Aydın Bengü 5 Kasım 2007 Paylaş 5 Kasım 2007 bir ara focus 1 lerin önce hidrolik subaplı sonra normal subaplı çıktı diye bir şey duymştum. dolayısı ile bazı modeller ayar istemeycek bazıları isteyecek demi? işte merak ettiğim nokta da bu hangi yıllar arası hidrolik, hangileri değil? sağolun. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Kasım 2007 Paylaş 5 Kasım 2007 tüm focus ve escort yani zetec motorlar hidrolik subab iticilidir. focuslarda öncesi sonrası aynıdır herhangi bir değişim olmamıştır. normal subab dediğiniz külbütörlü veya şimli motorlar kent motor veya cvh motordur yani KA ve karbüratörlü escortlar. Yorum bağlantısı
Kerem Arıkantürk 6 Kasım 2007 Paylaş 6 Kasım 2007 Focus 1'lerde kullanılan 2.0 litre motorlar hidrolik iticili değil. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Kasım 2007 Paylaş 6 Kasım 2007 Focus 1'lerde kullanılan 2.0 litre motorlar hidrolik iticili değil. Haydaaa.. Napacaz ya.. Şahin gibi arada bir supap ayarına mı girecez.. Yorum bağlantısı
Kerem Arıkantürk 6 Kasım 2007 Paylaş 6 Kasım 2007 Benimkini 118.000 km'ye kadar gayet hoyratça kullanmıştım ama pek sübap ayarı istememişti... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Kasım 2007 Paylaş 6 Kasım 2007 focus 1 lerdeki 2.0 litremotor zetec tir aynı motor mondeolar dada kullanıldı ve hidrolik tapetlidir. hiçbir zetec motorda subab ayarı yoktur. eminim. sadece cvh ve kent motorda ayar vardır. Yorum bağlantısı
Kerem Arıkantürk 6 Kasım 2007 Paylaş 6 Kasım 2007 (düzenlendi) focus 1 lerdeki 2.0 litremotor zetec tir aynı motor mondeolar dada kullanıldı ve hidrolik tapetlidir. hiçbir zetec motorda subab ayarı yoktur. eminim. sadece cvh ve kent motorda ayar vardır. Çelişkili bir durum var ortada o zaman. Model yılı 2000 olan bir Sport Trend'in eksantrik mili değişimi sırasında hidrolik tapet olmadığını tespit ettiğimi çok iyi hatırlıyorum. Farklı model yıllarında farklı sistemler kullanmış olabilirler mi? Ford yapar arada böyle şeyler... Zamanında da Escort'ların radyatör fanını besleyen kablo takımının kutuplarını cart diye değiştirmişti. Bu yüzden hararet yapıp motor yakan bir kaç araç biliyorum. (Bu bilginin kaynağını sormayın) Ek: Wikipedia'dan alıntıdır. http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Zetec_engine The Zetec had another redesign in 1998, this version is known as the Zetec-E, the main differences being a two-piece crankcase which helped damp out noise and vibration, and conventional tappets with shims rather than hydraulic ones. 6 Kasım 2007 tarihinde Kerem Ar?kant tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Kasım 2007 Paylaş 6 Kasım 2007 konuyu açalım. zetec motor zetec-e ve zetec-se adı ile revize edilmişti. zetec açılımı: zero emission technology (sıfır emisyon teknolojisi). zamanla zetec ismi sonuna -e ve -se takıları almıştı. -e ve -se takılarını hareketli parçalarda yapılan değişimler yüzünden almıştı. mesela zetec-se deki motor (fiestaki) farkı ana yatakların alüminyum ve bir bütün halinde imal edilmiş olması olması ve sürtünmeyi azaltma yönünde yapılan bir takım çalışmalar ile revize edilmiş olması idi. subapları harekete geçiren egzantrik mili ile subab kolları arasındaki iletimi hidrolik tapetler sağlamaktadır onun için subap ayarı yoktur. malum subap ayarı, külbütör düzeneğine sahip ve sabit düzeneğin zamanla genleşme veya darlaşma yüzünden temas yüzeyinde oluşan boşluklar yüzünden ihtiyaç duyulan bir işlemdir. hidrolik tapetlerde bulunan şim farklı bir düzenektir yani ayar ile ilgili değildir. fabrika çıkışı takılır ve motor revizyonuna kadar değişim vs gerektirmez. sadece yeni motor toplarken revize edilirken eğerki egzantrik ile tapet aralığında tolerans dışı boşluk kalırsa o zaman farklı kalınlıkta şim değişimi yapılır ki bu şimleri çoğu yedek parçacıda bulamassınız tecrübe ile sabittir. motor revizyonunda yapılan bir diğer hata da sökülen tapetlerin rastgele geri takılmasıdır. normali sökülen her tapetin ve subabın numaralandırılıp tekrar eski yerine takılması olmalıdır. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Kasım 2007 Paylaş 6 Kasım 2007 yani subab ayarı yok zetec motorlarda. hidrolik tapetler içine yağ dolarak aradaki farkı absorbe ediyor devamlı. mesela uzun süre yatmış bir zetec motorlu ford ilk 5 10 dakika subab vuruntu sesi gibi ses çıkarır hatta tekler ama yağ tam olarak dolunca bunu keser. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Kasım 2007 Paylaş 6 Kasım 2007 Sağolasın.. Eksik olma.. Güzel açıkladın.. Yorum bağlantısı
Kerem Arıkantürk 6 Kasım 2007 Paylaş 6 Kasım 2007 Ben hala fikrimde ısrarcıyım Yukarıda wikipedia'dan alıntı yaptığım linkten (ve gördüğüm 2.0 litre sport trend motorundan) anladığım bu... Şimdi esas soruya geçelim, kesin sonuca ulaşmak için Mehmey Bey'in motoru nerede açıyoruz? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Kasım 2007 Paylaş 6 Kasım 2007 evet bakalım subaplara açalım motoru. sonra toplamaya birileri gelir nasılsa bu arada led uygulaması da yapardık subab aralarına. ışıl ışıl gözükürdü. Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal 6 Kasım 2007 Paylaş 6 Kasım 2007 (düzenlendi) Yaşar Usta'dan daha önce sormuştum. Ayrıca TIS 2004CD'sindende baktım. Focus'ta hidrolik supap iticileri yok. 2004 TIS CD'sinden alıntı yaptım:(1.4/1.6 zetec-se motorlar için) The two overhead camshafts are driven by the crankshaft via a timing belt, and they control the valves via bucket tappets. The valve clearances are adjusted using shims which are located on top of the bucket tappets. They must be checked every 100,000 Km. (Bu da 2.0 Zetec-e motor için) —There is so little wear that the amount of valve play does not have to be checked and adjusted until 150,000 km (90000 miles) have been driven. 6 Kasım 2007 tarihinde M.R?dvan Bakkal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 6 Kasım 2007 Paylaş 6 Kasım 2007 evet cevap vermişim focuslar subap ayarı oluyor. ancak iki şekilde ayar oluyor. birincisi sizinde bildigi gibi bozuk paraya benzer şimleri degiştirerek. digeride şimlerin takıldıgı tapetleri degiştirerek. burada yanlış anlaşılma olmasın tapet degişen sistemde tapetin üzerinde şim yuvası yok hidrolik tapet gibi ama hidrolik degil. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Kasım 2007 Paylaş 6 Kasım 2007 Yaşar geç bu teknik terimleri benimkinde var mı yok mu.. Yoksa açıp led takacaz. Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal 6 Kasım 2007 Paylaş 6 Kasım 2007 Sonuç: Focusta hidrolik supap iticileri yok Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 6 Kasım 2007 Paylaş 6 Kasım 2007 Yaşar geç bu teknik terimleri benimkinde var mı yok mu.. Yoksa açıp led takacaz. ne varmı yokmu. hidrolik tapet diyorsan yok. subap ayarı diyorsan var. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Kasım 2007 Paylaş 6 Kasım 2007 Tamam.. sökmüyoruz arkadaşlar.. Dolayısı ile ledde takmıyoruz.. Yorum bağlantısı
Aydın Bengü 9 Kasım 2007 Yazar Paylaş 9 Kasım 2007 Peki o zaman 2. soruya geçelim: - motorun subab ayarına ihtiyacı olduğunu nasıl anlıyacaz? ingilazca metin 100.000 km de bir kontrol edilmeli diyodu sanırsam,heralde. Yorum bağlantısı
Selçuk Toprakeşen 10 Kasım 2007 Paylaş 10 Kasım 2007 Benim aracın kullanma klavuzunda yazıyor,belli bir periyotta subap boşlukları kontrol edilir diye.ama bu kontrol nasıl yapılır bilemem ustası ancak bilir.herkes bi baksın bakalım kitapcıklarında neler söylüyor? Yorum bağlantısı
Musa Durmuş 23 Aralık 2009 Paylaş 23 Aralık 2009 öncelikle iyi günler sizlerden yardım almak istiyorum 2000 model focus ambiant sahibiyim yaklaşık 3 ay oldu alalı....bundan 2 ay öncede gaz bağlattım arac ister benzinde ister gaz da ışıklarda falan durunca stop edecekmiş gibi oluyo 2 gün önce servise götürdüm subapları ayarlamamız gerekir dedi 150 lira işçilik istedi. bu ayarı yaptırmak gereklimidir antalyada tanıdığınız iyi bir usta varmıdır yardım cı olursanız sevinirim Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 23 Aralık 2009 Paylaş 23 Aralık 2009 öncelikle iyi günler sizlerden yardım almak istiyorum 2000 model focus ambiant sahibiyim yaklaşık 3 ay oldu alalı....bundan 2 ay öncede gaz bağlattım arac ister benzinde ister gaz da ışıklarda falan durunca stop edecekmiş gibi oluyo 2 gün önce servise götürdüm subapları ayarlamamız gerekir dedi 150 lira işçilik istedi. bu ayarı yaptırmak gereklimidir antalyada tanıdığınız iyi bir usta varmıdır yardım cı olursanız sevinirim Triger değişimi yaptırmışsanız veya öncesinde yapıldığını biliyorsanız tekrar kontrol edilmeli.Sente atlamış olabilir.Hemen subap ayarı yapılacak diyen ustaya yaptırmayın bence başka yerlerden de fikir alın. Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z 23 Aralık 2009 Paylaş 23 Aralık 2009 ustan ya yalan söylemiş ya işi bilmiyo (özel servis falansa tecrübeyle sabit ki kocakarı ilacı gibi kafalarına göre söyleyebiliyorlar) arabanın krank sensörü krank gezici ayları yıprandığı için volant dişlisi tarafından bozuluyor tez vakitte koparıp seni yolda bırakacak.(tecrübeyle sabit) hatta arabanı sadece sensörü tamir yoluna giderek hallettirirsen gezici ay iyice bozulup yüksek devir giderken krank milinin bloğunu çatlatacak bu çok şükür başıma gelmedi ama ramak kalmıştı diyebilirim bu grank boşkluğu olayı focusun olmazsa olmazıdır gezici ay değişebilir ben gibi komple yatak ve krank değiştirebilirsin ama sorun ciddi zetec motorda sibop ayarı yok masrafın da 2000 tl yi bulabilir çünkü krank inen arabada gömlek kontrolüne haklı olarak gitmek ister ustan ben açtırdım honlama çizgileri bile duruyordu çok şükür iyi bir usta bul hallettir 100 bin km daha sorunla karşılaşmazsın tabi ustan ehil ise Yorum bağlantısı
Recommended Posts