İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Abdussamed Acar

    Shell mi, Castrol mu daha iyi?

    Liqui Moly (Kaynak: Benzer koşullarda kıyasladığım motor yağ sıcaklığı)
  3. Abdussamed Acar

    BYD DM-i Hybrid Sistemi

    Hibrit şu şartlarda saçmalık. Onu saçma yapan asıl şey ise koydukları küçük pilin değişim maliyeti. Plug-in araçların bataryasını maks. 50-60 bin liraya sıfırlayan marka varsa ve hemen her gün evde aracı fişe takarak günlük genelde 50-60 km yi geçmeden aracı kullanım alışkanlığınız varsa alınır binilir. Ama iki şart sağlanmadan orta uzun vadede saçmalık. İlk şartı sağlayan marka örneğine rastlamadım ben, o minik pillerin değişimi için ağızlarını 300-350 bin den açıyor çoğu marka. Adam kısa menzilden çekindiği için plug-in hibrit alıyor. Fişe takmadan uzun yola yola çıkıp mantıklı bi iş yaptığını düşünüyor. Neresinden baksan çelişki. Çoğu böyle saçma bir döngüyle kullanıyor aracı; Benzin > Kinetik Enerji > Elektrik Enerjisi > Kinetik Enerji 2-3 yıl sonra sadece elektrikle 100 km dedikleri araba 30 km yi zor gider hale geliyor. Bence gereksiz bi geçiş teknolojisi, menzil çok mu dert, al sağlam bi dizel bin.
  4. Mehmet Göktürk

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    10 günde bir şarj eden adamlar var piyasada.....Onlara göre tam.. tüm gün taksicilik yapanlara değil tabi.
  5. Abdussamed Acar

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    Maksat şarjı doldurmak değil ki güneşli bir günde 32 km kazandırıyorsa, günlük batarya %50-55 arasında gitsin gelsin, daha uzun yola çıkacağı zamanda fişini takar. Güneşli bir coğrafyada yılda 4-5 bin km yi bedava yapmış olur. Asıl sıkıntı bugünün maliyetiyle yılda maks. 2-3 bin liralık elektrik için aracı her park ettiğinde onu kim katlayıp açacak... Günümüzdeki fotovoltaik hücre verimiyle fantaziden öteye gitmez. İlle fantazi aranıyorsa senin eve yaptığın daha mantıklı bi fantazi...
  6. Mertol Kip

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    Ne yaşıyonuz olm siz.
  7. Servet Aydın

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    Hşşş sana diyo la.. umursamadı
  8. Bugün
  9. Ali Cihangiroğlu

    2023 - 208 1.2 PureTech GT | Hybrid modeli nasıldır?

    fazla acele etme bence
  10. Ali Cihangiroğlu

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    tırt, araç giderken yada park halindeyken ana pili doldurmadıkça mındar, daha pilli araba gibi bin fırın ekmek yemesi lazık bu güneş panellerinin, aşırı ilkeliz arkadaş, birşeyler bulmak şart
  11. Ali Cihangiroğlu

    1.3 TCE Hangi Yağ?

    pinti derken? ben yapması hoşuma gittiği için yapıyorum, ve bakım aralığım servisin dediğin yarısı hatta bazen 3 te 1 idir, acımam buna giden paraya, benim kullandığım araç canımı sıkacak arıza yapamaz, yaparsa ve anında düzeltmezsem direk gider yenisi gelir, kullandığım malzeme servistekinden daha iyi ama daha ucuza geliyor, göz göre göre öpülmeyi sevmem, olay bu
  12. Ali Cihangiroğlu

    1.3 TCE Hangi Yağ?

    o zaman devam ne diyim, o kitapçığa özellikle yazmayanda reno tr, bunuda sordum ayrıca, Fransa renoda biz size karışamayız demekte, neyse bu motorun yağı rn17 onaylı olmalı, ister koyarsın ister koymazsın, karar senin. Bu arada garantinin periyodik bakımla ilgisi yoktur, ama burası Türkiye, neyse dediğim gibi, karar senin.
  13. Mertol Kip

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    Bence eğlenmiş onlar. Güneş tam tepedeyken alabileceği 750 W. Ortalaması iyimser tahminle 400W falan olsa 40 kw için 100 saat gerekir. O da nereden baksan günlük güneşlenme süresini hesaba katınca 10 gün falan arabayı kıpırdatmamak demek. E niye araba aldınki o zaman? Çevrecileri tavlama numarası bence. Onu hayat arkadaşınla konuşacaksın bebişim.
  14. Servet Aydın

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    Kaçak ette keserim
  15. Mehmet Göktürk

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    bitmesi gerekmiyor ki. emekli işi.
  16. Mertol Kip

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    3 metre kare falan olsa, orada taş çatlasa 700-80 W var. Bitmez o şarj....
  17. Mertol Kip

    2023 - 208 1.2 PureTech GT | Hybrid modeli nasıldır?

    Allaaaam sana geliyorum
  18. Mehmet Göktürk

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    kaputa koymak yerine katlanarak açılan ve tavan barına portbagaj olan sistem yapmaya başladılar. gayet de güzel çalışıyor. Günde 32 km imiş. https://www.pv-magazine.com/2024/12/10/expandable-solar-roof-rack-adds-1-kw-of-off-grid-charging-for-evs/
  19. Sani Gerşon

    Vasati 40 Çöp

    Hah, tam da bu işte. Ben o torosları çıkarken de 6LT ile çıkıyorum, düzde de 150 ile 6LT yakıyorum Bağımsız süspansiyon... Lütfen ama.. Dandik nissan mı sandın? Nasıl bir fantazidir yahu Manipülasyon olsa yine iyi. Doğruyu söyleyince de "bilmiyorsun ki sen" diyor
  20. Mertol Kip

    1.3 TCE Hangi Yağ?

    O cümle sana değildi
  21. Can Coşkun

    1.3 TCE Hangi Yağ?

    Arabanın garantisi devam etmese ben de götürmem servise. Ama garanti şu aşamada hayati önem taşıyor. Geçen ay kalkışlarda titreme şikayetiyle servise gittim debriyaj seti değişti. Fatura 160 bin tl. Direksiyon açı sensörü değişti 20 bin tl. Bir yağ için garantiyi riske atamam. Focus almak istedim de yine saçma sapan motor vites kombinasyonları yüzünden vazgeçtim. Bir de arkalar torsiyon olunca ne anladım dedim Focus almaktan. Yıl sonunda kısmet olursa Kuga ST Line X düşünüyorum.
  22. Furkan Bakırel

    Seat Toledo 1.9 TDI Signum

    Motor kapağı ayarladım oem çok güzel oldu
  23. Mertol Kip

    1.3 TCE Hangi Yağ?

    O pinti ya evinin önünde değiştiriyor, servis falan bilmez o Valla Valla Can kardeş suçlu sensin kusura bakma. Uber muhteşem 1.6 TDCi motorlu focus satılıp Renoğ alınır mı yaw. Salata yağı bile koysan çalışırdı
  24. Mertol Kip

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    Noldu canın tavan kesmek mi istedi? Ben de 2001 de tavanı kesmiştim ne varmış?
  25. Görkem Karakaş

    Focus 3 Dizel Rölantide Sarsıntılı Çalışma

    Aklımda abi ilk oraya gösteririz. Kendi arabamdaki sorunları hep giderdiler memnunum Teşekkür ederim Bende aynını düşünüyorum. Sorun volansa zaten hiç dokunmayız bi süre. Eli bollaşınca bi bakıma girer çıkar. Km düşük olduğundan uzun süre binmek istiyor
  26. Mertol Kip

    BYD DM-i Hybrid Sistemi

    Yaw konunun torkla alakası yok ki. 1400 devirde mi şarj ediyor bataryayı? Adamlar belli ki PHEV i tasarlarken benzinli motoru çoklukla jeneratör olarak kullanmayı, acil durumlarda da pil bitince belli bir yere kadar götürebilmeyi planlamışlar. Temel stratejileri arabanın elektrikli motorla yürümesi gibi gözüküyor. Büyük ihtimalle "bizim kullanıcılar günde max 100 km civarı yapıyor, bu pil onlara yeter, yetmezse de yolda kalmasın keratalar" deyip o motoru koymuşlardır. Bataryayı büyük koysalardı muhtemelen günlük hayatta bir sorun yaşanmazdı. Elektrikli motoru şarj etmek için kullanacağınız motorun düşük devirdeki torkunun önemi yok, devir önemli. Dolayısı ile o motorda turboya ihtiyaç yok diyebiliriz. Dünyanın geri kalanındaki üreticiler geri zekalı mı ki Ford olsun Toyota olsun hybrid arabalarına (Benzinli motor için PHEV ya da MHEV olması farketmez, arabanın kütlesi belli) 2.5 motor falan koyuyorlar. (araba dedim Tansu hemen ımı tıyıtı 1.5 /18 hybrid de vır" deme Bunlarda illa düşük hacimli kullanacaksa o kıytırık motoru değil hondanın 160 lık 1.6 VTEC leri gibi bir makine koymuş olsa hiç değilse "param var benzin yakıyorum ama araba da sadece benzinliyle de yürüyebiliyor" diyebilirlerdi. Doğrunun ne olduğunu buradaki herkes biliyor zaten. Onlar da biliyor. Tercihleri farklı sadece.
  27. Servet Aydın

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    Bazıları tavan kesip sanrıf takıyor yetmiyor alüminyum diye gövde lambaların dirençlerini akıllı vidayla şaseye takıyor
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...