Mehmet Ozyurek 16 Temmuz 2010 Paylaş 16 Temmuz 2010 herkese selam;Yallaşık 2 ay önce 2006 model kazasız darbesiz fokus trend aldım.lpg taktırdım yaklaşık 3000 km yaptım çok hoşuma gitti. Özellikle alırken serviste sorunsuz demeleri fenni muayeneden sorunsuz geçmesi, beni çok sevindirdi ancak 2 gün önce beni yolda bırakması beni soğuttu. Araba seyir halinde iken aniden stop etti. aracı boşa alıp tekrar kontağı çevirdim çalıştı fakat bazı işiklar yanmaya başladı. gösterge tuhaflaştı sonunda arıza ışıği yandı. Kontağı kapatıp motor ustasını ve elektrikçiyi aradım. İkisi de farklı şeyler söyledi. şehir dışında olduğum için bir arkadaşımı aradım bana tamirci ve halat getirmesini söyledim. gelen tamirci kayışın sağlam olduğunu elektriksel bir arıza olduğunu belirtti. elektrikçinin talimatı ile aracı 5. fiteste çektirerek sanayiye ulaştırdık. neyse arızanın şarj dinamosundan kaynaklandığını belirtip ertesi gün alabileceğimizi söyledi. Çok sevdiğim fokusumu aldıktan sonra lpg ayarı için lkontrole götürdüm.çünkü bu arızadan sonra kontağı açtığımda lpg ye geçmiyordu. tekrar lpg düğmesine basmam gerekiyordu. lpg ci kaputu açmaya çalışırken kaputun açılmadığını bir kaportacının gelmesi gerektiğini söyledi. kaput kilidi bozulmuştu. pense yardımı ile açtık. herşey normal iken aracı çalıştırdım. ustanın yanına gidip şikayetleri anlatayım. dedim usta aracımda bir tuhaflık olduğunu söyledi nedenini sorunca; Aracı çalıştırdım stop etmiyor dedi kontak anahtarını çıkardı ğı halde çalışıyor. SİNİRDEN GÜLMEYE BAŞLADIM.... BİR TÜRLÜ KAPUTU AÇAMIYORDUK AÇTIK ARABA ÇALIŞIYOR STOP ETMİYOR.... bende o vaziyette şarj dinamosunu tamir eden elektrikçinin yanına gittim. bu arada tesadüfen el frenini indirdiğimde stop ettiğini fark ettim. U sta 2 tane sigorta değiştirdi durum şimdilik düzeldi düzelmesine ama içime kurt düştü. kaput kilidine de kaporta ustası tel bağlayarak eskisinden daha sağlıklı bir şekilde sağlamlaştırdı. merak ediyorum böyle sorunlar yaşayan var mı nedenleri ne olabilir? eğer bunları üst üste yaşamasaydım. herhalde foku7sun üstüne araba tanımazdım tabi kendi sementinde. Araçtaki arıza kodlarına bakıldımı Hocam... Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 16 Temmuz 2010 Paylaş 16 Temmuz 2010 Arkadaşlar kalkışlarda stop ettirdiğimde aracımdan çok kötü bir ses geliyor. Böyle "dank" diye, dişli sesi gibi. Anahtarsız çalıştırmadan mıdır nedir, hiç alışık değilim. Sesi tecrübe eden var mı? Saygın abi gelen sesler normal. İlk zamanlar çok tuhaf geliyordu bana ama başka Focus'larda da duyunca normal olduğunu anladım. Zamanla alışırsın... :lol: Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 16 Temmuz 2010 Paylaş 16 Temmuz 2010 Saygın abi gelen sesler normal. İlk zamanlar çok tuhaf geliyordu bana ama başka Focus'larda da duyunca normal olduğunu anladım. Zamanla alışırsın... :lol: İyi o zaman. Bana da anormal gibi gelmemişti zaten Başka arabada stop eder anlamazsın, daha gaza basarsın. Bunda öyle bir ses ki motor şanzıman indi aşağı herhalde diyosun Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş 16 Temmuz 2010 Paylaş 16 Temmuz 2010 (düzenlendi) Necdet bey sizin yaşadığınız sorunlar aynı anda zor başa gelecek sorunlar , kısmetsizlik diyebiliriz :lol: 16 Temmuz 2010 tarihinde R?dvan Kocaba? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Köylü 16 Temmuz 2010 Paylaş 16 Temmuz 2010 herkese selam;Yallaşık 2 ay önce 2006 model kazasız darbesiz fokus trend aldım.lpg taktırdım yaklaşık 3000 km yaptım çok hoşuma gitti. Özellikle alırken serviste sorunsuz demeleri fenni muayeneden sorunsuz geçmesi, beni çok sevindirdi ancak 2 gün önce beni yolda bırakması beni soğuttu. Araba seyir halinde iken aniden stop etti. aracı boşa alıp tekrar kontağı çevirdim çalıştı fakat bazı işiklar yanmaya başladı. gösterge tuhaflaştı sonunda arıza ışıği yandı. Kontağı kapatıp motor ustasını ve elektrikçiyi aradım. İkisi de farklı şeyler söyledi. şehir dışında olduğum için bir arkadaşımı aradım bana tamirci ve halat getirmesini söyledim. gelen tamirci kayışın sağlam olduğunu elektriksel bir arıza olduğunu belirtti. elektrikçinin talimatı ile aracı 5. fiteste çektirerek sanayiye ulaştırdık. neyse arızanın şarj dinamosundan kaynaklandığını belirtip ertesi gün alabileceğimizi söyledi. Çok sevdiğim fokusumu aldıktan sonra lpg ayarı için lkontrole götürdüm.çünkü bu arızadan sonra kontağı açtığımda lpg ye geçmiyordu. tekrar lpg düğmesine basmam gerekiyordu. lpg ci kaputu açmaya çalışırken kaputun açılmadığını bir kaportacının gelmesi gerektiğini söyledi. kaput kilidi bozulmuştu. pense yardımı ile açtık. herşey normal iken aracı çalıştırdım. ustanın yanına gidip şikayetleri anlatayım. dedim usta aracımda bir tuhaflık olduğunu söyledi nedenini sorunca; Aracı çalıştırdım stop etmiyor dedi kontak anahtarını çıkardı ğı halde çalışıyor. SİNİRDEN GÜLMEYE BAŞLADIM.... BİR TÜRLÜ KAPUTU AÇAMIYORDUK AÇTIK ARABA ÇALIŞIYOR STOP ETMİYOR.... bende o vaziyette şarj dinamosunu tamir eden elektrikçinin yanına gittim. bu arada tesadüfen el frenini indirdiğimde stop ettiğini fark ettim. U sta 2 tane sigorta değiştirdi durum şimdilik düzeldi düzelmesine ama içime kurt düştü. kaput kilidine de kaporta ustası tel bağlayarak eskisinden daha sağlıklı bir şekilde sağlamlaştırdı. merak ediyorum böyle sorunlar yaşayan var mı nedenleri ne olabilir? eğer bunları üst üste yaşamasaydım. herhalde foku7sun üstüne araba tanımazdım tabi kendi sementinde. Hocam bu üzücü anektodu okurken nerdeyse Stack-Overflow'a kapılıyordum.Bi an bütün bunların şaka olduğunu söyleyeceğinizi düşündüm.Bu yaşanılanlar resmen Bug başka bişey değil.Hemen bir Patch geliştirmek lazım.Allah (C.C.) kimseyi böyle durumla karşılaştırmasın. (AMİN) Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 16 Temmuz 2010 Paylaş 16 Temmuz 2010 LPG=Sorunlar.Her ustayım diyene lpg taktırılmaz, araba emanet edilmez.Ben bunu öğrendim. Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 16 Temmuz 2010 Paylaş 16 Temmuz 2010 (düzenlendi) vw borayı satıp nisan ayının başında focus II tdci aldım.Bu fiyatla benzinli araca binilmez.Ayrıca yakıt fiyatı aynı olsa bile bu kasada şehir içi en fazla 100km de 6lt yakan bu kasa ve 1.6 motor varsa söyleyin onu alalım.Ayrıca sağlamlık ve güvenlik konusunda kendini kanıtlamış bir araç.Yani şu an memnunum.Bana göre eksisi şu an yok. 16 Temmuz 2010 tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Engin Özarı 17 Temmuz 2010 Paylaş 17 Temmuz 2010 Fordlar genelde, yol tutuşlarıyla ünlü marka. Bir aracın yol tutuşunu etkiliyen en büyük neden; arac gövdesininin ağırlık merkezinin çok iyi tututturulmasıdır. Ford, özellikle F1 tasarımı, bunu çok iyi becermiş bir marka. Ağırlık merkezi, araç kütlesinin viraj, yüksek sürat, ani duruşlar, ani hızlanma gibi tepkimeler esnasında, gövdeyi oluşturan parçaların, bağlantılarla ana gövdenin , ön ve arka teker mesafesi arasındaki yük moment dağılımının ( Z (-) ) yönünde, yanı asfalta doğru oluşturduğu sağ ve sol yanda eşit baskı kuvveti uygulama tepkisidir. Bu iş tamamen Otomotiv tasarım mühendisliği dalıdır. Otomıbil tasarımı yapmak demek, sık farlar, güzel görünümlü arka cam, stoplar, kıvrımlı hatlar, estetik görünüm , göze hitap eden çizgiler değildir. Emniyet , güvenlik, performans gibi etkiler tasarımın görülmeyen beyin fırtınalarıdır. Şimdi artık günümüzde, otomobil tasarımı yapılırken, yol tututuşu gibi özellikleri , gövdede hasaplayıp, istenilen şartları karşılayacak özellikte parça oluşturulmaya yarayan , tasarım proğramları var. önemli olan bu proğramları , tasarımı yapan mühendislerin iyi bilmeleri ve kullanmaları ve otomotiv şirketlerinin , bu tasarımlara ayıracak Ar-Ge bütçelerinini oluşmasıdır. Bu bağlamda dünya piyasasında, 15-20 bin liraya anahtar teslimi alabileceğiniz pek çok marka var. Bu markadarla bu tür özellikleri aramak , hayal kurmaktan başka bir rüya olamaz. Yorum bağlantısı
Talip İnal 17 Temmuz 2010 Paylaş 17 Temmuz 2010 herkese selam;Yallaşık 2 ay önce 2006 model kazasız darbesiz fokus trend aldım.lpg taktırdım yaklaşık 3000 km yaptım çok hoşuma gitti. Özellikle alırken serviste sorunsuz demeleri fenni muayeneden sorunsuz geçmesi, beni çok sevindirdi ancak 2 gün önce beni yolda bırakması beni soğuttu. Araba seyir halinde iken aniden stop etti. aracı boşa alıp tekrar kontağı çevirdim çalıştı fakat bazı işiklar yanmaya başladı. gösterge tuhaflaştı sonunda arıza ışıği yandı. Kontağı kapatıp motor ustasını ve elektrikçiyi aradım. İkisi de farklı şeyler söyledi. şehir dışında olduğum için bir arkadaşımı aradım bana tamirci ve halat getirmesini söyledim. gelen tamirci kayışın sağlam olduğunu elektriksel bir arıza olduğunu belirtti. elektrikçinin talimatı ile aracı 5. fiteste çektirerek sanayiye ulaştırdık. neyse arızanın şarj dinamosundan kaynaklandığını belirtip ertesi gün alabileceğimizi söyledi. Çok sevdiğim fokusumu aldıktan sonra lpg ayarı için lkontrole götürdüm.çünkü bu arızadan sonra kontağı açtığımda lpg ye geçmiyordu. tekrar lpg düğmesine basmam gerekiyordu. lpg ci kaputu açmaya çalışırken kaputun açılmadığını bir kaportacının gelmesi gerektiğini söyledi. kaput kilidi bozulmuştu. pense yardımı ile açtık. herşey normal iken aracı çalıştırdım. ustanın yanına gidip şikayetleri anlatayım. dedim usta aracımda bir tuhaflık olduğunu söyledi nedenini sorunca; Aracı çalıştırdım stop etmiyor dedi kontak anahtarını çıkardı ğı halde çalışıyor. SİNİRDEN GÜLMEYE BAŞLADIM.... BİR TÜRLÜ KAPUTU AÇAMIYORDUK AÇTIK ARABA ÇALIŞIYOR STOP ETMİYOR.... bende o vaziyette şarj dinamosunu tamir eden elektrikçinin yanına gittim. bu arada tesadüfen el frenini indirdiğimde stop ettiğini fark ettim. U sta 2 tane sigorta değiştirdi durum şimdilik düzeldi düzelmesine ama içime kurt düştü. kaput kilidine de kaporta ustası tel bağlayarak eskisinden daha sağlıklı bir şekilde sağlamlaştırdı. merak ediyorum böyle sorunlar yaşayan var mı nedenleri ne olabilir? eğer bunları üst üste yaşamasaydım. herhalde foku7sun üstüne araba tanımazdım tabi kendi sementinde. Şaka gibi yahu. Aracın kontağı kapatılacak, anahtar yuvasından çıkarılacak, buna rağmen araç çalışıyor olacak ve ancak el freni indirilerek stop edecek. İnanılmaz bir yaratıcılık örneği. Aracı tasarlayan,üreten mühendisler görse akıllarını kaybederler. Necdet bey, aracınızı sanayide usta geçinen kimselere gelişi güzel dokundurtmayın. İnanın onların da çıkan birçok sorun hakkında sizden daha bilgili değiller. Sadece, iş biliyormuş gibi bir takım numaralar yapıp o günün yevmiyesini çıkarmayı, mümkünse başka branştaki arkadaşlarına da iş çıkartıp akşama kurulacak çilingir sofrasını finanse etmeyi amaçlayan esnaflar var, maalesef. Ve maalesef, bunların sayısı hiç de az değil. Sayısı az olan; kendini geliştiren, yenilikleri takip eden, işini layıkıyla yapan gerçek ustalardır. Bu gibi esnafları, yukarıdaki ifadelerden tenzih ederim. Çevrenizden sorun soruşturun ve böyle birini bulun. Yorum bağlantısı
Adem Cengiz 10 Ağustos 2010 Paylaş 10 Ağustos 2010 Aracımın kliması arka koltukta oturanları yeterince serinletmiyor, arka bölüm için de hava kanalları olmalıydı. Bir de yol bilgisayarına entegre olan dijital saat ayda 1-2 dakika geri kalıyor. Not: Escort aracımda Klima dijital olmamasına rağmen arkayı çok iyi soğutuyordu. Analog Saati ise asla şaşmazdı.... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Ağustos 2010 Paylaş 10 Ağustos 2010 Eski arabaların klimları daha iyi soğutuyor... Arkayı soğutmak için üflemeyi cama çevirmek daha etkili oluyor... Yorum bağlantısı
Misafir 10 Ağustos 2010 Paylaş 10 Ağustos 2010 Eski arabaların klimları daha iyi soğutuyor... Arkayı soğutmak için üflemeyi cama çevirmek daha etkili oluyor... Emmi: Desene ne varsa eskilerde var. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Ağustos 2010 Paylaş 10 Ağustos 2010 Arka hava menfezi, oldukça faydalıymış. Test edildi , onaylandı. Yorum bağlantısı
Kadir Yavuz 10 Ağustos 2010 Paylaş 10 Ağustos 2010 Aracımın kliması arka koltukta oturanları yeterince serinletmiyor, arka bölüm için de hava kanalları olmalıydı.Bir de yol bilgisayarına entegre olan dijital saat ayda 1-2 dakika geri kalıyor. Not: Escort aracımda Klima dijital olmamasına rağmen arkayı çok iyi soğutuyordu. Analog Saati ise asla şaşmazdı.... Ön koltuğun altındaki hava kanalları bu işi yeterince görüyor bence önce ayağınız soğuyor ama olsun yol uzunsa soğuk vücuda yayılıyor klima bence yeterli ama gerçekten amörtisörler setlerden hızlı geçmeniz durumunda kırılmış-kopmuş hissi uyandırıyor ve bu çok sinir bozucu Yorum bağlantısı
Cihan Beliceli 10 Ağustos 2010 Paylaş 10 Ağustos 2010 bugün aracımı servise götürdüm sol ön lastikten ses geliyordu sanki lastiğe bişey yapışmışta lastik döndünçe üstünden geçer gibi "cup cup cup" diye ses geliyor. test sürüşüne çıktık ustada sesi duydu aracı askıya aldı ön takımlara baktı arka lastiklere baktı birşey bulamada eğer ses çoğalırsa tekrar gel dedi ve beni yolladı acaba neden böyle bir ses geliyordur fikri olan var mı Yorum bağlantısı
Nusret Kaynar 10 Ağustos 2010 Paylaş 10 Ağustos 2010 bugün aracımı servise götürdüm sol ön lastikten ses geliyordu sanki lastiğe bişey yapışmışta lastik döndünçe üstünden geçer gibi "cup cup cup" diye ses geliyor. test sürüşüne çıktık ustada sesi duydu aracı askıya aldı ön takımlara baktı arka lastiklere baktı birşey bulamada eğer ses çoğalırsa tekrar gel dedi ve beni yolladı acaba neden böyle bir ses geliyordur fikri olan var mı çok basit gelebilir size, fakat bende de aynı sorun oluyordu ve bunun nedeni lastikdeki dişlerin arasına giren çakılın sesidir. diyecem. mesela araç hızlandıkça ses daha hızlanır ve araç yavaşladıkça ses daha cok aralıkla ses çıkarıyorsa bilinki tekere küçük bir taş sıkışmıştır. basit bir tel yada kalemle lastik üzerindeki dişler arasına sıkışan çakılları temzileyin. sorun hallolur Yorum bağlantısı
Kaan Aydın 10 Ağustos 2010 Paylaş 10 Ağustos 2010 çok basit gelebilir size, fakat bende de aynı sorun oluyordu ve bunun nedeni lastikdeki dişlerin arasına giren çakılın sesidir. diyecem. mesela araç hızlandıkça ses daha hızlanır ve araç yavaşladıkça ses daha cok aralıkla ses çıkarıyorsa bilinki tekere küçük bir taş sıkışmıştır. basit bir tel yada kalemle lastik üzerindeki dişler arasına sıkışan çakılları temzileyin. sorun hallolur Ben de böyle bir yorum yapacağım ama servisteki usta bunu düşünemediyse ustalığı bıraksın derim ben.... Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya 10 Ağustos 2010 Paylaş 10 Ağustos 2010 İyi o zaman. Bana da anormal gibi gelmemişti zaten Başka arabada stop eder anlamazsın, daha gaza basarsın. Bunda öyle bir ses ki motor şanzıman indi aşağı herhalde diyosun Aynen katılıyorum.Ben aracı bayiden çıkartırken stop ettirmiştim.Sanki Duvara çarpma hissi verdi.Şimdi sizdede aynı şeyi duyunca rahatladım.Özellikle klima açıkken kalkışta çok gaz istiyor. Yorum bağlantısı
Hakan Salman 11 Ağustos 2010 Paylaş 11 Ağustos 2010 Focus I (2004) ve fiesta'dan (tdci) sonra yaklaşık 2 haftadır focus II sw (tdci) kullanıyorum; yakıt, fiyat , performans açısından gerçekten memnunum. yaklaşık 1,5 yıl sonra tekrar bir ford'a kavuşmanın mutluluğunu yaşıyorum. Herkese aracını kazasız belasız kullanmalarını temenni ederim. Yorum bağlantısı
Mustafa Kaptan 17 Ağustos 2010 Paylaş 17 Ağustos 2010 bugün aracımı servise götürdüm sol ön lastikten ses geliyordu sanki lastiğe bişey yapışmışta lastik döndünçe üstünden geçer gibi "cup cup cup" diye ses geliyor. test sürüşüne çıktık ustada sesi duydu aracı askıya aldı ön takımlara baktı arka lastiklere baktı birşey bulamada eğer ses çoğalırsa tekrar gel dedi ve beni yolladı acaba neden böyle bir ses geliyordur fikri olan var mı Olay benim başıma da geldi.Bir rot balansçı kontrol etse veya yetkili bir lastik tamircisi hemen biliyor.Ben lastikte arıza var deyip markasını söyleyince ikiletmeden topallamamı yapıyor dedi.Topallama lastiğin yere basan yüzeyinin bir tarafının normalden bir miktar daha aşağıda olmasından oluşuyormuş.Orası ezilmiş gibi.yavaş giderken yukarı aşağı sallanmayı hissediyorsun, hızlandıkça sallanma farkedilmiyor ama çok gürültü yapıyor.Lastiği havaya kaldırıp döndürmeye başlarsan yandan bakınca bu olay farkediliyor.İnşallah senin lastiğe taş sıkışmıştır. Yorum bağlantısı
Recommended Posts