Tüm Aktiviteler
Bu akış otomatik güncelleniyor
- Geçen saat
-
70mai a510 starvis 2 sensörlü. GPS gerekli değilse aynı sensörlü m200. bunlar gece çok iyi görüyorlar.
-
bence hayır.
-
Kamyoncu tecrübeli,sağ yanaşmış zaten.
-
Yol tutuşu iyi ve sessiz lastik denmiş bu uyuyor mu?
-
Arabanın bence vakum boru hatlarının kontrl erttırın ve ıkıncı arabanın sarj dınamasunun konrtolunu saglayın dusuk amper elektronık arıza yol acar vakum kacagı varsa rölantıde dalgalanma yapar ustalara erken sahatlerde bırakın ıstersenız durum la ılgılı haber edersınız
-
Araba İle Avrupa'ya Gitmek (Bulgaristan, Sırbistan, Macarsitan, Makedonya, Üsküp)
H.Cenk Bayrakçı, H.Cenk Bayrakçı'in konusunu cevapladı - Gezi ve Tatil
Sevgili forumdaşlar gidişte Bulgaristan, Sırbistan ve Macaristan, dönüşte ise Sırbistan, Makedonya ve Yunanistan rotası için, 30 Ağustos sabahı 04.00’da çıkıp Edirne’den akşamüstü sınırdan geçmek üzerine plan yapmıştık. Hatta benzinli arabamız ile gidecektik. Genişletilmiş Avrupa kaskosu yaptırdım, ailece seyahat sigortası yaptırdık, depoyu doldurdum, arabanın yağına, suyuna baktırdım, lastik basınçlarını kontrol ettirdim. Bulgaristan ve Macaristan için vinyet aldım. Sabah kontağı çevirdim, hop o da ne? “Motor arızası, arabayı tamir ettirin” yazıyor. Arkadaşlar da geldiler bizi bekliyorlar, dedim “siz gidin, biz bu durumda gelemeyiz”. 30 Ağustos günü servisler kapalı, aracı gösteremeyiz, araç gitmiyor tekliyor, rölanti problemi var. Eşimin sempozyumu var Macaristan’da, gelen arkadaşlar da katılacak o sempozyuma, diğer araçta gidecekler. Aklımdan “sadece eşim gitsin, onu da alsınlar bari” diye geçiyor. Arkadaşım dedi ki, “diğer arabayı al, onla gidin”. Ben de elektrikli ile yurt dışında şarj istasyonu bulup bulamayacağımızı, 300 km’de bir mola vermemiz gerektiğini, zor olacağını söyledim. Açıkçası çok tereddütlü idim, hem de kontrol ettiğimde %58 şarjım vardı. “Al sen aracı hallederiz” dediler ve el birliğiyle eşyaları Corsa’dan ID 4’e aktardık ve yolculuğumuz başladı. Önde dizel bir C5 Aircross, arkada ID 4 , üç aile (diğer arabada 2 aile 4 kişilerdi, çocuklar yoktu) toplam Balkanlar’a doğru yola koyulduk. Yolda Emmiyi arayıp, Avrupa kaskosunu ID 4 için de yaptırdım, hemen halletti sağ olsun. Seyahat sigortası zaten geçerli idi. Bulgaristan ve Macaristan için tekrar vinyet aldım, yeşil sigortayı zaten sınırda yaptıracaktık problem olmadı, hazırlıksız bir elektrikli araç yolculuğu başladı. Akşamüstü Hamzabeyli sınır kapısından çıktık. Saat 16.00 civarı idi, hızlı bir geçiş oldu, sadece yeşil sigorta için 15 dakika bekledik. Sonrasında 18.30 gibi Filipe - Plovdiv’e geldik. Burası tipik Osmanlı izlerini taşıyan bir şehir, kültürel yapısı ve dokusu güzel. Kaldığımız otelden şehir merkezi yakın olduğu için, gece bir şehir turu yaptık ve yemek yedik. Filipe’ye gelene kadar aracı 4 kez şarj ettim, Afyon, Bozüyük, İstanbul/ Köprü öncesi ve Hamzabeyli sınırdan geçmeden önce. Sınır öncesi aslında 220 km menzilim vardı, ancak tedbirli olmak adına şarj yaptım. Filipe’de “Fines-Charging” diye bir istasyon buldum, orada şarj edip, devam ettik sabah. Yine Sırbistan sınırından önce tedbir amaçlı olarak şarj ettim, Sınırdan geçip, Belgrad’a geldik. Belgrad’da yine kaldığımız otel merkeze yakın olunca arabaları otoparkta bırakıp, akşamüstü ve akşam turu yaptık. Sabah aracı OMV benzin istasyonlarının içinde bulunan “charge&go” istasyonunda şarj ettim ve hep beraber Macaristan’a devam etik. Sınırdan geçmeden önce baktığımızda sınırı geçince Budapeşte’ye 190 km vardı, benim de şarjım 200 km civarı idi. Yine tedbirli olmak adına şarj ettik. Diğer araçtaki arkadaşım her ne kadar dizel arabada seyahat etse de, kendisinin elektrikli Opel Grandland’i olduğu için, tüm planlamalara yardım etti, hatta çoğu şarj istasyonunu o buldu. Burada bir bilgi vereyim, ülkemiz elektrikli arabalar için şarj istasyonu alt yapısı anlamında bir cennet. Her yerde şarj istasyonu var ve maliyeti ucuz. Avrupa’da ya da Balkanlarda Bulgaristan’dan Macaristan’a gittikçe pahalandı elektrik şarj istasyonlarında. Bulgaristan’da 16-17 TL civarına denk gelirken Macaristan’da 35-36 TL’ye denk geldi kWh’i. Makedonya’da şarj istasyonu bulmak zor ve aynı benzin alır gibi alıyorsunuz bazı yerlerde. Pompacı geliyor, tabancayı araca takıp RFID kart ile cihazı başlatıp aracı şarj ediyorsunuz, bitince ya da şarjı kestiğinizde doldurduğunuz kadarını ödüyorsunuz. Yunanistan’da ise Tesla SC ve Incharge (Shell) istasyonlarını kullandım. Macaristan’a geldiğimizde araçları otelin otoparkına koyduk ve 4 gün boyunca kıpırdamadı arabalar. Eşim ve arkadaşları Corvinus Üniversitesinde sempozyuma katılırken, ben de çocuklarla ve oraya uçakla giden diğer hocalarımın eşleri ile Budapeşte turu yaptık. Budapeşte fantastik/büyülü bir şehir. 1994’de Budapeşte Teknik Üniversitesi aracılığı ile orada 1,5 ay kadar staj yaptığım için bildiğim ve unutmadığım bir yer. Hem eşimin hem de çocuklarımın çok hoşuna gitti. Görmeyenlere tavsiye ederim. Sempozyum sonrası cuma günü yola çıktık Makedonya’ya doğru. Uzun bir yoldu ve 3 şarj ile tamamladık. Avrupa da 9 kez şarj ettim arabayı ve otoyollarda 110-120 km/h hız ile 250-300 km’lik menzil sundu. %20’nin altına düşmedik tabi. Üsküp yine Osmanlı dokusunu barındıran, Taşköprü, hamam ve Osmanlı Pazarı ile adeta Türkiye gibi hissettiren bir şehir. Böreği meşhur (Eski Kasaba Börekçisi). Büyük İskender’in memleketi. Yugoslavya’dan bölünen tüm ülkelerde olduğu gibi benzer bir yapısı var, Bakımsız yerler var, ama çoğu yeri güzel. Ertesi gün kahvaltıdan sonra Selanik’e doğru yola çıktık. Selanik’e varmak için fazla km’miz yoktu ama, Yunan sınırında çok oyalandık. Geçiş çok kalabalıktı ve uzun sürdü. Selanik’te park problemi var ve kaldığımız evin sokağında yer bulunca kıpırdatmadık arabaları. Kaldığımız ev Atatürk’ün evine 800 metre mesafede idi. Ancak tadilatta olduğu için dışarıdan görebildik sadece Atamızın doğduğu evi. Selanik herkesin söylediği gibi hakikaten İzmir’e çok benziyor. Kordon boyu eski İzmir gibi, evler ve yerleşim Alsancak bölgesini andırıyor. Sahil ve Beyaz Kuleyi gördükten sonra, akşam tavernaya gidip müzik eşliğinde yemek yedik. Sabah 6.00’da yola çıkıp, arabayı şarj etmek ve kahvaltı etmek için Gümülcine’ye uğradık. Sonrasında ise İpsala’ya gelip, ülke topraklarına giriş yaptık. İpsala’dan Isparta’ya gelmek gece geç saatleri bulacağı için ve yorgunluktan dolayı akşamüstü Altınoluk’ta yazlıkta kaldık ailecek. Ertesi gün yani pazartesi sabah yola çıkıp döndük. Toplamda 4263 km yol yaptık. Avrupa’da 9 kez, Türkiye’de ise 7 kez şarj etmişim arabayı. Bana yakıt maliyeti ise 14815,96 TL oldu. Avrupa’da elektrik pahalı olduğu için dizel arabayla aynı paraya gitmiş oldum, arkadaşın arabasına da aşağı yukarı TL bazında aynı miktarda mazot aldılar. Aslında birçok fotoğraf çektim tabi, burayı fotoğraflara boğmak istemedim, ama sorularınızı cevaplayabilirim.- 34 cevap
-
- 5
-
-
Türkiye sigortanın tedarikçisi ile sorun yaşadık,1 tampon yollamışlar hasarlı,iade etmişler bir sürü prosedür vesile ile Sakarya da üretilen aracın parçasının gelmesi 3 haftayı buldu,neyse ki Megane ın kiralık süresini uzattılar arabasız kalmadım.
-
Bisikletim ve Motosikletim
Mehmet Ozyurek, Ahmet Kiriş'in konusunu cevapladı - Bisiklet ve Motosiklet
Evet ikisini satacağım diyordu. -
byd olsa gömerdik te bunu bilemedim
- Bugün
-
butceye gore hareket abım tavsıyem petlas
-
Sevindim.Foto var mı aracın?
-
C1286 için arka tekerlek ABS hiz sensörü hatasını bahsetmiş yabancı sitenin birisi. Siz araca forscan ile bağlanıp 4 teker in ABS bilgisini seyir halinde okuyun hepsi birbirinin aynı değerde km/h hız bilgisini vermeli. Ayriyeten ABS testi yaptırın pompa motorunun çalışma sesini gözlemleyin. Motorun sağlam mı çıkar
-
Anahtar ıslandı kapı açma kapama çalışmıyor
YusufKarabulutt_, Ersen şahin'in konusunu cevapladı - Teknik Sohbet
gecmıs olsun abı anahtarı yenılemen gerekıyor dıger kumanda ıle ıkı gun ıdare edersın bırsey olmay kolay gelsın ıyı aksamlar abnım -
Ufak bir kazadan dolayı 3 haftadır servisde tampon bekleyen aracımı teslim aldım.
-
Anahtar ıslandı kapı açma kapama çalışmıyor
Ersen şahin, Ersen şahin'in konusunu cevapladı - Teknik Sohbet
Çağlar abi ilk farkettiğimde çıkarıp kuruttum bir kereye mahsus kapıları açtı Eve gelince tekrar açtım kolonya ile temizledim taktım bir iki sefer açıp kapattı Sanırım kısa devreden dolayı pil ömrünü tamamladı diye düşünüyorum -
Baktım da hata kodu bilindik değil benim için En son c1289 kodu almıştim debraj merkezi değişirken musir hatası
-
teşekkür ederim. kapak taslanmadi yuzeyinde veya baska bi yerinde sorun yoktu cunku. subapta kirik varmis evet degisirken bir tanesi daha kirilmis hatta
-
olayın en vahşi anı orası zaten
-
Anahtar ıslandı kapı açma kapama çalışmıyor
Çağlar Bayur, Ersen şahin'in konusunu cevapladı - Teknik Sohbet
hiç elektrik vermeden açılıp pili çıakrtıp yıkanıp kurutulsa iyi idi. bir anahtarcıya göstermeli -
Ben araçtan memnunum, ancak ID serisi bitip tekrar eski isimlere dönüp satış yapacaklarmış hocam. ID. Polo çıktı mesela. Bu arada ben elektrikli arabayla balkan turu yaptım, kendi konusunda yazacağım. 4263 km yol yaptım.
-
80 e razı öğrenci işte. beşten şaşma altıyı aşma.
-
sınvadan geçsen mülakatta kalırsın bak!