İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Mertol Kip

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    160kw ustu alinmaz. 100kw ideali aslinda. Dusunursen 140 hp herkese yeter. 150 ile 160 arasi tam sacmalik zaten. 4 bin lira oynuyor yilda. Benim araba 157kw mesela. 150 olsa 4 bin lira az verecektim. 10 hp fazla olsa nolur az olsa nolur...
  3. Fatih Uzun

    Ne Olacak Bu Vatandaşın Hali?

    Ruslar bu işe hiç sevinmedi abi ondan eminim
  4. Çağrı Alaf

    Grok yapay zeka, Chat Gpt5 den çok daha başarılı

    Abi bu dediklerin GPT-4o Deep Search modunda zaten yapılan şeyler. GPT’yi yabana atmamak lazım. İkisine de aynı işi verince hesap kitapla gelen GPT oldu. Yukarıda paylaştığın grafikteki yüksek güç tüketimi ya da yetersiz sunucu kaynaklı Grok biraz tembel davrandı mesela. GPT 2 dakika düşündü daha kullanılası bir formül verdi, GROK 16 saniye düşündü, kaynaklara göre böyle dedi bir de tanım yaptı istememe rağmen çıktı işin içinden. Gerçi bu formülleri ne yapacağız bize nerede lazım Brake Thermal Efficiency nedir ne işimize yarar bilmiyorum.
  5. Ali Darbaz

    Qashqai doğru antifiriz değişimi nasıl olmalı

    Ben yaptım -40 ayarladım. İçin çok rahat. Saf su + antifriz.miss
  6. Deniz Kom

    Qashqai doğru antifiriz değişimi nasıl olmalı

    Aynı işi zamanında ben de kavga dövüş yaptırdım. Eğer içiniz rahat etsin istiyorsanız 2 kuruş daha fazla verip serviste yaptırın. Sonra yok hava kaldı, yok musluk suyu kullandı uğraşmak zorunda kalırsınız. %100 değişmeniz zaten imkansız. İlla ki motorsa, radyatörde, kanalda kalacak o su.
  7. Ali Darbaz

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    Teslaların mtv'leri benim bir yılda yattığım yakıta denk. Şimdi onu fark ettim.
  8. Bugün
  9. Mertol Kip

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    Bu da var ama siyah https://shbd.io/s/CUlC0JFt
  10. Mertol Kip

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    900k, agir hasarli, sag on camurluk degismis, kaput lokal boyali 8500 km de beyaz elektrikli corsaydi Bak bu da iyiymis, al ver pilcilerin efendisine adam gibi pil taksin binin. https://shbd.io/s/49CK70Ug
  11. Mertol Kip

    Günlük Kullanım Elektrikli Araba

    Valla olmuyor yalan yok. Daha ben soket bulamadigim olmadi. Hatta dun Bursa cevre yolundaki opette benzinde sira varken sarj aletlerinin %60i falan boştu. Taktim, wc ye gittim geldim, 11 dk sdönmüşüm, 24 kw mi ne almis. Nereden baksan 150 km menzil demek o. Bence şarj konusu über abartiliyor. Ülkede yillardir LPGli arac kullanliliyor, onlar 200-250 km de bir dolduruyorlar, hic sikayet eden duymadim daha.
  12. Mertol Kip

    Günlük Kullanım Elektrikli Araba

    Terbiyesiz, ayiptir kardesim, bu sicakta plajda ağaç gölgesinde yatan insanlar var. Azicik empati... Secimde kullanildi, misyonunu tamamladi, bitti gitti...
  13. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Küçük lokma cırcırı ararken yıkamacıya girdik.
  14. Mehmet Göktürk

    Günlük Kullanım Elektrikli Araba

    sumerbank ne olduysa o pancar motor ne oldu
  15. Koray Demir

    Günlük Kullanım Elektrikli Araba

    Sizde böyle şeyler hiç olmuyor galiba 😄 https://www.instagram.com/reel/DNGQeKXihmG/?igsh=OG5yam9zNDU3dHd6
  16. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Aradığım lokma anahtarını bulamadı
  17. Ali Cihangiroğlu

    Günlük Kullanım Elektrikli Araba

    aha Togg Çery ortaklığımı geliyormuş, birşey olacağı belliydide bunlara fabrika lazım, al sana hazır montaj fabrikası, çery yada byd ye evrilecek sanırım bu iş, Togg ne oldu şimdi!
  18. Ali Darbaz

    Focus 1 Düzensiz rölanti,gaz yememe

    Yapay zeka arabada Fren tertibatından vakum kaçağı olabilir diyor. Merhabalar! 2002 Ford Focus 1.6'nı (muhtemelen Zetec motor) detaylı anlattığın için teşekkürler. Sorun, özellikle sıcak motorda rölanti dalgalanması, düşmesi, kelebekten "blop blop" ses (hava emişi gibi), fren pedalı sertleşmesi ve gaz tepkisizliği gibi belirtilerle klasik bir vakum sistemi sorunu gibi duruyor. Keçe ve baskı balata değişiminden sonra başlaması, montaj sırasında bir hortumun zarar görmesi veya bağlantının gevşemesi ihtimalini güçlendiriyor. LPG'li olması da (BRC kit) ekstra faktör ekliyor, çünkü LPG sistemleri rölantiyi etkileyebiliyor. Aşağıda adım adım analiz edip öneriler vereyim. ### Olası Nedenler Bu semptomlar (sıcakta rölanti 500-600 RPM'e düşme, fren sertleşmesi, gaz tepkisizliği 3-4 sn, yokuşta zor kalkma) genellikle şu sebeplerden kaynaklanıyor: 1. **Vakum Kaçağı (En Muhtemel)**: Fren pedalı taş gibi şişmesi ve rölanti düşmesi, fren servosu (brake booster) vakum hortumunda kaçak veya arıza olduğunu gösteriyor. Servonun vakumu emme manifoldundan çekiliyor; kaçak olursa servo çalışmaz, fren sertleşir ve motor hava/yakıt karışımı bozulur (rölanti dalgalanır, "blop" ses çıkar). Keçe değişiminde motor sökülüp toplanırken hortumlar zarar görmüş olabilir. PCV valfi hortumu veya emme manifoldu contası da kaçak yapabilir. 2. **Rölanti Kontrol Valfi (IAC Valve) veya Gaz Kelebeği Sorunu**: Temizlemişsin ama hala sorun varsa, IAC valfi arızalı olabilir (sıcakta yapışır, hava akışını bozar). Kelebekten "blop" ses, kirli veya arızalı kelebek/TPS sensörü (throttle position sensor) kaynaklı. Hafif gazda kesme de TPS'den gelebilir. 3. **LPG Sistemi Etkisi**: LPG'de klima açıkken vibrasyon ve tepkisizlik, LPG enjektörleri/regülatöründe sorun olabilir. BRC kit 3-4 yıllık, filtreler tıkanmış veya ayar bozulmuş olabilir. Benzinde de yapıyorsa LPG ana sebep değil, ama LPG rölantiyi daha hassas kılar. 4. **Diğer Olasılıklar**: PCV valfi tıkanıklığı (yağ buharı birikmesi), buji/kablo sonrası ateşleme sorunu (ama değiştirmişsin), veya ECU adaptasyonu (değişimlerden sonra ECU'nun yeniden öğrenmesi lazım). Sente doğruysa triger değil. ### Teşhis Önerileri Önce basit testlerle başla, OBD2 tarayıcıyla hata kodu oku (P0171 lean code, P0505 IAC gibi çıkabilir). Eğer kod yoksa: - **Vakum Kaçağı Testi**: Motor çalışırken karbüratör temizleyici spreyi (carb cleaner) emme manifoldu, fren servosu hortumu, PCV hortumu ve kelebek çevresine püskürt. Revler yükselirse kaçak var. Fren servosu hortumunu çıkar, tıka ve rölanti düzeliyor mu bak (düzelirse servo/hortum sorunu). - **Fren Servosu Kontrolü**: Motor stopken frene bas, sertleşip şişiyorsa normal. Çalışırken sert kalıyorsa vakum yetersiz (hortum/çek valf kontrol et). Deformasyon yoksa iç diyafram bozulmuş olabilir. - **IAC ve Kelebek Testi**: IAC'yi çıkar, sprey temizle ve çalışırken revleri 3000 RPM'e çıkar, bırakınca 800-900 RPM'e düşüp stabil kalıyor mu bak. TPS voltajını multimetreyle ölç (0.5-4.5V arası olmalı). - **LPG Kontrolü**: Benzinde uzun süre kullan, sorun azalıyor mu? LPG filtrelerini değiştir, enjektörleri temizlettir. - **Genel**: Akü/alternatör voltajını kontrol et (düşükse sensörleri etkiler). ECU'yu resetle (akü kutup başını 10 dk çıkar). ### Çözüm Önerileri - **Vakum Kaçağı Varsa**: Hortumları değiştir (ucuz, 50-100 TL), manifoldu conta yenile. Servo arızalıysa değiştir (orijinal ~500-800 TL + işçilik). - **IAC/TPS Değişimi**: IAC valfi ~200-400 TL, TPS ~150 TL. Kendin yapabilirsin ama dikkatli ol. - **LPG Bakımı**: BRC servisinde ayar yaptır, filtre değiş (~200 TL). - Maliyet: Kendin yaparsan 200-500 TL, ustada 500-1500 TL arası (parçaya göre). Önce vakum testiyle doğrula, boşuna parça değiştirme. Sorun büyük ihtimal vakum kaçağı, çünkü fren sertleşmesi direkt onu işaret ediyor. Eğer test sonuçlarını veya hata kodlarını paylaşırsan daha net yardımcı olurum. Güvenli sürüşler! 😊
  19. Mehmet Ozyurek

    2. el Elektrikli Tavsiyesi

    O link paylaştıktan 10 dakika sonra yayından kalkmıştı. Göremedim onu.
  20. Ali Darbaz

    Grok yapay zeka, Chat Gpt5 den çok daha başarılı

    Az evvel Ford Focus arızasını sordum. cevabı bulmak için ingilizce, türkçe, fransızca, ispanyolca vs gibi bir çok dilde arama yaptı ve 28 sayfa gezip çözüm aradı. Bu bile güzel bir özellik. Ama termal verimi formuülleri kullanarak kendi hesapladı. @Mehmet Ozyurek aynı şeyi düşünmüşüz. Fren sisteminden kaynaklı vakum kaçağı olabilir dedi. tamamı aşağida. Merhabalar! 2002 Ford Focus 1.6'nı (muhtemelen Zetec motor) detaylı anlattığın için teşekkürler. Sorun, özellikle sıcak motorda rölanti dalgalanması, düşmesi, kelebekten "blop blop" ses (hava emişi gibi), fren pedalı sertleşmesi ve gaz tepkisizliği gibi belirtilerle klasik bir vakum sistemi sorunu gibi duruyor. Keçe ve baskı balata değişiminden sonra başlaması, montaj sırasında bir hortumun zarar görmesi veya bağlantının gevşemesi ihtimalini güçlendiriyor. LPG'li olması da (BRC kit) ekstra faktör ekliyor, çünkü LPG sistemleri rölantiyi etkileyebiliyor. Aşağıda adım adım analiz edip öneriler vereyim. ### Olası Nedenler Bu semptomlar (sıcakta rölanti 500-600 RPM'e düşme, fren sertleşmesi, gaz tepkisizliği 3-4 sn, yokuşta zor kalkma) genellikle şu sebeplerden kaynaklanıyor: 1. **Vakum Kaçağı (En Muhtemel)**: Fren pedalı taş gibi şişmesi ve rölanti düşmesi, fren servosu (brake booster) vakum hortumunda kaçak veya arıza olduğunu gösteriyor. Servonun vakumu emme manifoldundan çekiliyor; kaçak olursa servo çalışmaz, fren sertleşir ve motor hava/yakıt karışımı bozulur (rölanti dalgalanır, "blop" ses çıkar). Keçe değişiminde motor sökülüp toplanırken hortumlar zarar görmüş olabilir. PCV valfi hortumu veya emme manifoldu contası da kaçak yapabilir. 2. **Rölanti Kontrol Valfi (IAC Valve) veya Gaz Kelebeği Sorunu**: Temizlemişsin ama hala sorun varsa, IAC valfi arızalı olabilir (sıcakta yapışır, hava akışını bozar). Kelebekten "blop" ses, kirli veya arızalı kelebek/TPS sensörü (throttle position sensor) kaynaklı. Hafif gazda kesme de TPS'den gelebilir. 3. **LPG Sistemi Etkisi**: LPG'de klima açıkken vibrasyon ve tepkisizlik, LPG enjektörleri/regülatöründe sorun olabilir. BRC kit 3-4 yıllık, filtreler tıkanmış veya ayar bozulmuş olabilir. Benzinde de yapıyorsa LPG ana sebep değil, ama LPG rölantiyi daha hassas kılar. 4. **Diğer Olasılıklar**: PCV valfi tıkanıklığı (yağ buharı birikmesi), buji/kablo sonrası ateşleme sorunu (ama değiştirmişsin), veya ECU adaptasyonu (değişimlerden sonra ECU'nun yeniden öğrenmesi lazım). Sente doğruysa triger değil. ### Teşhis Önerileri Önce basit testlerle başla, OBD2 tarayıcıyla hata kodu oku (P0171 lean code, P0505 IAC gibi çıkabilir). Eğer kod yoksa: - **Vakum Kaçağı Testi**: Motor çalışırken karbüratör temizleyici spreyi (carb cleaner) emme manifoldu, fren servosu hortumu, PCV hortumu ve kelebek çevresine püskürt. Revler yükselirse kaçak var. Fren servosu hortumunu çıkar, tıka ve rölanti düzeliyor mu bak (düzelirse servo/hortum sorunu). - **Fren Servosu Kontrolü**: Motor stopken frene bas, sertleşip şişiyorsa normal. Çalışırken sert kalıyorsa vakum yetersiz (hortum/çek valf kontrol et). Deformasyon yoksa iç diyafram bozulmuş olabilir. - **IAC ve Kelebek Testi**: IAC'yi çıkar, sprey temizle ve çalışırken revleri 3000 RPM'e çıkar, bırakınca 800-900 RPM'e düşüp stabil kalıyor mu bak. TPS voltajını multimetreyle ölç (0.5-4.5V arası olmalı). - **LPG Kontrolü**: Benzinde uzun süre kullan, sorun azalıyor mu? LPG filtrelerini değiştir, enjektörleri temizlettir. - **Genel**: Akü/alternatör voltajını kontrol et (düşükse sensörleri etkiler). ECU'yu resetle (akü kutup başını 10 dk çıkar). ### Çözüm Önerileri - **Vakum Kaçağı Varsa**: Hortumları değiştir (ucuz, 50-100 TL), manifoldu conta yenile. Servo arızalıysa değiştir (orijinal ~500-800 TL + işçilik). - **IAC/TPS Değişimi**: IAC valfi ~200-400 TL, TPS ~150 TL. Kendin yapabilirsin ama dikkatli ol. - **LPG Bakımı**: BRC servisinde ayar yaptır, filtre değiş (~200 TL). - Maliyet: Kendin yaparsan 200-500 TL, ustada 500-1500 TL arası (parçaya göre). Önce vakum testiyle doğrula, boşuna parça değiştirme. Sorun büyük ihtimal vakum kaçağı, çünkü fren sertleşmesi direkt onu işaret ediyor. Eğer test sonuçlarını veya hata kodlarını paylaşırsan daha net yardımcı olurum. Güvenli sürüşler! 😊
  21. Mehmet Ozyurek

    Grok yapay zeka, Chat Gpt5 den çok daha başarılı

    Focus 1’in rölanti sorununu çözsün de görelim.
  22. Mehmet Yeter

    Toyota Corolla 1.8 Hybrid Dream ?

    Prius evrim geçirmiş dış tasarım olarak kesinlikle alınır. Ayrıca artık filmlerde çıkmaz
  23. İlkay Başaran

    Grok yapay zeka, Chat Gpt5 den çok daha başarılı

    Senin kanıtlanmış diye başka yerlerde ya da burada paylaştığın şeyi bulmuştur. Bulup sana getirdikleri yine netteki senin benim yazdığım veriler. 150 kişi farklı platformlara sorun stepne lastiğin havasını tamamlayınca düzeldi yazsa sana bu öneri ile gelecek emin ol.
  24. Ali Cihangiroğlu

    Toyota Corolla 1.8 Hybrid Dream ?

    Prius full elektrik olsa bu kadar satamaz hatta satıştan kalkar
  25. Ali Darbaz

    Grok yapay zeka, Chat Gpt5 den çok daha başarılı

    Verdiği cevabın güzelliğine bak. Vites kutusu arıza veren arkadaşın arabasının debriyaj aktüatörü aşırı ısınıyordu. Bunu sordum bana verdiği cevap bizim bulduğumuz ve kanıtlanmış çözüm ile aynı. Sıcaklık ve Hidrolik Sistem Etkisi: Debriyaj robotunun hidrolik sistemi, sıcaklık değişimlerinden etkilenebilir. Klima açıkken motor bölmesindeki hava akışı değişir (klima radyatörü ve fan devreye girer), bu da şanzıman bölgesindeki sıcaklığı etkileyebilir. Eğer aktüatörün hidrolik sıvısı veya sensörleri sıcaklığa duyarlıysa, bu değişim performansı stabilize edebilir. Neden klima ile düzeliyor?: Klima fanı, motor bölmesine ek hava akışı sağlar, bu da aktüatörün aşırı ısınmasını önleyebilir veya hidrolik sıvının viskozitesini ideal aralıkta tutabilir.
  26. Ali Darbaz

    Grok yapay zeka, Chat Gpt5 den çok daha başarılı

    Şu an sorduğum son derece kompleks bir soruya cevap yaratmakta 60 saniye oldu. bi bucuk dakikada verdiği cevap. Selam! Sorunu detaylı inceledim ve Citroen C3 A51 kasa 1.4 VTi motorun standart soğutma sistemi özellikleriyle karşılaştırdım. Verdiğin bilgiler (16 dm² radyatör, 5.7 litre soğutucu, 105°C termostat) bu modelin orijinal özelliklerine oldukça yakın görünüyor. Standart radyatör boyutu genellikle 380x400 mm civarında (yaklaşık 15-16 dm² frontal alan), soğutucu kapasitesi 5.7 litre ve termostat açılma sıcaklığı 102-105°C aralığında. Bu yüzden sistemin standart olduğunu söyleyebilirim. ### Soğutma Sistemi Yeterliliği 40°C ortam sıcaklığında dur-kalk trafikte (stop-and-go) bu sistem, eğer arıza yoksa, genellikle yeterli olur. Bu motor (yaklaşık 70 kW güçte), Avrupa standartlarında tasarlanmış ve sıcak iklimlerde (örneğin Akdeniz ülkeleri) kullanılmak üzere geliştirilmiş. Ancak şu noktalara dikkat: - **Avantajlar**: Termostatın yüksek açılma sıcaklığı (105°C), motorun daha verimli çalışmasını sağlar ve normal çalışma sıcaklığı 105-110°C civarındadır. Fan devreye girdiğinde (düşük hız ~96°C, yüksek hız ~105-108°C), radyatör hava akımıyla birlikte ısıyı dağıtır. 40°C ortamda, soğutucu-ortam sıcaklık farkı (~65°C) ısı transferini destekler. - **Potansiyel Riskler**: Dur-kalk trafikte hava akımı düşük olduğundan, soğutma fana bağımlı. Eğer klima açıksa ekstra ısı yükü biner. Araştırmalara göre, bu modelde aşırı ısınma sorunları genellikle arızalardan kaynaklanıyor: hatalı termostat, fan arızası, sensör sorunları, hava kilidi veya düşük soğutucu seviyesi. Gerçek kullanıcı deneyimlerinde (forumlar ve raporlar), sıcak havalarda trafikte ısınma şikayetleri var ama bunlar çoğunlukla bakım eksikliğinden (örneğin termostat değişimi öneriliyor). Eğer sistem temiz ve çalışır durumdaysa, 40°C'te sorun yaşamazsın; ama düzenli kontrol et (fan testi, soğutucu seviyesi). Eğer ısınma uyarısı alıyorsan, sahte uyarı olma ihtimali yüksek (sensör hatası yaygın). Sonuç: Evet, yeterli olmalı ama sıcak havalarda trafikte uzun süre durursan, fanın çalıştığından emin ol ve gerekirse termostatı/fanı kontrol ettir. ### Motor Yağı Soğutucusu ve Yağ Sıcaklıkları Yağ soğutucusu olmaması standart (bu modelde genellikle yok), ama 4.25 litre yağ hacmi orijinal kapasiteyle uyumlu. Karter (sump) operasyonel sıcaklığı 105°C, soğutucu sıcaklığına yakın ve normal aralıkta (tipik su soğutmalı motorlarda yağ, soğutucudan 0-20°C daha sıcak olur). Yağ, karterde karışarak soğur ve hacim yeterli olduğu için aşırı ısınma riski düşük. Üst kapak (silindir kapağı) ve egzantrik mili yağ sıcaklığı tahmini: - **Hesaplama Yöntemi**: Yağ, karterden pompayla alınır, yataklardan ve galerilerden geçerken ısı emer (yataklarda ~10-45°C artış, ama toplu akışta ~10°C). Silindir kapağına ulaştığında, yanma ısısından ve sürtünmeden ekstra ısı alır (kafa, karter yağından daha sıcak olur). Su soğutmalı motorlarda, karter ile kafa arası fark tipik 10-20°C (hatta yatak dönüşünde 10°C, filtrede 8-11°C ekstra). Karter 105°C ise, egzantrik mili yağını 115-120°C olarak tahmin ediyorum (hafif yükte daha düşük, trafikte biraz daha yüksek olabilir). Bu, yağ bozulma sınırının altında (konvansiyonel yağlar 120-135°C'ye kadar dayanır). Eğer yağ kalitesi iyi ve değişim düzenliyse sorun olmaz. Eğer daha kesin ölçüm istersen, yağ sıcaklık sensörü taktırabilirsin. Sorun olursa detay ver, yardımcı olurum! 😊
  27. Selçuk Keleş

    Grok yapay zeka, Chat Gpt5 den çok daha başarılı

    Allah muhtaç etmesin
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...