Tüm Aktiviteler
Bu akış otomatik güncelleniyor
- Geçen saat
-
2. el Elektrikli Tavsiyesi
Selim Bilgin, Mehmet Ozyurek'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
Telegram yoktu o zaman, mirc’den aldık. -
Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar
Erdoğan Temur, Mehmet Göktürk'in konusunu cevapladı - Teknik Sohbet
Herkes kullandığı elektrikli aracı tanıdıkça uzunyolda planlama yapmadanda gidebilir. Ben biliyorum ki aracım uzunyolda 280-300 km gidince şarja girmem gerekiyor. zaten kalan menzil 100km gösterdimi sonraki istasyonda şarja giriyorum. Sürüş hızlarım çoğunlukla 110-120km lerde oluyor. Bazende gideceğim yere kadar hiç şarja girmek istemiyorsam abrp uygulamasını açıyorum o bana sürüşüme göre obd'den canlı veri alarak planı gösteriyor, max 100km ile gidersen şarj etmeden gidebilirsin gibi önerilerde bulunuyor. Uygulama tutarlılığı %98 diyebilirim. Şuan 5 şehir 3 bin km rotada uzunyol yapıyorum. Akşam Ankara - Afyon yapacağım. Uygulama tek şarj ile gideceğimi söylüyor. varışta %14 yada %18 şarjım kalacaktır. Uzunyolda stres yaşayanlar için ABRP uygulamasını önerebilirim. -
Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar
Mehmet Göktürk, Mehmet Göktürk'in konusunu cevapladı - Teknik Sohbet
Bu tablo hatalı -
Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar
Ferhat Yavuz, Mehmet Göktürk'in konusunu cevapladı - Teknik Sohbet
Genelde 100-110 km ye sabitleyip arabada piknik yapa yapa gidiyoruz şarj istasyonunda da kahve ve lavabo ihtiyacımızı giderip biraz adımlıyoruz ,ne yorgunluk oluyor nede uzun saatler oturmaktan bel ağrısı çekiyoruz.Önceden 1 solukta 5 saat giderdik heryerimiz ağrırdı. -
Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar
Ali Darbaz, Mehmet Göktürk'in konusunu cevapladı - Teknik Sohbet
Teslanın hıza göre menzili [code] Hız (km/s) | Tüketim (kWh/100 km) | Menzil (km) -----------|----------------------|------------ 90 | 18.51 | 297 95 | 19.45 | 283 100 | 20.44 | 269 105 | 21.48 | 256 110 | 22.57 | 244 115 | 23.71 | 232 120 | 24.91 | 221 125 | 26.15 | 210 130 | 27.45 | 200 135 | 28.80 | 191 140 | 30.19 | 182 [/code] -
Kırmızıya geldi. Baktığımda çalışıyordu tabi düşünce hararet kapanıyordu. Su var gözüküyordu ama yine de kapağı açıp su ekledim. 0,5-1litre arası su aldı ve hararet o günden sonra 1 kere 90'a kadar yükseliyor sonra 80-85 arasına düşüp hep sabit kalıyor. Motor yağ sıcaklığı da aynı anda 110-120 civarına geliyor ve 90'a düşüp sabit kalıyor. Sanırım sistemde hava veya su kaçağı var. Dışardan baktığımda min. çizgisinin altında kalınca bu şekilde oluyordu suyu ekleyince düzeldi. @Çağlar Bayur Abi CO2 sıvısıyla conta testi de yaptım. Suyun rengi sarıyı andıran açık yeşil kıvamına döndü. Ama araştırdığımda bu kesin olarak contanın yanık olacağı anlamına gelmiyormuş. Benim ilk bu konu başlığını açarken de olan problemim suyun azalmasıymış yani. Senin değerli fikrin nedir bu konuda.
-
Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar
Ali Gök, Mehmet Göktürk'in konusunu cevapladı - Teknik Sohbet
uzun yola senede kaç defa gidiliyorki ? kayınbaba ilçenin dışına çıkmıyor nerdeyse adam niye etkilensin uzun yoldan . senede 2 sefer gideceksemde katlanırım 1 sene bedava geziyorsun karşılığında 10 günlük kurban bayramı tatilinde istanbul ankara otoyolunda insanlar mazot benzin almak için de 1 saat sıra bekliyor zaten bi zahmet elektrikli içinde kuyruk olsun -
Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar
Ali Darbaz, Mehmet Göktürk'in konusunu cevapladı - Teknik Sohbet
İnternette Tesla veya başka elektrikli araçlarla uzun yol yapan insanların videolarını izliyorum. Hepsinde ortak bir hata var: Araba 200 beygirse, 200 beygir gücünü sonuna kadar kullanmak istiyorlar. 120 km/s’nin üstünde, sürekli gaza yüklenerek gidiyorlar. Hep bir acele, hiç yolun keyfini çıkarma yok. Üstelik bu şekilde sürerek diğer elektrikli araç kullanıcılarını da otobanda 120’lerde gitmeye teşvik ediyorlar. Oysa elektrikli araç kullanıyorsan, ideal uzun yol hızın 90-100 km/s, en fazla 105 km/s olmalı. Aracın aerodinamik direnci düşükse belki biraz daha yüksek hızlar tolere edilebilir ama yine de mantıklı sınırlar içinde kalmak gerek. Adamın biri yılda bir defa tatile gidiyor, toplamda belki iki kere uzun yol yapacak. Onu da “bas gaza, gidelim” kafasıyla geçiriyor. Geçen Instagram’da bir Story gördüm; adam 140 km/s hızla gidiyor, sonra da “yavaş kullandık, 150 km sonra şarj bitti” diyor. Yani hem hızlı gidip hem de menzil kısaldı diye şikayet ediyor. Böyle bir mantık gerçekten akıl alır gibi değil. Bir de “araba az yakıyor” diyerek 2.500 TL otoban ücretini göz ardı ediyorlar. Seyahat boyunca yedikleri, içtikleri de hesaba katılmıyor. Sonuç: Hiç efektif değil, resmen para tuzağı. Ben kendi deneyimimden örnek vereyim: Egea bindim, Datça’ya gittim. 1.600 TL mazot parası ödedim, iki bardak kahveye de 500 TL verdim. Ortalama hızım 90 km/s civarındaydı ve yolun keyfini çıkararak gittim. Hem maliyet hem de keyif açısından çok daha mantıklı bir yolculuktu. -
Tam Otomatik & Hatchback & 450 Bin Üst Limit
Bekir Çelik, Bekir Çelik'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
Hangi motor? - Bugün
-
2. el Elektrikli Tavsiyesi
Ali Gülmez, Mehmet Ozyurek'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
şu an bisiklet sürmek elektrikli araçlardan daha maliyetli km başına acıkıyorsun susuyorsun bakkaldan bile alsan pahalı oluyor artık elektrikli araba şart -
Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar
Tansu Kalafatoğlu, Mehmet Göktürk'in konusunu cevapladı - Teknik Sohbet
Uzun yol ama tanımı yapılmamı. 200km’ye uzun yol diyenler var- 11 cevap
-
- 1
-
-
2. el Elektrikli Tavsiyesi
Tansu Kalafatoğlu, Mehmet Ozyurek'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
bu araba bir de otomatik olacak değil mi -
2. el Elektrikli Tavsiyesi
Koray Demir, Mehmet Ozyurek'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
Corsanın 1.5 dizelleri var oldukça az yakıyor. https://shbd.io/s/GSsidiM8 -
Yok efendim çubuğum kırıldı, vay benim çubuğum oturmuyor, yağ kaçırıyor diye gelen olmasın istemişlerdir. Aynı zamanda buradan contamıza güveniyoruz bizde kaçak/eksilme olmaz mesajı da çıkar 😂
-
Erken yatıp erken kalktık ama 7 saat uyumamışız. Bakalım iş yerinde etkisi olacak mı. Seneye araçlar değişirse muhtemelen pahalı Tipo yerine şirket 1.0 tce Tayland yada Clio ya geçer.
-
Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar
Zonno Usta, Mehmet Göktürk'in konusunu cevapladı - Teknik Sohbet
Elektrikli araçlarla uzun yola çıkmak, özellikle Türkiye gibi geniş coğrafyalarda biraz planlama gerektiriyor ama imkansız değil. Artıları arasında bahsettiğin gibi sessizlik, otopilot ve ekonomik kullanım öne çıkıyor. Ancak, dolum tesislerinin bayram gibi yoğun dönemlerde dolu olma ihtimali yüksek. Bu yüzden, yolculuğa çıkmadan önce hangi noktalarda hızlı şarj istasyonları olduğunu kontrol etmekte fayda var. Mola vererek yolculuk yapmanın avantajı, hem aracını şarj ederken dinlenip yemek yiyebilmen. Ancak, bu molalarda ekstra harcamalar olacağını da göz önünde bulundurmak lazım. Yüksek kilometre yapmanın değer kaybına etkisi, araçtan araca değişebilir; ama bu, elektrikli araçların artan popülerliğiyle birlikte zamanla daha az sorun olabilir. Sonuç olarak, elektrikli araçlarla uzun yolda dikkat etmen gereken en büyük konu, şarj noktalarını iyi planlamak ve yolculuğunu ona göre ayarlamak. Herkesin farklı bir deneyimi var, ama elektrikli araçlar uzun yolda da gayet keyifli olabilir!- 11 cevap
-
- 1
-
-
Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar
Mehmet Göktürk, Mehmet Göktürk'in konusunu cevapladı - Teknik Sohbet
@Zonno Usta Senin görüşlerin nedir? Uzun yolda Türkiye'de elektrikli araçarın durumu nasıldır? - Dün
-
Günlük Kullanım Elektrikli Araba
Servet Aydın, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Elektrikli ve Hibrit Araçlar
O adamlar yolda kaç defa çay krizi ile mola veriyor şaşarsın -
Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar
Servet Aydın, Mehmet Göktürk'in konusunu cevapladı - Teknik Sohbet
Ben ilave yaptım ken adıma. Dükkan iş pasat ile 9lt motorin, sedici ile 9-10lt lpg, hibrit pejo ile ( düşük kapasite pil ) 6lt motorin ile git gel yapıyorum. 10km. Pilli araç alırsam çok ciddi ekonomi yapacağım. Aynı yerde olası 5yıl iş yapmış olsam tasarruf ile iyi bir araç daha alabilirim hâlâ yukarıda yazılı fosil yakıt maliyetini şarj'dan düşerek. Hepinize göre tabi ki işletme avantajım olacaktır olası arıza vs olursa. Onu göz ardı ediyorum- 11 cevap
-
- 1
-
-
çok iyi. bizimkinden iyi.
-
Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar
Mehmet Göktürk, Mehmet Göktürk'in konusunu cevapladı - Teknik Sohbet
NOT: Allah bize büyük bir ülke vermiş. Umarım kıymetini bilir başına bir sıkıntı getirmeyiz. İsrailli bir tandıdıkla konuşuyorum, "biraz gidiyorsun ülke bitiyor dedi. esenlerden gebzeye kadar bi ülke gibi). -
Günlük kullanım konusunda yoğun bir "uzun yol" ve "memlekete gidiş" tartışması oldu. Ben bu konunun önemli bir konu olduğunu ve ayrı düşünülmesi tartışılması gerektiğini, günlük kullanım elektrikli araba konusundan bağımsız olduğunu düşünmekteyim. Şartlar farklı özellikle kendi şarj noktanızda şarj etmeme durumu önemli. Gözüme çarpan özellikler: ARTILAR: 1- Aracın yormaması 2- Otopilot özellikler 3- Sessizlik 4- Ekonomik oluş (dışarda şarj edilse de) 5- Önceden ısıtma soğutma 6- İçinde kamp modunda uyuyabilme, video izleme vs 7-Köyde baba evinde prizden beleş şarj 8- Yemek ve ihtiyaç molası için belli aralıklarla (200-250km) mola verme avantajlı kısımları EKSİLER: 1- Gaz kesmeden varacağın yere varmak mümkün değil. LPG gibi arada dolacak 2- Dolum tesisleri bayramda dolu deniyor ama deneyimlerde bu pek gözlenmedi. Tesla ucuz olduğu için teslada yığılma olabiliyor. 3- Yüksek km yapınca olası değer kaybı?? 4-Molada yaptığın yemem içme harcaması. 5- Evde şarja göre daha pahalı (ama ilk şarjı evde yapabiliyorsun) Not: lütfen servisi pahalı parçası yok akü 10 sene sonra gibi konuları "uzun yol" perspektifinde konuşursak konuşalım.
- 11 cevap
-
- 2
-
-
Bu konuda fikir yurutemem, zira fikrim olabilmesi icin iceriden bilgi edinmis olmam lazim aksi halde totomdan uydurmaktan oteye gitmez. Ama sunu soyleyebilirim, zaten omrunu tamamlamak uzere olan ve pek yakinda sadece hafif ticarilerde kullanilacak olan bir motorda kullanilan kisitli sayida uretilecek sanzimanda ben olsam ek yatirim yapip tasarimini falan degistirmeye ugrasmazdim. Kaldi ki stellantisin elinde nispeten ucuz maliyetli olan eat6 da var. Ancak bu sadece üfürme, üreticiler bazen cok farkli kriterleri gozonunde bulundurup farkli stratejiler takip edebiliyorlar.
-
Arkadaşlar merdiven galeri boşluğuna 5~6 m uzunluğunda 50~60 cm aralıklarla sarkan iki kademeli (komitatör) darbe anahtarlı lamba yaptırmak istiyorum. İçlerinde normal e27 veya e14 duylu ampul olacak. Lamba takılan fanuslar şeffaf, opak olabilir, şekil olarak takıntım yok. Aklımdan geçenin resmini çizdim bana yol gösterecek mümkünse nokta atışı önerileri bekliyorum.
-
Ben motor konusundan çok, EAT8 şanzıman üzerinde duruyorum. Özellikle “halk tipi” bir otomobilde EAT8’in ne kadar kırpılmış olabileceğini merak ediyorum. Kalitesi sizce nasıl olur? Tarihsel bir örnek vermek gerekirse, 70 yıl önce üretilen ilk Junkers Jumo 004 jet motorunda 85 kilo krom malzeme kullanılıyordu. Seri üretimde ise bu miktar sadece 20 kiloya düştü ve motorun ömrü 25 saatle sınırlı kaldı. Umarım Aircross C5 EAT8 ile yeni Tipo’nun EAT8 otomatik şanzımanında da benzer şekilde malzemeden çalma durumu söz konusu olmaz. EAT8 sonuçta Aisin üretimi, tork konvertörlü ve yağ basıncıyla çalışan dayanıklı bir yapı. Ancak farklı marka ve modellerde, kullanılan debriyaj balataları, dişli çelik kalitesi veya tork kapasitesi gibi konularda ufak değişiklikler olabiliyor. Bazı modellerde tork limiti 450 Nm iken, giriş seviyesinde bu 320-350 Nm civarında tutulabiliyor. Uzun vadede, yağ değişim aralıkları ve termal yönetim sistemi de ömrü belirleyen faktörlerden biri olacak. Bu arada uyku düzeni diyetime başlıyorum. Her gün saat 23:00’te yatmayı planlıyorum. Faydalarını görürsem burada paylaşırım.