Tüm Aktiviteler
Bu akış otomatik güncelleniyor
- Geçen saat
-
2. el Elektrikli Tavsiyesi
Mehmet Yeter, Mehmet Ozyurek'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
Mesleki dezenformasyon.- 67 cevap
-
- 1
-
-
2. el Elektrikli Tavsiyesi
Mertol Kip, Mehmet Ozyurek'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
Poliçe mi len bu o olsun bu olmasin şöyle olsun böyle olmasın bidi bidi. Ucuz buldun mu alacan işte. -
2. el Elektrikli Tavsiyesi
Mehmet Ozyurek, Mehmet Ozyurek'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
Siyah olmasın. Grilerin herhangi biri iyi olur. - Bugün
-
Grok yapay zeka, Chat Gpt5 den çok daha başarılı
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Internet
Benim hobim motor teknolojilerini incelemek. Bsfc ne kadar düşükse okadar iyi motordur -
2. el Elektrikli Tavsiyesi
Mertol Kip, Mehmet Ozyurek'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
160kw ustu alinmaz. 100kw ideali aslinda. Dusunursen 140 hp herkese yeter. 150 ile 160 arasi tam sacmalik zaten. 4 bin lira oynuyor yilda. Benim araba 157kw mesela. 150 olsa 4 bin lira az verecektim. 10 hp fazla olsa nolur az olsa nolur... -
Ruslar bu işe hiç sevinmedi abi ondan eminim
-
Grok yapay zeka, Chat Gpt5 den çok daha başarılı
Çağrı Alaf, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Internet
Abi bu dediklerin GPT-4o Deep Search modunda zaten yapılan şeyler. GPT’yi yabana atmamak lazım. İkisine de aynı işi verince hesap kitapla gelen GPT oldu. Yukarıda paylaştığın grafikteki yüksek güç tüketimi ya da yetersiz sunucu kaynaklı Grok biraz tembel davrandı mesela. GPT 2 dakika düşündü daha kullanılası bir formül verdi, GROK 16 saniye düşündü, kaynaklara göre böyle dedi bir de tanım yaptı istememe rağmen çıktı işin içinden. Gerçi bu formülleri ne yapacağız bize nerede lazım Brake Thermal Efficiency nedir ne işimize yarar bilmiyorum. -
Qashqai doğru antifiriz değişimi nasıl olmalı
Ali Darbaz, Emre Akbas'in konusunu cevapladı - Qashqai
Ben yaptım -40 ayarladım. İçin çok rahat. Saf su + antifriz.miss -
Aynı işi zamanında ben de kavga dövüş yaptırdım. Eğer içiniz rahat etsin istiyorsanız 2 kuruş daha fazla verip serviste yaptırın. Sonra yok hava kaldı, yok musluk suyu kullandı uğraşmak zorunda kalırsınız. %100 değişmeniz zaten imkansız. İlla ki motorsa, radyatörde, kanalda kalacak o su.
-
2. el Elektrikli Tavsiyesi
Ali Darbaz, Mehmet Ozyurek'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
Teslaların mtv'leri benim bir yılda yattığım yakıta denk. Şimdi onu fark ettim. -
2. el Elektrikli Tavsiyesi
Mertol Kip, Mehmet Ozyurek'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
Bu da var ama siyah https://shbd.io/s/CUlC0JFt -
2. el Elektrikli Tavsiyesi
Mertol Kip, Mehmet Ozyurek'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
900k, agir hasarli, sag on camurluk degismis, kaput lokal boyali 8500 km de beyaz elektrikli corsaydi Bak bu da iyiymis, al ver pilcilerin efendisine adam gibi pil taksin binin. https://shbd.io/s/49CK70Ug- 67 cevap
-
- 1
-
-
Günlük Kullanım Elektrikli Araba
Mertol Kip, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Elektrikli ve Hibrit Araçlar
Valla olmuyor yalan yok. Daha ben soket bulamadigim olmadi. Hatta dun Bursa cevre yolundaki opette benzinde sira varken sarj aletlerinin %60i falan boştu. Taktim, wc ye gittim geldim, 11 dk sdönmüşüm, 24 kw mi ne almis. Nereden baksan 150 km menzil demek o. Bence şarj konusu über abartiliyor. Ülkede yillardir LPGli arac kullanliliyor, onlar 200-250 km de bir dolduruyorlar, hic sikayet eden duymadim daha. -
Günlük Kullanım Elektrikli Araba
Mertol Kip, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Elektrikli ve Hibrit Araçlar
Terbiyesiz, ayiptir kardesim, bu sicakta plajda ağaç gölgesinde yatan insanlar var. Azicik empati... Secimde kullanildi, misyonunu tamamladi, bitti gitti... -
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Küçük lokma cırcırı ararken yıkamacıya girdik. -
Günlük Kullanım Elektrikli Araba
Mehmet Göktürk, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Elektrikli ve Hibrit Araçlar
sumerbank ne olduysa o pancar motor ne oldu -
Günlük Kullanım Elektrikli Araba
Koray Demir, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Elektrikli ve Hibrit Araçlar
Sizde böyle şeyler hiç olmuyor galiba 😄 https://www.instagram.com/reel/DNGQeKXihmG/?igsh=OG5yam9zNDU3dHd6 -
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Aradığım lokma anahtarını bulamadı -
Günlük Kullanım Elektrikli Araba
Ali Cihangiroğlu, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Elektrikli ve Hibrit Araçlar
aha Togg Çery ortaklığımı geliyormuş, birşey olacağı belliydide bunlara fabrika lazım, al sana hazır montaj fabrikası, çery yada byd ye evrilecek sanırım bu iş, Togg ne oldu şimdi! -
Yapay zeka arabada Fren tertibatından vakum kaçağı olabilir diyor. Merhabalar! 2002 Ford Focus 1.6'nı (muhtemelen Zetec motor) detaylı anlattığın için teşekkürler. Sorun, özellikle sıcak motorda rölanti dalgalanması, düşmesi, kelebekten "blop blop" ses (hava emişi gibi), fren pedalı sertleşmesi ve gaz tepkisizliği gibi belirtilerle klasik bir vakum sistemi sorunu gibi duruyor. Keçe ve baskı balata değişiminden sonra başlaması, montaj sırasında bir hortumun zarar görmesi veya bağlantının gevşemesi ihtimalini güçlendiriyor. LPG'li olması da (BRC kit) ekstra faktör ekliyor, çünkü LPG sistemleri rölantiyi etkileyebiliyor. Aşağıda adım adım analiz edip öneriler vereyim. ### Olası Nedenler Bu semptomlar (sıcakta rölanti 500-600 RPM'e düşme, fren sertleşmesi, gaz tepkisizliği 3-4 sn, yokuşta zor kalkma) genellikle şu sebeplerden kaynaklanıyor: 1. **Vakum Kaçağı (En Muhtemel)**: Fren pedalı taş gibi şişmesi ve rölanti düşmesi, fren servosu (brake booster) vakum hortumunda kaçak veya arıza olduğunu gösteriyor. Servonun vakumu emme manifoldundan çekiliyor; kaçak olursa servo çalışmaz, fren sertleşir ve motor hava/yakıt karışımı bozulur (rölanti dalgalanır, "blop" ses çıkar). Keçe değişiminde motor sökülüp toplanırken hortumlar zarar görmüş olabilir. PCV valfi hortumu veya emme manifoldu contası da kaçak yapabilir. 2. **Rölanti Kontrol Valfi (IAC Valve) veya Gaz Kelebeği Sorunu**: Temizlemişsin ama hala sorun varsa, IAC valfi arızalı olabilir (sıcakta yapışır, hava akışını bozar). Kelebekten "blop" ses, kirli veya arızalı kelebek/TPS sensörü (throttle position sensor) kaynaklı. Hafif gazda kesme de TPS'den gelebilir. 3. **LPG Sistemi Etkisi**: LPG'de klima açıkken vibrasyon ve tepkisizlik, LPG enjektörleri/regülatöründe sorun olabilir. BRC kit 3-4 yıllık, filtreler tıkanmış veya ayar bozulmuş olabilir. Benzinde de yapıyorsa LPG ana sebep değil, ama LPG rölantiyi daha hassas kılar. 4. **Diğer Olasılıklar**: PCV valfi tıkanıklığı (yağ buharı birikmesi), buji/kablo sonrası ateşleme sorunu (ama değiştirmişsin), veya ECU adaptasyonu (değişimlerden sonra ECU'nun yeniden öğrenmesi lazım). Sente doğruysa triger değil. ### Teşhis Önerileri Önce basit testlerle başla, OBD2 tarayıcıyla hata kodu oku (P0171 lean code, P0505 IAC gibi çıkabilir). Eğer kod yoksa: - **Vakum Kaçağı Testi**: Motor çalışırken karbüratör temizleyici spreyi (carb cleaner) emme manifoldu, fren servosu hortumu, PCV hortumu ve kelebek çevresine püskürt. Revler yükselirse kaçak var. Fren servosu hortumunu çıkar, tıka ve rölanti düzeliyor mu bak (düzelirse servo/hortum sorunu). - **Fren Servosu Kontrolü**: Motor stopken frene bas, sertleşip şişiyorsa normal. Çalışırken sert kalıyorsa vakum yetersiz (hortum/çek valf kontrol et). Deformasyon yoksa iç diyafram bozulmuş olabilir. - **IAC ve Kelebek Testi**: IAC'yi çıkar, sprey temizle ve çalışırken revleri 3000 RPM'e çıkar, bırakınca 800-900 RPM'e düşüp stabil kalıyor mu bak. TPS voltajını multimetreyle ölç (0.5-4.5V arası olmalı). - **LPG Kontrolü**: Benzinde uzun süre kullan, sorun azalıyor mu? LPG filtrelerini değiştir, enjektörleri temizlettir. - **Genel**: Akü/alternatör voltajını kontrol et (düşükse sensörleri etkiler). ECU'yu resetle (akü kutup başını 10 dk çıkar). ### Çözüm Önerileri - **Vakum Kaçağı Varsa**: Hortumları değiştir (ucuz, 50-100 TL), manifoldu conta yenile. Servo arızalıysa değiştir (orijinal ~500-800 TL + işçilik). - **IAC/TPS Değişimi**: IAC valfi ~200-400 TL, TPS ~150 TL. Kendin yapabilirsin ama dikkatli ol. - **LPG Bakımı**: BRC servisinde ayar yaptır, filtre değiş (~200 TL). - Maliyet: Kendin yaparsan 200-500 TL, ustada 500-1500 TL arası (parçaya göre). Önce vakum testiyle doğrula, boşuna parça değiştirme. Sorun büyük ihtimal vakum kaçağı, çünkü fren sertleşmesi direkt onu işaret ediyor. Eğer test sonuçlarını veya hata kodlarını paylaşırsan daha net yardımcı olurum. Güvenli sürüşler! 😊
-
2. el Elektrikli Tavsiyesi
Mehmet Ozyurek, Mehmet Ozyurek'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
O link paylaştıktan 10 dakika sonra yayından kalkmıştı. Göremedim onu.- 67 cevap
-
- 1
-
-
Grok yapay zeka, Chat Gpt5 den çok daha başarılı
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Internet
Az evvel Ford Focus arızasını sordum. cevabı bulmak için ingilizce, türkçe, fransızca, ispanyolca vs gibi bir çok dilde arama yaptı ve 28 sayfa gezip çözüm aradı. Bu bile güzel bir özellik. Ama termal verimi formuülleri kullanarak kendi hesapladı. @Mehmet Ozyurek aynı şeyi düşünmüşüz. Fren sisteminden kaynaklı vakum kaçağı olabilir dedi. tamamı aşağida. Merhabalar! 2002 Ford Focus 1.6'nı (muhtemelen Zetec motor) detaylı anlattığın için teşekkürler. Sorun, özellikle sıcak motorda rölanti dalgalanması, düşmesi, kelebekten "blop blop" ses (hava emişi gibi), fren pedalı sertleşmesi ve gaz tepkisizliği gibi belirtilerle klasik bir vakum sistemi sorunu gibi duruyor. Keçe ve baskı balata değişiminden sonra başlaması, montaj sırasında bir hortumun zarar görmesi veya bağlantının gevşemesi ihtimalini güçlendiriyor. LPG'li olması da (BRC kit) ekstra faktör ekliyor, çünkü LPG sistemleri rölantiyi etkileyebiliyor. Aşağıda adım adım analiz edip öneriler vereyim. ### Olası Nedenler Bu semptomlar (sıcakta rölanti 500-600 RPM'e düşme, fren sertleşmesi, gaz tepkisizliği 3-4 sn, yokuşta zor kalkma) genellikle şu sebeplerden kaynaklanıyor: 1. **Vakum Kaçağı (En Muhtemel)**: Fren pedalı taş gibi şişmesi ve rölanti düşmesi, fren servosu (brake booster) vakum hortumunda kaçak veya arıza olduğunu gösteriyor. Servonun vakumu emme manifoldundan çekiliyor; kaçak olursa servo çalışmaz, fren sertleşir ve motor hava/yakıt karışımı bozulur (rölanti dalgalanır, "blop" ses çıkar). Keçe değişiminde motor sökülüp toplanırken hortumlar zarar görmüş olabilir. PCV valfi hortumu veya emme manifoldu contası da kaçak yapabilir. 2. **Rölanti Kontrol Valfi (IAC Valve) veya Gaz Kelebeği Sorunu**: Temizlemişsin ama hala sorun varsa, IAC valfi arızalı olabilir (sıcakta yapışır, hava akışını bozar). Kelebekten "blop" ses, kirli veya arızalı kelebek/TPS sensörü (throttle position sensor) kaynaklı. Hafif gazda kesme de TPS'den gelebilir. 3. **LPG Sistemi Etkisi**: LPG'de klima açıkken vibrasyon ve tepkisizlik, LPG enjektörleri/regülatöründe sorun olabilir. BRC kit 3-4 yıllık, filtreler tıkanmış veya ayar bozulmuş olabilir. Benzinde de yapıyorsa LPG ana sebep değil, ama LPG rölantiyi daha hassas kılar. 4. **Diğer Olasılıklar**: PCV valfi tıkanıklığı (yağ buharı birikmesi), buji/kablo sonrası ateşleme sorunu (ama değiştirmişsin), veya ECU adaptasyonu (değişimlerden sonra ECU'nun yeniden öğrenmesi lazım). Sente doğruysa triger değil. ### Teşhis Önerileri Önce basit testlerle başla, OBD2 tarayıcıyla hata kodu oku (P0171 lean code, P0505 IAC gibi çıkabilir). Eğer kod yoksa: - **Vakum Kaçağı Testi**: Motor çalışırken karbüratör temizleyici spreyi (carb cleaner) emme manifoldu, fren servosu hortumu, PCV hortumu ve kelebek çevresine püskürt. Revler yükselirse kaçak var. Fren servosu hortumunu çıkar, tıka ve rölanti düzeliyor mu bak (düzelirse servo/hortum sorunu). - **Fren Servosu Kontrolü**: Motor stopken frene bas, sertleşip şişiyorsa normal. Çalışırken sert kalıyorsa vakum yetersiz (hortum/çek valf kontrol et). Deformasyon yoksa iç diyafram bozulmuş olabilir. - **IAC ve Kelebek Testi**: IAC'yi çıkar, sprey temizle ve çalışırken revleri 3000 RPM'e çıkar, bırakınca 800-900 RPM'e düşüp stabil kalıyor mu bak. TPS voltajını multimetreyle ölç (0.5-4.5V arası olmalı). - **LPG Kontrolü**: Benzinde uzun süre kullan, sorun azalıyor mu? LPG filtrelerini değiştir, enjektörleri temizlettir. - **Genel**: Akü/alternatör voltajını kontrol et (düşükse sensörleri etkiler). ECU'yu resetle (akü kutup başını 10 dk çıkar). ### Çözüm Önerileri - **Vakum Kaçağı Varsa**: Hortumları değiştir (ucuz, 50-100 TL), manifoldu conta yenile. Servo arızalıysa değiştir (orijinal ~500-800 TL + işçilik). - **IAC/TPS Değişimi**: IAC valfi ~200-400 TL, TPS ~150 TL. Kendin yapabilirsin ama dikkatli ol. - **LPG Bakımı**: BRC servisinde ayar yaptır, filtre değiş (~200 TL). - Maliyet: Kendin yaparsan 200-500 TL, ustada 500-1500 TL arası (parçaya göre). Önce vakum testiyle doğrula, boşuna parça değiştirme. Sorun büyük ihtimal vakum kaçağı, çünkü fren sertleşmesi direkt onu işaret ediyor. Eğer test sonuçlarını veya hata kodlarını paylaşırsan daha net yardımcı olurum. Güvenli sürüşler! 😊- 14 cevap
-
- 1
-
-
Grok yapay zeka, Chat Gpt5 den çok daha başarılı
Mehmet Ozyurek, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Internet
Focus 1’in rölanti sorununu çözsün de görelim. -
Toyota Corolla 1.8 Hybrid Dream ?
Mehmet Yeter, Murat Öngür'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
Prius evrim geçirmiş dış tasarım olarak kesinlikle alınır. Ayrıca artık filmlerde çıkmaz -
Grok yapay zeka, Chat Gpt5 den çok daha başarılı
İlkay Başaran, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Internet
Senin kanıtlanmış diye başka yerlerde ya da burada paylaştığın şeyi bulmuştur. Bulup sana getirdikleri yine netteki senin benim yazdığım veriler. 150 kişi farklı platformlara sorun stepne lastiğin havasını tamamlayınca düzeldi yazsa sana bu öneri ile gelecek emin ol.- 14 cevap
-
- 1
-