İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Dün
  2. Servet Aydın

    Günlük Kullanım Elektrikli Araba

    O adamlar yolda kaç defa çay krizi ile mola veriyor şaşarsın
  3. Servet Aydın

    Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar

    Ben ilave yaptım ken adıma. Dükkan iş pasat ile 9lt motorin, sedici ile 9-10lt lpg, hibrit pejo ile ( düşük kapasite pil ) 6lt motorin ile git gel yapıyorum. 10km. Pilli araç alırsam çok ciddi ekonomi yapacağım. Aynı yerde olası 5yıl iş yapmış olsam tasarruf ile iyi bir araç daha alabilirim hâlâ yukarıda yazılı fosil yakıt maliyetini şarj'dan düşerek. Hepinize göre tabi ki işletme avantajım olacaktır olası arıza vs olursa. Onu göz ardı ediyorum
  4. Mehmet Göktürk

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    çok iyi. bizimkinden iyi.
  5. Mehmet Göktürk

    Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar

    NOT: Allah bize büyük bir ülke vermiş. Umarım kıymetini bilir başına bir sıkıntı getirmeyiz. İsrailli bir tandıdıkla konuşuyorum, "biraz gidiyorsun ülke bitiyor dedi. esenlerden gebzeye kadar bi ülke gibi).
  6. Mehmet Göktürk

    Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar

    Günlük kullanım konusunda yoğun bir "uzun yol" ve "memlekete gidiş" tartışması oldu. Ben bu konunun önemli bir konu olduğunu ve ayrı düşünülmesi tartışılması gerektiğini, günlük kullanım elektrikli araba konusundan bağımsız olduğunu düşünmekteyim. Şartlar farklı özellikle kendi şarj noktanızda şarj etmeme durumu önemli. Gözüme çarpan özellikler: ARTILAR: 1- Aracın yormaması 2- Otopilot özellikler 3- Sessizlik 4- Ekonomik oluş (dışarda şarj edilse de) 5- Önceden ısıtma soğutma 6- İçinde kamp modunda uyuyabilme, video izleme vs 7-Köyde baba evinde prizden beleş şarj 8- Yemek ve ihtiyaç molası için belli aralıklarla (200-250km) mola verme avantajlı kısımları EKSİLER: 1- Gaz kesmeden varacağın yere varmak mümkün değil. LPG gibi arada dolacak 2- Dolum tesisleri bayramda dolu deniyor ama deneyimlerde bu pek gözlenmedi. Tesla ucuz olduğu için teslada yığılma olabiliyor. 3- Yüksek km yapınca olası değer kaybı?? 4-Molada yaptığın yemem içme harcaması. 5- Evde şarja göre daha pahalı (ama ilk şarjı evde yapabiliyorsun) Not: lütfen servisi pahalı parçası yok akü 10 sene sonra gibi konuları "uzun yol" perspektifinde konuşursak konuşalım.
  7. Mertol Kip

    İş Arkadaşım Vier

    Bu konuda fikir yurutemem, zira fikrim olabilmesi icin iceriden bilgi edinmis olmam lazim aksi halde totomdan uydurmaktan oteye gitmez. Ama sunu soyleyebilirim, zaten omrunu tamamlamak uzere olan ve pek yakinda sadece hafif ticarilerde kullanilacak olan bir motorda kullanilan kisitli sayida uretilecek sanzimanda ben olsam ek yatirim yapip tasarimini falan degistirmeye ugrasmazdim. Kaldi ki stellantisin elinde nispeten ucuz maliyetli olan eat6 da var. Ancak bu sadece üfürme, üreticiler bazen cok farkli kriterleri gozonunde bulundurup farkli stratejiler takip edebiliyorlar.
  8. Metin Uzunoğlu

    Ev için sarkıt avize/lamba

    Arkadaşlar merdiven galeri boşluğuna 5~6 m uzunluğunda 50~60 cm aralıklarla sarkan iki kademeli (komitatör) darbe anahtarlı lamba yaptırmak istiyorum. İçlerinde normal e27 veya e14 duylu ampul olacak. Lamba takılan fanuslar şeffaf, opak olabilir, şekil olarak takıntım yok. Aklımdan geçenin resmini çizdim bana yol gösterecek mümkünse nokta atışı önerileri bekliyorum.
  9. Ali Darbaz

    İş Arkadaşım Vier

    Ben motor konusundan çok, EAT8 şanzıman üzerinde duruyorum. Özellikle “halk tipi” bir otomobilde EAT8’in ne kadar kırpılmış olabileceğini merak ediyorum. Kalitesi sizce nasıl olur? Tarihsel bir örnek vermek gerekirse, 70 yıl önce üretilen ilk Junkers Jumo 004 jet motorunda 85 kilo krom malzeme kullanılıyordu. Seri üretimde ise bu miktar sadece 20 kiloya düştü ve motorun ömrü 25 saatle sınırlı kaldı. Umarım Aircross C5 EAT8 ile yeni Tipo’nun EAT8 otomatik şanzımanında da benzer şekilde malzemeden çalma durumu söz konusu olmaz. EAT8 sonuçta Aisin üretimi, tork konvertörlü ve yağ basıncıyla çalışan dayanıklı bir yapı. Ancak farklı marka ve modellerde, kullanılan debriyaj balataları, dişli çelik kalitesi veya tork kapasitesi gibi konularda ufak değişiklikler olabiliyor. Bazı modellerde tork limiti 450 Nm iken, giriş seviyesinde bu 320-350 Nm civarında tutulabiliyor. Uzun vadede, yağ değişim aralıkları ve termal yönetim sistemi de ömrü belirleyen faktörlerden biri olacak. Bu arada uyku düzeni diyetime başlıyorum. Her gün saat 23:00’te yatmayı planlıyorum. Faydalarını görürsem burada paylaşırım.
  10. Ali Gök

    Yağ Çubuğu Seviyesi

    Yağ çubuğu koymayarak neyi başardılar yani . Araba hangi yönden daha iyi oldu ? Şaşıyorum bu mühendislere almanyadada mı sahte diploma işi var nedir
  11. Ali Cihangiroğlu

    Günlük Kullanım Elektrikli Araba

    yarasın, daha öncede dediğim gibi aslında pekte farklı değiliz
  12. Mertol Kip

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    Dizel candir ama mazot acitiyor. 53 lira olmus, bu ne be...
  13. Ali Cihangiroğlu

    Günlük Kullanım Elektrikli Araba

    ben zaten huzuluyum, sende olduysan ne mutlu
  14. Mertol Kip

    İş Arkadaşım Vier

    E fiat da stellantis grubunda. Normal oyle olmasi. Ki bence dogru oldu, iki motorda gayet basarili bence. Multijet isletim sistemine verilen isimdi zaten. 1.3 bitince bitmişti. Ki 1.5 psa dizeli 1.6 mj den daha ekonomik.
  15. Mehmet Ozyurek

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    Bahsettiğim güzergahta 5 litre yakar diye sen dedin. 1 litre de MTV farkından geliyor. Eder 6 E bunun kışı var. Motor hep çalışacak. Bu sebeple dizel daha mantıklı geliyor. Yok. Cumada para toplama karşıyım. Konuya dönersek. Dizel candır
  16. Mertol Kip

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    Esnaf imam. Cumaların çıkışında para topluyon mu doğru söyle
  17. Erhan Doruk

    Epttavm Fiyat Karşılaştırması

    1 ay kadar önce hepsiburada dan logitech mouse aldım attım notebook çantasına. dün lazım oldu bir baktım ki sahteymiş. 😁 Aldığım firma hb dükkanını kapatmış gitmiş. Sahte mouse ile kaldık. 5 yıldız verip sahte diye yorum yazdım. Yayınlama kriterlerine uygun bulurlarsa yayınlayacaklarmış. Yorumlarla uğraşacaklarına sahte ürün sattırmamak için uğraşsalar daha iyi olur.
  18. Mehmet Ozyurek

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    İnandığım kader inancında tedbir almak vardır. Sigorta şart
  19. Erhan Doruk

    Yağ Çubuğu Seviyesi

    yağ çubuğu ne faydalı birşeymiş, lazım olunca anladım. yeni superb e çubuk koymamışlar, tsi yağ eksiltince dijitale güvenmeyip manuel bakmak istiyorum ama olmuyor maalesef. 😁 Yeni araç neden yağ eksiltiyor, o başka bir muamma.
  20. Mertol Kip

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    Clio yu hicbir dua kurtaramaz, arafta bir araba, ucan tabut. Sigortacı imam mı olur, Allah CC. ye emanet etsene sigorta neymiş. #İMAMHATİPLERKAPATILSIN Benim ev ile anayol arasi 4 km iniş. Giderken 0 kw yakiyom dönerken 16kw shsjdjdjdjdj Tam kavşakta starbucks var da :))
  21. Cakma plakayi alir iste, bagajdakini takip devam
  22. Mertol Kip

    Günlük Kullanım Elektrikli Araba

    Heh şöyle.kabul et rahatla. Bak nasil huzur buldun bir anda.
  23. Avni Karataş

    Yağ Çubuğu Seviyesi

    Teşekkürler. İnanın ustaya şu durumu anlatmak bana stres yaratıyordu:)
  24. Serdar Göktaş

    Tam Otomatik & Hatchback & 450 Bin Üst Limit

    Tek seçeneğim Getz olurdu. Palio da fena değil eşim iki sene kullandı ama ilk tercihim Getz olurdu
  25. Ali Cihangiroğlu

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    gider tabii, doğuştan demode pillimi sandın, hemde Clioda, İman gücü maksimus, ne sandın, evrimini tamamlasında gelsin pilli
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...