Tüm Aktiviteler
Bu akış otomatik güncelleniyor
- Geçen saat
-
Hgs sistemi kapalı. Diploma işlerinden dolayı bence. Sistemi internetten kopardılar diye düşünüyorum. hgs gibi basit para işinin döndüğü yerler neyse de kim bilir hangi kritik alanlarda sahte düzenlemeler yaptılar.
-
Toyota Corolla 1.8 Hybrid Dream ?
Tansu Kalafatoğlu, Murat Öngür'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
Arazi engebeli değilse batarya sürekli doldur boşalt olmaz. istanbulda sürerken pil seviyesi %40 ve %60 arası oynuyor. Yani ekranda 3 diş ile 5 diş arası oynaktır. Altı ve üstünü görmeyiz. Bu şekilde tam döngüye ulaşması çok uzun sürüyor. Tam boşaltma tam doldurma. Bunlar olmamalı. Sürüş şekli, trafikle alakalı, araziyle alakalı biraz daha bilgi verirseniz daha sağlıklı yorum yapabilirim bu arada toyota pil yönetimi efsanedir. Hücrelerin dengelemesini çok güzel yapıyor. -
Toyota Corolla 1.8 Hybrid Dream ?
Tamer Topaç, Murat Öngür'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
Tansu' mu yoksa, Zonno' mu gelsin- 13 cevap
-
- 1
-
-
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Arabanın klimasının nasıl çalışma prensibi olduğunu anlatan servis ekranı. http://citroen.coldssv.ru/affiche.do?ref=D4EA02WPP0&refaff=D4EA02WPP0&parent=D4EA02TNP0&typeDoc=2 Özelikle düşük hızlarda fanı çalışma hızının düşürdüğü bilgisi gibi pek çok detay var Arabada çift bölge klima varmış ama ben bunun kumandası nerde anlamadım.. Citroën C3 (muhtemelen A51 kasa) aracınıza ait bu klima sistemi açıklaması oldukça kapsamlı ve teknik. Aşağıda sürüş, konfor ve arıza takibi açısından en önemli noktaları sadeleştirerek madde madde özetliyorum: --- 🚗 Genel Sistem Özellikleri Tam otomatik çift bölgeli klima sistemidir. Elektrikli kontrol sistemine sahiptir; tüm kapaklar ve fan adım motorları ile çalışır. Hava fanı, dijital sinyal ile bir modül tarafından kontrol edilir. Kabin sıcaklığı doğrudan ölçülmez, çeşitli sensörlerden alınan verilerle hesaplanır: Dış sıcaklık Güneş ışığı Araç durma süresi Önceki iç sıcaklık verileri --- 🔁 Çalışma Senaryoları 1. 5 saatten az durduktan sonra çalışırsa: Önceki verilerden tahmini iç sıcaklık hesaplanır. 2. 5 saatten fazla durduktan sonra: Dış sıcaklık + güneş + hava sensörlerinden yeni hesap yapılır. 3. Kısa durma (ör. otobanda mola): Klima sistemi önceki ayarlarıyla aynı şekilde devam eder. 15–30 dakika içinde sıcaklık farkı oluşmaz. > ⚠️ Akü kutup başları çıkarılırsa, bu hafızadaki ayarlar silinir. --- 🌡️ Sıcaklık İşlevi "LO" ve "HI" ayarları tam soğuk ve tam sıcak uç değerlerdir. Bu değerler “otomatik konfor” veya “görüş kabiliyeti” modları ile birlikte çalışmaz. --- 🌬️ Hava Dağıtımı Hava yönlendirmesi, önceden tanımlı yüzde oranlarında yapılır (örn. %100 buz çözme, %33 ayaklara, vs.). Tuşlarla manüel müdahale yapılmazsa sistem otomatik moda geçer. --- 🌀 Hava Üfleyici (Fan) “AUTO” modundayken, fan seviyesi manuel olarak artırılıp azaltılabilir. OFF modu, tüm sistemi kapatır ama bazı fonksiyonlar (arka cam rezistansı, iç hava sirkülasyonu) yine çalışabilir. Araç düşük hızda ise fan hızı %20 azaltılır (gürültü azaltma amacıyla). --- 🔧 Otomatik Modlar "Auto Confort" (Oto Konfor): Kabin sıcaklığı referans değerde tutulur. Aşağıdaki bilgiler kullanılır: Motor su sıcaklığı Araç hızı Dış hava sıcaklığı Güneş seviyesi İç sıcaklık tahmini "Auto Visibilité" (Oto Görüş Kabiliyeti): Buğu çözme modu. Ön cama yönlendirme ve yüksek fanla hızlı temizleme sağlar. --- ♻️ Hava Giriş Yönetimi Otomatik modda, sistem dış hava / iç hava sirkülasyonu arasında otomatik geçiş yapar. Geri sirkülasyon düğmesine basılması, otomatik modu kapatmaz, sadece giriş modu değişir. --- 🧊 Soğutma / Kompresör Güvenlikleri 1. Evaporatör buzlanma koruması: 1°C altına düşerse kompresör kapanır. 3°C üzerine çıkınca tekrar çalışır. 2. Basınç koruması: 28,2 bar üzerinde kompresör durur. 2,2–2,7 bar altı gibi düşük basınçlarda da koruma devrededir. 3. Dış sıcaklık sınırı: Kompresör 0°C altı (kavramalı) veya -1°C altı (kavramasız) çalışmaz. 4. Motor sıcaklığı koruması: 80°C üzerine çıkarsa, iç hava rezistansı devre dışı kalır. 80°C altına düştüğünde tekrar çalışır. --- 🔌 Elektriksel Güvenlikler Kompresör şu durumlarda da kapatılır: Kompresör kavrama/elektrovalf arızası Basınç sensörü arızası Fan motoru arızası (30 saniye tolerans) BSM veya BSI iletişim hatası --- 📊 Elektrovalf Açılma Oranı (Dış sıcaklığa göre) Dış Sıcaklık Kompresör Elektrovanası Açıklığı -40 °C %0 5 °C %30 25 °C %45 35 °C %60 80 °C %60 --- 📌 Önemli Uyarılar ve Kullanıcıya Tavsiyeler: Aracı sık çalıştırmıyorsan, klima otomatik modlar için önceki verileri hafızadan kullanır; akü çıkarılırsa bunlar sıfırlanır. Klima fanı yavaş üflüyorsa, araç hızına göre ses kısıtlaması devrede olabilir. Evaporatör sıcaklığı düşerse sistem buzlanmayı önlemek için kompresörü keser; arıza sanılmamalı. Klima düzgün çalışmıyorsa, fan motoru, basınç sensörü, evaporatör sen sörü ve BSI/BSM iletişimi kontrol edilmelidir. --- İstersen bu özet üzerinden özel senaryolarda nasıl çalışacağını (örneğin uzun yolda, klimayı "LO"ya alınca ne olur) da açıklayabilirim. -
2006 model ford fiesta aracımda motor ısındıktan sonra rölantide iken turbonun egzoz manifoltuna girdiği yerden yağ atıyor ve buhar yapıyor. Gaz verdiğimde kesiliyor. Ustaya götürdüm turbo revizyon gördü ancak yine düzelmedi usta motor pistonu erimiş olabilir dedi gerçekten böyle bir durum olabilir mi ? aracımda asm yarı otomatik triptronic vites mevcut son bir haftadır araç ısındığında vites geçişlerinde saçmalıyor tam vites geçecekken araç gaz veriyor 4-5bin devire çıkıyor ve ekranda yazan vitese geç geçiyor ve çok vuruntulu geçiyor bunun sebebi ne olabilir soğukken bir sıkıntı yok viteste
-
Şu Mazda kalaydıya ülkede, ülem sabancı, ne uğraşıyorsun doyota ile.... pillisi bile varmış hemde (gerçi piller hala ilkel ama olsun) , hey gidi ilkel doyota hey.... https://www.netcarshow.com/mazda/2026-6e/#pic-94 galiba steyşınıda varmış be yaa, tühh...
-
Port Bagaj vs Yeni Nesil Port Bagaj Öneri ve Deneyimleriniz?
Arda Dulgar, Arda Dulgar'in konusunu cevapladı - Mekanik Bakım - Servis ve Yedek Parça
Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim. Dediğiniz gibi yapıp port bagajcıya gittim sabah. 10 cm olan bağlantılardan bulamadım ancak 8.5-9 cm arası buldum aldım. Port bagajı delerek takacağım. Böylesi dediğiniz gibi daha sağlıklı olacak. Teşekkürler. Ara atkıyı takmıştım zaten. O konuda içime biraz kurt düştü. Ara atkının sıkıştırma alyanını ne kadar sıkarsam sıkabiliyorum sonu yok. Daha sonra farkettim ki çok sıkarsam tavan biraz göçüyor. Tavan düz olacak şekilde sıkılıkta bıraktım. Elimle sarsıyorum oynama olmuyor. Barla birlikte araba sallanıyor. Yeterli olur sanırım. Vida çok boşta değil ama çok da sıkı değil. Zaten anlamadımda. Çok sıkı olmuyor sıktıkça sıkılıyor -
Bunların piyasası yüksekmiş. Saatli bomba olan yağlı kayışlı modeller bile 1 milyon 300 bin TL'den aşağı değil. İnsan biraz ucuz satar. 1.2 püretekler de yağ yakıyormuş. Bu modeli ilgin üzerlerinde bulunan eat8 şanzımanda. 8 ileri vitesli bir arabanın sürüş deneyimi nasıl olur diye merak ettim
-
Sen sen ol, alınmış şeyi yorumlama Adamın içine sinmiş almış.. Çok kurcalanmaz böyle şeyler.. Hayırlı olsun denir, güle güle kullan denir. Şöyle olsaydı böyle olsaydı denmez..
-
bence ford konusunda @Çağlar Bayur ne diyor ona bakmak lazım. Dirençle felan kandırıp komple açık kalması bence daha mantıklı olabilir. Dv6 motorlar epey hararetli çalışan bir motor. Hararet konusunda peugeot dv6 ile aynı ise 110 derece gibi rakamlar okuyorum .
- Bugün
-
ve sistem çökerdi olmaz bu teknolojiyle genel kullanıma geçiş, bence bu zamlar iyi oldu, herkes pilli almasın satışı düşsün, yoksa kullanamazsınız, henüz durum kötüleşmemişken kullan kullanabildiğin kadar ve emin ol sandığın kadar satmazdı, kısa bir süre evet olabilir, sokaklarda çoğaldıkları an satılık ilanları patlardı, kavga döğüşlerde cabası, millet sadece ucuz şarjına bakıyor, biraz geniş düşünün, şuan 250 bin kadar pilli varmış ülkede, 32 milyonda içten yanmalı var, tersi olduğunu düşünsene, imkansız şu haliyle...
-
-
Bunada tefecilik denir.
-
Ya biraq egm'yi etiketlemeyecez tamam
-
Günlük Kullanım Elektrikli Araba
Ali Cihangiroğlu, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Elektrikli ve Hibrit Araçlar
valla ufak araç gayet güzel, donanımıda sistemide iyi, tam şehir içilik... şunu alacağına inster alda gerçek arabaya bin derim... gerçi bende gelecek elektrikli araçlarda diyordum ama bu fikrim değişmeye başladı yavaş yavaş, bu pillerle olmaz, benzin değiliki bu depola anında doldur geç, bu sorun çözülmeden pilliler azınlıkta kalmaya devam edecekler, bu araçlar altyapı istiyor, buda başka bir sebeb, çoğunluk kullanımında kesin patlarız, şuanki haliyle bu araçlar kullanılamaz, galiba ülkedeki araç sayısı 32 milyondu geçen sene, şuan 250 bin kadar pilli araç varmış piyasada, bunu 1 milyon yapman bile kaosu başlatır, hayal kurmasın kimse, fırsat varken ucuz şarjın keyfini sürün, sen yırttın hadi, gerçi ucuz şarjda bitecek zaten, seneye görüşürüz homurdanmalar başlar, neyse altyapı berbat net, görüntü havalı ama içi boş, güç üretimin yabancıda dağıtım tamamen onlarda falan, neyse konu dağılmasın.... Unutmadan, yanlış anlaşılmasın ben pilli araç kötüdür demiyorum, sadece pilleri ilkel ve çok sağlam şebeke istiyor şu haliyle, bu sebeblerle genel kullanım için çok daha devrimsel birşeyler lazım diyorum, bu yüzden azınlıkta kalacaklar şimdilik, düzelmesi için süre veremem tabii ama sen ben zor görürüz muhtemelen, o yüzden keyfine bak haa düzelmeyedebilir bu arada, başka şeyde çıkarabilirler... -
Teşekkür ederim. Hata kodunu görünce bu beyin ama bakmam, incelemem lazım. Dolayısı ile arabayı bırakıyorsun, sök tak kurcala yapmayalım dedi. Sağolsun, inceleyip bulmuş. Tesisatmış. Burun tesisatını kurcalamışlar ama becerememişler, toparladık, gerisi sağlamdı ellemedim dedi. Bizimki 1.6 115lik, varmış. Ne gerek varsa... Abi usta sormadı bile, sadece iptal etmeyi becerememişler, onu halletti. Uğraşamam onunla 400 km yaptım bile Abi teşekkürler. Baya korkuttu ne çıkacak ne olacak bilmediğim için. Yolda limit kullanımda çat diye arıza ışığı yakıp stop etmesi cidden ürküttü. Bunu önden ufak tıklamışlardır, o esnada kırılmış, bozulmuştur. İptal etmişler ama becerememişler, çalışır hale getirmek çok masraflı olurdu bende iptal işini düzelttim dedi. Ben 93 tofaşa orjinal parça taktıran adamım. O kadar diyim.
-
Günlük Kullanım Elektrikli Araba
Ali Cihangiroğlu, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Elektrikli ve Hibrit Araçlar
bunlar bizim ülkeye uymaz, trafikte zaten sakat, ayrıca dediğim gibi ilk elektrikli araba hurdalıklarını bunlar dolduracak, şuanki durumda gelecek elektrikli araçların diyemiyorum artık, bu pillerle olmaz.... -
Keşke o parayı mevduata koyup 6-7 ay işletseydin. Sana sıfır km elektrikli araba alırdık. Ne bileyim şimdi garantisi sıkıntılı 80.000’de araba için biraz yüksek geldi bana.
-
Allah hayırlı etsin, kazasız belasız ve cezasız sürüşler dilerim .
- 50 cevap
-
- 1
-
-
Bu kadar zor olmasa gerek e-C3, egea vb. bir şeyi 1.100-1.200 bandına yapsalardı kimse başka araç almazdı.
-
Taksitli Avans doğru ama kredi faizi ile veriliyor.
-
Muayenesiz araçlarınız hurda parasına alınır