Tüm Aktiviteler
Bu akış otomatik güncelleniyor
- Geçen saat
-
Bisikletim ve Motosikletim
Oğuzhan Çakır, Ahmet Kiriş'in konusunu cevapladı - Bisiklet ve Motosiklet
Ben yaşlandım Ahmet abim ilk tanıdığım günden daha gençleşti -
Benzeri Sakarya Karasu da yaşadım. HGS ye yansıtın dedim. Bir bedel düşmedi.
-
yapay zekaya sordum. Sakıncalı parça dedi. Motorun verimli yanması için her türlü sorunu çıkarır dedi Port enjeksiyonlu motorlarda kullanılan “V çatal adaptör / aparatı” (enjektörün gövdesine yan taraftan LPG hortumu bağlanmasını sağlayan deliksiz çözüm) pratik gibi görünse de, aslında ciddi teknik sakıncalar barındırıyor. En sık görülen sorunlar: ⚠️ Olası Sorunlar Yakıt püskürtme geometrisinin bozulması Benzin enjektörünün püskürtme konisi belirli bir açıyla ve püskürtme hızına göre tasarlanır. Yan taraftan giren LPG (gaz fazında) bu püskürtme düzenini bozabilir. Karışım homojenliği azalır, silindire giren hava-yakıt oranı dengesizleşir. Yakıt damlacıklaşma / geri akış riski LPG hortumundan gelen gaz enjektör memesi etrafında türbülans yaratır. Bu, benzin damlacıklarının tam buharlaşmasını engelleyebilir. Zengin-fakir karışım dalgalanmaları olur. Enjektör contaları ve gövdesine zarar Aparat enjektöre doğrudan baskı yapar. Isı, titreşim ve LPG’nin kimyasal yapısı conta ve plastik aksamı yıpratabilir. Uzun vadede benzin enjektöründe kaçak veya tıkanma riski artar. Motorun karışım ayarının zorlaşması ECU, benzin enjektörünün açılma süresine göre çalışır. Ancak LPG aynı noktadan “paralel” girdiği için AFR kontrolü zorlaşır. OBD adaptasyonu daha yavaş ve kararsız olur, arıza ışığı yanabilir. Güvenlik riski V adaptör bağlantısı gevşerse, LPG kaçak yapabilir. Montaj hatasına toleransı çok düşüktür. 🚗 Sonuç Bu aparatlar delik açmadan hızlı montaj için cazip gibi dursa da, uzun vadede: düzensiz yanma, enjektör arızası, yakıt tüketiminde artış, motor performansında düşüş gibi sonuçlar doğurabiliyor. O yüzden çoğu usta ve üretici, manifolda delik açıp LPG nozullarını doğru açı ve mesafeden yerleştirmeyi tavsiye ediyor.
-
2011 avensis 1800cc motor var. Port enjeksiyonlu bu motora şöyle lpg takılmış. Gri enjektör kütüğü. Dibinde v şeklinde çatal var. Hani pimaş borulardaki gibi. Lpg kendi enjektörlünden sonra bu v gibi yerden aracın kendi enjektörüne sokulmuş gibi duruyor. Yanlış görmüyorsak… bu direkt sistem mi? V çatal nasıl var orada, kim koydu? sorun şu, araç bazen silkeliyor. Usta bakmış. Buradan kaçak var demiş.
-
2023 1.0 GTDi Ecoboost Focus Active X SW
Evren Erakçora, Alper Keskin'in konusunu cevapladı - Ford - Diğer
Motor güvenilir görünüyor, yabancı forumlarda vs pek şikayet görmedim, yağ pompası yağlı kayış 200bin.km civarı dayanır diyorlar. ( Ford F150 v8 pikaplar, bazı tdi ler falan böyle) Tabii bakım çok önemli. Motor soğukken titreşimli biraz 3 silindir karakteri, yazın epey sessiz. Performans iyi ama Sw daha ağır HB kadar iyi gitmez , daha fazla yakabilir. Az yol yaptınız için dizele gerek yok. SW lerin bir avantajı da arka süspansiyon tam bağımsız. Ben ortalama 6 litre civarı yakıyorum, şehir dışı yavaş gidilirse 5 litre yakar. Sonuç olarak Focus active Sw bence çok güzel bir araba, SUV lara güzel alternatif, hem daha fazla bagaj var hem daha az yakar hem de sürüşü, yol tutuşu daha iyi. Benzinllilerde DSG tipi var diye biliyorum. -
Krank saran 1.5 Toyotalarınız öldüm fiyat alınır
-
Mondeo 2.5 V6 Isınınca Yakıt Kesiliyor
Mehmet Ozyurek, Ömer Faruk Fırat 23'in konusunu cevapladı - Mondeo
Mondeoyu görmek isteriz -
2023 1.0 GTDi Ecoboost Focus Active X SW
Tamer Topaç, Alper Keskin'in konusunu cevapladı - Ford - Diğer
Tork konvertörlü bir şanzımanı var ve yakıt tamamen kullanıcıya bağlı. -
Bence Köksal da gelmez 😉🤔
-
İşte bu yüzden Toyota bir tercih değil, bir yaşam tarzıdır.
-
2023 1.0 GTDi Ecoboost Focus Active X SW
Koray Demir, Alper Keskin'in konusunu cevapladı - Ford - Diğer
@Evren ErakçoraBu araç hakkında detaylı bilgi verebilir. - Bugün
-
Önder gelmezse ben de gelmem Yağ var mı yağ
-
Selamlar. Uzun zamandır yazmıyorum. Geri dönmek ayrı güzel. Konularda detaylıca baktım. Ancak tatmin edici miktarlarda açıklamaları göremedim. Belki benden sonrakiler için de faydası dokunur. Yeni nesil 1.0 Ecoboost motorlu (Trigeri zincirli olan versiyon) ve Active X donanımlı station wagon kasa tipli Focuslara fena halde kafayı kırmaya başladım. Arkadaşımız aşağıda görseli olan araçtan. 1. çocuklu ve bagaj ihtiyacı olan bir aileyim. Bagajda bebek arabası, arka koltukta ISOFIX bağlantılı çocuk koltuğu, gezip tozarken durduğumuz yerde keyifle dinlenmek için bagajda sürekli olarak durma potansiyeli olan katlanır masa ve sandalyelerim var Yılda 10-12 bin km. lerde yol yapma potansiyeline sahibim. Dolayısı ile dizelden çok benzinli ünitelere bakıyorum. 1-1.2 Milyon liralık bütçe içinde yukarıda model ve motor özellikleri yazan araç eski bir Ford kullanıcısı olarak bana cazip geliyor. Bu bağlamda aşağıdaki sorularım için cevap arıyorum: 1- 1.0 3 silindirli turbo benzinli motor malum piyasada 1.2 puretech gibi kötü unvana sahip bir motor Ford tarafında. Ancak yeni jenerasyonlarında bu motorda yağlı triger sistemini zincire çevirerek ve bir kısım geliştirmeler ile sorunsuzluğunu arttırma amaçlı çalışmalar yapmış Ford. Yağ pompası halen kayışla tahrik ediliyor. Yanlışsam düzeltin lütfen. Geliştirilmiş yeni motorlarda güvenlik konusunda endişelerim var. Bilgi birikiminizden faydalanmak istiyorum. 2- Ortalama yıllık kullanım miktarım yukarıda yazdığım gibi 10-12 bin km. lerde. Dizel yerine benzinli araç almak bu durumda mantıklı mıdır? 3- Aracın yakıt tüketimi çok değişken görünmekle birlikte karma tüketimde 6 litre dolaylarında görünüyor. Tecrübesi olanlardan destek istiyorum. 4- Genel anlamda 1-1.2 milyon bandında bu araç tercihim sizce mantıklı mıdır? Alternatif önerilerinize açığım. Destekleriniz için şimdiden teşekkür ediyorum.
-
Topuklu Ayakkabı ve Terlik İle Araç Kullanımının Olumsuz Etkileri
Mustafa Resül Kara, Mehmet Göktürk'in konusunu cevapladı - Güvenli Sürüş
Alırken en azından geçmişi belli diye gönül rahatlığı ile almıştır 😊 bizim teyp de zamanında Amerikadan gelmişti, kim bilir kimlere yar oldu 😊 -
Kapattık biz
-
Topuklu Ayakkabı ve Terlik İle Araç Kullanımının Olumsuz Etkileri
Önder Özcan, Mehmet Göktürk'in konusunu cevapladı - Güvenli Sürüş
Bu doğru, benim arabam da Tempraydı, ön kapılardan birinin tavanla birleştiği yere elini sok, dizini kapı açma koluna daya, üstten sertçe kendine çek. Kapının üst çerçevesi kabak gibi açılıyor Tahtakalede bir hanın bodrumunda bulup SATIN almıştım tekrar kendi teybimi. İçindeki cd dursaydı bari -
Bisikletim ve Motosikletim
Mehmet Ozyurek, Ahmet Kiriş'in konusunu cevapladı - Bisiklet ve Motosiklet
Çok abarttı değil mi.. Motorla dünya turu ne kardeşim. Otur oturduğun yerde.