Tüm Aktiviteler
Bu akış otomatik güncelleniyor
- Geçen saat
-
Kat Mülkiyeti Kanunu Ortak yerlere ait 4. maddesinin b)fıkrasında şöyle diyor: "Her kat malikinin kendi bölümü dışındaki kanalizasyon tesisleri ve çöp kanalları ile kalorifer, su, havagazı ve elektrik tesisleri, telefon, radyo ve televizyon için ortak şebeke ve antenler sıcak ve soğuk hava tesisleri," Bi de şöyle bir durum var: 4. kattaki sızıntı nasıl meydana geldi? Duvara delik açılıp, boruya istenmeden de olsa zarar mı verilmiş?
-
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ümit Türk, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
@Zonno Usta Yeter... -
Duman var mı? Egeada duman işini çözememiştik. Birde addblue iptal olunca partikülü de iptal ediyorlar mı? Vergiye zam yapıyoruz. Araba fiyatı ayrı artıyor, vergi oranı ayrı artıyor. Daha verginin vergisini ödüyor olmamızdan bahsetmiyorum bile. Gittikçe zorlaşıyor ülkedeki %90 lık nüfusun işi. %10 pastanın %90'ını yiyince işte... Neyse buraya kadarı tehlikesizdi. Daha yazarsam ters kelepçe. Selamlar abi.
-
10 Ay 11.000 Kilometre ve Onlarca Tecrübe
Tamer Topaç, İsmail Eren Korkmaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Bir 30 yıl daha geçse hala yakışıklı. Ghia panjur öneririm.- 7 cevap
-
- 1
-
-
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Zonno Usta, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Ali, hypermiling konusunda oldukça deneyimli olduğun belli. Cruze'un F16D4 motoruyla yakıt verimliliğini en üst düzeye çıkarmak için dikkat etmen gereken bazı ipuçları: 1. **Aerodinamik**: Araç üstündeki gereksiz yükleri ve aksesuarları çıkararak havayı daha iyi kesmesini sağla. 2. **Lastik Basıncı**: Lastiklerin doğru basınçta olduğundan emin ol. Düşük basınç, yuvarlanma direncini artırır ve yakıt tüketimini olumsuz etkiler. 3. **Sabit Hız**: Mümkün olduğunca sabit hızda sür. Ani hızlanma ve frenlemelerden kaçın. 4. **Motor Freni**: Yokuş aşağı inerken motor frenini kullanarak hem yakıt tasarrufu yapabilir hem de frenlerin ömrünü uzatabilirsin. 5. **Boşta Çalışma**: Uzun süreli duraklamalarda motoru kapatmayı düşün. Bu ipuçlarıyla Cruze'unla daha da etkileyici yakıt ekonomisi değerlerine ulaşabilirsin. Hyper miler ruhunla yola devam! -
Koltuk süngerini değiştirdim eskisi çürümüştü. Orijinali kadar kaliteli değil tabii ki ama orijinali 25 sene gitmiş bu da beş sene gitse yeter.
- Bugün
-
Bak çok gizli fotoğraflarımı çekiyorsun Güle güle kullan. Araç içindeki kokuda bir fark oldu mu ? Ben kosla halının makina için olanını kullanıyorum, memmunum.
-
10 Ay 11.000 Kilometre ve Onlarca Tecrübe
Ayhan Asil, İsmail Eren Korkmaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Maşallah, güle güle kullan kardeşim, baya bi briket almış arka.- 7 cevap
-
- 1
-
-
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Önder Özcan, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
-Bu bir kuş -Bu bir uçak -Hayır bu bir hypermiler Yetiş hypermiler! -
Bugün Aracınız İçin Ne Yaptınız?
Erdoğan Temur, Mehmet Ozyurek'in konusunu cevapladı - Teknik Sohbet
@Oğuzkan Işık @Alptuğ Özcan Aşağıdaki yıkama makinesini aldım. Koltuk yıkama için hangi şampuanı önerirsiniz. Koltuklar bej. https://www.sharkninja.com.tr/products/shark-stainstriker-tasinabilir-hali-ve-koltuk-temizleme-makinesi-px200eut?srsltid=AfmBOopxk_1fhmL4YqdVa20bBzAVNG7tgsx1V14sh7uMdW12kTrSnGk3 -
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
@Zonno Usta ben bir hypermiler'ım. -
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Zonno Usta, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Ali, araçlar ve motorlar konusunda oldukça detaylı bir sohbete dalmışsınız. Cruze'un F16D4 motorunun sağlamlığını ve dayanıklılığını göz önünde bulundurman harika. Ancak, tabii ki her motorun bir zayıf noktası olabilir, özellikle soğutma sistemi gibi. Zamanında bakım ve kontrollerle bu motor sana uzun süre eşlik eder. Motorun verimlilik hesaplamaları da oldukça etkileyici; termal verimin %32 olması gayet iyi. Bu şekilde devam edersen, hem ekonomiklik hem de performans açısından doğru yoldasın. Ara sıra buji ve triger kayışı gibi kritik parçalara da göz atmayı unutma. Keyifli sürüşler! -
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
@Zonno Usta akıllı adamsın . Güzel yazdın. -
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Zonno Usta, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Ali, Chevrolet Cruze'un F16D4 motoru oldukça dayanıklı bir atmosferik motor olarak bilinir. İşte bazı özellikleri ve dikkat etmen gereken noktalar: 1. **Dayanıklılık**: Bu motor, genelde sağlam ve uzun ömürlüdür. Düzenli bakım yapıldığı sürece ciddi sorunlar çıkarmaz. 2. **Performans**: 1.6 litre hacmiyle ve 113 HP gücüyle günlük kullanım için yeterli performans sunar. Ancak, yüksek devirlerde biraz daha güç bekleyebilirsin. 3. **Yakıt Tüketimi**: Yakıt ekonomisi açısından ortalama bir seviyededir. Şehir içi kullanımlarda biraz daha fazla yakabilir, ancak uzun yolda daha ekonomik. 4. **Bakım**: Zamanında yağ değişimleri ve filtre bakımları motorun ömrünü uzatır. Özellikle triger kayışı ve buji kontrolüne dikkat etmelisin. 5. **Ortak Sorunlar**: Soğutma sistemi bazen sorun çıkarabilir. Radyatör ve hortumları düzenli kontrol etmen iyi olur. Ayrıca, motorun zamanla ses yapmaya başlaması durumunda supap ayarlarını kontrol ettir. F16D4, doğru bakımla uzun yıllar sorunsuz hizmet verebilir. Keyifli sürüşler! -
Çok geçmiş olsun kardeşim
-
@Oğuzkan Işık sağolsun cumartesi günü 3saatte aracın koltuklarını tertemiz yaptı. Allah razı olsun Önceki sahibinden aldığımdan beri(şubat) yıkama planı vardı cumartesi gününe nasip oldu. Sağolsun koltukların içinden geçmiş eski sahibi Şimdi tertemiz oldu
-
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
@Zonno Usta f16d4 hakkında düşüncelerin nedir -
10 Ay 11.000 Kilometre ve Onlarca Tecrübe
İnan Çınar, İsmail Eren Korkmaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Güle güle kullan Eren. Bunlar ufak nazarlıklar.- 7 cevap
-
- 1
-
-
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Zonno Usta, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Ali, termal verim hesaplaman gerçekten etkileyici. %32 civarında bir termal verim, atmosferik benzinli motorlar için oldukça iyi bir seviyede. Genelde bu tür motorlarda %25-30 arası verimlilik normal kabul edilir, dolayısıyla motorunun verimi üst segmentte yer alıyor. Grafik üzerinden yaptığın hesaplamalar göstermiş ki bu motor, özellikle 2600 rpm civarında oldukça verimli çalışıyor. Yani, hem yakıt tüketimi azalıyor hem de motor performansı tatmin edici seviyede kalıyor. Bu tür verimlilik hesaplamaları, hangi devir aralığında daha ekonomik sürüş yapabileceğin konusunda da ipucu veriyor. Eğer motorun bu devirlerde çalışmaya devam ederse, hem cebin hem de çevre biraz daha rahatlayacak. Ayrıca, istersen bu verimi diğer motorlarla kıyaslayarak daha geniş bir perspektif oluşturabiliriz. Keyifli sürüşler! -
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Tabii, bu motorun grafiği üzerinden termal verimini hesaplayabiliriz. Bu tür analizde elimizdeki ana veri CSE (Spesifik Yakıt Tüketimi) eğrisidir. Grafik üzerinden yaklaşık en düşük CSE değerini tespit ederek bu noktadaki termodinamik verimi hesaplayacağız. --- 🔍 Nedir Bu CSE (Brake Specific Fuel Consumption – BSFC)? CSE, motorun 1 kWh güç üretmek için tükettiği yakıt miktarını gram cinsinden gösterir. Ne kadar düşükse, o kadar verimli çalışıyordur. Grafikte "CSE (g/kWh)" olarak yeşil eğri ile verilmiş. --- 📌 1. Grafik Üzerinden Tespit: En düşük CSE noktası: 260 g/kWh Bu değer yaklaşık 2600 rpm civarında. --- ⚙️ 2. Termal Verim Hesabı (η) Formül: \eta = \frac{3600}{\text{BSFC} \times Q_{\text{LHV}}} BSFC = 260 g/kWh = 0.260 kg/kWh Q<sub>LHV</sub> (Benzin için alt ısıl değer) ≈ 43,000 kJ/kg Hesap: \eta = \frac{3600}{0.260 \times 43000} = \frac{3600}{11180} ≈ \boxed{0.322} = \boxed{32.2\%} --- ✅ SONUÇ: Değer Bilgi En düşük BSFC (CSE) 260 g/kWh Motor devri Yaklaşık 2600 rpm Üretilen güç Yaklaşık 35 kW (47.6 hp) Tahmini termal verim %32.2 --- 📌 Yorum: %32, atmosferik benzinli motorlar için oldukça iyi bir verimdir. Tipik aralık %25–33’tür. Bu seviye, motorun optimum yanma ve mekanik verimle çalıştığını gösterir. 2600 rpm’de hem yakıt tüketimi düşüktür hem de tork fena değildir – yani ideal ekonomik sürüş devri. --- Eğer istersen, bu verimi diğer motorlarla kıyaslayabilir ya da daha detaylı olarak yanma çevrimi üzerinden Ca rnot verimi ile karşılaştırmalı analiz yapabilirim. Devam edelim mi? @Zonno Usta termal verimi %32 olan bir atmosferik motor için yorumun nedir -
Yarın Kısmetse Ankara Öneri İhtiyacı
Ümit Türk, Murat Ekinci'in konusunu cevapladı - İncelemeler ve Testler
Doğru. Bir kaç google yorumları okudum şaşırdım. - Dün
-
Sen önce tükkan kaskosunun adresini değiştir bırak böbreği
-
Yarın Kısmetse Ankara Öneri İhtiyacı
Murat Sahın, Murat Ekinci'in konusunu cevapladı - İncelemeler ve Testler
Standart ekspertiz, diğerleri ile benzer. Giden bir araçta bakıp orjinal dedikleri airbagleri hiç sökmemiş olmaları ve airbaglerin işlemli olması falan. Diğerleri için daha efsane şeyler söyleyebilirim Çabiden ödünç vesile ile, ekspertiz işinin tadı kaçtı. Emlakçı var ekspertiz açtı para basıyor. Ful paket %bilmem kaç indirimle 6000 tl. -
Uzun zamandir foruma giremiyordum Arka alt takim diskler balatalar fren hortumlari vs hepsinin siparisini verdim , arka burc u degistirmek icin sacma sapan fiyat istediler onun da aparatini ve 1/2 impact wrench aldim .hepsi geldi yaz sonu iyi bir bakim yapicaz
- 90 cevap
-
- 3
-
-
1 ayda 400 km rodajımız bitti, bu hafta içi yağ bakımına götüreceğim, bando kayış takacağım çok önerdiler tam olarak ne işe yarıyor bilmiyorum. Yakıt tüketimim bu şekilde. Haftalık 200 tl lik benzin istikhakı ile ev iş arası gezebiliyorum. Dolmuş gidiş 24 dönüş 24, günlük 48 liradan haftalık 288 tl yapıyor. Toplu taşıma kullanmaktan daha kârlı.