İçeriğe Yönlendir

Bagaj Problemleri (amortisör / kilit / fitil)


Cihaner Öztürk

Recommended Posts

Cihaner Öztürk

Beyler F 2 sedan bagaj kapağını hangi pozisyonda bıraksam orada kalıyor. Kendiliğinden yukarı kalkması gerekmiyor mu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Levent Eksen

Aslında bırakılan yerde kalması daha iyi, en azından yokuş yukarı park edip açtığınızda kapak kafanıza inmiyor..

Yorum bağlantısı
Levent Eksen
Aslında bırakılan yerde kalması daha iyi, en azından yokuş yukarı park edip açtığınızda kapak kafanıza inmiyor..

Akşamüzeri amcamın biri sıkıştı E200 ün bagajına, yağmurda bagajda şemsiye ararken kapak kafasına düştü giyotin gibi.. Hayret ettim koskoca mercedes bagaj kapağına amortisör koymamış.. Son kasa cam tavanlı compressor..

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Şükrü Güzelsu

slm focus sedan aracımın bagaj kapısını açınca kilit 3-5 kez tık tık diye ses yapıyo sanki kumandadan açıyomusum gibi yeni olmaya başladı bu bazen kapagı kapatıyorum sanırım kendiğinden tekrar açıyo bilgisayar uyarı veriyo bağaj kapağı açık diye bu sorunu yaşayan varmı çözüm için bilgisi olan varmı

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Hakan Aydin

Arkadaşalar, silikon veya ne deniyorsa tam bilemiyorum ama kapı içlerinde, bagaj kapağının kenarlarında kaputun alt yanlarında bulunan şerit şeklindeki silikon gibi kısım, bagaj kapağındaki bir bölümünde hava kabarcığı gibi bir yer vardı bugün oranın kalkıp düştüğünü farkettim. Bu problem oluşturur mu? Ya da buna karşı ne yapabilirim, bir üretim hatası mıdır, yoksa olabilecek bir şey mi? Servise götürüp bu şikayerimi kayda mı aldırmalıyım, bu bir problemse servis ne gibi bir çözüm üretebilir. Yardımcı olurasanız seviinirim. Özellikle Çağlar Bey, Can Umur Bey sizler bu konuda bilgilisinizdir. Eğer vaktim olursa resim çekip eklemye çalışrım.

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Resim eklerseniz, görüp yorum yapan olabilir Hakan Bey.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Arkadaşalar, silikon veya ne deniyorsa tam bilemiyorum ama kapı içlerinde, bagaj kapağının kenarlarında kaputun alt yanlarında bulunan şerit şeklindeki silikon gibi kısım, bagaj kapağındaki bir bölümünde hava kabarcığı gibi bir yer vardı bugün oranın kalkıp düştüğünü farkettim. Bu problem oluşturur mu? Ya da buna karşı ne yapabilirim, bir üretim hatası mıdır, yoksa olabilecek bir şey mi? Servise götürüp bu şikayerimi kayda mı aldırmalıyım, bu bir problemse servis ne gibi bir çözüm üretebilir. Yardımcı olurasanız seviinirim. Özellikle Çağlar Bey, Can Umur Bey sizler bu konuda bilgilisinizdir. Eğer vaktim olursa resim çekip eklemye çalışrım.

Fotoğraf olmalı ben nereden bahsettiğinizi anlayamadım ;)

Yorum bağlantısı
Hakan Aydin

tamam arkadaşlar yarın resim çekip eklerim. Özür dilerim. Bagaj megesi. Bugün servise gittim oraya rötuş yaptılar birşey olmaz dediler, artı olsa bile 8 yıl boya, 12 yıl paslanmazlık garantisi var dediler. Yine de yarın resimleri eklerim.

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Yinede ihmal etmeyin, iki gün sonra siz burayı rutuş yaptırmışsınız deyip inkar edebilirler.Belgeletseydiniz iyi olur du gibime geliyor.

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy
tamam arkadaşlar yarın resim çekip eklerim. Özür dilerim. Bagaj megesi. Bugün servise gittim oraya rötuş yaptılar birşey olmaz dediler, artı olsa bile 8 yıl boya, 12 yıl paslanmazlık garantisi var dediler. Yine de yarın resimleri eklerim.

Megeslerde çatlamavarsa , bir sorun olabilir veya sıfırken başına birşey gelmiş olabilir malum bazen oluyor . Size tavsiyem iyibir kaporta boya ustasına göstermeniz gerçi detaylı resim olsa daha iyi cevap verebiliriz .

Yorum bağlantısı
Hakan Aydin

Arkadaşlar arabayı alırken güvendiğim bir kaportacıya incelettim, boya falan yok dedi. Sonradan boyama falan yok, fakat fabrikasyon bir hata o da kabuledilebilirmiş. Öyle diyorlar. Aksaray daki servisle olmayacak, Ankara ya yolum düşerse bu konuyu Tur-oto veya Tan-oto ya da bir gösterceğim. Fordotosana da mail ile şikayette bulundum, bu konuda işlem yapmayan servisi de şikayet ettim. Allah başka dert vermesin, zaten bir Ford umuz var derdimiz var. Bir daha Ford mu asla.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Mastik, köşelerde boya damlası vs. gibi kozmetik kusurların olması mümkündür, kusurların ileride başka arızalara yol açıp açmaması, servis-distribütörün yaklaşımı daha önemlidir.

Yorum bağlantısı
Hakan Aydin

Yani Çağlar Bey bu konuda yapmam gereken şey nedir. Servise gittim biraz boya ile rötuş yaptılar ve başka herhangi bir kayıt açılmasına gerek yok 8 yıl boya, 12 yıl paslanmazlık garantisi var zaten dediler. Bu yaklaşım doğru mudur?

Yorum bağlantısı
Hakan Aydin

Bir de Çağlar Bey kaldırıma çıkarken, kaldırımdan inerken veya bir hız kasisinden çapraz geçerken kapılardan esneme sesleri, kapı fitillerinden gıcırdama sesleri geliyor. Aracın şasisi esner mi, yoksa bu kapı ayarlarının bozuk olduğunu mu gösterir ya da normal midir? Yani Otomobillerin şasileri bu gibi durumlarda esner mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bu segmenetteki bir araçta, hiçbir gıcırtı sesi normal kabul edilemez, giderilir, testi yapılır, dinletilir, teslim edilir. Boya vs. her tür garanti işlemi için kayıt açılması esasstır, araç komple de boyansa - rötüş te yapılsa, bence prosedür olarak aynıdır, yapılan işin az-çok olması bunu değiştirmez. Pratikte, bu tür işlemler için müşteri kayıt açılmasını dahi isteyebilir, bu da anlayışla karşılanır.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Şamil Pişmaf

Hocam siz sorunuzun cevabını bu zamana kadar çoktan öğrenmişsinizdir muhakkak, ancak benzer sorunu hemen her focus II sedan kullanıcısının yaşaması olası. O yüzden bu araca sahip herkesin resimde görünen kabloları bir kontrol etmesinde fayda var. Sorun arka lambalara ve bagaj kilidine elektrik taşıyan kablolardan kaynaklanıyor. Bu kabloların dış kaplamaları fazla sert bir plastikten yapılmış. Bu nedenle zamanla büküm yerlerinden kırılıp içlerindeki bakır tellerin birbirine temas etmesine ve dolayısıyla kısa devre yapmasına neden oluyor.

Bende de sorun aynı şekilde başlamıştı. Bagajı tam kapatırken bagaj kilidinin tetik mekanizması atmaktaydı. Öyle olunca bagaj bir türlü kapanmak bilmiyordu. Sonradan bagajı kapatabilmek için anahtarın üzerindeki bagaj açma düğmesine basıp tetiği tekrar aç-kapa yaptırmak gerektiğini farkettim. İşin daha da ilginci, bir müddet sonra, akşamları arabamı park ettiğimde ışıkları kapatır kapatmaz bagaj kapağının açılmasıydı ;) En sonunda tanıdık bir ustaya götürdüm. Sorun tam bagaj kapanırken olduğu için kablolarda bir kırıklık olabileceğini söyledi. Gerçekten de bagajın sol tarafındaki akardiyon şeklindeki kablo muhafazasını sıyırdığında, içerideki 6 ayrı kablonun tamamının büküm yerlerindeki kaplamanın sıyrıldığını gördük. Usta kabloları teker teker sardı ve sorun düzeldi. Ancak birkaç gün önce aynı sorunu tekrar yaşadım. Yine aynı ustaya götürdüğümde ve usta kablo muhafazasını çıkardığında gördük ki; bu kez de alt büküm yerine denk gelen kısımlar aynı şekilde.

Eklediğim fotoğraflarda kabloların yerini ve ne halde olduklarını göstermeye çalıştım. Tavsiyem vakit geçirmeden bagaj kapağının sol alt bölümünün bagaj ile birleşim yerine denk gelen kısımdaki kablo muhafazasını yerinden çıkarıp mutlaka bir kontrol etmeniz. Sonuçta herkesin arabasında aynı kablo kullanıldığı için benzer bir durumla karşılaşılabilir. Bunlar düşük miktarda da olsa elektrik geçen kablolar olduğu için çok ciddi hasarlara da yol açabilir diye düşünüyorum. Şayet benzer bir durum var ise, hiç sanayiye gitmeden, kablo bandı yardımıyla her bir kabloyu ayrı ayrı sararak sorunu giderebilirsiniz.

Umarım yardımcı olur. Herkese iyi bayramlar.

dsc00299sx.jpgdsc00298ql.jpg w640.png dsc00297iw.jpg w480.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Fuat Alagöz

ford bu sert plastik kullanma işinden ne zaman vazgececek, zira arabalardan gelen abuk subuk tıkırtıların da çoğu bundan kaynaklanıyor.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş

Arkadaşlar benim arka bagaj kapagıda ya yavaş açılıyor yada açılıyor yarım kalıyor ben yarım açıldı nasılsa diye kafayı uzatıp bişey alıyorum geri kafayı bil kaldırıyorum küt kafamı vuruyorum,yada kapatamıyorum bastırabastıra kapatıyorum.Şu yanlardaki hidrolik kolu gibi kolların ayarından mı bu?Bir ayarı varsa nasıl yapılıyor?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Herhangi bir ayarı yoktur, amortisörler bagajın olduğu yerde durmasını sağlar, yukarı doğru extra itmez, bagajı tam açmadan bagaj içinde işlem yapmayın, önce baş güvenliği.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş

Çağlr Bey,bu yavaş açılma sorunu nasıl çözülürki? Çok sıkıntı yaratıyor bazen,bekle allah bekle kapak açılsın.Bide bagaj içi aydınlatma çok zayıf.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İlk defa böyle bir şey görüyorum... Kapak içi de muhafaza altına alınmalı.. Yoksa tekrarlar bence...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Beklemeden elinizle bagajı yukarı doğru yünlendirin, kendiliğinden açılması için tasarlandığını sanmıyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...