Tüm Aktiviteler
Bu akış otomatik güncelleniyor
- Geçen saat
-
Kaportadaki çürük kanser gibidir eğer çürük yeri almayıp farklı işlemler yapılarak gizlenirse çürük içten içe büyümeye devam eder eski araçlarda çürümenin fazlalaşmasının sebeplerinden bir tanesi budur Gerektiği gibi yapılmayan ufak çürükler bir zaman sonra aracın kaportasını yada tabanını. Komple sarıyor
-
Su Tesisatı Sorunu Kim Öder?
Mustafa Resül Kara, Mustafa Resül Kara'in konusunu cevapladı - Yaşam Sohbet
Teşekkür ederim, Evet saatler aşağıda ve oradan dairelere dağılıyor. Bence bana ait kısım evimin vanasından başlayan kısım olmalı. Çünkü diğer yerlerde benim bir tasarrufum yok ki. Mesela aşağıda oturan kişi tuvalet kağıdı asmak için yanlışlıkla bizim eve çıkan boruyu delebilir. -
Yarın Kısmetse Ankara Öneri İhtiyacı
Ümit Türk, Murat Ekinci'in konusunu cevapladı - İncelemeler ve Testler
Oğuzkan ve Murat kardeşler bir önerisi olur. -
Port Bagaj vs Yeni Nesil Port Bagaj Öneri ve Deneyimleriniz?
Arda Dulgar, Arda Dulgar'in konusunu cevapladı - Mekanik Bakım - Servis ve Yedek Parça
Ara atkıyı monte ettim. Gerçekten kaliteli duruyor. Görüntü olarak da çok şık. Ancak bir aksilik oldu. Ara atkının kalınlığı ile port bagaj montaj kiti uyum sağlamadı. Ara atkı kalınlığı 8 cm montaj elemanı daha dar port bagajda 8 cm üstü 10 cm delikler var. alttaki u civatanın 10 cm olanını aradım bauhausa gittim internette aradım bulamadım ne yapabilirim acaba -
Öncelikle geçmiş olsun. Üzücü bir durum ama maalesef saat aşağıda ise saatten sonrası borç size ait ama saat yukarıda kapınızın önünde ve aşağıdan saate kadar sizin dairenize gelen boru ise her daireye tek tek boru bile gitse ortak ödenir. Saate kadar olan bina içi ortak tesisat kabul edilir yani. Aynı mantıkla çatıdaki akan bireysel Güneş enerjisi de hangi daireye aitse verdiği hasarı o yaptırır. Ortak panelli ve kullandığın sıcak su için ayrı saat varsa saatten öncesi arıza ve verdiği hasar ortak ödenir.
-
Su Tesisatı Sorunu Kim Öder?
Mustafa Resül Kara, Mustafa Resül Kara'in konusunu cevapladı - Yaşam Sohbet
Her daireye ayrı boru çıkıyor. Birinci kattaki evden 7 boru geçiyor. İkinci kattaki evden 6 boru geçiyor Üçüncü kattan 5 boru... Böyle böyle gidiyor. Şimdilik patlayan yeri bulduk boru kısmı yapıldı ama fayans ve parke işi çıktı. Kurusun duruma göre bakalım dedik. Şimdilik kim öder mevzu olmadı ama ustaya sorduğumda boru sizin evin o yüzden sizi bağlar dedi - Bugün
-
no comment
-
örneğin farklı oldu abi , zaten asansör ve çatı binada ortak gider
- 11 cevap
-
- 1
-
-
Togg almanya satış fiyatı 31.200 euro
-
Klasik Macaristan Gp göre fena bir yarış izlemedik.Son turlardaki Lando Oscar mücadelesi heyecan kattı. Max Belçikada yağmurda yarişın başlamamasını fazla temkinli bulmuş ve eski yagmur yarışlarının ve mücadelenin kalmadığını belirtmiş. Tamamen aynı fikirdeyim o kadar ıslak zeminde başlayabilirlerdi.En iyi yarışlar ve Pilotaj farkları yağış altında yapılan yarışlarda ortaya çıkıyordu.
-
Teşekkür ediyorum, bu onay yazılımını kullanmayı zorunlu kılmaları çok saçma. Zaten aktif kullandığım google auth ile giriş yapıyordum. Tüm cihazlar Microsoft auth zorunlu oldu.
-
5 katlı katta tek daire apartmanda kendi katımdaki asansörün düğmesi bozuldu diye bana ödetmemeleri gerekir diye düşünüyorum
-
Yarın Kısmetse Ankara Öneri İhtiyacı
Mehmet Cihat, Murat Ekinci'in konusunu cevapladı - İncelemeler ve Testler
Gitmeden gezenadamla baktırsaydın keşke abi oraya gidip stres yaşamamış olurdun.- 4 cevap
-
- 1
-
-
Her daireye ayrı boru çıkıyorsa ve patlayan sizin borunuzsa siz ödersiniz bence.
- 11 cevap
-
- 1
-
-
''Sızıntı benim dairede değil benim eve çıkan borudan dolayı iki kat aşağıda oturan kişinin dairesinde.'' Problem ortak gider hattındaysa bina öder. Daire içi borudaysa 4. kat öder. Boru sizin eve uzanıyor diye, hasarı siz ödemezsiniz. Ortak gider borusu ise, apartman aidatından toplanan para ile ödenir. Ama sizin daireden ortak gidere bağlanan boru sızdırıyorsa, siz ödersiniz.
-
Pintilik yapma kadina normal paket al.
-
Arıza ışığı yakmadı bende. Soyle bir ampul taktım:
- 79 cevap
-
- 1
-
-
biz önce benzinli çin malı aldık 2 sezonda 5-6 kere kullanımda dağıldı gitti. elektrikli macalister var. ipini sarma işkencesi dışında iyi çalışıyor. uzatma kablosu ile 700-800m2 yerde kullanıyorum. kullanırken tam maske , şapka , çizme , eldiven kullanmayı ihmal etmeyin.
-
Her dairenin ayri borusu varsa ve sizdiran sizin borunuzsa siz odersiniz.
- 11 cevap
-
- 1
-
-
Bende benzinli cim bicme makinesi var, toyota ile karsilastiralim mi? Sanzimani da yok hem Hallederiz tanidik pilci var Dönecek motoru olsun yeter yaw
- 13 cevap
-
- 1
-
-
Elektrikli c3 için gerçek kullanıcı verilerini bulup yapay zeka ile paylaştım. Bu durumda maliyet dahada düştü. Elbette, paylaştığın gerçek Citroën ë-C3 elektrikli aracın tüketim verilerini kullanarak yakıt (elektrik) maliyetini hesaplayalım. Elektrik fiyatını 7 TL/kWh olarak baz alacağım. 1. Verilerin Özeti ve Hesaplama Metodu Paylaştığın verilerde; Birkaç örneği alarak ortalama elektrik tüketimini bulalım: Örnek Hesaplamalar 21.07.2025: 87,0 km, 24,90 kWh → (24,90 / 87,0) * 100 = 28,62 kWh/100 km → Bu çok yüksek, muhtemelen kısa mesafe, klima, yoğun trafik var. 18.07.2025: 233,0 km, 16,80 kWh → (16,80 / 233) * 100 = 7,21 kWh/100 km (bu veri anormal düşük görünüyor, veri hatası olabilir) 04.07.2025: 347,0 km, 42,00 kWh → (42,00 / 347) * 100 = 12,10 kWh/100 km 01.06.2025: 313,0 km, 32,38 kWh → (32,38 / 313) * 100 = 10,35 kWh/100 km 2. Ortalama Elektrik Tüketimi (örnek veri analizi) Verilerin büyük çoğunluğu, özellikle uzun yol mesafelerinde, 10-16 kWh/100 km aralığında Kısa mesafe ve sık dur-kalk trafikte ise 20-30+ kWh/100 km’ye çıkabiliyor Ortalama pratik değer olarak 13.5 kWh/100 km mantıklı görünüyor 3. Yıllık / Yolculuk Bazlı Maliyet Hesabı Örnek: 1.754 km Datça yolculuğu için Ortalama tüketim: 13,5 kWh/100 km Toplam tüketim: (1754 km) × (13,5 / 100) = 236,79 kWh Elektrik fiyatı: 7 TL/kWh Toplam elektrik maliyeti: 236,79 kWh × 7 TL = 1.657,53 TL 4. Özet Araç Modeli Ortalama Tüketim 1.754 km Tüketimi (kWh) Yakıt Maliyeti (TL) Citroën ë-C3 (elektrik) ~13,5 kWh / 100 km 236,8 kWh 1.658 TL 5. Son Notlar Bu hesaplama gerçek kullanım verilerine dayandığı için daha gerçekçi Klima kullanımı, yük, yol şartları elektrik tüketimini artırabilir Kısa mesafelerde tüketim daha yüksek, uzun ve sabit hızda daha düşük oluyor Elektrik şarj fiyatının farklı bölgelerde ve zamanlarda değişebileceğini unutma İstersen bu gerçek verilerle diğer araçların maliyetlerini de tekrar karşılaştırabilirim. Ya da Datça yolculuğundaki molaların planlamasını elektrikli araç özelinde daha detaylı yapabilirim.
-
Aslında ortalama 4,6 litre pompa ölçümü. Elektrikli araba ile gitseydim kıyaslamasını yaptırdım Tabii, Datça yolculuğun 1.754 km ve senin yukarıdaki ortalamalara göre her üç aracın otoban kullanımına uygun yakıt tüketimi ve maliyetini hesaplayalım. 1. Ön Bilgiler: Otoban Kullanımı İçin Ortalama Tüketimler Senin Verdiğin Ortalama Tüketimler (otoban ağırlıklı) Araç Modeli Yakıt Tüketimi Otoban (lt/100 km veya kWh/100 km) Yakıt Türü Yakıt/Litre veya kWh Fiyatı (TL) Citroën C3 1.4 VTi ~6,0 L/100 km (tahmini otoban) Benzin 52 TL Fiat Egea 1.3 Multijet ~4,5 L/100 km (tahmini otoban) Dizel 55 TL Citroën ë‑C3 EV 15 kWh/100 km (sabit) Elektrik 7 TL 2. Yakıt/Enerji Tüketimi Hesapları Araç Modeli Toplam Yakıt Tüketimi (litre/kWh) Yakıt Maliyeti (TL) C3 1.4 VTi 1.754 km × 6,0 L/100 km = 105,24 L 105,24 × 52 = 5.472 TL Egea 1.3 Multijet 1.754 km × 4,5 L/100 km = 78,93 L 78,93 × 55 = 4.341 TL ë‑C3 Elektrikli 1.754 km × 15 kWh/100 km = 263,1 kWh 263,1 × 7 = 1.842 TL 3. Yakıt/Mola Sayısı Hesabı Ortalama Depo Kapasiteleri (tahmini) Araç Modeli Depo Kapasitesi (L veya kWh) Citroën C3 1.4 VTi 45 L Fiat Egea 1.3 Multijet 50 L Citroën ë‑C3 EV 44 kWh Ortalama Menzil (otoban sürüşü) Araç Modeli Ortalama Tüketim (lt/kWh) Tahmini Menzil (km) C3 1.4 VTi 6,0 L/100 km (45 L / 6,0) × 100 = 750 km Egea 1.3 Multijet 4,5 L/100 km (50 L / 4,5) × 100 = 1.111 km ë‑C3 Elektrikli 15 kWh/100 km (44 kWh / 15) × 100 = 293 km Yakıt/Enerji Dolum Sayısı Araç Modeli Toplam Mesafe (km) Menzil (km) Gerekli Dolum Sayısı (Yuvarla) C3 1.4 VTi 1.754 750 3 Egea 1.3 Multijet 1.754 1.111 2 ë‑C3 Elektrikli 1.754 293 6 4. Özet Araç Modeli Yakıt Maliyeti (TL) Yakıt/Enerji Dolum Sayısı Mola Sıklığı Durumu Citroën C3 1.4 VTi 5.472 3 Her 700-750 km’de yakıt molası Fiat Egea 1.3 Multijet 4.341 2 Her 1.100 km’de yakıt molası Citroën ë‑C3 EV 1.842 6 Her 280-300 km’de şarj molası 5. Yorum Yakıt maliyeti açısından elektrikli ë‑C3 çok daha uygun ve ekonomik. Mola sayısı açısından ise elektrikli araç en sık durmayı gerektiriyor, yaklaşık her 280-300 km’de şarj molası (şarj süresi ve altyapıya göre mola süresi değişir). Egea dizel uzun menziliyle daha az yakıt molası gerektirirken, C3 benzinli araç da orta uzunlukta molalarla yol alıyor. Elektrikli araçta mola süresi genellikle yakıt dolumundan çok daha uzun (şarj süresi), bu da yolculuk planlamasında dikkate alınmalı. İstersen bu molaların sürelerini ve toplam yolculuk süresine etkisini de hesaplayabilirim. Veya yol boyunca şarj istasyonlarının uygunluğuna dair destek sağlayabilirim. Tabii! Datça yolculuğu için her üç araç bazında tahmini toplam yolculuk süresini hesaplayalım. 1. Temel Bilgiler Toplam mesafe: 1.754 km Ortalama otoban hızları (tahmini): Benzinli ve dizel araçlar için: 110 km/saat (trafik ve yol koşullarına göre) Elektrikli araç için: 100 km/saat (şarj molaları, dikkatli sürüş vb. nedeniyle biraz daha düşük) Yakıt / şarj molası sayıları: C3 1.4 VTi: 3 mola Egea 1.3 Multijet: 2 mola ë‑C3 EV: 6 mola Yakıt dolumu süresi: Ortalama 5 dakika (benzin/dizel dolumu için) Elektrikli şarj süresi: Ortalama hızlı şarjda 30 dakika (gerçekten hızlı, genelde 20-40 dakika arası) 2. Yolculuk Süresi Hesapları Araç Modeli Sürüş Süresi (saat) Mola Süresi (dakika) Toplam Süre (saat:dak) Citroën C3 1.4 VTi 1754 / 110 = 15,95 3 × 5 = 15 dakika 15 saat 57 dakika Fiat Egea 1.3 Multijet 1754 / 110 = 15,95 2 × 5 = 10 dakika 15 saat 55 dakika Citroën ë‑C3 EV 1754 / 100 = 17,54 6 × 30 = 180 dakika 17 saat 54 dakika 3. Sonuç ve Yorumlar Benzinli C3 ve dizel Egea yolculuk süreleri çok yakın, aradaki fark molalar sebebiyle sadece 2 dakika. Elektrikli ë‑C3, şarj molaları nedeniyle yaklaşık 2 saat 0 dakika daha uzun sürecek. Elektrikli aracın şarj altyapısı ve şarj süresi bu hesapta önemli rol oynuyor. Şarj süresi azalırsa (örneğin %80 hızlı doldurma), toplam süre kısalabilir. Mola sürelerini biraz daha uzun tutmak (tuvalet, dinlenme, yemek) normaldir; bu nedenle toplam süreler artabilir. İstersen, yol güzergahındaki şarj istasyonlarını da planlayabiliriz veya yolculuğu daha konforlu hale getirecek mola yerleri önerileri sunabilirim!
-
Yarın Kısmetse Ankara Öneri İhtiyacı
Koray Demir, Murat Ekinci'in konusunu cevapladı - İncelemeler ve Testler
Ankara İskitlerde Tarcanlar Oto ekspertiz veya Yamanlar Oto ekspertiz var ikisi de iyi firmalar.- 4 cevap
-
- 1
-
-
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Yılda fazladan 61000 tl diyor. Merhaba. Citroën C3 1.4 VTi'den Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited'e (muhtemelen 1998 model, V8 5.9L benzinli motorlu "ZJ" kasa) geçiş yaparsan, yıllık yaklaşık maliyet farkını aşağıda kalem kalem hesaplayalım: 🚗 1. Yıllık Yakıt Maliyeti Karşılaştırması Citroën C3 1.4 VTi (VTi 95 hp): Ortalama tüketim: ~6.5 L/100 km Yıllık tüketim: 7500 km x 6.5 / 100 = 487.5 L Yakıt maliyeti: 487.5 L x 52 TL = 25.350 TL Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited: Ortalama tüketim: ~18-20 L/100 km (şehir içinde 22-25, uzun yolda 14-16) Ortalama alalım: 19 L/100 km Yıllık tüketim: 7500 km x 19 / 100 = 1425 L Yakıt maliyeti: 1425 L x 52 TL = 74.100 TL Yakıt farkı: 📈 74.100 - 25.350 = 48.750 TL/yıl daha fazla yakıt masrafı 🛢️ 2. Motor Yağı Maliyeti Citroën C3 1.4 VTi: Yağ hacmi: ~3.25 litre Değişim: yılda 1 kez Yağ maliyeti: 3.25 x 1000 = 3.250 TL Jeep Grand Cherokee 5.9: Yağ hacmi: ~5.7 litre Değişim: yılda 1 kez Yağ maliyeti: 5.7 x 1000 = 5.700 TL Yağ farkı: 📈 5.700 - 3.250 = 2.450 TL/yıl daha fazla motor yağı gideri 🧰 3. Diğer Yıllık Bakım ve Parça Gideri Tahmini Citroën C3: Hafif sınıf, parçalar ucuz. Ortalama bakım/parça/tamir: ~5.000 TL/yıl Jeep Grand Cherokee 5.9: Lüks ve yaşlı SUV. Ağır, büyük motorlu, ithal parça. Ortalama bakım/parça/tamir: 15.000 TL/yıl (minimum) Bakım farkı: 📈 15.000 - 5.000 = 10.000 TL/yıl fazla bakım 💰 Toplam Senelik Fark Kalem Citroën C3 Jeep 5.9 Fark Yakıt 25.350 TL 74.100 TL +48.750 TL Yağ 3.250 TL 5.700 TL +2.450 TL Bakım vs Tamir 5.000 TL 15.000 TL +10.000 TL Toplam 33.600 TL 94.800 TL +61.200 TL/yıl 🧾 Özet Jeep Grand Cherokee 5.9'a geçersen, yılda en az 61.000 TL fazladan masrafın olur (yakıt + yağ + bakım). Bu rakama vergi (MTV), sigorta, lastik, olası arızalar vs. dahil değildir. İstersen MTV, kasko, lastik giderleri ve potansiyel arıza riskleriyle birlikte detaylı toplam sahip olma maliyeti de hesaplayabilirim. İkinci el alım-satım farkı da eklenebilir. -
Yarın Kısmetse Ankara Öneri İhtiyacı
Mustafa Resül Kara, Murat Ekinci'in konusunu cevapladı - İncelemeler ve Testler
Aştiye çok yakın hem yamanlar hemde pilot Garaj var ikisi de marka yerler.- 4 cevap
-
- 1
-