İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Bahadır TÜFEKCİ

    Soğutma Performansı İyileştirme Hakkında

    Soğutma sisteminin tüm elemanlarını kontrol ettim. Bir problem gözükmüyor. Sorunu sadece yazın hava 30 derece üzeri iken, dik tırmanışlarda karavan çekerken yaşıyorum. Bunun dışında kalan durumlarda hararet göstergesi sabit optimum sıcaklıkta duruyor. Ayrıca kullanım klavuzunda yaşadığım durumun olabileceği belirtilmiş. Yani bir arıza durumu yok, belli şartlarda gelişen hararet durumunu engellemeye yönelik geliştirme yapmak istiyorum. Şuan için ilk başta yazdığım su püskürtme sistemini deneyeceğim. @Talha Bilgi'nin tavsiye ettiği katkıyı sipariş verdim, deneyeceğim. Aklımda bir fikir daha var, onu sorayım haydi. Radyatör fanına manuel düğme taksam. Normalde diyelim fan 100 derecede çalışıyor. Ben rampa öncesi fanı çalıştırıp 70 dereceye düşürebilirmiyim. Yoksa termostat kapanıp yaptığım işlemi engeller mi ?
  3. Sani Gerşon

    Pamuk - スズキ株式会社

    Hayırlı olsun
  4. Aytac Sakal

    Pamuk - スズキ株式会社

    Hayirlı Olsun Allah Kaza Bela vermesin 🧿.
  5. Ali Gök

    Soğutma Performansı İyileştirme Hakkında

    termostatı ne zaman değiştiniz ?
  6. Talha Bilgi

    Pamuk - スズキ株式会社

    Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin. maşallah
  7. Bahadır TÜFEKCİ

    Soğutma Performansı İyileştirme Hakkında

    Aracın tüm motor seçenekleri Türkiye'de satılmadığı için araştırsam da bulamadım daha büyük bir radyatör. Ben aşağıya tüm motor seçeneklerini yazayım, birde siz araştırın benim için vaktiniz varsa. T = Turbo NA = Atmosferik b = benzinli d = dizel 1.6NAb - 1.6Td - 1.8NAb - 2.0Td - 2.5Tb = bunlar ford ile ortak motorları 2.0Td - 2.4NAb - 2.4Td = bunlarda volvo'nun kendi motorları.
  8. İlkay Başaran

    Soğutma Performansı İyileştirme Hakkında

    Soğutma sisteminiz tam performansında çalışmıyor da olabilir. Arkadaşların dediği gibi bazı kanalları tıkalı radyatör, kanatları yıpranmış devirdaim vs
  9. Mustafa Erkan

    Soğutma Performansı İyileştirme Hakkında

    Akla ilk gelenler ; Radyatör tıkanıklığı, devirdaim ve fan ( Ben sizin olayınızda oyumu fandan yana kullanıyorum ) ancak ben kontrol ettim her yer sağlam diyorsanız yapabileceğiniz en etkili çözüm; Isıyı daha iyi transfer eden soğutma sıvısıdır. Kimi sıvılar sıcaklığın aktarılması konusunda daha başarılı oluyorlarmış. Bu hususta ilerleyin derim.
  10. İlkay Başaran

    Dedeye Sahip Çıkalım (Honda NC 750 X DCT)

    Ali abi yine şovunu yapmış. Mz yapıştırmış konuya. Dün dün dün dün diye çalışır bu rolantide arada da bugün çeker. dün dün dün dün bugün bugün dün dün
  11. Metin Akbal

    Muayenede Orijinal Xenondan Kalmak.

    Koordinatlar eksik 😁
  12. Harun Kocaçalışkan

    Pamuk - スズキ株式会社

    Foto çekemedim henüz illaki gelecektir :S Manuellerinde var otomatiklerde yok.
  13. Ali Gök

    Pamuk - スズキ株式会社

    hayırlı uğurlu olsun 4 çeker varmı bunlarda
  14. Bahadır TÜFEKCİ

    Soğutma Performansı İyileştirme Hakkında

    Çok dik ve virajlı rampalarda 60-70km/h lere düşüyorum. Uygun viteste 2000-2200 devirde araç bayılmadan tırmanıyor, gaza basarsam hararet daha hızlı yükseliyor bu sefer. Devirdaim hızında mantığı şöyle kuruyorum ben. Soğutma sıvısının moleküllerini büyük hayal edelim. Misket büyüklüğünde olsun. 1 misket motordan ısıyı yükleniyor, radyatöre gelince ısıyı boşaltıyor. Misket ne kadar hızlı hareket ederse bu işlem de o kadar hızlı olması lazım. Ama misket radyatöre girdi. Yüklü olduğu ısıyı tamamen boşaltamadan radyatörden çıkarsa işlem efektif olmaktan çıkar. İlave olarak normal şartlarda aracın hızı da doğru oranda artar, yani radyatöre gelen serin hava da artar. Fakat rampada karavan çektiğim için o miktarda hızımı artıramıyorum. Araca önden giren serin hava yeterli gelmiyor. Fan devreye giriyor oda yeterli gelmiyor. Ben ilave olarak kalorifer fanını açtığımda hararet düşmeye başlıyor. Bu arada da ben kafamı sıcak fırına sokmuş gibi oluyorum Denedim bunları, daha dün Alanya'dan Konya'ya geldim karavan ile. Yüksek devirde daha çabuk ısınıyor araç. En ideal devrin 2000-2200 olduğunu deneyimleyerek buldum.
  15. Önder Özcan

    Dedeye Sahip Çıkalım (Honda NC 750 X DCT)

    İşte kolay diye, teker kendisi dönüyor diye daha az uğraşmalı olduğundan çok kişinin başvurduğu yöntem. Zinciri de alt kısmından iç yüzeyinden temizlemek EN kolayı.O iç yüzey arka dişliye gidiyor oysa...
  16. Metin Akbal

    Pamuk - スズキ株式会社

    Bu kadar az fotoğrafa şey bile yapılmaz, yorum hayırlı olsun.
  17. Harun Kocaçalışkan

    Pamuk - スズキ株式会社

    Aynen öyle taş dökmek isteyen buyursun
  18. Mehmet Muhip Yılmaz

    Pamuk - スズキ株式会社

    Kaya gibi araba hiç bir şey olmaz Hayırlı olsun
  19. Harun Kocaçalışkan

    Pamuk - スズキ株式会社

    Adını bizim ufak kız koydu. Adı ne olsun dedik Pamuk dedi. 2009 Model Suzuki Swift 1.5 AT 75.000 km de, 2. sahibinden aldım. Satan kişi bizim karşı apartmanda oturuyormuş. İlanı görünce hemen aradım konuştuk anlaştık. Galericiler pirana gibi sarmıştı etrafı ben aldım :S Alır almaz boyanması gereken bir kaç yeri vardı boyattım. Farlar sararmıştı parlattık. Sonra koltukları yıkadık, Genel bir temizlik yaptık. Android multimedya aldım henüz takmadım. Kolçak olmuyor bunlarda bir tane kolçak aldım taktım. Henüz bir bakıma götürmedim ama genel olarak bir sıkıntısı yok gibi duruyor. İlk benzinli arabamız bakalım neler yaşanacak. 545.000 tl ye alındı.
  20. Burak Yildirim

    PPF Kaplama Hakkında Birkaç Soru?

    sadece kaput 12 bin tl stek 5 yıl garantili baya pahalıymış
  21. Metin Akbal

    Eye Of The Taigo

    Aynen guzel değerler teşekkür ederim. TSI DSG kombinasyonu bu anlamda çok etkili. Clio bu kadar az yakamazdı.
  22. Çağlar Kaya

    Araç Cam Çatlağı

    Orjinal Cam için yaklaşık 22 bin dediler. Serviste yaptırırsam %35 muhafiyet var. Cepten yaklaşık 7700 TL ödücem hemde tramere işleme riski var. Bende hiç para vermeyip kaskodan Durcam marka taktırmayı düşündüm. Birde orjinal cam çok dandik en ufak taşta çiziliyor. Birazda o yüzden farklı markaya yönelmeyi seçtim.
  23. İlkay Başaran

    Soğutma Performansı İyileştirme Hakkında

    Ayrıca sadece tork devri olarak bakmayın orada maks beygir gücüne de ihtiyacınız var. Şanzıman bu yüzden işte vitesi düşürüp daya yüksek devir ve hatta daha az gaz gereksinimiyle daha hızlı sirkülasyon olan soğutma sıvısı bence tabloyu biraz iyileştirir.
  24. Ali Darbaz

    Soğutma Performansı İyileştirme Hakkında

    Muhtemelen bu arabanın daha büyük motor seçenekleri için hazırlanmış daha büyük hacimli radyatörler ve fan dolumları vardır isterseniz akşama bekleyin ve sizin için ufak bir araştırma yapayım belki aracınızın virüs motor seçeneği için uygun yapılmış daha geniş hacimli daha büyük fanlı modelleri vardır . Mesela kendi aracımın en küçük motor versiyonu ile Nbüyük motor versiyonu arasında radyatör ve fan seçenekleri çeşitlenebiliyor şu an 16 dm² olan radyatörü aynı arabanın bir üst moto seçeneğini 21 dm² çıkıyor ve yuvaya çok rahat takıla biliyor belki aynı şekilde Volvo’da bu şekilde bir güncelleme yapılabilir hatta yağ soğutucu ile takılabilir
  25. İlkay Başaran

    Soğutma Performansı İyileştirme Hakkında

    Fakat suyun daha hızlı sirkülasyon olması lazım ki birim zamanda daha iyi soğutmayı sağlayabilsin..
  26. Selim Bilgin

    Soğutma Performansı İyileştirme Hakkında

    Ben 3.0 dizel ile yokuş çıktığımı önüme çıkan Toyota ve Honda'ların sağ şeride atlamasından anlıyordum. :P
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...