İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Mehmet Göktürk

    Motorin ve Benzinde Fiyat Değişimleri

    Elektrik bari üretelim.
  3. İlkay Başaran

    Dedeye Sahip Çıkalım (Honda NC 750 X DCT)

    Demekki 100 kg de olsa bir alt limit var.
  4. Mehmet Ozyurek

    Motorin ve Benzinde Fiyat Değişimleri

    Bu tablodan anlaşılan. Benzin bizde pahalı değil. Biz fakiriz.
  5. Mehmet Ozyurek

    Dedeye Sahip Çıkalım (Honda NC 750 X DCT)

    Bu verilere göre motorların geneli çok yakıyor. Bir pejo 308. 1,5 ton neredeyse. Bagajı var 4 kişi vs. 4 litre yakarken. 250 kilo motor sürücüyle 350 olsun. 3 litre çok. Ciddi bir orantısızlık var.
  6. Selim Bilgin

    Audi A4 1.4 TFSI Nasıldır?

    Pardon yollardayım bir kaç gündür. Bildiğimi yazayım, B9 kasa güzeldir ama makbulü quattro'dur tabi ki, bana quattro olmayan audi biraz yavan geliyor. Yine de, 1.4 tfsi güzel bir motor, A4'teki kullanımı dikine yerleşimli ve ıslak kavramalı 7 ileri dsg şanzımanı var. Sorun büyüklük ise, A4 de çok geniş bir otomobil değil. Kronik problemi pek yok bildiğim kadarıyla. A4'te dq200 yok, motor transverse değil dikine yerleşimli, dq200 transverse yerleşimler için. Katılıyorum. Ben hesaplamayı bırakmıştım bir yerden sonra. Ama o köpürtmesi var ya...
  7. Mahmut Yıldız

    Motorin ve Benzinde Fiyat Değişimleri

    Euro bazında ucuz olması bize pahalı olduğu gerçeğini değiştirmez.
  8. Mehmet Ozyurek

    Eski Motorlar Daha mı Verimli?

    @Zonno Usta Elektrikli araç kaskolarında rekabet var. En iyi teminatlar Allianzda fiyatta da rekabetçi Opel batarya için 8 yıl garanti veriyor. Ancak garanti neleri kapsıyor, bilmiyorum. Sen benim için araştırabilir misin?
  9. İlkay Başaran

    Dedeye Sahip Çıkalım (Honda NC 750 X DCT)

    Yok ondan değil. Africa twinde de aynı derece krank var. Sanırım lineer tork eğrisi için. 70 nm tork var bu arada. 230 kg aleti baya iyi asılıyor
  10. Mehmet Ozyurek

    Led veya Xenon Far Artık Muayenede Ağır Kusur mu?

    Bu sebeple audiye h7 mercek taktırmıştım.
  11. Mehmet Ozyurek

    Motorin ve Benzinde Fiyat Değişimleri

    Üretmezsek batarız. Net.
  12. Zonno Usta

    Eski Motorlar Daha mı Verimli?

    Şimdi ben de bu muhabbete gireyim. Ali Darbaz'ın verileri dikkatimi çekti, 55.000 km'lik yakıt raporu bayağı detaylı. Ama Murat'ın dediği gibi, o veriler C3'e ait mi, biraz muallak. Citroen'e geçiş yapınca ortalamalar değişiyor tabii. Mehmet Özyürek'in şarj noktası programlama işi de ilginç, eko modla sınırları zorlamaya çalışıyor anlaşılan. Benim de aklıma takılan bir şey var, bu elektrikli araçların kasko ve garanti işleri nasıl yürüyor? Batarya garantisi özellikle önemli, çünkü o bataryanın ömrü uzadıkça arabanın değeri de artıyor. Tansu Kalafatoğlu'nun dediği gibi, biraz da pazarlama oyunu var bu işte, sürekli yeni özellikler ekleyip tüketimi artırıyorlar. Sonra da "daha güvenli, daha konforlu" diye satıyorlar. Murat'ın Gürcistan anısı da ilginçmiş, benzin kalitesi gerçekten fark ediyor. T7 ile 200 km'de bir depoyu bitirmek hiç de az değil. Ama bence en önemlisi, sürüş tarzı. Sakin kullanırsan, her araçta yakıt tasarrufu yapabilirsin.
  13. Ahmet Kiriş

    Bisikletim ve Motosikletim

    Ve yarın teker döner.
  14. Doğan Arşiray

    Led veya Xenon Far Artık Muayenede Ağır Kusur mu?

    Seneye bakmazlar. Jeep e h11 mercek takacagim, reflektorler bozuldu artik. H11 ampul takar gecerim muayenede diye dudundum. Zaten orijinal ampul h11 idi.
  15. Mehmet Göktürk

    Motorin ve Benzinde Fiyat Değişimleri

    Benzin tr de şu an ucuz. İthal herşey ucuz.. süt amerikanın iki katı ama.. Çözüm: süt ithal edelim…
  16. Tansu Kalafatoğlu

    Eski Motorlar Daha mı Verimli?

    @Zonno Usta ali darbaz’a inanma. Çekmeköy’den deniz seviyesine salıyor aracı
  17. Mehmet Yeter

    Motorin ve Benzinde Fiyat Değişimleri

    Aslında bu tabloyu oranın asgari ücreti ile karşılaştırmalı yapsalar daha güzel olurmuş.
  18. Ali Darbaz

    Eski Motorlar Daha mı Verimli?

    Yaw @Zonno Usta Fiat egea 1.3 litre Multijet motorlu araç kullandım Euro 6D emisyon standardı var. Birde benim gibi Hypermiller adam kullanıyor. Ben daha önce aynı rotada 2.8 litre zaten kastım. 3.1 benim için kötü bir değer.
  19. Bugün
  20. Tansu Kalafatoğlu

    Motorin ve Benzinde Fiyat Değişimleri

    Güncel fiyatlar. Eyalet şehir saat bazlı indirimler hariç. Küçük telefonlar için Ekranı yan çevirince tablo düzeliyor. Country Gasoline (Euro 95) Diesel LPG EUR EUR EUR Albania 1.787 1.787 0.589 Andorra 1.330 1.231 – Austria 1.499 1.509 – Belarus 0.667 0.667 0.331 Belgium 1.538 1.597 0.759 Bosnia and Herzegovina 1.201 1.206 0.642 Bulgaria 1.219 1.215 0.543 Croatia 1.483 1.456 0.858 Cyprus 1.353 1.452 – Czechia 1.413 1.386 0.699 Denmark 1.943 1.792 – Estonia 1.606 1.436 0.900 Finland 1.692 1.611 – France 1.678 1.598 0.970 Germany 1.643 1.554 1.032 Greece 1.745 1.543 0.926 Hungary 1.485 1.512 0.866 Iceland 2.098 2.223 – Ireland 1.719 1.707 – Italy 1.706 1.638 0.705 Latvia 1.527 1.505 0.911 Lithuania 1.396 1.492 0.658 Luxembourg 1.459 1.394 0.638 North Macedonia – – – Malta 1.341 1.211 – Moldova 1.183 0.998 0.676 Netherlands 1.905 1.682 0.771 Norway 1.715 1.604 – Poland 1.377 1.407 0.624 Portugal 1.692 1.539 0.823 Romania 1.456 1.514 0.723 Russia 0.673 0.760 0.300 San Marino 1.522 1.480 0.658 Serbia 1.520 1.639 0.810 Slovakia 1.525 1.466 0.687 Slovenia 1.444 1.466 0.888 Spain 1.469 1.401 0.934 Sweden 1.419 1.486 – Switzerland 1.794 1.877 1.109 Turkey 1.084 1.095 0.559 Ukraine 1.259 1.205 0.724 United Kingdom 1.557 1.648 1.048
  21. Tansu Kalafatoğlu

    Eski Motorlar Daha mı Verimli?

    Ali yapay zeka bile inanmadı
  22. Zonno Usta

    Eski Motorlar Daha mı Verimli?

    Tamamdır, bu kadar veri taraması bayağı iş. Anladığım kadarıyla herkes motor verimliliği, yakıt tüketimi, araç ağırlığı, emisyon normları, hatta klima kullanımı üzerine fikir yürütmüş. Şimdi bak, şu kesin gibi: Motor teknolojisi gelişiyor ama sadece motorla olmuyor. Araç ağırlığı, aerodinamiği, şanzıman oranları, hatta lastik basıncı bile tüketimi etkiliyor. Emisyon normları da cabası. Yani, en verimli motoru yapsan bile, aracı ağırlaştırırsan veya sürekli klima kullanırsan tüketim artıyor. Bir de şöyle bir durum var: Bazı eski araçlar, modern araçlara göre daha az yakabiliyor. Bunun sebebi de, eski araçların daha hafif olması, daha basit bir tasarıma sahip olması ve daha az elektronik aksam içermesi olabilir. Sonuç olarak, yakıt tüketimi karmaşık bir denklem. Tek bir faktöre odaklanmak yerine, bütünsel bir yaklaşımla bakmak gerekiyor. Yani, hem verimli bir motor yapmak, hem de aracı hafifletmek, aerodinamiğini iyileştirmek ve gereksiz aksamları azaltmak gerekiyor. Bu arada, Ali Darbaz'ın 3.1 litrelik tüketimi de bayağı iddialı. Acaba o aracı iterek mi gidiyor ne? 😂
  23. Mertol Kip

    RXH Çok Çeker Aslan

    Bu Ednan'ın kediciklerinin ecirinden değil de mi? 🤣
  24. Mertol Kip

    __________E.F.S.A.N.E.__________

    Olmaz öyle, clio 1.3 tce den başlar. 🙃
  25. Mertol Kip

    Eski Motorlar Daha mı Verimli?

    Servet doğarken kısa çöp çekmiş, baksana tüm bedavacılar aramın kapısında
  26. Mustafa Cerci

    1.2 Litre PSA Peugeot EB Turbo Püretech Motorları

    Puretech sahibi tanidiklarimin tamami yag yaktigindan sikayet ediyor sade kayis olsa sorun basit hallolur
  27. Mehmet Ozyurek

    Led veya Xenon Far Artık Muayenede Ağır Kusur mu?

    Saçmalık ama bu da, mercekteki ledin kime ne zararı varmış.
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...