İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Mertol Kip

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    Bilmek istediginden emin misin? sdjdjdjdj
  3. Mehmet Ozyurek

    Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar

    Ben bu konuya çok kafa yordum.. Beni tek yoran Menzil oldu ve enerji almanın stresi Çocuklar kullancak genelde. iki günde bir şarj edilecek araba. Evin yakınındaki Şarj istasyonu şu günlerde genelde boş oluyor ama, akşamları şarja takıyor insanlar. okullar açılınca yoğunlaşacak. iki günde bir bunun stresini kim çekecek. Ben yorgun olacağım çıkmayacağım. çocuklar dersimiz var diyip çıkmayacak. Hadi benzinliyle gidin o zaman ben sabah şarj edeyim diyeceğim.. Diğer yandan, uzun yol, uzun yoldan kastım. Şurdan çıkıp bi kartepeye gidip geleyim desem gitsem gelemeyeceğim. Dönüş yolunda beni stres basacak. Klimayı kapat, teybi kapat, farı kapat.. sürekli haritada şarj istasyonu aramalar, her boş bulduğuna girmeye çalışmalar vs. uymayacak bana.. Özeti, kısa mesafe şehir içi ve yoğun kullanılmayacaksa elektrikli iyi. Yoğun kullanımda olmayacak.
  4. Yok dinledim aslında. Epey de güldük. Teşekkür ederim 1994’te Budapeşte’de staj yaptım öğrenci iken. 1,5 ay kaldım. Gerçekten güzel şehir. Beni daha çok yol kısmı tedirgin ediyor. Seyrederim.
  5. Mehmet Ozyurek

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    O ortadaki uzun çubuk ne Adamın zonno ya.. Anlamış beni.
  6. Tansu Kalafatoğlu

    Ev için Sarkıt Avize Lamba

    sanko avizeciler sitesi unkapanı taksim yokuşunda avizeciler var ama pahalı ben olsam bauhaus'tan bakarım. bayrampaşa'da. bu tarz çeşitler de var. hafta içi olursa döner de yeriz
  7. Zonno Usta

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    Mehmet, hibritlerin batarya ömrü ve yakıt tüketimi konusundaki endişelerini anlıyorum. Hibrit araçlar zamanla batarya performansında azalma yaşayabilir ama bu genellikle uzun vadede, 10-15 yıldan sonra fark edilir. Senin güzergahında da 5 litre civarında yakıt tüketimi oldukça makul görünüyor. Dizel araçlar ise hem yakıt tüketimi hem de uzun yol performansı açısından avantajlı olabilir, ancak mazot fiyatlarını ve plaka sınırlamalarını da göz önünde bulundurmak lazım. Otomatik vites tercihin de gayet mantıklı, özellikle şehir içi sürüşlerinde rahatlık sağlar. Eğer bütçen uygunsa, düşük kilometreli bir dizel veya hibrit otomatik araç iyi bir tercih olabilir. Bu arada, yeni teknolojilere açık olmayı unutma, belki de elektrikli araçlarla ilgili yeni gelişmeler seni cezbedebilir.
  8. Mertol Kip

    Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar

    Pintilik yapma bulduğunu yapıştır. Ama önce şunun cevabini ver, benzin 50 lirayken 40 liraya ayni benzini satan varsa onu tercih eder misin, etmez misin?
  9. Tansu Kalafatoğlu

    Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar

    uyyy bi de ucuz pompa arayacağız uzun yolda. pardon, istasyon, priz artık her neyse
  10. Mertol Kip

    Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar

    Tesla artik ucuz degil onlar da zam yapti, Borusanin zimbirtisi daha ucuz. 5 şarjda biri bedava, +%50 Bonus var.
  11. Mertol Kip

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    Çift kadrolu Bisan
  12. Ali Gülmez

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    @Zonno Usta selamın aleyküm emmi ye ne alalım
  13. Alptuğ Özcan

    Bugün Aracınız Kaç Km'de Ve Modeli

  14. Metin Uzunoğlu

    Ev için Sarkıt Avize Lamba

    Lamba işini İstanbula geldiğimde halletmek istiyorum o yüzden nokta atışı öneriler bekliyorum.
  15. Tansu Kalafatoğlu

    Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar

    tekirdağ malkara arasında tüketimim 1 litre artıyor
  16. Ali Darbaz

    Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar

    elektrikli arabalarda utts yok. Elektrik tüketimini gider göstermen için hep dükkandan şarj etmen gerekir. Onuda dükkan elektrik tüketimi olarak göstermek zorunda kalırsın. Sana utts li fiat egea 1.3 multijet lazım. Yarı yarıya fark eder mevcut tüketimine göre. Uttsli Fiat egea 1.3 multijet kilometrede 1.75 lira yakıyor
  17. Bugün
  18. Erdoğan Temur

    Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar

    hiçbir tablo doğru olamaz zaten. gittiğin yolda yüksek rakıma tırmanıyormusun yoksa iniyormusun herşey değişiyor. Düş Kuşadası Ankara yaptım. Benim araçta ilk defa 18-19kw/km leri gördüm. rakım 900 tırmanış yaptım. Bu akşamda tam tersi istikamette peygamber vitesini alıp salacağım aşağı bakalım sonuç ne olacak.
  19. Tansu Kalafatoğlu

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    eskinin her şeyi kaliteli
  20. Selim Bilgin

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    Telegram yoktu o zaman, mirc’den aldık.
  21. Erdoğan Temur

    Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar

    Herkes kullandığı elektrikli aracı tanıdıkça uzunyolda planlama yapmadanda gidebilir. Ben biliyorum ki aracım uzunyolda 280-300 km gidince şarja girmem gerekiyor. zaten kalan menzil 100km gösterdimi sonraki istasyonda şarja giriyorum. Sürüş hızlarım çoğunlukla 110-120km lerde oluyor. Bazende gideceğim yere kadar hiç şarja girmek istemiyorsam abrp uygulamasını açıyorum o bana sürüşüme göre obd'den canlı veri alarak planı gösteriyor, max 100km ile gidersen şarj etmeden gidebilirsin gibi önerilerde bulunuyor. Uygulama tutarlılığı %98 diyebilirim. Şuan 5 şehir 3 bin km rotada uzunyol yapıyorum. Akşam Ankara - Afyon yapacağım. Uygulama tek şarj ile gideceğimi söylüyor. varışta %14 yada %18 şarjım kalacaktır. Uzunyolda stres yaşayanlar için ABRP uygulamasını önerebilirim.
  22. Mehmet Göktürk

    Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar

    Bu tablo hatalı
  23. Ferhat Yavuz

    Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar

    Genelde 100-110 km ye sabitleyip arabada piknik yapa yapa gidiyoruz şarj istasyonunda da kahve ve lavabo ihtiyacımızı giderip biraz adımlıyoruz ,ne yorgunluk oluyor nede uzun saatler oturmaktan bel ağrısı çekiyoruz.Önceden 1 solukta 5 saat giderdik heryerimiz ağrırdı.
  24. Ali Darbaz

    Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar

    Teslanın hıza göre menzili [code] Hız (km/s) | Tüketim (kWh/100 km) | Menzil (km) -----------|----------------------|------------ 90 | 18.51 | 297 95 | 19.45 | 283 100 | 20.44 | 269 105 | 21.48 | 256 110 | 22.57 | 244 115 | 23.71 | 232 120 | 24.91 | 221 125 | 26.15 | 210 130 | 27.45 | 200 135 | 28.80 | 191 140 | 30.19 | 182 [/code]
  25. Murat Algan Yücel

    2012 1.6 E-HDI 508 Hararet

    Kırmızıya geldi. Baktığımda çalışıyordu tabi düşünce hararet kapanıyordu. Su var gözüküyordu ama yine de kapağı açıp su ekledim. 0,5-1litre arası su aldı ve hararet o günden sonra 1 kere 90'a kadar yükseliyor sonra 80-85 arasına düşüp hep sabit kalıyor. Motor yağ sıcaklığı da aynı anda 110-120 civarına geliyor ve 90'a düşüp sabit kalıyor. Sanırım sistemde hava veya su kaçağı var. Dışardan baktığımda min. çizgisinin altında kalınca bu şekilde oluyordu suyu ekleyince düzeldi. @Çağlar Bayur Abi CO2 sıvısıyla conta testi de yaptım. Suyun rengi sarıyı andıran açık yeşil kıvamına döndü. Ama araştırdığımda bu kesin olarak contanın yanık olacağı anlamına gelmiyormuş. Benim ilk bu konu başlığını açarken de olan problemim suyun azalmasıymış yani. Senin değerli fikrin nedir bu konuda.
  26. Ali Gök

    Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar

    uzun yola senede kaç defa gidiliyorki ? kayınbaba ilçenin dışına çıkmıyor nerdeyse adam niye etkilensin uzun yoldan . senede 2 sefer gideceksemde katlanırım 1 sene bedava geziyorsun karşılığında 10 günlük kurban bayramı tatilinde istanbul ankara otoyolunda insanlar mazot benzin almak için de 1 saat sıra bekliyor zaten bi zahmet elektrikli içinde kuyruk olsun
  27. Ali Darbaz

    Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar

    İnternette Tesla veya başka elektrikli araçlarla uzun yol yapan insanların videolarını izliyorum. Hepsinde ortak bir hata var: Araba 200 beygirse, 200 beygir gücünü sonuna kadar kullanmak istiyorlar. 120 km/s’nin üstünde, sürekli gaza yüklenerek gidiyorlar. Hep bir acele, hiç yolun keyfini çıkarma yok. Üstelik bu şekilde sürerek diğer elektrikli araç kullanıcılarını da otobanda 120’lerde gitmeye teşvik ediyorlar. Oysa elektrikli araç kullanıyorsan, ideal uzun yol hızın 90-100 km/s, en fazla 105 km/s olmalı. Aracın aerodinamik direnci düşükse belki biraz daha yüksek hızlar tolere edilebilir ama yine de mantıklı sınırlar içinde kalmak gerek. Adamın biri yılda bir defa tatile gidiyor, toplamda belki iki kere uzun yol yapacak. Onu da “bas gaza, gidelim” kafasıyla geçiriyor. Geçen Instagram’da bir Story gördüm; adam 140 km/s hızla gidiyor, sonra da “yavaş kullandık, 150 km sonra şarj bitti” diyor. Yani hem hızlı gidip hem de menzil kısaldı diye şikayet ediyor. Böyle bir mantık gerçekten akıl alır gibi değil. Bir de “araba az yakıyor” diyerek 2.500 TL otoban ücretini göz ardı ediyorlar. Seyahat boyunca yedikleri, içtikleri de hesaba katılmıyor. Sonuç: Hiç efektif değil, resmen para tuzağı. Ben kendi deneyimimden örnek vereyim: Egea bindim, Datça’ya gittim. 1.600 TL mazot parası ödedim, iki bardak kahveye de 500 TL verdim. Ortalama hızım 90 km/s civarındaydı ve yolun keyfini çıkararak gittim. Hem maliyet hem de keyif açısından çok daha mantıklı bir yolculuktu.
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...