İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Ali Darbaz

    Datça Gezisi ve Egea ile Uzun Yol.

    Elektrikli c3 için gerçek kullanıcı verilerini bulup yapay zeka ile paylaştım. Bu durumda maliyet dahada düştü. Elbette, paylaştığın gerçek Citroën ë-C3 elektrikli aracın tüketim verilerini kullanarak yakıt (elektrik) maliyetini hesaplayalım. Elektrik fiyatını 7 TL/kWh olarak baz alacağım. 1. Verilerin Özeti ve Hesaplama Metodu Paylaştığın verilerde; Birkaç örneği alarak ortalama elektrik tüketimini bulalım: Örnek Hesaplamalar 21.07.2025: 87,0 km, 24,90 kWh → (24,90 / 87,0) * 100 = 28,62 kWh/100 km → Bu çok yüksek, muhtemelen kısa mesafe, klima, yoğun trafik var. 18.07.2025: 233,0 km, 16,80 kWh → (16,80 / 233) * 100 = 7,21 kWh/100 km (bu veri anormal düşük görünüyor, veri hatası olabilir) 04.07.2025: 347,0 km, 42,00 kWh → (42,00 / 347) * 100 = 12,10 kWh/100 km 01.06.2025: 313,0 km, 32,38 kWh → (32,38 / 313) * 100 = 10,35 kWh/100 km 2. Ortalama Elektrik Tüketimi (örnek veri analizi) Verilerin büyük çoğunluğu, özellikle uzun yol mesafelerinde, 10-16 kWh/100 km aralığında Kısa mesafe ve sık dur-kalk trafikte ise 20-30+ kWh/100 km’ye çıkabiliyor Ortalama pratik değer olarak 13.5 kWh/100 km mantıklı görünüyor 3. Yıllık / Yolculuk Bazlı Maliyet Hesabı Örnek: 1.754 km Datça yolculuğu için Ortalama tüketim: 13,5 kWh/100 km Toplam tüketim: (1754 km) × (13,5 / 100) = 236,79 kWh Elektrik fiyatı: 7 TL/kWh Toplam elektrik maliyeti: 236,79 kWh × 7 TL = 1.657,53 TL 4. Özet Araç Modeli Ortalama Tüketim 1.754 km Tüketimi (kWh) Yakıt Maliyeti (TL) Citroën ë-C3 (elektrik) ~13,5 kWh / 100 km 236,8 kWh 1.658 TL 5. Son Notlar Bu hesaplama gerçek kullanım verilerine dayandığı için daha gerçekçi Klima kullanımı, yük, yol şartları elektrik tüketimini artırabilir Kısa mesafelerde tüketim daha yüksek, uzun ve sabit hızda daha düşük oluyor Elektrik şarj fiyatının farklı bölgelerde ve zamanlarda değişebileceğini unutma İstersen bu gerçek verilerle diğer araçların maliyetlerini de tekrar karşılaştırabilirim. Ya da Datça yolculuğundaki molaların planlamasını elektrikli araç özelinde daha detaylı yapabilirim.
  3. Ali Darbaz

    Datça Gezisi ve Egea ile Uzun Yol.

    Aslında ortalama 4,6 litre pompa ölçümü. Elektrikli araba ile gitseydim kıyaslamasını yaptırdım Tabii, Datça yolculuğun 1.754 km ve senin yukarıdaki ortalamalara göre her üç aracın otoban kullanımına uygun yakıt tüketimi ve maliyetini hesaplayalım. 1. Ön Bilgiler: Otoban Kullanımı İçin Ortalama Tüketimler Senin Verdiğin Ortalama Tüketimler (otoban ağırlıklı) Araç Modeli Yakıt Tüketimi Otoban (lt/100 km veya kWh/100 km) Yakıt Türü Yakıt/Litre veya kWh Fiyatı (TL) Citroën C3 1.4 VTi ~6,0 L/100 km (tahmini otoban) Benzin 52 TL Fiat Egea 1.3 Multijet ~4,5 L/100 km (tahmini otoban) Dizel 55 TL Citroën ë‑C3 EV 15 kWh/100 km (sabit) Elektrik 7 TL 2. Yakıt/Enerji Tüketimi Hesapları Araç Modeli Toplam Yakıt Tüketimi (litre/kWh) Yakıt Maliyeti (TL) C3 1.4 VTi 1.754 km × 6,0 L/100 km = 105,24 L 105,24 × 52 = 5.472 TL Egea 1.3 Multijet 1.754 km × 4,5 L/100 km = 78,93 L 78,93 × 55 = 4.341 TL ë‑C3 Elektrikli 1.754 km × 15 kWh/100 km = 263,1 kWh 263,1 × 7 = 1.842 TL 3. Yakıt/Mola Sayısı Hesabı Ortalama Depo Kapasiteleri (tahmini) Araç Modeli Depo Kapasitesi (L veya kWh) Citroën C3 1.4 VTi 45 L Fiat Egea 1.3 Multijet 50 L Citroën ë‑C3 EV 44 kWh Ortalama Menzil (otoban sürüşü) Araç Modeli Ortalama Tüketim (lt/kWh) Tahmini Menzil (km) C3 1.4 VTi 6,0 L/100 km (45 L / 6,0) × 100 = 750 km Egea 1.3 Multijet 4,5 L/100 km (50 L / 4,5) × 100 = 1.111 km ë‑C3 Elektrikli 15 kWh/100 km (44 kWh / 15) × 100 = 293 km Yakıt/Enerji Dolum Sayısı Araç Modeli Toplam Mesafe (km) Menzil (km) Gerekli Dolum Sayısı (Yuvarla) C3 1.4 VTi 1.754 750 3 Egea 1.3 Multijet 1.754 1.111 2 ë‑C3 Elektrikli 1.754 293 6 4. Özet Araç Modeli Yakıt Maliyeti (TL) Yakıt/Enerji Dolum Sayısı Mola Sıklığı Durumu Citroën C3 1.4 VTi 5.472 3 Her 700-750 km’de yakıt molası Fiat Egea 1.3 Multijet 4.341 2 Her 1.100 km’de yakıt molası Citroën ë‑C3 EV 1.842 6 Her 280-300 km’de şarj molası 5. Yorum Yakıt maliyeti açısından elektrikli ë‑C3 çok daha uygun ve ekonomik. Mola sayısı açısından ise elektrikli araç en sık durmayı gerektiriyor, yaklaşık her 280-300 km’de şarj molası (şarj süresi ve altyapıya göre mola süresi değişir). Egea dizel uzun menziliyle daha az yakıt molası gerektirirken, C3 benzinli araç da orta uzunlukta molalarla yol alıyor. Elektrikli araçta mola süresi genellikle yakıt dolumundan çok daha uzun (şarj süresi), bu da yolculuk planlamasında dikkate alınmalı. İstersen bu molaların sürelerini ve toplam yolculuk süresine etkisini de hesaplayabilirim. Veya yol boyunca şarj istasyonlarının uygunluğuna dair destek sağlayabilirim. Tabii! Datça yolculuğu için her üç araç bazında tahmini toplam yolculuk süresini hesaplayalım. 1. Temel Bilgiler Toplam mesafe: 1.754 km Ortalama otoban hızları (tahmini): Benzinli ve dizel araçlar için: 110 km/saat (trafik ve yol koşullarına göre) Elektrikli araç için: 100 km/saat (şarj molaları, dikkatli sürüş vb. nedeniyle biraz daha düşük) Yakıt / şarj molası sayıları: C3 1.4 VTi: 3 mola Egea 1.3 Multijet: 2 mola ë‑C3 EV: 6 mola Yakıt dolumu süresi: Ortalama 5 dakika (benzin/dizel dolumu için) Elektrikli şarj süresi: Ortalama hızlı şarjda 30 dakika (gerçekten hızlı, genelde 20-40 dakika arası) 2. Yolculuk Süresi Hesapları Araç Modeli Sürüş Süresi (saat) Mola Süresi (dakika) Toplam Süre (saat:dak) Citroën C3 1.4 VTi 1754 / 110 = 15,95 3 × 5 = 15 dakika 15 saat 57 dakika Fiat Egea 1.3 Multijet 1754 / 110 = 15,95 2 × 5 = 10 dakika 15 saat 55 dakika Citroën ë‑C3 EV 1754 / 100 = 17,54 6 × 30 = 180 dakika 17 saat 54 dakika 3. Sonuç ve Yorumlar Benzinli C3 ve dizel Egea yolculuk süreleri çok yakın, aradaki fark molalar sebebiyle sadece 2 dakika. Elektrikli ë‑C3, şarj molaları nedeniyle yaklaşık 2 saat 0 dakika daha uzun sürecek. Elektrikli aracın şarj altyapısı ve şarj süresi bu hesapta önemli rol oynuyor. Şarj süresi azalırsa (örneğin %80 hızlı doldurma), toplam süre kısalabilir. Mola sürelerini biraz daha uzun tutmak (tuvalet, dinlenme, yemek) normaldir; bu nedenle toplam süreler artabilir. İstersen, yol güzergahındaki şarj istasyonlarını da planlayabiliriz veya yolculuğu daha konforlu hale getirecek mola yerleri önerileri sunabilirim!
  4. Koray Demir

    Yarın Kısmetse Ankara Öneri İhtiyacı

    Ankara İskitlerde Tarcanlar Oto ekspertiz veya Yamanlar Oto ekspertiz var ikisi de iyi firmalar.
  5. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Yılda fazladan 61000 tl diyor. Merhaba. Citroën C3 1.4 VTi'den Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited'e (muhtemelen 1998 model, V8 5.9L benzinli motorlu "ZJ" kasa) geçiş yaparsan, yıllık yaklaşık maliyet farkını aşağıda kalem kalem hesaplayalım: 🚗 1. Yıllık Yakıt Maliyeti Karşılaştırması Citroën C3 1.4 VTi (VTi 95 hp): Ortalama tüketim: ~6.5 L/100 km Yıllık tüketim: 7500 km x 6.5 / 100 = 487.5 L Yakıt maliyeti: 487.5 L x 52 TL = 25.350 TL Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited: Ortalama tüketim: ~18-20 L/100 km (şehir içinde 22-25, uzun yolda 14-16) Ortalama alalım: 19 L/100 km Yıllık tüketim: 7500 km x 19 / 100 = 1425 L Yakıt maliyeti: 1425 L x 52 TL = 74.100 TL Yakıt farkı: 📈 74.100 - 25.350 = 48.750 TL/yıl daha fazla yakıt masrafı 🛢️ 2. Motor Yağı Maliyeti Citroën C3 1.4 VTi: Yağ hacmi: ~3.25 litre Değişim: yılda 1 kez Yağ maliyeti: 3.25 x 1000 = 3.250 TL Jeep Grand Cherokee 5.9: Yağ hacmi: ~5.7 litre Değişim: yılda 1 kez Yağ maliyeti: 5.7 x 1000 = 5.700 TL Yağ farkı: 📈 5.700 - 3.250 = 2.450 TL/yıl daha fazla motor yağı gideri 🧰 3. Diğer Yıllık Bakım ve Parça Gideri Tahmini Citroën C3: Hafif sınıf, parçalar ucuz. Ortalama bakım/parça/tamir: ~5.000 TL/yıl Jeep Grand Cherokee 5.9: Lüks ve yaşlı SUV. Ağır, büyük motorlu, ithal parça. Ortalama bakım/parça/tamir: 15.000 TL/yıl (minimum) Bakım farkı: 📈 15.000 - 5.000 = 10.000 TL/yıl fazla bakım 💰 Toplam Senelik Fark Kalem Citroën C3 Jeep 5.9 Fark Yakıt 25.350 TL 74.100 TL +48.750 TL Yağ 3.250 TL 5.700 TL +2.450 TL Bakım vs Tamir 5.000 TL 15.000 TL +10.000 TL Toplam 33.600 TL 94.800 TL +61.200 TL/yıl 🧾 Özet Jeep Grand Cherokee 5.9'a geçersen, yılda en az 61.000 TL fazladan masrafın olur (yakıt + yağ + bakım). Bu rakama vergi (MTV), sigorta, lastik, olası arızalar vs. dahil değildir. İstersen MTV, kasko, lastik giderleri ve potansiyel arıza riskleriyle birlikte detaylı toplam sahip olma maliyeti de hesaplayabilirim. İkinci el alım-satım farkı da eklenebilir.
  6. Mustafa Resül Kara

    Yarın Kısmetse Ankara Öneri İhtiyacı

    Aştiye çok yakın hem yamanlar hemde pilot Garaj var ikisi de marka yerler.
  7. Bugün
  8. Erdem Doğan

    Der Vollkommene Tiguan

    Söyle birsey buldum. Tek tarafli canbus t10
  9. Ümit Türk

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Herkes hoşuna giden arabayı almak ister tabiki ama birde sonrası var.
  10. Selçuk Keleş

    Ruhun Gıdası (Trance / Dance / House / Elektronik)

    Olmuş mu , kesinlikle ...
  11. Merhaba, yarın Ankara'dan kısmet olursa araç alımı yapacağım Aşti civarından başlayarak işinin ehli Oto expertiz önerileri ve tavsiyelerinizi rica etsem .
  12. Tansu Kalafatoğlu

    Microsoft hesaplarına bağlantı sorunu

    aradık. Bizdeki gnc paket. Bu paketlerde bazı linkler filtreleniyormuş instagramdan ürün linkine basıp hepsiburadayı açamıyor yani bende de turkcell var. Bende sorun olmuyor
  13. Tansu Kalafatoğlu

    Şarjlı Tırpan Tavsiye

    Babama sordum. En kalitelisi bile bozuluyor dedi. Çin malları 2 bozuluyorsa kalitelisi 1 bozuluyormuş bosch’un elektriklisi var. Fiş varsa ucuza geliyor ama şarjlı konusu sıkıntı. 6.0 ah ve 36v pil 14.000 lira ve yarım saat dayanıyor bu da bize pil teknolojisinin hala yerlerde olduğunu gösteriyor
  14. Mustafa Resül Kara

    Su Tesisatı Sorunu Kim Öder?

    Sızıntı benim dairede değil benim eve çıkan borudan dolayı iki kat aşağıda oturan kişinin dairesinde. Bana ait olduğunu ben değil diğerleri düşünüyor çünkü senin evine giden boru diyor. Sayaçtan sonrası daireye aitmiş.
  15. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    bugün Grand Cherokee 5.9 limited modellerine baktım. Çoçukken Fırına ekmek almaya gidince görmüştüm krom devasa egzos borusu çok etkileyici idi. Deniz yeşilide olunca tadından yenmez..
  16. Ümit Türk

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Al bir tane BMW 5,20 rahatla.
  17. Ahmet Kiriş

    Su Tesisatı Sorunu Kim Öder?

    Adım adım gitmek gerekir bu durumda. 7. Katta oturuyorsunuz ve 4.kattan olduğu muhtemel hasarı ben mi öderim diye düşünüyorsunuz. Diğer katlara damlayarak sızıyorsa muhtemel aşağı yönlü bir hasardan söz ediyorsunuz. Masrafın bireysel olarak size ait olacağı düşüncesine kapılma nedeniniz nedir?
  18. Erdoğan Temur

    Su Tesisatı Sorunu Kim Öder?

    Kimin dairesinde su sızıntısı var. O yaptırır. Sigorta karşılar. Faturayı yollar ödemeyi alırsınız
  19. Sefa Yeşil

    Dengesiz ve Belirsiz Çekiş Düşmesi

    Abi çekişte sorun bugüne kadar yoktu işte, evet patinaj çektiği çok oluyor. Abiler ve arkadaşlar sorun çözüldü. Selenoid valfi bozulmuş, yenisi ile değiştirdi usta ve araç ilk aldığım gün gibi gitmeye başladı.
  20. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Yani kullandığım sürüş zevki en berbat araba istisnasız egea 1.3 multijet. Merhaba! Kartepe gibi bol virajlı ve eğimli bir yolda sürüş zevki ve performanslı kullanım açısından şu üç aracı karşılaştıralım: 🚗 1. Fiat Egea 1.3 Multijet Motor: 1.3 litre turbo dizel Güç: 95 HP Tork: 200 Nm Şanzıman: Genelde 5 ileri manuel Ağırlık: Yaklaşık 1250-1300 kg Karakteri: Düşük devir torkuyla ekonomik, düz yolda sabit hızda rahat. 👉 Sürüş Zevki: Güç bandı çok dar (1750-2500 devir), yani sürekli vites değiştirmen gerekir. Motor sesi tok ama keyif verici değil. Yüksek viteslerde bayılmaya başlar. Virajlarda gövde salınımı fazla olabilir, hissiz direksiyonla birleşince yol tutuş hissi zayıf. 🚗 Citroën C3 (EP3C) 1.4 VTi Motor: 1.4 litre atmosferik benzinli (BMW-PSA EP serisi) Güç: 95 HP Tork: 136 Nm Şanzıman: 5 ileri manuel veya otomatikleştirilmiş manuel Ağırlık: Yaklaşık 1060-1100 kg Karakteri: Devir çevirmeyi sever ama tork düşük. 👉 Sürüş Zevki: Hafif gövdesi sayesinde virajlara daha çevik girer. Direksiyon daha tepkili ve hissiyatlıdır. Motor bağırır ama öyle çok gitmez, yine de dağ yollarında eğlencelidir. Vitesleri iyi ayarlanmışsa canlı hissettirebilir ama güç yetersiz kalabilir. 🚗 Chevrolet Cruze 1.6 16v (F16D4) Motor: 1.6 litre atmosferik benzinli Güç: 113 HP Tork: 155 Nm Şanzıman: 5 ileri manuel veya 6 ileri otomatik Ağırlık: 1300-1400 kg Karakteri: Orta sınıf sedan, konfor odaklı. 👉 Sürüş Zevki: Gövde ağır ama motor nispeten güçlü, uzun yokuşlarda daha istikrarlı. Direksiyon ve süspansiyon daha oturaklı ama hissiz. Motor 3500 devir üzeri canlı hissedilir, alttan torku sınırlı. Virajda güvenlidir ama çevik değildir. 🎯 Sonuç: Kartepe gibi dağ ve viraj yolu için sürüş zevki sıralaması 🥇 Citroën C3 1.4 VTi Hafifliği ve çevikliğiyle sürüş zevki açısından en tatmin edici. Güçsüz olsa da yola duyarlılığı, viraj keyfi ve direksiyon tepkisi öne çıkar. 🥈 Chevrolet Cruze 1.6 Güç avantajıyla virajlı yolda daha stabil ve güvenli sürüş sunar ama hissizliğiyle sportif tatmin düşer. 🥉 Egea 1.3 Multijet Tork avantajına rağmen sürüş zevki sınırlı. Daha çok yakıt ekonomisi odaklı, dar devir bandı yüzünden yokuşta ve virajda vitesle uğraştırır. İlave olarak: C3’ün süspansiyon sistemi de daha yumuşak ama gövde salınımı az, bu da onu eğlenceli kılar. Cruze ise düz yolda daha konforlu ama virajda “ham” hissettirebilir. Egea ise “götürür ama heyecan vermez” kategorisinde. İstersen manuel/otomatik, lastik durumu ya da modifikasyonlara göre kıyaslamayı detaylandırabilirim.
  21. Mustafa Resül Kara

    Su Tesisatı Sorunu Kim Öder?

    Merhabalar, binada şöyle bir problem oldu. Bir anlaşmazlığa düştük. Kendim 7. Katta oturuyorum. Binamızda banyo tuvalet yapışık duvar şeklinde ve tam da o duvardan 4. Kattan başlayıp diğer katlara damlama şeklinde su sızıyor. Bugün fark ettik bu durumu ve vanayı kapattık. Usta çağırdık akşam gelecek ve bakacak. Ama büyük ihtimalle 4. Kattaki yer kırılacak ve ordaki boru yapılacak. Bu durumda masraf bana mı ait olur yoksa binaya mı? Bana aitse bunu konut sigortasından nasıl yaptırabilirim? Binaya aitse bunu örnek mahkeme kararı ile nasıl gösterebilirim?
  22. Zonno Usta

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Ali, C3'ün 1.4 VTi EP3C motoru ile Egea'nın 1.3 Multijet motorunu kıyaslayalım: ### 1.4 VTi EP3C Motor (Citroën C3) - **Güç**: 95 HP - **Tork**: 135 Nm - **Karakteristik**: Benzinli motor, yüksek devirlerde daha fazla güç üretir. Valvetronic sistemi sayesinde gaz tepkileri keskin ve sürüş zevki yüksek. - **Sürüş Keyfi**: Yüksek devirlerde canlı, sportif bir sürüş sunar. Özellikle virajlı yollarda keyifli. - **Bakım**: Düzenli bakım şart, özellikle zincir ve valvetronic sistemi için. ### 1.3 Multijet Motor (Fiat Egea) - **Güç**: 95 HP - **Tork**: 200 Nm - **Karakteristik**: Dizel motor, düşük devirlerde yüksek tork sunar. Yakıt ekonomisi üst düzeyde. - **Sürüş Keyfi**: Tork avantajı sayesinde şehir içi ve rampalarda daha rahat. Uzun yolda ekonomik ve güçlü. - **Bakım**: Dizel partikül filtresi ve turbo bakımı önemli. Yakıt sistemi temizliğine dikkat edilmeli. ### Kı
  23. Cihat Küçükay

    Microsoft hesaplarına bağlantı sorunu

    Microsoft authenticator (doğru mu yazdım bilemedim) kurun ve oradan aldığıniz şifre ile girmeyi aktif edin. Sorun çözülür. Benimkisi öyle çözüldü.
  24. Sermet Gündoğdu

    Şarjlı Tırpan Tavsiye

    Abi solo ürün bu bataryası ayrı satılıyor uyumlu einhell cihazlarla da kullanabiliyorsun.
  25. Deniz Kom

    Şarjlı Tırpan Tavsiye

    O modelin motor gücü düşük. Benim size yazdığım 36V motorlu olan, buradaki 18V
  26. Deniz Kom

    Microsoft hesaplarına bağlantı sorunu

    Şu anda saçma bir filtreleme var sanırım yine
  27. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    @Zonno Ustacevap için teşekurler multijet 1.3 motorlu egea ile kıyaslandığında 1.4 vti ile sürüş zevki çok daha keyifli olmasını neye bağlıyorsun. İki motoru kıyaslıyan tablo yapabilirmisin.
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...