Memet Şahin34 19 Nisan 2013 Paylaş 19 Nisan 2013 Burhan bey merhaba o/d sorunu bendede cikti sizin nasil durumlar. arkadaslar istanbul anadolu yakasinda nasil cozum bulabiliriz yardiminiz icin simdiden tesekkurler Yorum bağlantısı
Fatih Atamer 15 Ekim 2020 Paylaş 15 Ekim 2020 Merhabalar, 2001 model 193.000 km'de Ford Mondeo 2.0 Siyah motor otomatik 4 ileri şanzımana sahip aracım var. Aracımda D ve R konumlarına attığımda 1-2 saniye sonra vites geçiyor ve sarsıntılı geçiyor yani araç öne doğru vuruyor. Bunu bazen şiddetli yapıyor bazen hafif yapıyor. Fakat kırmızı ışıkta falan duruşlarda herhangi bir sorun yok ayağımı frenden çekince araç yürümeye başlıyor. Yokuşlarda da sadece fazla yokuş olan yerlerde geriye kaçırma yapıyor. 1den 2ye vites geçişlerinde eğer gaz pedalına fazla basarak gidiyorsam sarsıntılı geçiş oluyor. Eğer gaz pedalına hafif basarak gidersem hafif vuruntulu geçiş yapıyor. Şanzıman yağını yeni değiştirdik fakat bu sorunlar ortadan kalkmadı. Şanzıman yağını değiştirmeden önce de şanzıman üst takozunun yıpranmış olduğunu gördük onu da değiştirdik. Yağ seviyesi bazen düşük çıkıyor bazen fazla çıkıyor. Yağ seviyesini sağlıklı bir şekilde nasıl ölçebileceğimi ve şanzımanın revizyon gerektirip gerektirmediğini bilgi sahibi büyüklerimden fikirlerini beyan etmelerini istiyorum. Ayrıca şöyle bir durum var. Aracı sakin kullanırsam ilk 5 dakika içerisinde OD/OFF ışığı yanıp sönüyor. Ama aracı biraz agresif ve sıkıştırarak kullanırsam OD/OFF ışığı yanıp sönmüyor. OD/OFF tuşu aktif olarak çalışmıyor. Arıza kodu olarakta bir ara türbin yağı ile ilgili bir arıza kodu oluşturmuştu tam hatırlamıyorum ama akşam iş dönüşü arıza koduna bakar buraya yazarım. Değerli bilgilerinizi paylaştığınız için şimdiden teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Ekim 2020 Paylaş 15 Ekim 2020 Önce filtre temizliği değişimi ve iç temizlik yapılmalı. Belli ki bazı kanallar tıkalı valfler dolu. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 15 Ekim 2020 Paylaş 15 Ekim 2020 yağı ölçme tekniğiniz nedir? araç çalışır vaziyette boşta mı ölçüyorsunuz Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Ekim 2020 Paylaş 15 Ekim 2020 Fatih Atamer yazdı: Aracı sakin kullanırsam ilk 5 dakika içerisinde OD/OFF ışığı yanıp sönüyor. Ama aracı biraz agresif ve sıkıştırarak kullanırsam OD/OFF ışığı yanıp sönmüyor. OD/OFF tuşu aktif olarak çalışmıyor. o lamba nı 2 fonksiyonu var, birisi de şanzımanda arıza algılanır ise yanar. ehil bir ford otomatikçide bakılmalı, şanzıman içi sorunu da olabilir türbin sorunu da. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 15 Ekim 2020 Paylaş 15 Ekim 2020 Çağlar Bayur yazdı: otomatik şanzıman yağı ömürlüktür 2007 yılında ömürlükmüydü yağlar yahu Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Ekim 2020 Paylaş 15 Ekim 2020 Ali Gök yazdı: 2007 yılında ömürlükmüydü yağlar yahu Eskiden 100bin milde bir değişin derlerdi. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 15 Ekim 2020 Paylaş 15 Ekim 2020 Çağlar Bayur yazdı: açıkçası hiç mercedes servis eğitim kitapçığı okumadım bilmiyorum. her firmanın elbette kendine özel teknolojisi ve mühendisliği farklıdır. ancak ford şanzımanlarda yağ değişim periyodu yoktur. direksiyon hidroliğini değiştiğini duymadım. sadece fren hidroliği kaynama derecesi aşağı indiği için ölçüm sonucu değişebilir. Direksiyon hidroliği de değişmiyormuş o yıllarda Teknoloji değişiyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Ekim 2020 Paylaş 15 Ekim 2020 ömrü ne kadarsa ömürlük , kloz açar kitapçıkta, ağır kullanım şartı dışında diye 1 Yorum bağlantısı
Fatih Atamer 15 Ekim 2020 Paylaş 15 Ekim 2020 Mehmet Göktürk yazdı: Önce filtre temizliği değişimi ve iç temizlik yapılmalı. Belli ki bazı kanallar tıkalı valfler dolu. Mehmet bey filtre temizliği ve değişimi için şanzımanın sökülmesi gerekiyor diye biliyorum. Bunu yapacak usta için İstanbul Anadolu yakasında bir öneriniz var mı? Sanırım demek istediğiniz kısaca revizyon yapılmalı. Ali Gök yazdı: yağı ölçme tekniğiniz nedir? araç çalışır vaziyette boşta mı ölçüyorsunuz Önce aracı çalıştırıyorum. Sonrasında ya arabayla işimi görüyorum ya da turluyorum bu sayede motor çalışma sıcaklığına ulaşıyor ve şanzıman yağı da çalışma sıcaklığına geliyor. Sonrasında 2 ya da 3er kez tüm vites konumlarını 10 saniye arayla dolaşıyorum (P'den 1 konumuna ve tekrar 1 konumundan P konumuna) Sonrasında aracı yine çalışır durumda bırakıp P konumuna alarak yağ seviyesini ölçüyorum. Fakat yağ seviyesi bazen yüksek çıkıyor bazense çok düşük çıkıyor bu konuyu çözebilmiş değilim. Çağlar Bayur yazdı: o lamba nı 2 fonksiyonu var, birisi de şanzımanda arıza algılanır ise yanar. ehil bir ford otomatikçide bakılmalı, şanzıman içi sorunu da olabilir türbin sorunu da. Lamba yanıp sönüyorsa şanzımanda arıza olduğunu veya sensörlerde hata ya da bozukluk olduğunu gösteriyormuş yabancı forumlarda çoğu kişi bu şekilde yazıyor. Peki Çağlar bey önerebileceğiniz işinin ehli otomatik şanzıman ustası var mı? Bir de aracı OBD ile kontrol ettiğimde sanırım türbindeki yağ ile ilgili bir hata alıyordum tekrar kontrol edip burada hata kodlarını paylaşırım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Ekim 2020 Paylaş 15 Ekim 2020 Fatih Atamer yazdı: Lamba yanıp sönüyorsa şanzımanda arıza olduğunu veya sensörlerde hata ya da bozukluk olduğunu gösteriyormuş yabancı forumlarda çoğu kişi bu şekilde yazıyor. Peki Çağlar bey önerebileceğiniz işinin ehli otomatik şanzıman ustası var mı? Bir de aracı OBD ile kontrol ettiğimde sanırım türbindeki yağ ile ilgili bir hata alıyordum tekrar kontrol edip burada hata kodlarını paylaşırım. seyrantepe de var Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 15 Ekim 2020 Paylaş 15 Ekim 2020 Maslak’ta meşhur bi ford şanzıman ustası vardı ama adını unuttum. Şanzıman yağı sıcakta hacmi çok değişir. O yüzden kitapçığı bulun. Şanzıman yağ çubuğu varsa üstünde çizgiler vardır. Hatta sıcaklık da yazar. Bu ara havalar 20 derece. Aracı düz zemine park edip yatırın bir gece. Sabah aracı çalıştırır çalıştırmaz vitesler arasında geçiş yapıp ölçün. eğer ara sıcaklık değeri varsa obd bağlantısı yapıp sıcaklığı anlık görüp ona göre seviye ayarı yapabilirsiniz. ama sorun yağ değil. Bence şanzıman içindeki disk plakalar işlevini yitirmiş Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Ekim 2020 Paylaş 15 Ekim 2020 Fatih Atamer yazdı: Mehmet bey filtre temizliği ve değişimi için şanzımanın sökülmesi gerekiyor diye biliyorum. Bunu yapacak usta için İstanbul Anadolu yakasında bir öneriniz var mı? Sanırım demek istediğiniz kısaca revizyon yapılmalı. .. Bildiğim kadarı ile onların da karter gibi bir kısmı var araba havadayken o açılıyor onun içinde filtresi var o değişiyor conta yenileniyor kapatılıyor yağ ekleniyor. bu liftte yapılıyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Ekim 2020 Paylaş 15 Ekim 2020 Mehmet Göktürk yazdı: Bildiğim kadarı ile onların da karter gibi bir kısmı var araba havadayken o açılıyor onun içinde filtresi var o değişiyor conta yenileniyor kapatılıyor yağ ekleniyor. bu liftte yapılıyor. mk2 sökülmesi lazım kitaba göre. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Atamer 18 Ekim 2020 Paylaş 18 Ekim 2020 Çağlar Bayur yazdı: seyrantepe de var Tam olarak yerini ya da ismini biliyor musunuz? Tansu Kalafatoğlu yazdı: Maslak’ta meşhur bi ford şanzıman ustası vardı ama adını unuttum. Şanzıman yağı sıcakta hacmi çok değişir. O yüzden kitapçığı bulun. Şanzıman yağ çubuğu varsa üstünde çizgiler vardır. Hatta sıcaklık da yazar. Bu ara havalar 20 derece. Aracı düz zemine park edip yatırın bir gece. Sabah aracı çalıştırır çalıştırmaz vitesler arasında geçiş yapıp ölçün. eğer ara sıcaklık değeri varsa obd bağlantısı yapıp sıcaklığı anlık görüp ona göre seviye ayarı yapabilirsiniz. ama sorun yağ değil. Bence şanzıman içindeki disk plakalar işlevini yitirmiş Kitapçıktan bakıp tekrar kontrol edeceğim obd cihazım var çoğu değeri oradan alıyorum. Sorun yağ değil fakat bana tss sensörü gibi geliyor çünkü araca marş verince olduğu yerde daha hareket etmeden od tuşuna basınca ekranda yandığını görebiliyorum yani işlev görüyor fakat yola çıktıktan sonra od tuşu devre dışı kalıyor ve od off ışığı yanıp sönüyor o sensörü kontrol edeceğim temizlik kablo tesisatı ya da soketine bakacağım umarım o işlemden sonra düzelir Mehmet Göktürk yazdı: Bildiğim kadarı ile onların da karter gibi bir kısmı var araba havadayken o açılıyor onun içinde filtresi var o değişiyor conta yenileniyor kapatılıyor yağ ekleniyor. bu liftte yapılıyor. Şanzımanın sökülmesi gerektiğini duymuştum arka tarafında karter var ama şanzıman inmeden sökülür mü araştırmak lazım teşekkür ederim Ekte şanzıman arızasına ait hata kodunu paylaşıyorum https://hizliresim.com/WOKSpa 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ekim 2020 Paylaş 18 Ekim 2020 Fatih Atamer yazdı: Tam olarak yerini ya da ismini biliyor musunuz? Barış 05337278691 Tatlıses lahmacun arkası, öğlenleri güzel kokar da 1 2 Yorum bağlantısı
Fatih Atamer 19 Ekim 2020 Paylaş 19 Ekim 2020 Çağlar Bayur yazdı: Barış 05337278691 Tatlıses lahmacun arkası, öğlenleri güzel kokar da Teşekkür ederim Çağlar abi oraya gittiğimde arabanın işi bitene kadar bir öğlen yemeği de yerim Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Ekim 2020 Paylaş 19 Ekim 2020 Fatih Atamer yazdı: Teşekkür ederim Çağlar abi oraya gittiğimde arabanın işi bitene kadar bir öğlen yemeği de yerim Öğle yemeğini yiyip aracı bırakıp dönersiz bence 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts