İçeriğe Yönlendir

Tourneo Connect Kronik Intercooler Hortumu


Guest B

Recommended Posts

Guest B
(düzenlendi)

Merhaba

Aslında biliyorsunuz konu burada http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?showtopic=159208 işlendi,hatta sanırım bu sorunu ben yazmıştım ilk ve ilgili hortumu garantiden değiştirmiştim.

Mevcut konu başlığı genel olduğundan burada sadece bu sorunun bilgisi vermek için konu açmayı uygun buldum,elbette yönetim karar verirse konuyu kapatır,yada birleştirir :)

Ayrıca konuyu özellikle yeniden detaylı gündeme getirdim,çünki bugün fark ettim ki diğer hortumdada aynı yağlanma oluşmaya başlamış,sinir oldum bu duruma.Yarın sabah ilk iş bu tarafıda göstereceğim.

20071009026wo9.jpg

Geçen günlerde benim fark ettiğim resimde 1 olarak işaretli hortum değişmişti,ancak az önce fark ettim ki aynı sorun soldada (2 no'lu işaret) başlamış.Zaten ortadaki metal halkanın olduğu yere dikkat edilirse belli olmaya başlamış yağlanma.

Connect'i olan arkadaşlar olası güç kaybı yada yağ sıçramasının önüne geçmek için bu kısma dikkat etsinler.Hangi modellerde olduğu bilgisine ulaşamadım.

Sevgiler

tarihinde B tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bayram Bekman

erdem masallah de len!!

nasarın deyecek.. :nazar::nazar:

bulent abı gormedım ben ya!! 110'luk deyınce daha buyuk bı ıntercoler beklerdım! ama ford ıste :) :)

nerde ne yapacagı bellı olmuyor..

Yorum bağlantısı
Reşat Uz
bizim connilerde sadece körük diye biliyorum.... yoksa tüm intercooler mı değişiyo :o

hem i.c. da yağın ne işi var. o körüklerden neden yağ çıkıyor onu da anlayabilmiş değilim. turbo yağ kaçırıyo... arızadır demiştim... edindiğim eksik ve genel turbo bilgisinden. ama kimse cvp yazmadı bu konuda..

Alper bey;

Bildiğim kadarıyla turbo yüksek devirlerle çalışıyor ve (emin olmamakla birlikte soğutulabilmesi için motor yağıyla da yağlanıyor)/veya bir şekilde yağlanması gerekir bu motor bölgesi çok ısındığından,turbo yüksek devirle dönerken yağı bozup inceltebilir, turbo yatak rulman yağlama yolu v.s.bozulup hava emişi nedeniyle yağın körüklere gelmesi gayet normaldir(başka nereye gitsin) buradanda eşanjöre geçer eşanjör ince kanallarına yapışıp üzerinede patlak körükten tozu emdimi alsana intercooler daralması ve arızası

Onun için gelin beni dinleyin (bu hava filtrelerini sık değiştirmekten kaçınmayın)

Turbo havayı hava filtresinden alıyor iyi hava alırsa turbo daha soğuk çalışıp daha uzun ömürlü olur.Hava alamazsa dönen kısımlar fazla ısınıp çabuk deforme olur.Aynı şekilde motor istediği havayı normal yollardan bulamazsa körükleri patlatıp tozlu havayı hem eşanjöre hem de motora doldurur.Saygı ve sevgilerimle

Yorum bağlantısı
Ömer Yüce
Alper bey;

Bildiğim kadarıyla turbo yüksek devirlerle çalışıyor ve (emin olmamakla birlikte soğutulabilmesi için motor yağıyla da yağlanıyor)/veya bir şekilde yağlanması gerekir bu motor bölgesi çok ısındığından,turbo yüksek devirle dönerken yağı bozup inceltebilir, turbo yatak rulman yağlama yolu v.s.bozulup hava emişi nedeniyle yağın körüklere gelmesi gayet normaldir(başka nereye gitsin) buradanda eşanjöre geçer eşanjör ince kanallarına yapışıp üzerinede patlak körükten tozu emdimi alsana intercooler daralması ve arızası

Onun için gelin beni dinleyin (bu hava filtrelerini sık değiştirmekten kaçınmayın)

Turbo havayı hava filtresinden alıyor iyi hava alırsa turbo daha soğuk çalışıp daha uzun ömürlü olur.Hava alamazsa dönen kısımlar fazla ısınıp çabuk deforme olur.Aynı şekilde motor istediği havayı normal yollardan bulamazsa körükleri patlatıp tozlu havayı hem eşanjöre hem de motora doldurur.Saygı ve sevgilerimle

Aha bak şimdi daha 800 kmdeki aracımın hava filtresini değişecem. :nazar:

Yorum bağlantısı
Bayram Bekman

omer konu onemlı hakkatten!! 800km dıyosun,gel benım hatrım ıcın sokup bı hava tut!!!

o zaman anlıcan ustacım..

Yorum bağlantısı
Fatih Demir

bülent bey aynı problem benim aracımdada oldu değişelide 1 aya yakın oluyodur sanırım bi gün tesadüfen kaputu açtım :) bide ne görem o hortumlardan yağ geliyor :p:p:P ilk hemen servise gittim araç yeni sayılır fazladaa binmioz zaten garantiden değişmişlerdi ama benim tahminim bazen arkadaşlarla motor açılsın gibisinden saçma bir inanış için yokuş aşşağı giderken motor devrinin sonuna yaslandığını hissedince aniden 4. vitesten 3 vitese düşerdim o hortomlarında motorun hareketine göre sürekli esnek olduğunu düşünürsek eskidiğinde yağ kaçıracağı normal gibi görünüyor ama araç şimdi garantili istediğin an gidersin servise değişirler adamlar itirazda etmiyolar zaten edemezlerde ama ömür boyu 6-7 ayda bir bu hortumu değişecekmiyiz hep yavvv bu ne saçmalık nerdeyse bende kompleks oldu sayılır kokpite oturur oturmaz o parça aklıma geliyo ve sinirim bozuluyo nolacak bunun sonu ???

Yorum bağlantısı
Melih Mütevellioğlu

Arkadaşlar konunun dikkatimi çekmesinin üzerine bu parçaları inceledim.Aracım 2004 ocak ayında trafiğe çıktı.Bu parçalar sağlam gözüküyor.Herhangi bir yağlanma veya yırtık yok.Yalnız ben her 3000 km'de hava filitresi ve filitre kutusu içerisinden çıkan küçük süngeri değiştiriyorum.Aracıda fazla sıkıştırmıyorum.3000 devirde vites değiştiriyorum,2000 devirde de yola devam ediyorum.Çok sık olmamakla beraber de 4000-4500 devirlere çıkıyorum.Bu da kurumları atsın diye.

Yorum bağlantısı
Melih Mütevellioğlu

Bülent arkadaşım intercooler problemi yok diye bahsettiğim aracım 75 hp.Aracının göğüsünü söktürme konusunda sana tavsiyem söktürmemen.Sonradan fabrika harici yapılan işlemler ne kadar iyi olursa olsun mutlaka bir arıza bırakıyor.Ya bir cıvatayı bağlamazlar,ya çok önemli bir geçme tırnağı kırarlar,ya kabloları sıkıştırırlar vs vs.Sonra da boyayı halledeyim derken rahatsız edici seslere katlanmak zorunda kalabilirsin.Saygılar.

Yorum bağlantısı
Fatih Demir

yavv o değilde beyler aklıma bişe geldi hani mesela garanti şartlarında olurya mesela bi televizyon veya buz dolabı diyelim 5 defa felan ( tam bilmiyom ama ) aynı arızayı yapınca değişim yapıp ürünün yenisini veriyorlar yaa :unsure: mesela bizim bu DEPRESİF HORTUMUMUZ :) garanti süresi içinde 5 veya 6 defa yırtılsa araç üst üste aynı arızayı verdiği için garanti kapsamı içinden arabayı değişim talep edebilirmiyiz veya garanti şartlarını bilmiyorum ama böyle bi madee felan varmıdır yani tamiri mümkün değilse veya sürekli problemli olan araç sıfırı ile değiştirilirmi fabrika tarafından bunu öğrenmek istiyorum !!! eğer öle bişe varsa hepimiz 3 günde bir hortumları toplu iğne ile delelim :) ondan sonra bana bozuk araba vermişssiniz diye fordun kapısına dayanalım fordda batsın :) bizde ne ford la nede bu hortumla uraşalım huzur içinde yaşayalım olmazmı :):clapping:

Yorum bağlantısı
Ferit Selek

Sayın Arkadaşlarım,

Aracınızı ilk çalıştırmada gaza basmamanız gerektiğini ve stop etmeden önce de bir süre rölanti devrinde çalışması gerektiğini umarım unutmuyorsunuzdur. Turbonun ve İntercooler yataklarının yağlanması açısından önemlidir. Resimde görülen yağlanmanın normal olmadığı kanaatindeyim zira benim connect 8300 km.de olmasına rağmen (zaman zaman zorlu şartlarda ve yüksek devirlerde de kulandım) böyle bir durum henüz yok. (inşallah olmazda)

Hepinize keyifli sürüşler..

Yorum bağlantısı
Kerem Arıkantürk
Sayın Arkadaşlarım,

Aracınızı ilk çalıştırmada gaza basmamanız gerektiğini ve stop etmeden önce de bir süre rölanti devrinde çalışması gerektiğini umarım unutmuyorsunuzdur. Turbonun ve İntercooler yataklarının yağlanması açısından önemlidir. Resimde görülen yağlanmanın normal olmadığı kanaatindeyim zira benim connect 8300 km.de olmasına rağmen (zaman zaman zorlu şartlarda ve yüksek devirlerde de kulandım) böyle bir durum henüz yok. (inşallah olmazda)

Hepinize keyifli sürüşler..

Intercooler yatakları? :)

Yorum bağlantısı
Bayram Bekman

bulent hocam su senın akraba ajan gıbı valla!! ford'un aldıgı nefesten haberın var :lol2:

135'lıkler ne vakıt cıkıyo pıyasaya? ısım aynı mı?kasa fılan degısecek mı?

ne olacak bu fordların sonu??

Yorum bağlantısı
Bayram Bekman

bende o sarılardan (110'luk) alacaktım,sonra vazgectım.o konsul bana da bıraz uydurma gıbı geldı aslında, gumuslerdede boyalı ama benım zevkıme gore degıl cunkı renk kombınasyonu yok!!grı-kırlı sarı-sıyah.!!!bırde butun motorlar 1800cc. ama işletım farkı var,bende ortada karar kıldım ve 90'lık aldım.

ama karar verdım bıdaha asla ford almaam!!

dun vw servısıne gıttım sabah tekerlek ısıgı yandı ekranda,verdım yapın dedım,adamlar balataları,on -arka cam sılgeclerını,hava-yag-polen fıltrelerını,yagı degıştırdıler,bogaz kelebegını temızledıler,rot balans yaptılar,iç-dıs yıkadılar,bır teknıker gelıp(arabayla)yapılanları gostererek anlattı,vw armalı parca posetlerınde cıkanları getırdı,faturamı(tel.de soyleyerek)verdı,514ytl toplam tutarı 5 taksıt yaparak pos cıhazı ıle tahsıl ettı,karsılıklı tesekkurler eslıgınde gıttı!!!

sımdı buda özel servıs abı,nıye ford bunu yapamıyor??

ellerıne fırsat gecınce sonuna kadar yararlanıyolar, sen onlara bı sor bu rezıllık ne kadar gıder dıye...

kucuk bı mısal verıyım hemen;benım anahtar kayıp ya fıyat arastırması yapıom,bırı 565 bırı 850ytl dıyor,ikısıde fordcu ıkısıde aş.

Yorum bağlantısı
Bayram Bekman

abı ozel demısım, ama yetkılı demem gerekırdı,pardon!!

ozelden kastım;dogus-general gıbı yerler.. yanı aslında yetkılı servısler ama hep ısımlerı on planda ya ondan!

audı'yı doguş'a yaptırırdık hep,golf'ude generale bırakıyoruz,jeep varken de cıftkurtlara gıderdık..

ama hıc bırıde bızı uzmedı ford'un uzdugu gıbı..

senınde dedıgın gıbı kapısının onunden gecılmez fordun..

ve ınanın parcaları kalıtelı arabalarla hemen hemen aynı fıyatta..golf'unde anahtarı calınan cantada ıdı,dun sordugumda 1haftada elımıze ulasır(almanya'dan) dedıler,fıyat mı? 425ytl+30ytl sıfreleme...

sımdı gel de ford'a bın.. töbe tobee..

Yorum bağlantısı
Fatih Demir

bencede haklısınız bayram bey ALIRSIN FORD OLURSUN ZORRTT BİZ ALDIK! OLDUK SİZ ALMAYIN !! OLMAYIN :lol2: diyicem ama napiim aldık bikere bende aracı alırken cadyy ve connet arasında kararsız kalmıştım ama keşkede üç beş milyardan kaçmasaymışız die düşünüyorum nede olsa bikere alınıyo bu melet şimdi satayım desen bir sürü zarar ne gereği var ama gende ne diyelim ALLAH aracın yokluğunu vermesin kimseye yeri gelince insanın eli ayağı oluyor bu arabalar

Yorum bağlantısı
Bayram Bekman

aslında dedıgınız gıbı,dıger hemsınıflarından saglam! aracın sorunu servıslerın profosyonellıge tam gecıs yapamamaları!!

arac ucuz parca pahalı,ama uyanıyor zamanla tuketıcıde! 6-5 yasında bı avrupa arac,yenı yerlıden maalesef ıyıdır...

Yorum bağlantısı
Ferit Selek

Sayın hocam,

özellikle servise gittim sordum senin hortum meslesini ve birkaç yetkili ile görüştükten sonra

, en mantıklı yorum olarak şunu duydum "connect ile focusun filtre sisteminin aynı olduğunu, ancak yüksek devir ve sıkıştırmalarda connectin havayı yetiştirememesi nedeniyle hortumlarda yağlanma ve bazen yırtılma sorunu yaşanabileceği, bunu aşmak için filtrenin arkasındaki küçük süngerin takılmamasının gerektiğidir" Buradan da anladığım kadarıyla küçük süngerler bizim connectlerde fazladan oluyomuş......

selamlarla......

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
İyi ama sünger zaten yokki hava filtresinin olduğu yerde,kutudanda çıkmıyor o parça sünger zaten.Yuvasına baktım oradada yok,acep başka yerdemi ?

Sevgiler

Connectlerde sünger yeri yokmuş.. O süngerle ayakkabı boyayabilirsiniz..

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Bayram Bekman

ve sonunda benım hortum da kayış attı! :D bu hafta bakıma verecegım ıcın ellemedım,ama uzun bı lıste olacak gıbı..

15000 bakım + hortum + sılecek lastıklerı + yadek anahtar +rot balans ve rotasyon + pasta cıla + debrıyaj pedalından gelen gıcırtı...

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Bayram Bekman

benım bıldıgım rotasyon,lastıklerın yer degısımıdır! yanı stepneyı de dahıl ederek capraz sekılde yer degıstırmektır!

bılgı hatalı ıse bana soyleyen teknısyen davul olsun!!

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...