İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Oğuzhan Çakır

    Bisikletim ve Motosikletim

    Ben yaşlandım Ahmet abim ilk tanıdığım günden daha gençleşti
  3. Ümit Türk

    Sapanca'da Otopark HGS Ödemesi Hakkında

    Benzeri Sakarya Karasu da yaşadım. HGS ye yansıtın dedim. Bir bedel düşmedi.
  4. Tansu Kalafatoğlu

    Sıvı Püskürtmeli Lpg

    yapay zekaya sordum. Sakıncalı parça dedi. Motorun verimli yanması için her türlü sorunu çıkarır dedi Port enjeksiyonlu motorlarda kullanılan “V çatal adaptör / aparatı” (enjektörün gövdesine yan taraftan LPG hortumu bağlanmasını sağlayan deliksiz çözüm) pratik gibi görünse de, aslında ciddi teknik sakıncalar barındırıyor. En sık görülen sorunlar: ⚠️ Olası Sorunlar Yakıt püskürtme geometrisinin bozulması Benzin enjektörünün püskürtme konisi belirli bir açıyla ve püskürtme hızına göre tasarlanır. Yan taraftan giren LPG (gaz fazında) bu püskürtme düzenini bozabilir. Karışım homojenliği azalır, silindire giren hava-yakıt oranı dengesizleşir. Yakıt damlacıklaşma / geri akış riski LPG hortumundan gelen gaz enjektör memesi etrafında türbülans yaratır. Bu, benzin damlacıklarının tam buharlaşmasını engelleyebilir. Zengin-fakir karışım dalgalanmaları olur. Enjektör contaları ve gövdesine zarar Aparat enjektöre doğrudan baskı yapar. Isı, titreşim ve LPG’nin kimyasal yapısı conta ve plastik aksamı yıpratabilir. Uzun vadede benzin enjektöründe kaçak veya tıkanma riski artar. Motorun karışım ayarının zorlaşması ECU, benzin enjektörünün açılma süresine göre çalışır. Ancak LPG aynı noktadan “paralel” girdiği için AFR kontrolü zorlaşır. OBD adaptasyonu daha yavaş ve kararsız olur, arıza ışığı yanabilir. Güvenlik riski V adaptör bağlantısı gevşerse, LPG kaçak yapabilir. Montaj hatasına toleransı çok düşüktür. 🚗 Sonuç Bu aparatlar delik açmadan hızlı montaj için cazip gibi dursa da, uzun vadede: düzensiz yanma, enjektör arızası, yakıt tüketiminde artış, motor performansında düşüş gibi sonuçlar doğurabiliyor. O yüzden çoğu usta ve üretici, manifolda delik açıp LPG nozullarını doğru açı ve mesafeden yerleştirmeyi tavsiye ediyor.
  5. Evren Erakçora

    BBA....

    1.6 turbo muydu bunlar, tokatlarsın sen bunu:D
  6. Tansu Kalafatoğlu

    Sıvı Püskürtmeli Lpg

    2011 avensis 1800cc motor var. Port enjeksiyonlu bu motora şöyle lpg takılmış. Gri enjektör kütüğü. Dibinde v şeklinde çatal var. Hani pimaş borulardaki gibi. Lpg kendi enjektörlünden sonra bu v gibi yerden aracın kendi enjektörüne sokulmuş gibi duruyor. Yanlış görmüyorsak… bu direkt sistem mi? V çatal nasıl var orada, kim koydu? sorun şu, araç bazen silkeliyor. Usta bakmış. Buradan kaçak var demiş.
  7. Evren Erakçora

    2023 1.0 GTDi Ecoboost Focus Active X SW

    Motor güvenilir görünüyor, yabancı forumlarda vs pek şikayet görmedim, yağ pompası yağlı kayış 200bin.km civarı dayanır diyorlar. ( Ford F150 v8 pikaplar, bazı tdi ler falan böyle) Tabii bakım çok önemli. Motor soğukken titreşimli biraz 3 silindir karakteri, yazın epey sessiz. Performans iyi ama Sw daha ağır HB kadar iyi gitmez , daha fazla yakabilir. Az yol yaptınız için dizele gerek yok. SW lerin bir avantajı da arka süspansiyon tam bağımsız. Ben ortalama 6 litre civarı yakıyorum, şehir dışı yavaş gidilirse 5 litre yakar. Sonuç olarak Focus active Sw bence çok güzel bir araba, SUV lara güzel alternatif, hem daha fazla bagaj var hem daha az yakar hem de sürüşü, yol tutuşu daha iyi. Benzinllilerde DSG tipi var diye biliyorum.
  8. Ali Darbaz

    2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi

    Krank saran 1.5 Toyotalarınız öldüm fiyat alınır
  9. Mehmet Ozyurek

    Mondeo 2.5 V6 Isınınca Yakıt Kesiliyor

    Mondeoyu görmek isteriz
  10. Tamer Topaç

    2023 1.0 GTDi Ecoboost Focus Active X SW

    Tork konvertörlü bir şanzımanı var ve yakıt tamamen kullanıcıya bağlı.
  11. Adnan Çakır

    14 Eylül'de Eskişehir’de Toplanıyoruz.

    Bence Köksal da gelmez 😉🤔
  12. İlkay Başaran

    BBA....

    Aynı motor kardeşimin cla da var. Sesi falan baya güzel baya da canlı motor.
  13. Koray Demir

    2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi

    İşte bu yüzden Toyota bir tercih değil, bir yaşam tarzıdır.
  14. Tamer Topaç

    BBA....

    Hangi panka, şiişşşt pişşşt sus yok öyle bir şey Feysten bakayım
  15. Koray Demir

    2023 1.0 GTDi Ecoboost Focus Active X SW

    @Evren ErakçoraBu araç hakkında detaylı bilgi verebilir.
  16. Murat Sahın

    BBA....

    Hayırlı olsun, kazasız belasız bin
  17. Bugün
  18. Adnan Çakır

    14 Eylül'de Eskişehir’de Toplanıyoruz.

    Önder gelmezse ben de gelmem Yağ var mı yağ
  19. Alper Keskin

    2023 1.0 GTDi Ecoboost Focus Active X SW

    Selamlar. Uzun zamandır yazmıyorum. Geri dönmek ayrı güzel. Konularda detaylıca baktım. Ancak tatmin edici miktarlarda açıklamaları göremedim. Belki benden sonrakiler için de faydası dokunur. Yeni nesil 1.0 Ecoboost motorlu (Trigeri zincirli olan versiyon) ve Active X donanımlı station wagon kasa tipli Focuslara fena halde kafayı kırmaya başladım. Arkadaşımız aşağıda görseli olan araçtan. 1. çocuklu ve bagaj ihtiyacı olan bir aileyim. Bagajda bebek arabası, arka koltukta ISOFIX bağlantılı çocuk koltuğu, gezip tozarken durduğumuz yerde keyifle dinlenmek için bagajda sürekli olarak durma potansiyeli olan katlanır masa ve sandalyelerim var Yılda 10-12 bin km. lerde yol yapma potansiyeline sahibim. Dolayısı ile dizelden çok benzinli ünitelere bakıyorum. 1-1.2 Milyon liralık bütçe içinde yukarıda model ve motor özellikleri yazan araç eski bir Ford kullanıcısı olarak bana cazip geliyor. Bu bağlamda aşağıdaki sorularım için cevap arıyorum: 1- 1.0 3 silindirli turbo benzinli motor malum piyasada 1.2 puretech gibi kötü unvana sahip bir motor Ford tarafında. Ancak yeni jenerasyonlarında bu motorda yağlı triger sistemini zincire çevirerek ve bir kısım geliştirmeler ile sorunsuzluğunu arttırma amaçlı çalışmalar yapmış Ford. Yağ pompası halen kayışla tahrik ediliyor. Yanlışsam düzeltin lütfen. Geliştirilmiş yeni motorlarda güvenlik konusunda endişelerim var. Bilgi birikiminizden faydalanmak istiyorum. 2- Ortalama yıllık kullanım miktarım yukarıda yazdığım gibi 10-12 bin km. lerde. Dizel yerine benzinli araç almak bu durumda mantıklı mıdır? 3- Aracın yakıt tüketimi çok değişken görünmekle birlikte karma tüketimde 6 litre dolaylarında görünüyor. Tecrübesi olanlardan destek istiyorum. 4- Genel anlamda 1-1.2 milyon bandında bu araç tercihim sizce mantıklı mıdır? Alternatif önerilerinize açığım. Destekleriniz için şimdiden teşekkür ediyorum.
  20. Mustafa Resül Kara

    Topuklu Ayakkabı ve Terlik İle Araç Kullanımının Olumsuz Etkileri

    Alırken en azından geçmişi belli diye gönül rahatlığı ile almıştır 😊 bizim teyp de zamanında Amerikadan gelmişti, kim bilir kimlere yar oldu 😊
  21. Ali Darbaz

    BBA....

    banka bilgisayarından bakanazsın. İmage streaming engel olur
  22. Aydın Sert

    BBA....

    Hayırlı olsun Mustafa Hocam. Çok güzel duruyor Maşallah Allah kaza bela göstermesin.
  23. Önder Özcan

    14 Eylül'de Eskişehir’de Toplanıyoruz.

    Kapattık biz
  24. Önder Özcan

    BBA....

    Yavaş gelsinler. Baş federal benim zaten.
  25. Bu doğru, benim arabam da Tempraydı, ön kapılardan birinin tavanla birleştiği yere elini sok, dizini kapı açma koluna daya, üstten sertçe kendine çek. Kapının üst çerçevesi kabak gibi açılıyor Tahtakalede bir hanın bodrumunda bulup SATIN almıştım tekrar kendi teybimi. İçindeki cd dursaydı bari
  26. Oğuzkan Işık

    BBA....

    Federaller gelmeden sil bence karikatürünü
  27. Mehmet Ozyurek

    Bisikletim ve Motosikletim

    Çok abarttı değil mi.. Motorla dünya turu ne kardeşim. Otur oturduğun yerde.
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...