde duvar delen eleman vardi, bu anca kablo falan yaksin sjdjdjdkdk
  16. Muhammet Ergün

    2015 Model Fiesta 1.25 Hararet Problemi

    memlekete yaz geldi bizim fiesta hararet yapmaya başladı, yani hararet çizgisi yükselmeye başladı. araç 1,25 fiesta km:85 000 oldu. bu sefer soluğu tamircide aldım. devirdaim, triger , v kayışı açmışken termostat değişdirelim dedi usta, baktık radyatörde hafif nemlenme yapmış kervana son anda oda katıldı. işçilik dahil 16 000 tl verdim. (+antifreze) antifrezli kullanmama ragmen devirdaim in içi tortu yapmış. sizce fiyat nasıl.
  17. İlkay Başaran

    Focus S Tdci

    1 saniye derken? 9.2 saniye 0 100 var meganda. Neyse konu benzinli motor. 1300 cc 160 hp güç ve 260 nm tork veren ve bunu 1600 ile 5000 devir arası veren dizel varsa yazarsanız öğrenmek isterim. 1600 devirde maks torkunu veriyor yüksek devire ihtiyaç neden? Maks hız yapılacaksa evet lazım devir hp yani.
  18. Koray Demir

    Focus S Tdci

    Yük ve baskı altında dizel gibi dayanmaz diyorum. Yokuşta sürekli yüksek devir kaçınılmaz son.
  19. Evren Erakçora

    Focus S Tdci

    Hangi dizel benzinliden sessiz onu anlayamadım.
  20. Ü.Emre Kartal

    Focus S Tdci

    0-100 farkı ortalama 1 sn. 1.3 tce ile dizelleri kıyaslamak bence adil değil. Çünkü tamamen teknik veriye bakınca dahi 1.5 tdci 120 hp focuslarla tüketimler çok farklı. 1 saniye hızlanma farkına karşılık ortalama 2 litre tüketim farkı var. Performans lazım bana diyorsak makas daha da açılır. Reel kullanımda da üstüne çıkar altına inmez. Benzinli araçlar içinde performans tüketim oranı dersek tamam güzel ve mantıklı bir araç. Kendim çok sık 1.3 tce megane ve 1.5 tdci focus kullanıyorum. Aynı kullanımda(bol rampa ve virajlı yol 110-120 bandı klima ile) megane 8-9 litre derken focus 6.5 litre civarında. Rampada performans olarakta ne yazıkki focus kadar esnek değil. 60 nm gibi tork farkı var. Daha düşük devir, daha sessiz gitme de ayrıca avantaj bence, kafa ağrıtmıyor. Düzde de fark dediğim gibi 1 saniye ile tce önde. Güncel fiyatları bilmiyorum ama muhtemelen dizeller daha pahalıdır. Bakış açısına göre çok değişir yanıt
  21. Evren Erakçora

    Focus S Tdci

    Senin araba mesela tdci, dci falan hepsini rahatça geçer, bir vites düşürürsün , uzar gidersin.
  22. İlkay Başaran

    Focus S Tdci

    Arabistandaki benzinli kamyon ve otobüsler 5 k kmde bir motor mu yaptırıyor yani. (Ben her pzt değiştiriyorum gerçi ) Dayanım kaygısından çok dizelin verimi etkili. Yoksa aşırı beslemeli bir benzinli dizelden çok daha iyi tork bandı ve değerlerine sahip.
  23. Mahmut Yurt

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    helal olsun opel'e. Ben %20-80'ne 18 dk şarjımı bitiriyorum hal böyle olunca uzun yolda menzil kasma gibi bir durumda olmuyor, keyifini sürüyorsunuz aracın.
  24. Erdem Doğan

    Der Vollkommene Tiguan

    Sen ölmeyi bayilmak mi saniyorsun ihtiyar
  25. Mehmet Ozyurek

    Asuman

    Gitmiyor. Hemen P'ye alıyor. Gitsem iyi olur.. öhö öhö
  26. Koray Demir

    Focus S Tdci

    E haliyle öyle tabi. Dizel ekonomi, benzinli performanstır. Düşük devirlerde yüksek çekiş gücü sağladığı için dizel motorlar özellikle ticari araçlarda kullanılmaktadır. Tork (dönme momenti) 2 şeye yarar: 1-yokuş çıkmaya 2-yük taşımaya Bu yüzden büyük ağırlıklara sahip ve yük taşıyan araçlara dizel motor konulur. Örneğin dizel motor bulunan ve 40 ton yük taşıyan bir kamyona dizel motoru çıkarıp aynı hacimde benzinli bir motor koyarsan 5000 metre gitmeden muhtemelen motor kol çıkarır. Çalışma prensiplerinin farklılığı nedniyle benzinli motorlar daha performanslıdır. Yani gaz pedalına daha hızlı tepki verirler, aracı çok daha kısa sürede hızlandırılar. Fakat son yıllarda üreticiler özellikle turbo katkıları ile dizel motorlarda benzinliler ile yarışır performanslar ortaya koymaya başladılar. Aynı devirde dönen iki motordan torku daha büyük olan daha çok yük taşır, daha iyi yokuş tırmanır. Transmisyon eşit ise daha hızlı gider. Yani ; Çoksa torkun olmasın korkun denilebilir.
  27. Emrah Korkmazz

    w166 350cdi Adblue problemi

    Geçmiş olsun, 5008 depo hatası verdi, dışarıda 70bin, yetkili de 150bin civarı ve tekrar hata vermeyeceğinin garantisi de yok. Ben de 3 ay önce iptal ettirdim kurumsal biryerde 5,5 bin tlye,şu an hiçbir sorun yok.Uzun süre iptal şekilde sorunsuz binenler de var referans olarak.
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...