Tüm Aktiviteler
Bu akış otomatik güncelleniyor
- Geçen saat
-
Demek ki diğerleri 3GS ile filan çekilmiş.
-
Artık heryerde yüksek hızlı şarj var. ChargeIQ diye bi app var, nerede kimin hangi hızda şarj istasyonu var tek tek haritalandırıyor. Tam kapasiteye ihtiyacın yok aslında. %40-45 ten sonra max hızla şarj edemiyorsun. Ben batarya boşken falan 169-170 kw görüyorum, %50 yi geçince 100 70 i geçince 50 kw civarına düşüyor. %85ten sonra hele 25 kw a falan düşüyor. %85 den sonra DC şarj çok gereksiz, her anlamda. Hem maliyeti yüksek hem hızı düştüğü için uzun sürüyor. BMS aküyü korumak için falan şarj hızını kısıyor muhtemelen. Bu arada senin 1100 km mesafene göre yazmıştım. Ist-Bodrum arası İzmit körfezini dolaşınca 800 km falan.
-
Mondeo MK4 2.0 TDCI Çekiş Düşüklüğü, Düşük Basınç Hatası P0299
Harun Kocaçalışkan kendi konusunu cevapladı - Mondeo
Bizde genelde soru yok sorun ve çözüm ve altında saçma bir sebep var :S Arabada yaklaşık 7-8 aydır devam eden bir isteksizlik ve çekiş düşüklüğü mevcuttu. Düz yolda 150-160 km hızın üstüne çıkmıyordu. Yokuşlarda kamyonlarla yarışıyorduk. Arabada yaptığım ölçümlerde MAP sensöründe maksimum 140-145 kpa görüyordum yani 0.4 bar basınç var. Olması gerekenden çok düşük. Ancak arabada siyah duman, rölantide bir sorun veya herhangi başka bir şey yoktu. Kışın çok hissetmesem de yazın artık bu iyce dert olmaya başladı. Tabi ben bu süreçte araştırmalarımı yaptım muhtemel olası sebeplere odaklandık ve çareler aradık. Önce Intercooler değiştirdim; Yeni Intercooler daha fazla beygir üretsin diye boyadım; Ancak arabada değişen bişey pek olmadı; Sonra turbodan çıkan kısa hortumun artık biraz gevşediğini düşündüm ve onu değiştirdim. Onu değiştirirken turbonun arkasındaki pozisyon sensörünün kablosu ve soketi de hasarlıydı onu da değiştirdik. Bu arada bu sensörü sökemedim çünkü kaynamış vidaları uğraşmadım söksem onu da değiştirecektim. Turbo selenoid valfini de orjinalle değiştirdim. Ancak değişen hiçbir şey olmadı arabada. Daha sonra hava filtresini bir sökeyim dedim; hava filtresi bu haldeydi. Yıkadım ama geri takmadım yerine geçici olarak normal bir kağıt filtre taktım. Aslında hava filtresinin bu durumu bize az çok sebebi söyleyecekti ama o sırada uyanamadık mevzuya. Hava filtresini değiştirince de bir şey olmadı. Neyse araştırmalara devam ederken vakumdan şüphelendim ve bir vakummetre aldım. Arabanın vakum hattını ölçtüm vakum normal görünüyordu. Herhangi bir kaçak yoktu. Tabi bu sırada turbo hattındaki yağlanmadan sebep pcv valf contasını da değiştirdim. Bu contayı değiştirince arabanın tepkiler biraz değişti. Yani kötü oldu diyemem ama iyi de olmadı ama biraz garipleşti. Aslında bilen birisi bunu görünce de hatayı anlamalıydı ama işte bizde pek o şey yok. Bu arada yapay zekayı da sık sık kullandık ama o da sebebi net söylemedi bir türlü :S Tabi bu süreçte turbo borularını pompa ile basınçla kontrol ettim herhangi bir kaçak yoktu. Sadece hava emiş ile turbo arasında bir kaçak vardı ama onu çok şey etmedim :S Velhasıl artık dedim herhalde turbo gidik. Sonra bir arkadaşın mk4 ünü sürdüm araba gaza dokundunmu uçuyor. Onun turbo değerlerine baktım olması gerektiği gibi 240 kpa görünüyor. Bizde 140 çıkıyor. Bu beni iyce dellendirdi sürdüm arabayı hemen turbocuya. Abi dedim böyle böyle o da kem dedim küm dedi bişey diyemedi. Yahu aslında en iyi onun bilmesi gerekiyor. Neyse kendisine duman kaçak testi yaptırdım. Arabanın motor arka kısmından duman çıkışı oldu. Burada dedi bir turbo hava emişi var bir de altta turbo çıkışı var dedi. Ama görünmediği için tam yerini söyleyemedi. Peki dedim emiş de kaçak varsa ne olur arabada çok etkiler mi? Dediki MAF sensörünü yanıltır hatalı veri ölçer. Aha o sırada benim kafada ışık yandı zaten. Dedim o zaman ben bunun fişini çekeyim sensörün araba varsayılan ayarlara göre gitsin, o da dediki bazı arabalarda işe yarar bazılarında yaramaz. Turbocudan çıkınca çektim MAF sensörünün fişini. Araba bu sefer hepten kesildi yani hiç gitmemeye başladı aha dedim olay burada :S Hemen arkadaşın arabadan MAP ve MAF sensörlerini ikisini birden söktüm benimkine taktım. 140 kpa basan araba bu sefer 200 kpa basmaya başladı. MAP sensörünü geri taktık gene aynı. MAF sensörünü takınca araba gene bozuldu. Yani hata MAF sensörünün yanlış ölçüm yapmasıymış. Sensörün soketi resimdeki gibi olması lazım; Bende bu kırmızı kaide bölümü yok. Sensör direk soketin içindeki yerlere giriyor. Bu da sensörü sıkı sıkı tutmuyor ölçüm hatasına sebep veriyor. Soketi değiştirmedim sadece kontak spreyiyle temizledim. Araba bu sefer 170-175 kpa basınç üretmeye başladı. Şimdi soketi değiştireceğim. Düzelmezse sensörü temizlerim iyice gene düzelmezse yeni sensör takarız. Ayrıca o duman kaçışına da bakacağım o ekstra bir durum. Özetle MAF sensörü hatalı ölçüm yapıyorsa yani giren havayı yanlış belirtiyorsa, araba da yakıtı ve basıncı ona göre ayarlıyor veya ayarlamıyor. Bi soket yüzünden baya uğraştık ama çok şey öğrendik :S Bu arada bu arıza arabadaki elektriksel sanırım 4. arıza falan yani bu arabanın elektrik tesisatını yapan firmanın yatacak yeri yok söyleyeyim. -
Paha bicemiyoruz,
-
iPhone 6 ile çektiğim fotolar.
-
Makyaj ve filitre hilesi bunlar :P Biz yataktan kalkmış halini cekiyoz :P
-
1
- 99 cevap
-
- 2
-
-
-
Ev Aydınlatması Tercihi Beyaz Işık mı Sarı Işık mı?
Alpay Sumer, Mustafa Resül Kara'in konusunu cevapladı - Yaşam Sohbet
Bende tam tersine sarı - daylight ısığı sevmiyorum.. Ne arabaya yakıstırıyorum ne eve ne odaya ne balkona.. -
Fakirin eğlencesi göçüküdür derler, amma güldüm yaw
- 27 cevap
-
- 4
-
-
Crf Rally ile L’nin farkı ne?
-
Say hadi hepsini...
- 99 cevap
-
- 2
-
-
-
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Tatili bitiriyom - Bugün
-
yaş ileri ise belki.
-
Siz yolun tecrübelisine benziyorsunuz. Geçerken beni de alın
- 99 cevap
-
- 2
-
-
Araba MTK'da iken başka, Mustafa'da iken başka görünüyor anlamadım ben bu işi. Ya başka bir sorun var ya da Mustafa'ya kamerası iyi bir telefon lazım.
-
Hayırlı olsun, daha iyisi gelsin inşallah.
-
Hayırlısı olsun Ümit. Ancak, üzüldüm.
-
iddialı. Ama bodruma gitmiyorum. Yol üstünde yüksek DC şarj olmayabilir. Broşüre baktım. %20-80 dolumu için 25dk demiş ama bunun için tam kapasite verecek istasyon lazım. Bir de önümüzdeki istasyon haritasına göre batarya azalmadan girmek de gerekebilir. Bazı bölgeler mahrumiyet bölgesi. Tedbirli olmak lazım. yani sonuç olarak 2-2,5 saat durulacak. Yine normal kabul edilir seviye. Senede 1 kere yaşayacağım bunu.
-
Sorentoyu uğurladım
-
boşaltıp yenisini basıyorlar. kalite önemli ama. çin malı basarsa sıkıntı.
-
kullanıcısı değil ama finansçısıyla içtim. Şirket egea’ya binerken kendi passat biniyordu
-
Dedeye Sahip Çıkalım (Honda NC 750 X DCT)
Emin Önal, İlkay Başaran'in konusunu cevapladı - Bisiklet ve Motosiklet
Diş fırçası yardımı ile oring aralarını temizliyorum ben. Ama yağda bende spreyden motor yağına döneceğim sanırım. -
Dedeye Sahip Çıkalım (Honda NC 750 X DCT)
İlkay Başaran, İlkay Başaran'in konusunu cevapladı - Bisiklet ve Motosiklet
Hiç temizlemem abi. Durumuna göre bakar elime yağ bulaşmayacak vaziyete gelmeye yakın basarım motor yağını, fazlasını bezle siler heryerine yediririm mis olur. O yapışkan sprey yağlar zincir ölsün diye tasarlanmış resmen. Tozu alır yapış yapış toz muhteviyatlı macuna döner. Ye babam ye zinciri sonra. Ne zamandır temizlemeden zincir kullanıyorum dersen 25 senedir. Öncesi de olurdu da scooterdi onlar. Doğrusu bu değilse bile hiçbirşey olmuyor ve sürekli gaz yağı ve o pahalı spreylerle takılan tüm arkadaşlarımdan minimum 2x yol yaptı her zincirim. -
O yol güzel yeni gittim. Geçerken beni de al
- 99 cevap
-
- 1
-
-
Param olsada ben alsam