İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Mertol Kip

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    Gönlü olmayan yeni gelin ya yenim dermiş ya da yerim dar dermiş
  3. Mehmet Yeter

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    Mesleki dezenformasyon.
  4. Mertol Kip

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    Poliçe mi len bu o olsun bu olmasin şöyle olsun böyle olmasın bidi bidi. Ucuz buldun mu alacan işte.
  5. Mehmet Ozyurek

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    Siyah olmasın. Grilerin herhangi biri iyi olur.
  6. Bugün
  7. Ali Darbaz

    Grok yapay zeka, Chat Gpt5 den çok daha başarılı

    Benim hobim motor teknolojilerini incelemek. Bsfc ne kadar düşükse okadar iyi motordur
  8. Mertol Kip

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    160kw ustu alinmaz. 100kw ideali aslinda. Dusunursen 140 hp herkese yeter. 150 ile 160 arasi tam sacmalik zaten. 4 bin lira oynuyor yilda. Benim araba 157kw mesela. 150 olsa 4 bin lira az verecektim. 10 hp fazla olsa nolur az olsa nolur...
  9. Fatih Uzun

    Ne Olacak Bu Vatandaşın Hali?

    Ruslar bu işe hiç sevinmedi abi ondan eminim
  10. Çağrı Alaf

    Grok yapay zeka, Chat Gpt5 den çok daha başarılı

    Abi bu dediklerin GPT-4o Deep Search modunda zaten yapılan şeyler. GPT’yi yabana atmamak lazım. İkisine de aynı işi verince hesap kitapla gelen GPT oldu. Yukarıda paylaştığın grafikteki yüksek güç tüketimi ya da yetersiz sunucu kaynaklı Grok biraz tembel davrandı mesela. GPT 2 dakika düşündü daha kullanılası bir formül verdi, GROK 16 saniye düşündü, kaynaklara göre böyle dedi bir de tanım yaptı istememe rağmen çıktı işin içinden. Gerçi bu formülleri ne yapacağız bize nerede lazım Brake Thermal Efficiency nedir ne işimize yarar bilmiyorum.
  11. Ali Darbaz

    Qashqai doğru antifiriz değişimi nasıl olmalı

    Ben yaptım -40 ayarladım. İçin çok rahat. Saf su + antifriz.miss
  12. Deniz Kom

    Qashqai doğru antifiriz değişimi nasıl olmalı

    Aynı işi zamanında ben de kavga dövüş yaptırdım. Eğer içiniz rahat etsin istiyorsanız 2 kuruş daha fazla verip serviste yaptırın. Sonra yok hava kaldı, yok musluk suyu kullandı uğraşmak zorunda kalırsınız. %100 değişmeniz zaten imkansız. İlla ki motorsa, radyatörde, kanalda kalacak o su.
  13. Ali Darbaz

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    Teslaların mtv'leri benim bir yılda yattığım yakıta denk. Şimdi onu fark ettim.
  14. Mertol Kip

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    Bu da var ama siyah https://shbd.io/s/CUlC0JFt
  15. Mertol Kip

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    900k, agir hasarli, sag on camurluk degismis, kaput lokal boyali 8500 km de beyaz elektrikli corsaydi Bak bu da iyiymis, al ver pilcilerin efendisine adam gibi pil taksin binin. https://shbd.io/s/49CK70Ug
  16. Mertol Kip

    Günlük Kullanım Elektrikli Araba

    Valla olmuyor yalan yok. Daha ben soket bulamadigim olmadi. Hatta dun Bursa cevre yolundaki opette benzinde sira varken sarj aletlerinin %60i falan boştu. Taktim, wc ye gittim geldim, 11 dk sdönmüşüm, 24 kw mi ne almis. Nereden baksan 150 km menzil demek o. Bence şarj konusu über abartiliyor. Ülkede yillardir LPGli arac kullanliliyor, onlar 200-250 km de bir dolduruyorlar, hic sikayet eden duymadim daha.
  17. Mertol Kip

    Günlük Kullanım Elektrikli Araba

    Terbiyesiz, ayiptir kardesim, bu sicakta plajda ağaç gölgesinde yatan insanlar var. Azicik empati... Secimde kullanildi, misyonunu tamamladi, bitti gitti...
  18. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Küçük lokma cırcırı ararken yıkamacıya girdik.
  19. Mehmet Göktürk

    Günlük Kullanım Elektrikli Araba

    sumerbank ne olduysa o pancar motor ne oldu
  20. Koray Demir

    Günlük Kullanım Elektrikli Araba

    Sizde böyle şeyler hiç olmuyor galiba 😄 https://www.instagram.com/reel/DNGQeKXihmG/?igsh=OG5yam9zNDU3dHd6
  21. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Aradığım lokma anahtarını bulamadı
  22. Ali Cihangiroğlu

    Günlük Kullanım Elektrikli Araba

    aha Togg Çery ortaklığımı geliyormuş, birşey olacağı belliydide bunlara fabrika lazım, al sana hazır montaj fabrikası, çery yada byd ye evrilecek sanırım bu iş, Togg ne oldu şimdi!
  23. Ali Darbaz

    Focus 1 Düzensiz rölanti,gaz yememe

    Yapay zeka arabada Fren tertibatından vakum kaçağı olabilir diyor. Merhabalar! 2002 Ford Focus 1.6'nı (muhtemelen Zetec motor) detaylı anlattığın için teşekkürler. Sorun, özellikle sıcak motorda rölanti dalgalanması, düşmesi, kelebekten "blop blop" ses (hava emişi gibi), fren pedalı sertleşmesi ve gaz tepkisizliği gibi belirtilerle klasik bir vakum sistemi sorunu gibi duruyor. Keçe ve baskı balata değişiminden sonra başlaması, montaj sırasında bir hortumun zarar görmesi veya bağlantının gevşemesi ihtimalini güçlendiriyor. LPG'li olması da (BRC kit) ekstra faktör ekliyor, çünkü LPG sistemleri rölantiyi etkileyebiliyor. Aşağıda adım adım analiz edip öneriler vereyim. ### Olası Nedenler Bu semptomlar (sıcakta rölanti 500-600 RPM'e düşme, fren sertleşmesi, gaz tepkisizliği 3-4 sn, yokuşta zor kalkma) genellikle şu sebeplerden kaynaklanıyor: 1. **Vakum Kaçağı (En Muhtemel)**: Fren pedalı taş gibi şişmesi ve rölanti düşmesi, fren servosu (brake booster) vakum hortumunda kaçak veya arıza olduğunu gösteriyor. Servonun vakumu emme manifoldundan çekiliyor; kaçak olursa servo çalışmaz, fren sertleşir ve motor hava/yakıt karışımı bozulur (rölanti dalgalanır, "blop" ses çıkar). Keçe değişiminde motor sökülüp toplanırken hortumlar zarar görmüş olabilir. PCV valfi hortumu veya emme manifoldu contası da kaçak yapabilir. 2. **Rölanti Kontrol Valfi (IAC Valve) veya Gaz Kelebeği Sorunu**: Temizlemişsin ama hala sorun varsa, IAC valfi arızalı olabilir (sıcakta yapışır, hava akışını bozar). Kelebekten "blop" ses, kirli veya arızalı kelebek/TPS sensörü (throttle position sensor) kaynaklı. Hafif gazda kesme de TPS'den gelebilir. 3. **LPG Sistemi Etkisi**: LPG'de klima açıkken vibrasyon ve tepkisizlik, LPG enjektörleri/regülatöründe sorun olabilir. BRC kit 3-4 yıllık, filtreler tıkanmış veya ayar bozulmuş olabilir. Benzinde de yapıyorsa LPG ana sebep değil, ama LPG rölantiyi daha hassas kılar. 4. **Diğer Olasılıklar**: PCV valfi tıkanıklığı (yağ buharı birikmesi), buji/kablo sonrası ateşleme sorunu (ama değiştirmişsin), veya ECU adaptasyonu (değişimlerden sonra ECU'nun yeniden öğrenmesi lazım). Sente doğruysa triger değil. ### Teşhis Önerileri Önce basit testlerle başla, OBD2 tarayıcıyla hata kodu oku (P0171 lean code, P0505 IAC gibi çıkabilir). Eğer kod yoksa: - **Vakum Kaçağı Testi**: Motor çalışırken karbüratör temizleyici spreyi (carb cleaner) emme manifoldu, fren servosu hortumu, PCV hortumu ve kelebek çevresine püskürt. Revler yükselirse kaçak var. Fren servosu hortumunu çıkar, tıka ve rölanti düzeliyor mu bak (düzelirse servo/hortum sorunu). - **Fren Servosu Kontrolü**: Motor stopken frene bas, sertleşip şişiyorsa normal. Çalışırken sert kalıyorsa vakum yetersiz (hortum/çek valf kontrol et). Deformasyon yoksa iç diyafram bozulmuş olabilir. - **IAC ve Kelebek Testi**: IAC'yi çıkar, sprey temizle ve çalışırken revleri 3000 RPM'e çıkar, bırakınca 800-900 RPM'e düşüp stabil kalıyor mu bak. TPS voltajını multimetreyle ölç (0.5-4.5V arası olmalı). - **LPG Kontrolü**: Benzinde uzun süre kullan, sorun azalıyor mu? LPG filtrelerini değiştir, enjektörleri temizlettir. - **Genel**: Akü/alternatör voltajını kontrol et (düşükse sensörleri etkiler). ECU'yu resetle (akü kutup başını 10 dk çıkar). ### Çözüm Önerileri - **Vakum Kaçağı Varsa**: Hortumları değiştir (ucuz, 50-100 TL), manifoldu conta yenile. Servo arızalıysa değiştir (orijinal ~500-800 TL + işçilik). - **IAC/TPS Değişimi**: IAC valfi ~200-400 TL, TPS ~150 TL. Kendin yapabilirsin ama dikkatli ol. - **LPG Bakımı**: BRC servisinde ayar yaptır, filtre değiş (~200 TL). - Maliyet: Kendin yaparsan 200-500 TL, ustada 500-1500 TL arası (parçaya göre). Önce vakum testiyle doğrula, boşuna parça değiştirme. Sorun büyük ihtimal vakum kaçağı, çünkü fren sertleşmesi direkt onu işaret ediyor. Eğer test sonuçlarını veya hata kodlarını paylaşırsan daha net yardımcı olurum. Güvenli sürüşler! 😊
  24. Mehmet Ozyurek

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    O link paylaştıktan 10 dakika sonra yayından kalkmıştı. Göremedim onu.
  25. Ali Darbaz

    Grok yapay zeka, Chat Gpt5 den çok daha başarılı

    Az evvel Ford Focus arızasını sordum. cevabı bulmak için ingilizce, türkçe, fransızca, ispanyolca vs gibi bir çok dilde arama yaptı ve 28 sayfa gezip çözüm aradı. Bu bile güzel bir özellik. Ama termal verimi formuülleri kullanarak kendi hesapladı. @Mehmet Ozyurek aynı şeyi düşünmüşüz. Fren sisteminden kaynaklı vakum kaçağı olabilir dedi. tamamı aşağida. Merhabalar! 2002 Ford Focus 1.6'nı (muhtemelen Zetec motor) detaylı anlattığın için teşekkürler. Sorun, özellikle sıcak motorda rölanti dalgalanması, düşmesi, kelebekten "blop blop" ses (hava emişi gibi), fren pedalı sertleşmesi ve gaz tepkisizliği gibi belirtilerle klasik bir vakum sistemi sorunu gibi duruyor. Keçe ve baskı balata değişiminden sonra başlaması, montaj sırasında bir hortumun zarar görmesi veya bağlantının gevşemesi ihtimalini güçlendiriyor. LPG'li olması da (BRC kit) ekstra faktör ekliyor, çünkü LPG sistemleri rölantiyi etkileyebiliyor. Aşağıda adım adım analiz edip öneriler vereyim. ### Olası Nedenler Bu semptomlar (sıcakta rölanti 500-600 RPM'e düşme, fren sertleşmesi, gaz tepkisizliği 3-4 sn, yokuşta zor kalkma) genellikle şu sebeplerden kaynaklanıyor: 1. **Vakum Kaçağı (En Muhtemel)**: Fren pedalı taş gibi şişmesi ve rölanti düşmesi, fren servosu (brake booster) vakum hortumunda kaçak veya arıza olduğunu gösteriyor. Servonun vakumu emme manifoldundan çekiliyor; kaçak olursa servo çalışmaz, fren sertleşir ve motor hava/yakıt karışımı bozulur (rölanti dalgalanır, "blop" ses çıkar). Keçe değişiminde motor sökülüp toplanırken hortumlar zarar görmüş olabilir. PCV valfi hortumu veya emme manifoldu contası da kaçak yapabilir. 2. **Rölanti Kontrol Valfi (IAC Valve) veya Gaz Kelebeği Sorunu**: Temizlemişsin ama hala sorun varsa, IAC valfi arızalı olabilir (sıcakta yapışır, hava akışını bozar). Kelebekten "blop" ses, kirli veya arızalı kelebek/TPS sensörü (throttle position sensor) kaynaklı. Hafif gazda kesme de TPS'den gelebilir. 3. **LPG Sistemi Etkisi**: LPG'de klima açıkken vibrasyon ve tepkisizlik, LPG enjektörleri/regülatöründe sorun olabilir. BRC kit 3-4 yıllık, filtreler tıkanmış veya ayar bozulmuş olabilir. Benzinde de yapıyorsa LPG ana sebep değil, ama LPG rölantiyi daha hassas kılar. 4. **Diğer Olasılıklar**: PCV valfi tıkanıklığı (yağ buharı birikmesi), buji/kablo sonrası ateşleme sorunu (ama değiştirmişsin), veya ECU adaptasyonu (değişimlerden sonra ECU'nun yeniden öğrenmesi lazım). Sente doğruysa triger değil. ### Teşhis Önerileri Önce basit testlerle başla, OBD2 tarayıcıyla hata kodu oku (P0171 lean code, P0505 IAC gibi çıkabilir). Eğer kod yoksa: - **Vakum Kaçağı Testi**: Motor çalışırken karbüratör temizleyici spreyi (carb cleaner) emme manifoldu, fren servosu hortumu, PCV hortumu ve kelebek çevresine püskürt. Revler yükselirse kaçak var. Fren servosu hortumunu çıkar, tıka ve rölanti düzeliyor mu bak (düzelirse servo/hortum sorunu). - **Fren Servosu Kontrolü**: Motor stopken frene bas, sertleşip şişiyorsa normal. Çalışırken sert kalıyorsa vakum yetersiz (hortum/çek valf kontrol et). Deformasyon yoksa iç diyafram bozulmuş olabilir. - **IAC ve Kelebek Testi**: IAC'yi çıkar, sprey temizle ve çalışırken revleri 3000 RPM'e çıkar, bırakınca 800-900 RPM'e düşüp stabil kalıyor mu bak. TPS voltajını multimetreyle ölç (0.5-4.5V arası olmalı). - **LPG Kontrolü**: Benzinde uzun süre kullan, sorun azalıyor mu? LPG filtrelerini değiştir, enjektörleri temizlettir. - **Genel**: Akü/alternatör voltajını kontrol et (düşükse sensörleri etkiler). ECU'yu resetle (akü kutup başını 10 dk çıkar). ### Çözüm Önerileri - **Vakum Kaçağı Varsa**: Hortumları değiştir (ucuz, 50-100 TL), manifoldu conta yenile. Servo arızalıysa değiştir (orijinal ~500-800 TL + işçilik). - **IAC/TPS Değişimi**: IAC valfi ~200-400 TL, TPS ~150 TL. Kendin yapabilirsin ama dikkatli ol. - **LPG Bakımı**: BRC servisinde ayar yaptır, filtre değiş (~200 TL). - Maliyet: Kendin yaparsan 200-500 TL, ustada 500-1500 TL arası (parçaya göre). Önce vakum testiyle doğrula, boşuna parça değiştirme. Sorun büyük ihtimal vakum kaçağı, çünkü fren sertleşmesi direkt onu işaret ediyor. Eğer test sonuçlarını veya hata kodlarını paylaşırsan daha net yardımcı olurum. Güvenli sürüşler! 😊
  26. Mehmet Ozyurek

    Grok yapay zeka, Chat Gpt5 den çok daha başarılı

    Focus 1’in rölanti sorununu çözsün de görelim.
  27. Mehmet Yeter

    Toyota Corolla 1.8 Hybrid Dream ?

    Prius evrim geçirmiş dış tasarım olarak kesinlikle alınır. Ayrıca artık filmlerde çıkmaz
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...