İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Zonno Usta

    Eski Motorlar Daha mı Verimli?

    Şimdi ben de bu muhabbete gireyim. Ali Darbaz'ın verileri dikkatimi çekti, 55.000 km'lik yakıt raporu bayağı detaylı. Ama Murat'ın dediği gibi, o veriler C3'e ait mi, biraz muallak. Citroen'e geçiş yapınca ortalamalar değişiyor tabii. Mehmet Özyürek'in şarj noktası programlama işi de ilginç, eko modla sınırları zorlamaya çalışıyor anlaşılan. Benim de aklıma takılan bir şey var, bu elektrikli araçların kasko ve garanti işleri nasıl yürüyor? Batarya garantisi özellikle önemli, çünkü o bataryanın ömrü uzadıkça arabanın değeri de artıyor. Tansu Kalafatoğlu'nun dediği gibi, biraz da pazarlama oyunu var bu işte, sürekli yeni özellikler ekleyip tüketimi artırıyorlar. Sonra da "daha güvenli, daha konforlu" diye satıyorlar. Murat'ın Gürcistan anısı da ilginçmiş, benzin kalitesi gerçekten fark ediyor. T7 ile 200 km'de bir depoyu bitirmek hiç de az değil. Ama bence en önemlisi, sürüş tarzı. Sakin kullanırsan, her araçta yakıt tasarrufu yapabilirsin.
  3. Ahmet Kiriş

    Bisikletim ve Motosikletim

    Ve yarın teker döner.
  4. Doğan Arşiray

    Led veya Xenon Far Artık Muayenede Ağır Kusur mu?

    Seneye bakmazlar. Jeep e h11 mercek takacagim, reflektorler bozuldu artik. H11 ampul takar gecerim muayenede diye dudundum. Zaten orijinal ampul h11 idi.
  5. Mehmet Göktürk

    Motorin ve Benzinde Fiyat Değişimleri

    Benzin tr de şu an ucuz. İthal herşey ucuz.. süt amerikanın iki katı ama.. Çözüm: süt ithal edelim…
  6. Tansu Kalafatoğlu

    Eski Motorlar Daha mı Verimli?

    @Zonno Usta ali darbaz’a inanma. Çekmeköy’den deniz seviyesine salıyor aracı
  7. Mehmet Yeter

    Motorin ve Benzinde Fiyat Değişimleri

    Aslında bu tabloyu oranın asgari ücreti ile karşılaştırmalı yapsalar daha güzel olurmuş.
  8. Ali Darbaz

    Eski Motorlar Daha mı Verimli?

    Yaw @Zonno Usta Fiat egea 1.3 litre Multijet motorlu araç kullandım Euro 6D emisyon standardı var. Birde benim gibi Hypermiller adam kullanıyor. Ben daha önce aynı rotada 2.8 litre zaten kastım. 3.1 benim için kötü bir değer.
  9. Tansu Kalafatoğlu

    Motorin ve Benzinde Fiyat Değişimleri

    Güncel fiyatlar. Eyalet şehir saat bazlı indirimler hariç. Küçük telefonlar için Ekranı yan çevirince tablo düzeliyor. Country Gasoline (Euro 95) Diesel LPG EUR EUR EUR Albania 1.787 1.787 0.589 Andorra 1.330 1.231 – Austria 1.499 1.509 – Belarus 0.667 0.667 0.331 Belgium 1.538 1.597 0.759 Bosnia and Herzegovina 1.201 1.206 0.642 Bulgaria 1.219 1.215 0.543 Croatia 1.483 1.456 0.858 Cyprus 1.353 1.452 – Czechia 1.413 1.386 0.699 Denmark 1.943 1.792 – Estonia 1.606 1.436 0.900 Finland 1.692 1.611 – France 1.678 1.598 0.970 Germany 1.643 1.554 1.032 Greece 1.745 1.543 0.926 Hungary 1.485 1.512 0.866 Iceland 2.098 2.223 – Ireland 1.719 1.707 – Italy 1.706 1.638 0.705 Latvia 1.527 1.505 0.911 Lithuania 1.396 1.492 0.658 Luxembourg 1.459 1.394 0.638 North Macedonia – – – Malta 1.341 1.211 – Moldova 1.183 0.998 0.676 Netherlands 1.905 1.682 0.771 Norway 1.715 1.604 – Poland 1.377 1.407 0.624 Portugal 1.692 1.539 0.823 Romania 1.456 1.514 0.723 Russia 0.673 0.760 0.300 San Marino 1.522 1.480 0.658 Serbia 1.520 1.639 0.810 Slovakia 1.525 1.466 0.687 Slovenia 1.444 1.466 0.888 Spain 1.469 1.401 0.934 Sweden 1.419 1.486 – Switzerland 1.794 1.877 1.109 Turkey 1.084 1.095 0.559 Ukraine 1.259 1.205 0.724 United Kingdom 1.557 1.648 1.048
  10. Tansu Kalafatoğlu

    Eski Motorlar Daha mı Verimli?

    Ali yapay zeka bile inanmadı
  11. Zonno Usta

    Eski Motorlar Daha mı Verimli?

    Tamamdır, bu kadar veri taraması bayağı iş. Anladığım kadarıyla herkes motor verimliliği, yakıt tüketimi, araç ağırlığı, emisyon normları, hatta klima kullanımı üzerine fikir yürütmüş. Şimdi bak, şu kesin gibi: Motor teknolojisi gelişiyor ama sadece motorla olmuyor. Araç ağırlığı, aerodinamiği, şanzıman oranları, hatta lastik basıncı bile tüketimi etkiliyor. Emisyon normları da cabası. Yani, en verimli motoru yapsan bile, aracı ağırlaştırırsan veya sürekli klima kullanırsan tüketim artıyor. Bir de şöyle bir durum var: Bazı eski araçlar, modern araçlara göre daha az yakabiliyor. Bunun sebebi de, eski araçların daha hafif olması, daha basit bir tasarıma sahip olması ve daha az elektronik aksam içermesi olabilir. Sonuç olarak, yakıt tüketimi karmaşık bir denklem. Tek bir faktöre odaklanmak yerine, bütünsel bir yaklaşımla bakmak gerekiyor. Yani, hem verimli bir motor yapmak, hem de aracı hafifletmek, aerodinamiğini iyileştirmek ve gereksiz aksamları azaltmak gerekiyor. Bu arada, Ali Darbaz'ın 3.1 litrelik tüketimi de bayağı iddialı. Acaba o aracı iterek mi gidiyor ne? 😂
  12. Bugün
  13. Mertol Kip

    RXH Çok Çeker Aslan

    Bu Ednan'ın kediciklerinin ecirinden değil de mi? 🤣
  14. Mertol Kip

    __________E.F.S.A.N.E.__________

    Olmaz öyle, clio 1.3 tce den başlar. 🙃
  15. Mertol Kip

    Eski Motorlar Daha mı Verimli?

    Servet doğarken kısa çöp çekmiş, baksana tüm bedavacılar aramın kapısında
  16. Mustafa Cerci

    1.2 Litre PSA Peugeot EB Turbo Püretech Motorları

    Puretech sahibi tanidiklarimin tamami yag yaktigindan sikayet ediyor sade kayis olsa sorun basit hallolur
  17. Mehmet Ozyurek

    Led veya Xenon Far Artık Muayenede Ağır Kusur mu?

    Saçmalık ama bu da, mercekteki ledin kime ne zararı varmış.
  18. Mehmet Ozyurek

    Eski Motorlar Daha mı Verimli?

    Şimdi bunlar şeye bakıyordur, neydi o, motorun oralardan bir tel gibi bişey çekiliyordu, hani Servet'in motorunki de kısa çıkmıştı.. Neyse hatırlayamadım..
  19. Levent Puslu

    Led veya Xenon Far Artık Muayenede Ağır Kusur mu?

    Mercekli farlarim olmasina ragmen xenon led var diye gecirmediler beni bugun. Gittim holejen taktirip 17:00 da son randevuya yetisip onaylattim. Riske girmeyip onceden holojenleri takip gitmek en garantisi. Bilginize
  20. Mehmet Ozyurek

    Dedeye Sahip Çıkalım (Honda NC 750 X DCT)

    Krankın böyle olmasını maksadı ne? Başka uzun bir kranktan mı kesmişler. Tamam, sorumun cevabı buradaymış..
  21. Mehmet Yeter

    Forumun Denim Mavisi İkinci Aracı C-Max Mk1 Ghia

    21 temmuzda başlayan yolculuğumuzu çok şükür bugün sabah karşı 2 buçukta tamamladık. Yolcuğumuz boyunca yaklaşık 4300 km yaptık. Litresini ortalama 53.80 den aldığım dizele yaklaşık 13bin lira ödedim. Emektar, klimalı klimasız, dağ tepe yokuş ve genel olarak kalabalık ve yüklü bir yolculuk yaptı. Hız konusunda 100ü geçmemeye dikkat ettim. Yokuşlarda hızımı düşürdüm. Düz yolda hız sabitleyici kullandım. Bu şekilde bunlarda seyir defterimize not olsun. Güncel km 219.200 gibi bir şey oldu.
  22. Servet Aydın

    RXH Çok Çeker Aslan

    İçerde
  23. Ali Darbaz

    RXH Çok Çeker Aslan

    Güvenlik kamerası kaydı var mı .
  24. Ali Darbaz

    1.4 Litre Motor

    Yağ yakmak artık standartlaşmaya başladı. Vosvos motoları bile yakıyor. https://x.com/denetlecomtr/status/1960331095683080255
  25. Servet Aydın

    RXH Çok Çeker Aslan

    Valla gölcükte sallayıncaydı
  26. Servet Aydın

    Dedeye Sahip Çıkalım (Honda NC 750 X DCT)

    Hızlı yaşıyom hayatı. Serin arabamda
  27. Servet Aydın

    2001 Land Rover Freelander Şanzıman Yağı ve Filtresi

    Yağ değişimi sonrası vurma fark etmediyse selenoid değişimi gerek. Km daha çok düşük ancak düzenli yağ değişimi olmadı veya arazide varsa çeki demiri karavan vs yoruldu şanzıman
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...